کیف پول

معرفی کیف پول ترون لینک (Tronlink)؛ از ویژگی ها تا شیوه نصب

شبکه ترون به عنوان ارائه دهنده یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار به طور رسمی استفاده از کیف پول ترون لینک را به کاربران خود توصیه کرده است. کیف پول ترون لینک یکی از والت‌های امن، آسان و در عین حال حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال است که علاوه بر پشتیبانی اختصاصی از توکن بومی شبکه ترون (TRX) از ارزهای دیجیتال دیگری نیز پشتیبانی می‌کند. شما برای نگهداری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود با انواع کیف پول ارزی مواجه هستید. اما در نهایت باید با توجه به نوع و میزان سرمایه خود، نیاز و هدفتان از سرمایه گذاری والت مورد نظر را انتخاب کنید.

کیف پول ترون لینک برای افرادی که مشغول فعالیت در بلاکچین ترون و انجام معاملات ارزی با رمز ارز آن هستند بسیار مناسب است. ما در این مقاله به بررسی کامل این کیف پول و نحوه راه اندازی آن خواهیم پرداخت.

شبکه ترون که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و فعالیت خود را به عنوان میزبانی برای قراردادهای هوشمند آغاز کرد، فضایی را در دنیای کریپتوکارنسی ایجاد کرد تا افراد بتوانند محتوای دیجیتال خود را با کمترین هزینه به اشتراک بگذارند.

پشتیبانی کیف پول ترون لینک از قراردادهای هوشمند

این شبکه یک توکن بومی با نام ترون (TRX) دارد و برای اجماع شبکه از الگوریتم اثبات سهام (DPOS) استفاده می‌کند. تمام معاملات ارزی در این شبکه با کمترین هزینه و بیشترین سرعت ممکن انجام می‌شود. تیم توسعه دهنده ترون در راستای گسترش شبکه خود، یک والت اختصاصی با نام کیف پول ترون لینک طراحی کردند.

ولت ترون لینک مخصوص انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال TRX و تمام توکن‌های مبتنی بر این شبکه است. جالب است بدانید که انتقال ارز TRX در کیف پول ترون کاملا رایگان است. ضمن اینکه این انتقال با سرعت بالایی انجام خواهد شد. کیف پول ترون لینک به عنوان یک اپلیکیشن غیرمتمرکز برای کاربران در دسترس است. کیف پول اوالانچ، کیف پول ترون و والت‌هایی این چنینی، کیف پول‌هایی هستند که به طور اختصاصی و توسط شبکه‌های مختلف ارائه شده‌اند.

ترون لینک در یک نسخه مبتنی بر افزونه برای مرورگر کروم و یک نسخه مخصوص گوشی‌های موبایل با سیستم عامل‌های اندروید و IOS ارائه شده است. این والت در محیط “SandBox” ارائه می‌شود. ضمن اینکه اگر نگران امنیت ارزهای دیجیتال خود هستید، می‌توانید از سطح رمزنگاری این کیف پول مطمئن باشید.

کیف پول ترون لینک در پلتفرم اندروید و IOS

کیف پول ترون لینک علاوه بر ارز دیجیتال TRX از رمز ارزهای دیگری در بازار کریپتوکارنسی نیز پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل است که افراد زیادی از آن به عنوان والتی محبوب و کاربردی یاد می‌کنند. از آنجایی که کیف پول ترون لینک قابلیت دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند را برای کاربران فراهم کرده است، بسیاری از متخصصان این بازار، والت ترون برای بلاکچین ترون را به کیف پول متامسک در بلاکچین اتریوم تشبیه می‌کنند.

ویژگی‌های کیف پول ترون لینک

یکی از ویژگی‌های کیف پول ترون لینک این است که می‌توان از آن برای دریافت ایردراپ ترون استفاده کرد. در واقع شما به عنوان کاربر این والت می‌توانید پس از نصب اپلیکیشن آن عضو کمپین ایردراپ این ارز دیجیتال شوید و در راستای آن، برای دریافت توکن TRX هنگام توزیع پاداش‌های ایردراپ شانس داشته باشید.

یکی از مطمئن‌ترین ابزارهای خرید و فروش ارز ترون، استفاده از کیف پول ترون لینک است. شما برای انجام معاملات ارزی خود می‌توانید قیمت ترون را در این والت مشاهده کرده و سپس به مبادلات ارزی خود بپردازید. ضمن اینکه این کیف پول علاوه بر ارز TRX و تمام توکن‌های مبتنی بر استاندارد TRC-20 و TRC-10، از ارزهای دیجیتال دیگری مثل بیت تورنت (BTT)، توکن ترون والت (TWX) و وینک (WINK) نیز پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی کیف پول ترون لینک از توکن های بلاکچین ترون

رابط کاربری آسان یکی دیگر از ویژگی‌های کیف پول ترون لینک است که باعث شده تا تبدیل به والتی کاربر پسند شود. علاوه بر این شما در این کیف پول می‌توانید تاریخچه تمام تراکنش‌های خود را مشاهده کنید. همچنین کیف پول ترون لینک از قابلیت استیکینگ برای ارز TRX پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با استیک کردن این رمز ارز در تصمیماتی که برای شبکه گرفته می‌شود حق رای داشته باشید.

قابلیت فریز کردن ترون‌ها در کیف پول ترون لینک

نکته جالب دیگری که درباره کیف پول ترون لینک وجود دارد این است که شما قابلیت فریز کردن ارزهای ترون خود را دارید. البته باید توجه داشته باشید که با فریز کردن ترون‌های خود به مدت سه روز نمی‌توانید هیچ گونه معامله ارزی با آن‌ها انجام دهید. اما در مقابل با انجام این کار می‌توانید یکی از موارد پهنای باند (Bandwidth)، توان (Power) یا انرژی (Energy) را به انتخاب خودتان به دست آورید.

اگر پهنای باند را داشته باشید، دیگر برای انجام تراکنش‌های ارزی نیازی به پرداخت کارمزد نیست. در واقع شما می‌توانید معاملات خود را کاملا رایگان انجام دهید. همچنین با استفاده از گزینه انرژی، شما می‌توانید از اجرای قراردادهای هوشمند استفاده کنید و به کمک گزینه توان نیز می‌توانید در رای دادن به تیم توسعه دهنده شبکه ترون نقش داشته باشید. بنابراین شما با فریز کردن ترون‌های خود در کیف پول ترون لینک می‌توانید مقدار مشخصی از این قابلیت‌ها را داشته باشید.

فریز کردن ترون در والت ترون لینک

آموزش کیف پول ترون لینک

آموزش کیف پول ترون لینک مانند بسیاری از والت‌های ارزی دیگر مراحل ساده‌ای دارد. برای استفاده از این والت ابتدا باید به دانلود کیف پول ترون لینک از سایت رسمی tronlink آن اقدام کنید. پس از آنکه نسخه مورد نیاز خود را دانلود کردید، روی آیکون آن ضربه بزنید تا صفحه اصلی آن به شما نمایش داده شود. حال دو گزینه به شما نمایش داده می‌شود:

  • Create Wallet
  • Import Wallet

اگر قصد ساختن کیف پولی جدید دارید، گزینه اول و اگر قصد بازیابی کیف پول سابق خود را دارید گزینه دوم را انتخاب کنید. در مرحله بعد با قوانین و شرایط برنامه مواجه می‌شوید. در این صفحه به شما یادآوری شده است که رمز عبور، عبارات یادآور و کلیدهای خصوصی خود را فراموش نکنید. پس از مطالعه آن باید گزینه “Accept” را انتخاب کنید.

در این مرحله نوبت به انتخاب یک نام برای حساب کاربری خود در کیف پول ترون لینک می‌رسد. پس از آن باید یک گذرواژه انتخاب کنید و در نگهداری آن کوشا باشید. پس از وارد کردن مجدد گذرواژه انتخابی خود، گزینه “Done” را انتخاب کنید. حال عبارات یادآور که شامل یک عبارت ۱۲ کلمه‌ای است به شما نمایش داده می‌شود. این عبارت را حتما در جایی امن ذخیره کنید. پس از گذراندن مرحله انتخاب عبارت شماره گفته شده، وارد کیف پول ترون لینک خود خواهید شد.

مراحل نصب افزونه مرورگر ترون لینک:

نحوه دانلود کیف پول ترون لینک

مراحل نصب نرم‌افزار موبایل ترون لینک

ایجاد حساب کاربری در کیف پول ترون لینک

امنیت کیف پول ترون لینک

کیف پول ترون لینک یک والت HD است. در واقع شما می‌توانید از طریق عبارت بازیابی، والت خود را بازگردانید. همچنین تمام کلیدهای خصوصی شما در کامپیوتر یا موبایل خودتان ذخیره می‌شود و در اختیار سرورهای این کیف پول قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل است که حفظ امنیت دارایی‌های شما در این والت تا حد زیادی به خودتان و رعایت مسائل امنیتی توسط شما بستگی دارد.

کیف پول ترون لینک شاید نسبت به بسیاری از والت‌های سخت افزاری از امنیت کمتری برخوردار باشد، اما بین والت‌های نرم افزاری جزو کیف پول‌های امن محسوب می‌شود. اگر شما فردی منظم باشید که تمام قوانین و مسائل امنیتی مثل محافظت از رمز عبور، عبارت بازیابی و کلیدهای خصوصی خود را به خوبی رعایت کنید، فضای این والت تبدیل به محلی امن برای نگهداری ارزهای شما خواهد شد.

سؤالات متداول

آیا کیف پول ترون لینک امن است؟

بین والت‌های نرم افزاری، کیف پول ترون از امنیت خوبی برخوردار است. مسئولیت نگهداری و حفظ کلیدهای خصوصی، عبارات بازیابی و رمز عبور در این والت بر عهده خود کاربران است؛ بنابراین میزان امنیت حاکم در آن تا حد زیادی به شما بستگی دارد.

آیا امکان خرید و فروش اتریوم در کیف پول ترون لینک وجود دارد؟

خیر. والت ترون لینک یک والت اختصاصی برای بلاکچین ترون است و ارز دیجیتال اتریوم و تمام ارزهای مبتنی بر بلاکچین اتریوم در آن پشتیبانی نمی‌شوند. البته ویژگی‌های این کیف پول برای بلاکچین ترون تا حد زیادی شبیه به والت متامسک برای بلاکچین اتریوم است.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۸ / ۵. مجموع آرا: ۱۴

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
88 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Abas
Abas
4 ماه قبل

سلام کسی هست منو راهنمایی کنه
یک ماه ترون لینک نصب کردم حدود ۱۰۰ usdt توش گذاشتم صبح چک کردم حسابم صفر شده به اپراتور پیام دادم میگ مجدد ۱۰۰ usdt بریز تا ظرف ۱۲ ساعت آینده پول برگرده کسی راه حل داره به ما بگه مگ میشه ایقد ناامن باشه

مهدی اسدی
مهدی اسدی
4 ماه قبل

سلام دوستان یه پیغام اون گوشش امده که عکس یه منشی زدم روش وارد تلگرام شدم ازم آدرس کیف پول میخواد جعلی است ؟
Hello, dear TRON customer, I am TRON customer service. Please provide your “wallet address” for participating in the TRON mining activity, and I will help you check it.

رضا
رضا
4 ماه قبل

آقا این دختر ژاپنی تا حالا موجودی چند نفرو دزدیده آگه هست بیاد کامنت بزاره

ناشناس
ناشناس
4 ماه قبل
پاسخ به  رضا

وقتی رمز کیف پولت بهش میدی اونم حسابت خالی میکنه، چرا رمز ۱۲ کلمه ای رو براش فرستادی؟

رضا
رضا
4 ماه قبل

آقا این قضیه ترون لینک و استخراج روزانه تتر با سود ۵ درصدی روزانه چیه واقعی هست یا کلاهبرداری

رضا رحیمی
رضا رحیمی
4 ماه قبل

البته میشه بپرسم که این کیف پول آیا می توانیم درآمد ازش داشته باشیم و واقعی هست؟

آرن امیریان
آرن امیریان
4 ماه قبل
پاسخ به  رضا رحیمی

سلام
با امکان Stake که در این والت هست، می‌تونید درآمد کسب کنید. به این صورت که شما دارایی‌هاتون رو استیک می‌کنید (در اختیار شبکه ترون قرار میدید) و سود سالیانه دریافت می‌کنید.

رضا خادمی
رضا خادمی
4 ماه قبل
پاسخ به  آرن امیریان

چرا من کیف پول ترون نسخه گلوبال را نصب کردم هیچ چیزی داخلش نمی آره بعد هم می گه باید توش پول بریزید تا فعال بشه .
حتی ارزها را هم نشان نمی دهد . آیا بخاطر اینه که الان خالیه یا مورد دیگه ای مثل تحریم وجود داره

آرن امیریان
آرن امیریان
4 ماه قبل
پاسخ به  رضا خادمی

سلام وقت بخیر
فکر نکنم مسئله تحریم باشه. یه مقدار TRX داخلش شارژ کنید ببینید چی میشه.

رضا رحیمی
رضا رحیمی
4 ماه قبل

من هم یک خانم ژاپنی این کار هارو برام انجام داد ولی تا کیف پول رو اپدیت کردم .کیف پولم پریده میشه کمکم کنید

مسعود
مسعود
4 ماه قبل
پاسخ به  رضا رحیمی

اسم دختر ژاپنیه چیه

ناشناس
ناشناس
4 ماه قبل
پاسخ به  رضا رحیمی

🤣🤣 حتما خودش برات ولت ساخته رمزم خودش گذاشته و شما هم پول انتقال دادی تو کیف پول

هانی
هانی
5 ماه قبل

سلام من هم با حرف یه دختر چینی نصبش کردم و مقداری تتر خریدم و واریز کردم تترهام هنوز هست تو ترون لینکم میتونم برداشت کنم الان تترهامو ک صفرنکنه حسابمو؟

آرن امیریان
آرن امیریان
4 ماه قبل
پاسخ به  هانی

وقت بخیر
اگر عبارات بازیابی رو دارید، سریعا پول رو انتقال بدید.

احسان
احسان
5 ماه قبل

دوستان خلاصه حواستون باشه چون ما ایرانی ها خیلی هامون اطلاعات نداریم راحت دارن آزمون سواستفاده میکنن و اسم این دخترamy هست متاسفانه عکس های جور وا جور می‌فرسته که اعتماد رو بدست بیاره خودش پول میده و میگه بیا اگه ۱۰۰۰ یا ده هزار دلار بزاری خیلی سود میکنی خلاصه گول نخورید

احسان
احسان
5 ماه قبل

حدود دوماه پیش یک دختر در تلگرام که خودش رو کره ای هست و در هنگ کنگ زندگی می‌کنه معرفی کرد و گفت از راه سرمایه گذاری در معدن توی استخر پول در تورولینک روزی پنج درصد سود میگیره من اوایل اصلا جدی نگرفتم تا اینقدر پیام میداد می‌گفت خودم بهت پول میدم امتحان کن و کلی یادم داد و خودش سه دلار پرداخت کرد اینقدر اسرار و پیگیر بود منم دیدم داره سود میده واقعا؛پولم رو بیشتر کردم و الان با سودش حدود صد و پانزده دلار پول دارم اما خیلی بهش شک کردم کلاه برداری باشه چون همش اسرار داره بقیه هم دعوت کن و بیار..

مهدی اسدی
مهدی اسدی
5 ماه قبل

سلام روزتون بخیر
من هم مشابح دوستان یک دختری بهم پیغام آشنایی داد و ولی از طریق سایت نسب کردم ولی آدرس کیف پولمو گرفت و ۵ دلار ریخت و همون ۵ درصد سود دارم میکنم برای اینکه دسترسی نداشته باش که بخواد برداشت کنه و روال سود دهی باقی بمون به صورت امن هست یا کلا باد برداشت کنم و حذف کنم ؟

محمددشتی
محمددشتی
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید این برنانه رو بروز رسانی کنیم مشکلی پیش نمیاد لطفا یکی راهنمایی کنه .

آرن امیریان
آرن امیریان
5 ماه قبل
پاسخ به  محمددشتی

سلام وقت بخیر
اگر عبارات بازیابی رو جایی یادداشت کردید مشکلی نداره.

رضا رحیمی
رضا رحیمی
4 ماه قبل
پاسخ به  آرن امیریان

سلام ،من تا ولت رو بروز کردم ولتم ازدست رفت ترو خدا بهم کمک کن

جواد پیام
جواد پیام
5 ماه قبل

سلام بنده کیف پولم را با استفاده از ۱۲کلمه امنیتی بازیابی کردم ولی موجودی هام نمایش داده نمیشود آدرس کیف پولم همون قبلیه هستش…باید چکار کنم ممنونم🙏

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل
پاسخ به  جواد پیام

سلام
لطفا موارد زیر را بررسی کنید:
-بروزرسانی کیف پول
-استفاده از وی پی ان برای کار کردن با کیف پول
-فعال بودن کیف پول ارزهای موردنظر
در پایان میتوانید این مشکل را با پشتیبانی تراست ولت درمیان بگذارید.
https://support.trustwallet.com/en/support/home

کیانوش قدیری
کیانوش قدیری
6 ماه قبل

درود برشما،توی کیف ترون شیبا اینو رایگان دریافت کردم ولی موجودی دلاری میزنه صفر،کاری باید انجام بدم که فعال بشه

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل

سلام و عرض ادب
داده های قیمتی تراست ولت بر اساس سایت کوین مارکت کپ است. هر گونه اختلال در ارتباط تراست ولت با این سایت و یا باگ‌های نرم افزاری، ممکن است موجب بروز چنین مشکلاتی شود. پیشنهاد میکنیم تراست ولت خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

مهدی فندرسکی
مهدی فندرسکی
6 ماه قبل

باسلام خدمت شما دوستان من در تلگرام یک دختر ژاپنی,پس از آشنایی خواست که همین پلتفرم این tronLinkGlobal رو نصب کنم،ومن هم بهش گفتم در ایران نت خیلی خوب نیست و باید vpn نصب کنم وفعلا پیچوندمش،ولی خیلی پیگیر هستش که من کی نصب میکنم ومیگه برای ابتدای کار چند دلاری منو شارژ میکنه،سوال من اینه چرا آنقدر اسرار داره،واین tronLinkGlobl چی هستش،وآیا این دختر قصد کلاه برداری داره
ممنون میشم پاسخ سوال من رو بدین و منو نسبت به این موضوع آگاه تر کنید، باتشکر

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل

سلام
بله دوست عزیز کلاهبرداری است. قطعا فردی در ژاپن به فک منافع مالی شما نیست! آنها ابتدا با وعده سود نجومی شما را ترغیب به پرداخت مبالغ زیاد میکنند و سپس به طور ناگهانی دسترسی شما به داراییتان قطع خواهد شد.
هرگز فریب اینگونه افراد در شبکه های اجتماعی را نخورید.

دکمه بازگشت به بالا