کیف پول

معرفی کیف پول ترون لینک (Tronlink)؛ از ویژگی ها تا شیوه نصب

شبکه ترون به عنوان ارائه دهنده یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار به طور رسمی استفاده از کیف پول ترون لینک را به کاربران خود توصیه کرده است. کیف پول ترون لینک یکی از والت‌های امن، آسان و در عین حال حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال است که علاوه بر پشتیبانی اختصاصی از توکن بومی شبکه ترون (TRX) از ارزهای دیجیتال دیگری نیز پشتیبانی می‌کند. شما برای نگهداری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود با انواع کیف پول ارزی مواجه هستید. اما در نهایت باید با توجه به نوع و میزان سرمایه خود، نیاز و هدفتان از سرمایه گذاری والت مورد نظر را انتخاب کنید.

کیف پول ترون لینک برای افرادی که مشغول فعالیت در بلاکچین ترون و انجام معاملات ارزی با رمز ارز آن هستند بسیار مناسب است. ما در این مقاله به بررسی کامل این کیف پول و نحوه راه اندازی آن خواهیم پرداخت.

شبکه ترون که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و فعالیت خود را به عنوان میزبانی برای قراردادهای هوشمند آغاز کرد، فضایی را در دنیای کریپتوکارنسی ایجاد کرد تا افراد بتوانند محتوای دیجیتال خود را با کمترین هزینه به اشتراک بگذارند.

پشتیبانی کیف پول ترون لینک از قراردادهای هوشمند

این شبکه یک توکن بومی با نام ترون (TRX) دارد و برای اجماع شبکه از الگوریتم اثبات سهام (DPOS) استفاده می‌کند. تمام معاملات ارزی در این شبکه با کمترین هزینه و بیشترین سرعت ممکن انجام می‌شود. تیم توسعه دهنده ترون در راستای گسترش شبکه خود، یک والت اختصاصی با نام کیف پول ترون لینک طراحی کردند.

ولت ترون لینک مخصوص انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال TRX و تمام توکن‌های مبتنی بر این شبکه است. جالب است بدانید که انتقال ارز TRX در کیف پول ترون کاملا رایگان است. ضمن اینکه این انتقال با سرعت بالایی انجام خواهد شد. کیف پول ترون لینک به عنوان یک اپلیکیشن غیرمتمرکز برای کاربران در دسترس است. کیف پول اوالانچ، کیف پول ترون و والت‌هایی این چنینی، کیف پول‌هایی هستند که به طور اختصاصی و توسط شبکه‌های مختلف ارائه شده‌اند.

ترون لینک در یک نسخه مبتنی بر افزونه برای مرورگر کروم و یک نسخه مخصوص گوشی‌های موبایل با سیستم عامل‌های اندروید و IOS ارائه شده است. این والت در محیط “SandBox” ارائه می‌شود. ضمن اینکه اگر نگران امنیت ارزهای دیجیتال خود هستید، می‌توانید از سطح رمزنگاری این کیف پول مطمئن باشید.

کیف پول ترون لینک در پلتفرم اندروید و IOS

کیف پول ترون لینک علاوه بر ارز دیجیتال TRX از رمز ارزهای دیگری در بازار کریپتوکارنسی نیز پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل است که افراد زیادی از آن به عنوان والتی محبوب و کاربردی یاد می‌کنند. از آنجایی که کیف پول ترون لینک قابلیت دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند را برای کاربران فراهم کرده است، بسیاری از متخصصان این بازار، والت ترون برای بلاکچین ترون را به کیف پول متامسک در بلاکچین اتریوم تشبیه می‌کنند.

ویژگی‌های کیف پول ترون لینک

یکی از ویژگی‌های کیف پول ترون لینک این است که می‌توان از آن برای دریافت ایردراپ ترون استفاده کرد. در واقع شما به عنوان کاربر این والت می‌توانید پس از نصب اپلیکیشن آن عضو کمپین ایردراپ این ارز دیجیتال شوید و در راستای آن، برای دریافت توکن TRX هنگام توزیع پاداش‌های ایردراپ شانس داشته باشید.

یکی از مطمئن‌ترین ابزارهای خرید و فروش ارز ترون، استفاده از کیف پول ترون لینک است. شما برای انجام معاملات ارزی خود می‌توانید قیمت ترون را در این والت مشاهده کرده و سپس به مبادلات ارزی خود بپردازید. ضمن اینکه این کیف پول علاوه بر ارز TRX و تمام توکن‌های مبتنی بر استاندارد TRC-20 و TRC-10، از ارزهای دیجیتال دیگری مثل بیت تورنت (BTT)، توکن ترون والت (TWX) و وینک (WINK) نیز پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی کیف پول ترون لینک از توکن های بلاکچین ترون

رابط کاربری آسان یکی دیگر از ویژگی‌های کیف پول ترون لینک است که باعث شده تا تبدیل به والتی کاربر پسند شود. علاوه بر این شما در این کیف پول می‌توانید تاریخچه تمام تراکنش‌های خود را مشاهده کنید. همچنین کیف پول ترون لینک از قابلیت استیکینگ برای ارز TRX پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با استیک کردن این رمز ارز در تصمیماتی که برای شبکه گرفته می‌شود حق رای داشته باشید.

قابلیت فریز کردن ترون‌ها در کیف پول ترون لینک

نکته جالب دیگری که درباره کیف پول ترون لینک وجود دارد این است که شما قابلیت فریز کردن ارزهای ترون خود را دارید. البته باید توجه داشته باشید که با فریز کردن ترون‌های خود به مدت سه روز نمی‌توانید هیچ گونه معامله ارزی با آن‌ها انجام دهید. اما در مقابل با انجام این کار می‌توانید یکی از موارد پهنای باند (Bandwidth)، توان (Power) یا انرژی (Energy) را به انتخاب خودتان به دست آورید.

اگر پهنای باند را داشته باشید، دیگر برای انجام تراکنش‌های ارزی نیازی به پرداخت کارمزد نیست. در واقع شما می‌توانید معاملات خود را کاملا رایگان انجام دهید. همچنین با استفاده از گزینه انرژی، شما می‌توانید از اجرای قراردادهای هوشمند استفاده کنید و به کمک گزینه توان نیز می‌توانید در رای دادن به تیم توسعه دهنده شبکه ترون نقش داشته باشید. بنابراین شما با فریز کردن ترون‌های خود در کیف پول ترون لینک می‌توانید مقدار مشخصی از این قابلیت‌ها را داشته باشید.

فریز کردن ترون در والت ترون لینک

آموزش کیف پول ترون لینک

آموزش کیف پول ترون لینک مانند بسیاری از والت‌های ارزی دیگر مراحل ساده‌ای دارد. برای استفاده از این والت ابتدا باید به دانلود کیف پول ترون لینک از سایت رسمی tronlink آن اقدام کنید. پس از آنکه نسخه مورد نیاز خود را دانلود کردید، روی آیکون آن ضربه بزنید تا صفحه اصلی آن به شما نمایش داده شود. حال دو گزینه به شما نمایش داده می‌شود:

  • Create Wallet
  • Import Wallet

اگر قصد ساختن کیف پولی جدید دارید، گزینه اول و اگر قصد بازیابی کیف پول سابق خود را دارید گزینه دوم را انتخاب کنید. در مرحله بعد با قوانین و شرایط برنامه مواجه می‌شوید. در این صفحه به شما یادآوری شده است که رمز عبور، عبارات یادآور و کلیدهای خصوصی خود را فراموش نکنید. پس از مطالعه آن باید گزینه “Accept” را انتخاب کنید.

در این مرحله نوبت به انتخاب یک نام برای حساب کاربری خود در کیف پول ترون لینک می‌رسد. پس از آن باید یک گذرواژه انتخاب کنید و در نگهداری آن کوشا باشید. پس از وارد کردن مجدد گذرواژه انتخابی خود، گزینه “Done” را انتخاب کنید. حال عبارات یادآور که شامل یک عبارت ۱۲ کلمه‌ای است به شما نمایش داده می‌شود. این عبارت را حتما در جایی امن ذخیره کنید. پس از گذراندن مرحله انتخاب عبارت شماره گفته شده، وارد کیف پول ترون لینک خود خواهید شد.

مراحل نصب افزونه مرورگر ترون لینک:

نحوه دانلود کیف پول ترون لینک

مراحل نصب نرم‌افزار موبایل ترون لینک

ایجاد حساب کاربری در کیف پول ترون لینک

امنیت کیف پول ترون لینک

کیف پول ترون لینک یک والت HD است. در واقع شما می‌توانید از طریق عبارت بازیابی، والت خود را بازگردانید. همچنین تمام کلیدهای خصوصی شما در کامپیوتر یا موبایل خودتان ذخیره می‌شود و در اختیار سرورهای این کیف پول قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل است که حفظ امنیت دارایی‌های شما در این والت تا حد زیادی به خودتان و رعایت مسائل امنیتی توسط شما بستگی دارد.

کیف پول ترون لینک شاید نسبت به بسیاری از والت‌های سخت افزاری از امنیت کمتری برخوردار باشد، اما بین والت‌های نرم افزاری جزو کیف پول‌های امن محسوب می‌شود. اگر شما فردی منظم باشید که تمام قوانین و مسائل امنیتی مثل محافظت از رمز عبور، عبارت بازیابی و کلیدهای خصوصی خود را به خوبی رعایت کنید، فضای این والت تبدیل به محلی امن برای نگهداری ارزهای شما خواهد شد.

سؤالات متداول

آیا کیف پول ترون لینک امن است؟

بین والت‌های نرم افزاری، کیف پول ترون از امنیت خوبی برخوردار است. مسئولیت نگهداری و حفظ کلیدهای خصوصی، عبارات بازیابی و رمز عبور در این والت بر عهده خود کاربران است؛ بنابراین میزان امنیت حاکم در آن تا حد زیادی به شما بستگی دارد.

آیا امکان خرید و فروش اتریوم در کیف پول ترون لینک وجود دارد؟

خیر. والت ترون لینک یک والت اختصاصی برای بلاکچین ترون است و ارز دیجیتال اتریوم و تمام ارزهای مبتنی بر بلاکچین اتریوم در آن پشتیبانی نمی‌شوند. البته ویژگی‌های این کیف پول برای بلاکچین ترون تا حد زیادی شبیه به والت متامسک برای بلاکچین اتریوم است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۹

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
50 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
کیانوش قدیری
کیانوش قدیری
18 روز قبل

درود برشما،توی کیف ترون شیبا اینو رایگان دریافت کردم ولی موجودی دلاری میزنه صفر،کاری باید انجام بدم که فعال بشه

ر رواقی
ر رواقی
16 روز قبل

سلام و عرض ادب
داده های قیمتی تراست ولت بر اساس سایت کوین مارکت کپ است. هر گونه اختلال در ارتباط تراست ولت با این سایت و یا باگ‌های نرم افزاری، ممکن است موجب بروز چنین مشکلاتی شود. پیشنهاد میکنیم تراست ولت خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

مهدی فندرسکی
مهدی فندرسکی
21 روز قبل

باسلام خدمت شما دوستان من در تلگرام یک دختر ژاپنی,پس از آشنایی خواست که همین پلتفرم این tronLinkGlobal رو نصب کنم،ومن هم بهش گفتم در ایران نت خیلی خوب نیست و باید vpn نصب کنم وفعلا پیچوندمش،ولی خیلی پیگیر هستش که من کی نصب میکنم ومیگه برای ابتدای کار چند دلاری منو شارژ میکنه،سوال من اینه چرا آنقدر اسرار داره،واین tronLinkGlobl چی هستش،وآیا این دختر قصد کلاه برداری داره
ممنون میشم پاسخ سوال من رو بدین و منو نسبت به این موضوع آگاه تر کنید، باتشکر

ر رواقی
ر رواقی
12 روز قبل

سلام
بله دوست عزیز کلاهبرداری است. قطعا فردی در ژاپن به فک منافع مالی شما نیست! آنها ابتدا با وعده سود نجومی شما را ترغیب به پرداخت مبالغ زیاد میکنند و سپس به طور ناگهانی دسترسی شما به داراییتان قطع خواهد شد.
هرگز فریب اینگونه افراد در شبکه های اجتماعی را نخورید.

نیکان ش
نیکان ش
29 روز قبل

سلام وقتبخیر من برنامه ترون لینک رو توسط یک دختر کره ای مرحله به مرحله نصب کردم حدود یک ماه کامل روزی پنج درصد سود گرفتم ولی چون گفتند کلاه برداری است پولم را کامل برداشت کردم. راهنمایی کنید ک الان چکار کنم که برنامه را ایمن کنم ک هک نشه یه وقت و دوباره پول داخلش بریزم

ر رواقی
ر رواقی
25 روز قبل
پاسخ به  نیکان ش

سلام
اپلیکیشن کیف پول خود را از منبع معتبر (وبسایت اصلی، گوگل پلی، اپ استور)، دانلود و نصب کرده و هرگز عبارات بازیابی آن را به صورت آنلاین نگهداری نکنید.

احسان محمدی
احسان محمدی
21 روز قبل
پاسخ به  نیکان ش

سلام داداش اسم این دختره چی بود به منم هر روز تو تلگرام پیام میده من ۳۰۰ دلار تو این سایت گذاشتم بخاطر حرف این

Sahra
Sahra
21 روز قبل
پاسخ به  نیکان ش

سلام الان به من هم این دختر کره ای پیام داده .. .یعنی کلاهبرداری هست ؟؟ من هنوز اپلیکیشن نصب نکردم … چون گفتند از پلی استور نصب کن …

مهدی
مهدی
20 روز قبل
پاسخ به  نیکان ش

سلام منم تازگیا یک دختره هست میگه از مالزی هستم و پیشنهاد داده ک میتونم از طریق کیف مول ترون لینک کسب سود کنم. نمیدونم راست میگه یا ن..ایا شما واقعا دریافت کردین سود رو؟

سید محمد حسینی
سید محمد حسینی
10 روز قبل
پاسخ به  مهدی

این دختره ایا اسمشmaki نیست؟؟ بمن گفته ۳دلار هم برام انتقال داده و من هر روز دارم از این ۳دلارش مبلغ۰. ۱۴۵که تقریبا روزی ۲۰هزار تومن میشه در میارم از هیچی که فعلا بهتره پول سیگارمون در میاد ولی جای سوال اینجاست که هنوز به اون مبلغی نرسیدم که بخوام برداشت کنم

رضا
رضا
1 ماه قبل

من هم متاسفانه مورد کلاهبرداری این شیاد ها در تلگرام قرار گرفتم.مبلغ ۳۰۰۰ دلار بلوکه و هک شد و گفتند باید ۳۰ درصد مبلغ رو به کیف واریز کنی تا ازاد بشه.درواقع اینها همه از فقر و بیکاری ما جوونهاست که خام یه عده زرنگ میشیم .وگرنه چرا ما باید با وعده اینها سرکار بریم

بهنوش تقی زاده
بهنوش تقی زاده
2 ماه قبل

سلام بدون اطلاع من از کیف پولم به کیف پول دیگری پول انتقال داده شده حالا باید چی کار کنم؟؟؟ راهی برای پیگیری هست به نظرتون پلیس فتا می تونه کاری بکنه

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل

سلام
اگر تراکنشی بدون اطلاع شما انجام شده، به احتمال زیاد ولت شما هک شده و باید از ارسال ارز به این کیف پول قویا خودداری کنید.
متاسفانه در بلاکچین امکان پی بردن به هویت افراد و پیگیری تراکنشهای سرقت شده وجود ندارد.

امیر افقهی
امیر افقهی
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر من داخل کیف پولم دلار دارم الان که میخام برداشت کنم میگه کیف پول شما فعال نیست باید چیکار کنم

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  امیر افقهی

سلام
احتمال میدهیم کیف پول شما در حالت watch only قرار گرفته باشد. بنابراین مجددا کیف پول‌تان را توسط عبارات بازیابی آن ایمپورت کنید.

حمید حدودی
حمید حدودی
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید کیف پول من به مدت یک هفته کار نکرد بعد هرچی usdt داشتم برداشت شده الان باید چکار کنم با پشتیبانی ترون لینک پلاس تماس میگیرم میگه باید ۱۲۹ usdt بریزید که بقیه موجودی برگرده لطفا کمکم کنید

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  حمید حدودی

سلام
آیا کیف پول خود را از منبع معتبری دانلود و نصب کرده اید؟ پشتیبانی هیچ کیف پول معتبری از کاربران درخواست واریز وجه نمیکند.
اگر تراکنشی بدون اطلاع شما انجام شده، احتمالا ولت شما هک شده یا شخصی به غیر از شما به آن دسترسی دارد.

محمد
محمد
3 ماه قبل

سلام
من مقداری ترون در داخل کیف پول استیک کردم و الان که میخام از استیک خارج کنم پسورد میخواد
اصلا یادم نمیاد کم پسورد داده باشم
و پسوردی هم اگر داده باشم یادم نمیاد ، راهنمایی می‌فرماید چطور پسوردم رو بازیابی کنم ؟

آرن امیریان
آرن امیریان
3 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلام وقت بخیر
احتمالا پسورد ورود به کیف پولتون رو می‌خواد. اگر فراموش کردید، دکمه forgot password رو بزنید تا برای شما یک ایمیل ارسال بشه و رمز رو تغییر بدید.
اگر چنین گزینه‌ای وجود نداره، کیف پول رو پاک کنید و دوباره نصب کنید، عبارات بازیابی رو وارد کنید و در بخش انتخاب پسورد، یه رمز عبور جدید وارد کنید.

امین
امین
3 ماه قبل

سلام خیلی مزخرفه
منم ۵۷ تتر رو انتقال دادم بهش .بعد خاستم به صرافی انتقال بدم میگه ۳دلار ترون کارمزدشه .
دوباره خاستم به ترون سواپشون کنم که ترون هامو مصرف کرد و تراکنش انجام نشد.
الانم نمیصرفه تترهارو انتقال بدم .همش میگه باید باند و انرژی زیاد داشته باشی تا تراکنش انجام بشه . موندم چیکارش کنم.
نباید وقتی در موردش مطمئن نیستید تبلیغش رو کنید یا اطلاعات کامل بزارید که همه متوجه بشن .من هرچه سرچ کردم در این مورد مطلبی نبود فقط میگفتن فی تراکنش خیلی ناچیزه.

ارس
ارس
3 ماه قبل
پاسخ به  امین

منم همین مشکل برام پیش اومده کسی میدونه چرا واقعا؟

Davood
Davood
3 ماه قبل
پاسخ به  امین

من الان چهار ساله دارم از همین استفاده میکنم، یکبار هم به مشکل نخوردم، شما طرز استفاده صحیحش رو از یوتیوب ببین

الهه
الهه
3 ماه قبل

من سرمایه گذاری کردم ولی بعد از گذشت سی روز بلاک موند و الان اصلا سرمایه گذاری رو نشون نمی ده و تو حالت اینکه اینترنت نداری یا بود نمیشه میمونه

رضا
رضا
4 ماه قبل

سلام چطور از ترون ولت به صرافی انتقال بزنم باید تتر رو تبدیل به ترون کنم یا خیر؟

ر رواقی
ر رواقی
4 ماه قبل
پاسخ به  رضا

سلام
تتر شما در بستر چه شبکه ای است؟ اگر از نوع trc20 است، برای انتقال آن فقط باید مقداری ترون در کیف پول خود (برای پرداخت هزینه گس شبکه) داشته باشید.

آذین
آذین
5 ماه قبل

سلام
ترون لینک من گزینه ممونیک نداره یعنی فقط میتونم پریویت کی رو داشته باشم و نمیتونم اون ۲۴ کلمه کلیدی رو برای بازیابی داشته باشم منظورم همون سید هست
مشگل رو چجوری میتونم حل کنم به به ۲۴ کلمه کلیدیم بتونم دسترسی داشته باشم؟
ممنون

سیامک ظریف میلانیان
سیامک ظریف میلانیان
5 ماه قبل

سلام، چطوری می توتیم ارز رو فیزیکی دریافت کنیم؟ آیا امکان دریافت فیزیکی سود حاصله به صورت دلار یا تومان از طریق یه شرکت حقوقی مثل بانک یا چیزی مثل اینی که گفتم وجو داره؟ متظورم به صورت کلّی اینه که سود حاصله را چطور میتونیم خرج کنیم؟

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل

سلام و عرض ادب
سود حاصله در پلتفرمهای رمزارزی در قالب ارز دیجیتال است و برای نقد کردن آن باید از یک صرافی ارز دیجیتال داخلی که از توکن مورد نظر شما پشتیبانی میکند استفاده کنید. به این صورت که رمزارز موردنظر را به کیف پول صرافی ارسال کرده و درآنجا آن را به ریال تبدیل و به کارت بانکی خود برداشت بزنید.

افتخاری
افتخاری
6 ماه قبل

سلام
ایا امکان تبدیل ارز تتر به ترون وجود دارد در ابنجا میشه توضیح دهید در این مورد

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل
پاسخ به  افتخاری

سلام
بله اما به شرطی که تتر شما در بستر شبکه trc20 باشد.
– برای این کار وارد کیف پول ترون لینک شوید
– گزینه swap را انتخاب کنید
– قسمت from را روی تتر گذاشته و قسمت to را روی ترون تنظیم کنید
– روی گزینه instant swap کلیک کنید
– با قبول کارمزد و شرایط معامله توکن تتر شما به ترون تبدیل میشود.

دکمه بازگشت به بالا