سرمایه گذاری

استیک کردن ترون؛ چطور از استیکینگ ترون کسب درآمد کنیم؟

استیکینگ ترون (Tron Staking)، یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد غیرفعال از طریق سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال ترون (TRX) است. با مکانیسم استیکینک، هر گره می‌تواند دارای سهمی در مدیریت شبکه باشد و به شبکه بلاکچین و مثبت‌شدن عملکرد ترون متعهد شود. علاوه بر این، کاربرانی که استیک می‌کنند، سهم مشخصی از بالارفتن قیمت ترون خواهند داشت. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی کامل استیکینگ ترون، به روش‌های کسب درآمد از این طریق بپردازیم. همچنین به این سؤال خواهیم پرداخت که استخراج ترون چقدر امکان‌پذیر است و چگونه می‌توان با استیکینگ ارز دیجیتال ترون به دست آورد. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

معرفی پروژه ترون

برای آشنایی با استیکینگ ترون باید با ارز دیجیتال ترون و پروژه آن به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین پروژه‌های دنیای بلاکچین آشنا شویم. این شبکه، مقیاس‌پذیری فوق‌العاده بالایی دارد؛ همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون واسطه، با کمک قراردادهای هوشمند، برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را روی آن اجرا کنند. در شبکه ترون، سرعت انجام تراکنش‌ها چند برابر بیشتر از دو ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) و بیت کوین (Bitcoin) است، به همین دلیل، محبوبیت آن روزبه‌روز در حال افزایش است. در شبکه ترون، در هر ثانیه ۲۰۰۰ تراکنش انجام می‌شود. تمام توکن‌های ایجاد شده در شبکه ترون، مبتنی بر استاندارد TRC-20 هستند. در ادامه بیشتر با این رمزارز آشنا می‌شویم.

ارز دیجیتال ترون چیست؟

ارز دیجیتال ترون با نام اختصاری TRX، توکن بومی شبکه ترون است که در سال ۲۰۱۷، ایجاد گردید و موفق شد بیش از ۷۰ میلیون دلار را در ICO کسب کند. هرچند در ابتدا ترون مبتنی بر بلاکچین اتریوم و استاندارد ERC-20 بود؛ اما یک‌سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۸، به شبکه بلاکچین اختصاصی خود منتقل شد. خوب است بدانید که ارز دیجیتال ترون از الگوریتم اجماع اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS)استفاده می‌کند. این الگوریتم، بعد از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS)، به‌منظور ارائه یک راه‌حل بهتر در مقابل اجماع اثبات کار (PoW) معرفی شد. بر اساس این روش، کاربرانی که صاحب ترون هستند، چندین نماینده انتخاب کرده و مسئولیت تأیید بلوک‌ها را به آن‌ها واگذار می‌کنند.

استخراج ترون (TRX) چگونه است؟

شاید متعجب شوید که بدانید استخراج ترون امکان‌پذیر نیست. از آنجا که ترون بر اساس الگوریتم DPoS است؛ کاربرانی که به استیکینگ ترون و یا خرید ارز دیجیتال اقدام می‌کنند، می‌توانند حق رأی کسب کرده و در مدیریت شبکه ترون نقش ایفا کنند. علاوه بر این، کاربرانی که به استیک ارز ترون می‌پردازند، توکن ترون (TRX) پاداش می‌گیرند.

شما می‌توانید به‌جای استفاده از سخت‌افزارهای گران‌قیمت ماینینگ (Mining) و مصرف برق زیاد، با استیک کردن ترون و یا خریداری سایر رمزارزها، ترون پاداش بگیرید. این روش کسب ترون، بسیار سودآور است و توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند؛ بنابراین، به‌جای استخراج ترون، روش‌های متنوع دیگری برای به‌دست‌آوردن آن تعریف شده است. یکی از این روش‌ها استیکینگ ترون است.

راهنمای استیکینگ ترون

آموزش استیک کردن ترون

در این بخش به این سؤال پاسخ می‌دهیم که برای استیکینگ ترون باید چه اقداماتی انجام داد. همان‌طور که می‌دانید، برای این کار علاوه بر اطلاع از وضعیت قیمت ترون و روش‌های تحلیل آن، باید به مراحل استیکینگ ارز دیجیتال ترون نیز به‌صورت کامل مسلط شویم؛ زیرا استیکینگ، مهم‌ترین روش برای کسب این ارز دیجیتال به شمار می‌رود. 

روش‌های استیک کردن ترون

در استیکینگ ترون، شما با خریداری ارز دیجیتال TRX و نگهداری آن، می‌توانید از طریق مکانیسم Delegated Proof Of Stake یا همان DPoS، ترون پاداش بگیرید. کاربران برای استیکینگ می‌توانند ترون را خریداری کرده و در کیف پول TRX ذخیره و استیک کنند. علاوه بر این، روش‌های دیگری همچون استفاده از یک پلتفرم معاملاتی معتبر و نیز صرافی‌های ارز دیجیتال برای استیک کردن ترون نیز وجود دارد.

برخی پلتفرم‌های معاملاتی امکان شرط‌بندی را نیز برای کسب ترون به‌عنوان پاداش فعال کرده‌اند. در این روش شما می‌توانید با خرید ترون و باز کردن یک موقعیت معاملاتی به مدتی محدود در پورتفولیو، پاداش خود را دریافت کنید.

مراحل استیک کردن ترون

استیک کردن ترون همچون دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری دارای مراحلی است که باید به‌دقت انجام شوند. به‌ طور کلی برای استیکینگ TRX باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در یک کیف پول TRX حساب کاربری ایجاد کنید.
  • به‌ اندازه مورد نیاز به‌ حساب خود پول واریز کرده و یا یک رمزارز بخرید.
  • با استفاده از دارایی موجود، مقداری ترون (TRX) بخرید.
  • ترون خریداری شده را در حساب خود نگهداری کنید.
  • از بخش مربوط به استیکینگ، یک ولیدیتور را انتخاب کنید.
  • مقدار ترون مورد نظر خود را نزد ولیدیتور قفل کنید.
  • پاداش استیکینگ ترون به‌حساب شما واریز می‌شود (معمولاً هر کیف پولی مدت‌زمان مشخصی برای نگهداری ترون تعریف کرده است).

کیف پول‌های مناسب برای استیک ارز ترون

ممکن است برای شما این سؤال ایجاد شود که چه کیف پول‌هایی برای استیک ارز ترون مناسب‌تر هستند؟ در پاسخ باید بگوییم که خوشبختانه ولت‌های زیادی برای این کار وجود دارد. از جمله بهترین کیف پول های استیکینگ ترون عبارت‌اند از:

  • ترون لینک (TronLink)
  • ترون ولت (TronWallet)
  • اکسودوس ولت (Exodus Wallet)
  • کوبو ولت (Cobo Wallet)
  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • ترون اسکن (Tronscan)
  • اتمیک ولت (Atomic Wallet)
  • آیم توکن (Imtoken)

پلتفرم‌های مناسب برای استیک ارز ترون

پلتفرم‌های سپرده گذاری ترون

علاوه بر کیف پول‌های TRX، یکی دیگر از روش‌های استیکینگ ترون، استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • کوین بیس (Coinbase)
  • بایننس (Binance)
  • کریپتو دات‌کام (Crypto.com)
  • پنکیک سواپ (Pancake Swap)
  • الیمپوس دائو (Olympus DAO)

قیمت فعلی و پیش‌بینی روند آینده

ممکن است از قبل برای استیک کردن ترون مصمم باشید؛ اما کاربرانی که قصد دارند روی ترون سرمایه‌گذاری کنند بهتر است از قیمت فعلی و روند آینده آن به‌خوبی مطلع شوند. این موضوع کمک می‌کند تا یک معامله مطمئن را تجربه کرده و از دریافت پاداش ترون لذت ببرند. اکنون سؤال اینجاست که آیا واقعاً سرمایه‌گذاری روی ترون و استیک کردن آن سودآور است؟

خوب است بدانید که ترون در زمان نگارش این مقاله حال حاضر با قیمت ۰.۰۵ دلار معامله می‌شود. حجم معاملات روزانه این ارز دیجیتال، حدود ۱۲۰ میلیون دلار است و حجم بازار آن به بیش از ۵ میلیارد دلار می‌رسد. قیمت TRX از سال گذشته تاکنون با کاهش ۳۳.۶۱ درصدی مواجه بوده است. این در حالی است که در یک ماه گذشته قیمت آن ۱.۳ درصد رشد داشته است.

داده‌های تحلیل بنیادی نشان می‌دهند که ترون همچنان دارای آینده‌ای امیدوارکننده است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ و صرافی‌های معتبر در حال روی‌ آوردن به ترون و فراهم‌ کردن زمینه استیکینگ آن هستند. بر اساس آخرین پیش‌بینی‌ها، قیمت ترون در ۵ سال آینده به شرح زیر خواهد بود:

  • ۲۰۲۳: ۰.۰۸۳ دلار
  • ۲۰۲۴: ۰.۱۱۹ دلار
  • ۲۰۲۵: ۰.۱۶۰ دلار
  • ۲۰۲۶: ۰.۲۳ دلار
  • ۲۰۲۷: ۰.۳۶ دلار

استیک کردن ترون چقدر سودآور است؟

مقدار پاداشی که کیف پول‌ها و پلتفرم‌های مختلف برای استیکینگ ترون در نظر گرفته‌اند متفاوت است. به‌ طور کلی هر چقدر ترون بیشتری استیک کنید، پاداش بیشتری دریافت می‌کنید. برای مثال، استیک کردن ترون در اتمیک ولت، ۵ درصد، تراست ولت ۴.۱ درصد و لجر، ۳.۳ درصد سود سالیانه نصیب شما می‌کند.

چند نکته مهم درباره استیکینگ ترون

برای سپرده گذاری ترون، باید به نکات مهمی توجه کنید. آگاهی از این نکات کمک می‌کند تا روش‌های مناسبی را برای استیک کردن انتخاب کرده و سود بیشتری کسب کنید. همچنین فراموش نکنید که ترون قابل استخراج نیست؛ بنابراین هر چقدر بیشتر روی استیک کردن آن سرمایه‌گذاری کنید، امکان بیشتری برای سود دارید.

نکته اول: یکی از مهم‌ترین نکات در فرایند استیک کردن ترون، بررسی مدت‌زمان لازم برای فعال‌شدن محاسبه پاداش است. ببینید کیف پول یا صرافی ارز دیجیتال موردنظر، برای شروع محاسبه پاداش ترون، چقدر زمان تعریف کرده است. برای اینکه محاسبه پاداش آغاز شود، سرمایه شما باید چند روز در حساب بماند. این زمان در برخی صرافی‌ها کمتر و برخی بیشتر است.

نکته دوم: بررسی کنید که کدام‌یک از ولت‌ها یا پلتفرم‌ها، کاربری ساده‌تر و روان‌تری دارند. این موضوع اهمیت زیادی دارد؛ زیرا در صورت پیچیده بودن کیف پول مورد نظر، ممکن است استیکینگ ترون برایتان کاری دشوار شود.

نکته سوم: هر صرافی یا کیف پول، مقدار سود سالیانه مخصوص به خود دارد. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، مقدار سود سالیانه استیکینگ ترون در پلتفرم‌های مختلف از ۳ تا ۶ درصد متنوع است. ولتی را انتخاب کنید که سود بیشتری نصیب شما کند.

نکته چهارم: کیف پولی را انتخاب کنید که اعتبار و امنیت بیشتری داشته باشد. امروزه کیف پول‌های مختلف سخت‌افزاری و نر‌م‌افزاری وجود دارد. بهتر است کیف پولی را انتخاب کنید که امکان هک آن بسیار کم بوده و از قیمت مناسبی برخوردار باشد.

به علت نوسانات قیمت، ممکن است در بلندمدت، پاداش قابل توجهی از استیکینگ دریافت نکنید؛ بنابراین یک برنامه و هدف مشخص برای استیک کردن داشته باشید و روی آن تمرکز کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
coincierge
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آروین فیضی
آروین فیضی
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
ببخشید استخراج ترون در کیف پول سیف پال با سود روزانه ۵ درصد واقعیت داره یا کلاهبرداریه؟
ممنون میشم جواب بدهید

ر رواقی
ر رواقی
3 ماه قبل
پاسخ به  آروین فیضی

سلام
با توجه به گزارش‌ها و فیدبک هایی که از سوی کابران دریافت کرده‌ایم، ما سرمایه‌گذاری در این استخر را توصیه نمیکنیم.

دکمه بازگشت به بالا