اخبار ارزهای دیجیتال

رشد کلاهبرداری‌های کریپتویی به لطف گسترش هوش مصنوعی

با رشد و گسترش فناوری AI، می‌توان انتظار داشت که کلاهبرداری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در چند سال آینده افزایش یابد.

به گزارش والکس، با توجه به علاقه کارشناسان در مورد ادغام هوش مصنوعی و صنعت ارزهای دیجیتال که عمدتاً بر این موضوع تمرکز می‌کنند که چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به صنعت کریپتو در مبارزه با کلاهبرداری کمک کند، کارشناسان به این واقعیت توجه نمی‌کنند که می‌تواند این موضوع اثر کاملاً معکوس داشته باشد. در واقع متا اخیراً هشدار داده است که به نظر می‌رسد هکرها از چت جی پی تی برای ورود به حساب‌های فیس بوک کاربران سوء استفاده می‌کنند.

متا گزارش داد که تنها در ماه‌های مارس و آوریل بیش از ۱۰۰۰ پیوند مخرب پوشانده شده به عنوان پسوند ChatGPT را مسدود کرده است. این پلتفرم تا آنجا پیش رفت که ChatGPT را از دید کلاهبرداران «کریپتو جدید» نامید. علاوه بر این، با جستجوی کلیدواژه‌های «ChatGPT» یا «OpenAI» در DEXTools، در مجموع بیش از ۷۰۰ جفت ارز قابل معامله را نشان داده می‌شود که یک یا دو کلمه کلیدی را دارا هستند. این نشان می‌دهد که کلاهبرداران با وجود عدم اعلام ورود رسمی OpenAI به دنیای بلاکچین، از هیاهوی هوش مصنوعی برای ایجاد توکن‌های اسکم استفاده می‌کنند.

از طرفی شبکه‌های اجتماعی به کانال‌های محبوبی برای تبلیغ پروژه‌های کلاهبرداری جدید تبدیل شده‌اند. کلاهبرداران از دسترسی و نفوذ گسترده این پلتفرم‌ها برای ایجاد فالوور قابل توجه در مدت کوتاهی استفاده می‌کنند. با استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی، آنها می‌توانند دسترسی خود را تقویت کرده و یک پایگاه هواداران به ظاهر وفادار متشکل از هزاران نفر ایجاد کنند. از این اکانت‌ها و تعاملات جعلی می‌توان برای ایجاد توهم اعتبار استفاده کرد.

کلاهبرداران ممکن است از چت ربات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی یا دستیاران مجازی برای تعامل با افراد، ارائه مشاوره سرمایه‌گذاری، ترویج توکن‌های جعلی، پیشنهادات عرضه اولیه و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری با بازده بالا استفاده کنند. چنین کلاهبرداری‌های هوش مصنوعی همچنین می‌توانند بسیار خطرناک باشند، زیرا توانایی شبیه‌سازی مکالماتی انسانی را دارند. علاوه بر این، با استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، کلاهبرداران می‌توانند طرح‌های پیچیده پامپ و تخلیه را تنظیم کنند و به‌طور مصنوعی باعث افزایش قیمت شوند.

مدت‌هاست که به سرمایه‌گذاران هشدار داده می‌شود که مراقب کلاه‌برداری‌های رمزارزی باشند که از فناوری‌های هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای آنلاین بسیار واقعی استفاده می‌کنند که چهره‌ها را در فیلم‌ها و عکس‌ها عوض می‌کند یا حتی محتوای صوتی را تغییر می‌دهد تا به نظر برسد که اینفلوئنسرها یا دیگر شخصیت‌های معروف آن را تأیید می‌کنند.

یکی از همین موارد که صنعت کریپتو را تحت تأثیر قرار داد، ویدیویی بود از مدیر عامل سابق FTX، سم بانکمن-فرید، که کاربران را به سمت یک وب‌سایت مخرب هدایت می‌کرد که قول دوبرابر کردن سرمایه‌شان را می‌داد.

با این حال نکات مثبتی هم برای ادغام بلاکچین با هوش مصنوعی وجود دارد. هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که جنبه‌های خسته‌کننده و یکنواخت توسعه کریپتو را خودکار کند و به عنوان یک ابزار عالی برای کارشناسان بلاکچین عمل کند. مواردی که هر پروژه به آن نیاز دارد، مانند راه‌اندازی محیط‌های Solidity یا تولید کد پایه، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی آسان‌تر می‌شود. در نهایت، موانع ورود به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

در برخی موارد خاص، هوش مصنوعی روشی شگفت‌انگیز برای دموکراتیک کردن فرآیندهایی خواهد بود که ما در حال حاضر فرض می‌کنیم فقط در اختیار یک طبقه نخبه است. از آنجایی که هوش مصنوعی کلاهبرداری از افراد را آسان‌تر می‌کند، کاربران باید قبل از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف، احتیاط و دقت لازم را به خرج دهند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا