NFT

پلتفرم APENFT چیست؟ معرفی کاربردها و محصولات سایت ایپ ان‌اف‌تی

پلتفرم APENFT در سال ۲۰۲۱ با همکاری شرکت ترون (TRON) در سنگاپور راه‌اندازی شد و اولین بنیاد پیشرو در گذر از مجموعه‌های هنری واقعی (IRL) به ان‌اف‌تی (NFT) با ارزش بیش از صد میلیون دلار است. ایپ ان‌اف‌تی یک بازار ان‌اف‌تی غیرمتمرکز است که به عنوان یک گره مهم بنیاد، جهت ایجاد زمینه گسترش ان‌اف‌تی عمل می‌کند. ایجاد محصولات باکیفیت، جذب مخاطبان بیشتر و خلاقانه‌تر ساختن حوزه ان‌اف‌تی، هدف این پلتفرم است. در این مطلب به معرفی پلتفرم APENFT و کاربردها و محصولات آن می‌پردازیم.

پلتفرم APENFT چیست؟

APENFT یک پلتفرم تجاری متاورس، گیم‌فای و معاملاتی ان‌اف‌تی است که عملکرد چند زنجیره‌ای دارد. با داشتن همه این ویژگی‌ها، سرویس معاملاتی ان‌اف‌تی یکی از مهم‌ترین خدمات آن محسوب می‌شود چرا که میزبان هنرمندان ان‌اف‌تی و همچنین هنر‌های زیبا (فاین آرت) است. به‌علاوه، با استاندارد‌های توکن TRC-721 و ERC-721 پشتیبانی می‌شود و از بزرگ‌ترین سیستم ذخیره توزیع‌شده یعنی بیت‌تورنت (Bittorrent) استفاده می‌کند.

با وجود آثار هنرمندانی چون بیپل (Beeple)، پابلو پیکاسو (Pablo Picasso) و اندی وارهول (Andy Warhol)، بازار ایپ ان‌اف‌تی قصد دارد به مکانی مناسب برای کاربرانی تبدیل شود که به دنبال پیدا کردن فرصت‌های عالی برای سرمایه‌گذاری هستند و همچنین امکان درآمدزایی را برای افرادی که در دنیای هنر‌های زیبا فعالیت می‌کنند فراهم سازد.

پیش‌بینی‌ها بر این است که تا ده سال آینده، آثار نیمی از هنرمندان برتر جهان به عنوان ان‌اف‌تی در بلاکچین ثبت شوند و به نظر می‌رسد که پلتفرم APENFT پیشرو در این صنعت خواهد بود.

بنیان‌گذار پلتفرم APENFT چه کسی است؟

استیو لیو (Steve Z. Liu) بنیان‌گذار ایپ ان‌اف‌تی است. استیو که فارغ‌التحصیل دوره لیسانس در رشته مهندسی برق از دانشگاه ژجیانگ (Zhejiang) و رشته MBA در رشته مالی از دانشکده کسب‌وکار کلمبیاست، تجربه بسیاری در بازار سرمایه دارد و برای مدتی طولانی با شرکت‌های فیدلیتی اینترنشنال (Fidelity International)، سالمون اسمیت بارنی (Salomon Smith Barney) و گروه مالی انت (Ant Financial Group) همکاری کرده است.

پلتفرم APENFT چگونه کار می‌کند؟

ایپ ان‌اف‌تی یک پلتفرم چند زنجیره‌ای است که روی بلاکچین‌های ترون، اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس ساخته شده است. ان‌اف‌تی‌های آن مطابق با استاندارد‌های TRC-721 و ERC-721 بوده و از سیستم فایل بیت‌تورنت برای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز اطلاعات مربوط به ان‌اف‌تی‌های خود استفاده می‌کند. سیستم فایل بیت تورنت برای کارآمدی بهتر خود از شبکه ترون که توان عملیاتی بالایی دارد بهره می‌گیرد.

کارمزد شبکه برای ایجاد ان‌اف‌تی در پلتفرم APENFT پایین است. برای شروع به خرید، فروش و انتشار ان‌اف‌تی در بلاکچین، به کیف پول ترون لینک (TRONLink) نیاز دارید. البته از آن جایی که ایپ ان‌اف‌تی دارای آثار هنری فیزیکی است، مکان‌هایی با امکانات ویژه برای نگهداری آن‌ها وجود دارند. امنیت این تأسیسات بسیار بالا و پیشرفته بوده و محیطی مخصوص برای حفظ و مشاهده آثار محسوب می‌شود. کاربران در این بازار ان‌اف‌تی می‌توانند محصول موردنظر خود را بر اساس قیمت، مجموعه، رمزارز و دسته‌بندی جستجو کنند. فهرست‌ها دارای قابلیت مناقصه و خرید به همراه اطلاعات مربوط به تاریخچه معاملات هر اثر هستند.

ثبت آثار هنری فیزیکی به عنوان NFT نه تنها به هنرمندان جهت جذب سرمایه‌گذاری مستقیم کمک می‌کند، بلکه باعث بهبود سیستم‌های قدیمی احراز هویت و سوابق قیمت می‌شود. امکان جعل یا از بین رفتن گواهی‌های اصالت فیزیکی وجود دارد اما ثبت ان‌اف‌تی در بلاکچین که شفافیت بیشتری دارد و تغییرناپذیر است، خریدار را از این که اصل اثر را دریافت کرده، مطمئن می‌سازد.

به این نکته دقت کنید که پلتفرم APENFT کاربران ایرانی را تحریم نکرده است و شما می‌توانید بدون استفاده از تغییردهنده آی‌پی از خدمات این وب سایت استفاده کنید. برای شروع فعالیت در این بازار باید ابتدا حساب کاربری خود را بسازید و سپس کیف پول ترون لینک خود را به آن متصل کنید. با انجام این کار، می‌توانید خیلی راحت به خرید و فروش ان‌اف‌تی مشغول شوید.

سه ویژگی مهم پلتفرم APENFT

اثر هنری به صورت NFT

APENFT یک پلتفرم معاملات ان‌اف‌تی است که همه اعضای شبکه می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. سیاست کارمزد صفر آن به این معنی است که پلتفرم هیچ هزینه‌ای از کاربران، سازندگان و توسعه‌دهندگان دریافت نمی‌کند. علاوه بر این، قابلیت trade-to-mine در این پلتفرم، به کاربران امکان دریافت ان‌اف‌تی در ازای تجارت در بازار را می‌دهد و سازندگان و توسعه‌دهندگان می‌توانند با روش‌های منحصر به فرد خود توکن ایپ ان‌اف‌تی کسب کنند. در حالی که هیچ مکانیزم تقسیم سود این چنینی در پلتفرم‌های معاملاتی متمرکز مانند OpenSea دیده نمی‌شود.

همان‌طور که گفتیم، APENFT روی بلاکچین ترون ساخته شده است که میانگین کارمزد تراکنش آن کمتر از یک دلار است. مقرون به صرفه بودن آن به نفع سازندگان، توسعه‌دهندگان و معامله‌گران است که می‌توانند نقش به‌سزایی در پایداری اکوسیستم داشته باشند. این به نوبه خود، ایپ ان‌اف‌تی را به پلتفرمی کاربرپسندتر تبدیل می‌کند.

همچنین پلتفرم APENFT متعهد به حمایت از توسعه‌دهندگان و سازندگان است و برنامه‌های متعددی را از جمله Developer Sprint و ۱۰۱TRON و کمپین Trade-to-Mine و هکاتون گیم‌فای راه‌اندازی کرده است. این پلتفرم در تلاش برای کشف پروژه‌های اصلی بزرگی است که به رشد بلندمدت ان‌اف‌تی و گیم‌فای در ترون کمک کنند.

توکن بومی APENFT چیست؟

توکن ایپ ان‌اف‌تی

NFT نام توکن بومی APENFT است. مجموع عرضه آن ۹۹۹,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ است و براساس وب سایت آن، هولدر‌های این توکن می‌توانند در رای‌گیری‌های شبکه شرکت کنند، سود تقسیم کنند و ایردراپ‌های NFT دریافت کنند. در زمان نگارش مقاله ( ۷ اسفند ۱۴۰۱)، قیمت ایپ ان اف تی حدود ۰.۰۰۰۰۰۰۵ دلار است.

پلتفرم APENFT چه محصولاتی دارد؟

همان‌طور که گفتیم، آثار مختلفی در این پلتفرم وجود دارد. به عنوان مثال، یک تابلو از پابلو پیکاسو به ارزش ۲۰ میلیون دلار، سه تصویر پرتره از اندی وارهول به قیمت ۲ میلیون دلار و سه اثر از هنرمند کریپتویی بیپل که یکی از آن‌ها به نام OCEAN FRONT معادل شش میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است. اما ایپ ان‌اف‌تی فقط محدود به این موارد نیست.

پلتفرم APENFT در حوزه خیریه نیز فعالیت می‌کند. این سرویس که با نام ApeAvatar NFT Charity Event شناخته می‌شود، با مشارکت بایننس اجرا می‌شود. پلتفرم APENFT با کمک بایننس ان‌اف‌تی، صندوق‌های رازآلود را در شهریور ماه ۱۴۰۰ راه‌اندازی کردند. نقاشی‌های موجود در صندوق‌های رمزآلود، از مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی و داوود اثر میکل آنژ الگوبرداری شده است.

سرویس دیگر این پلتفرم، Art Dream Fund نام دارد. روش کار این سرویس به این صورت است که ابتدا این صندوق درباره موضوعات مختلف فراخوان ارسال آثار می‌دهد، کاربران آثار خود را برای این پلتفرم می‌فرستند و درنهایت ایپ ان‌اف‌تی آثار منتخب را معرفی می‌کند و به برندگان جایزه می‌دهد.

یکی دیگر از سرویس‌های این پلتفرم، جنسیس ان‌اف‌تی (Genesis NFT) است. جنسیس ان‌اف‌تی یک مجموعه ان‌اف‌تی با نسخه محدود است که مخصوص APENFT ساخته شده است. در این مجموعه، ۱۰ هزار ان‌اف‌تی با سطوح کمیابی مختلف (regular، rare، epic، legendary) و مزایای متنوع وجود دارند. درواقع، جنسیس ان‌اف‌تی بلیط هولدر‌ها برای ورود به باشگاه وی‌آی‌پی APENFT است. طبق توضیحات نوشته شده در صفحه باشگاه وی‌آی‌پی در سایت APENFT، جنسیس ان‌اف‌تی به کاربران اجازه می‌دهد تا به بسیاری از پروژه‌ها در اکوسیستم ترون دسترسی پیدا کنند و از مزایای انحصاری متنوعی برخوردار شوند.

ادغام APENFT با پولونیکس

در ۲۵ مه ۲۰۲۲، پولونیکس با ایپ ان‌اف‌تی برای مشارکت در بازار ان‌اف‌تی به عنوان بخشی از ابتکار این دو شرکت برای تقویت توسعه پذیرش و فناوری ان‌اف‌تی، شریک شد. به لطف این همکاری، کاربران پولونیکس می‌توانند ان‌اف‌تی‌ها را مستقیماً در بازار معامله کنند. به‌علاوه، فرصتی برای کاربران جهت دریافت جنسیس ان‌اف‌تی ایجاد شده است که با استفاده از آن می‌توانند از مزایای خدمات وی‌آی‌پی پولونیکس و باشگاه وی‌آی‌پی ایپ ان‌اف‌تی بهره‌مند شوند.

ایپ ان‌اف‌تی و مسیر پیشِ رو

آینده ایپ ان‌اف‌تی

پلتفرم APENFT قصد دارد برای گسترش مرزهای کسب‌وکار خود، خلق و بازآفرینی آثار هنری درجه یک را ترویج دهد. این پلتفرم برای برترین هنرمندان امتیاز خاصی در نظر گرفته است. در آینده APENFT مشتقات متنوعی از مجموعه‌های فعلی منتشر خواهد کرد و به جامعه اجازه بیشتر برای مشارکت در اکوسیستم داده خواهد شد. تیم ایپ ان‌اف‌تی قصد دارد با تمرکز روی کسب‌وکار خود، بزرگ‌ترین بازار تریلیون دلاری دنیای دیجیتالی آینده را راه‌اندازی کند و به نودهای مشارکت‌کننده ارزش بی‌نهایتی بدهد. اما آیا این امر محقق خواهد شد؟ نظر شما چیست؟

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا