NFT

آموزش خرید NFT در سایت Art Blocks به صورت تصویری و گام به گام

Art Blocks جزو پلتفرم‌های محبوب و منحصر‌به‌فرد است که هنرهای دیجیتال جهان را به اشتراک می‌گذارد. هنر دیجیتالی به وسیله کدگذاری کامپیوتری ایجاد می‌شوند. این شکل از هنر توانسته است سر و صدای به پا کند و توجه مخاطبان را به سمت خود جلب نماید. لذا با مراجعه به سایت art blocks می‌توانید خلاقانه‌ترین هنر دیجیتال را پیدا کنید. Art Blocks جزو بهترین بازار های NFT است که شرایط لازم برای ساخت ان اف تی و خرید و فروش آن برای کاربران خود را فراهم می‌کند. NFT های موجود در Art Blocks از هنر دیجیتال و فناوری بلاک چین تشکیل شده‌اند به همین دلیل جذابیت بسیار زیادی دارند. در این مقاله از به معرفی کامل پلتفرم Art Blocks و نحوه عملکرد آن می‌پردازیم. همچنین آموزش خرید NFT در سایت Art Blocks به صورت مرحله به مرحله را شرح می‌دهیم؛ بنابراین از شما دعوت می‌کنیم که در ادامه با صرافی والکس همراه شوید.

معرفی پلتفرم Art Blocks

اولین سوالی که در رابطه با Art Blocks مطرح می‌شود چیستی آن است. اغلب مردم تصور می‌کنند که این پلتفرم تنها برای جمع آوری پروژه‌های هنری جذاب و منحصربه‌فرد در کنار هم راه‌اندازی شده است. اما در حقیقت Art Blocks یک پلتفرم جذاب بر بستر بلاک چین اتریوم است که کاربران آن می‌توانند به کمک پلتفرم  هنرهای دیجیتالی خود را توسعه دهند، به فروش برسانند یا ذخیره کنند. این پلتفرم در سال ۲۰۲۰ توسط اریک کالدرون (Erick Calderon) راه‌اندازی شده است.

در این پلتفرم، NFT ها و آثار هنری تلفیقی از هنر و فناوری هستند به همین دلیل جذابیت بسیار زیادی دارند. پلتفرم Art Blocks از زمان آغاز به کار تا سال ۲۰۲۱، با بیش از ۹۰۰۰ کلکسیونر در سراسر جهان، حجم فروش بالایی را ثبت کرد. برای ساخت آثار هنری موجود در این سایت از کدهای کامپیوتری استفاده می‌شود که تکرار کردن آن‌ها غیر ممکن است به همین جهت هر روز شاهد NFT های جذاب و منحصر‌به‌فرد داخل آن هستیم.

سایت art blocks چگونه کار می‌کند؟

عملکرد سایت آرت بلاک

سایت Art Blocks یک پلتفرم منحصر‌به‌فرد است که توانسته کلکسیونرها و آرتیست‌های حرفه‌ای جهان را کنار هم جمع کند. این مجموعه تنها هنرهای دیجیتالی را پوشش نمی‌دهد بلکه به هنرمندان این امکان را می‌دهد که بتوانند با استفاده از الگوریتم‌های خاص، آثار هنری با سبک‌های مختلف را تولید کنند. در واقع زمانی که یک هنرمند شروع به تولید اثر هنری در این سایت می‌کند، یک توکن NFT را بر بستر اتریوم ایجاد می‌کند.

NFT هایی که در این سایت تولید می‌شوند کاملا منحصر‌به‌فرد هستند و ویژگی‌های خاصی همچون رنگ، شکل و ظاهر کمیاب دارند. به همین دلیل پس از تولید یک ان اف تی امکان تولید آن توسط شخص دیگری وجود ندارد. تولید ان اف تی در پلتفرم Art Blocks با استفاده از رشته‌ کدهای تصادفی که seed نامیده می‌شوند، انجام می‌شود. هر seed نشان دهنده یک ویژگی از کاراکتر یا همان اثر هنری تولید شده است.

آثار هنری تولید شده یا آپلود شده در Art Blocks همگی از استاندارد ERC-721 پشتیبانی می‌کنند. هنرمندان در این سایت قطعه کدهایی را توسعه می‌دهند که روی پلتفرم آرت بلوکز قرار می‌گیرد. پس از ارسال کد به پروژه Art Blocks، کار بلوک‌های هنری آغاز می‌شود. فرآیندی که در ادامه برای تولید آثار هنری طی می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  • رشته هگزادسیمال تصادفی یا Seed ایجاد می‌شود.
  • هر یک از عناصر موجود در seed مشخصاتی را برای یک ویژگی از اثر هنری ارائه می‌دهد.
  • در مرحله بعدی محصول نهایی با توجه به تغییراتی که توسط الگوریتم اعمال شده است برای شما نمایش داده می‌شود.
  • اثر هنری تولید شده می‌تواند به صورت تصویر ثابت، یک تجربه تعاملی یا مدل سه بعدی باشد.

پلتفرم  Art Blocks در بازار ثانویه opensea نیز در دسترس است. این موضوع نشان دهنده محبوبیت سایت Art Blocks و هنرهای الگوریتمی است. الگوریتم‌های تصادفی که در کدها مورد استفاده قرار می‌گیرند باعث می‌شوند که آثار تولید شده کاملا با یکدیگر متفاوت باشند. هنرمندان به راحتی می‌توانند آثار هنری خود را داخل سایت آپلود کرده و با سایر هنرمندان به اشتراک بگذارند. دقت داشته باشید که تمام آثار هنری جدید به صورت مستقیم در قالب یک ان اف تی با فرمت ERC-721 به کیف پول کلکسیونرها منتقل می‌شود.

NFT های موجود در سایت Art Blocks به سه دسته گلچین شده (Art Blocks Curated)، هنرمندان (Artist Playground) و مجموعه تولیدی (Art Blocks Factory) تقسیم بندی می‌شوند. هنرمندان با توجه به سلیقه شخصی و موقعیتی که دارند، می‌توانند نوع ان اف تی را انتخاب کرده و ساخت یا اشتراک گذاری NFT های خود را آغاز کنند.

مجموعه NFT ‌های مهم سایت Art Blocks کدامند؟

سایت Art Blocks دارای کلکسیون‌های مختلف است و به کاربران خود این فرصت را می‌دهد که با خرید و فروش NFT به درآمد قابل توجهی برسند. روزانه پروژه‌ها و آرتیست‌های مختلفی به جمع سایت آرت بلوکز اضافه می‌شود. برای الگو برداری از پروژه‌ها و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت می‌توانید به NFT های مهم سایت مراجعه کنید. بررسی این ان اف تی ها به شما کمک می‌کند که ویژگی‌های محبوب آن‌ها را بشناسید و از طریق بهبود آن‌ها NFT های منحصر‌به‌فردی تولید کنید. به طور کلی مجموعه NFT های مهم سایت Art Blocks عبارت‌اند از:

  • Fidenza – Tyler Hobbs
  • Singularity – Hideki Tsukamoto
  • Chromie Squiggles – SnowFro
  • Ringers – Dmitri Cherniak
  • Apparitions – Aaron Penne

آموزش خرید NFT در سایت Art Blocks

پس از این که با پلتفرم Art Blocks و نحوه عملکرد آن آشنا شدیم نوبت به بررسی نحوه خرید ان اف تی از این سایت می‌رسد. بدون شک معامله NFT یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد است و می‌توان این آثار هنری را از پلتفرم‌های مختلف خریداری کرد. با توجه به این که سایت آرت بلاکز مملو از آثار هنری برجسته و منحصر‌به‌فرد است به عنوان بهترین گزینه برای خرید ان اف تی شناخته می‌شود. به همین جهت در این بخش آموزش خرید توکن NFT در سایت art blocks را برای شما آماده کرده‌ایم.

معرفی و مشاهده قیمت توکن های NFT در بازار والکس

قبل از خرید NFT در سایت art blocks باید یک سری مراحل را سپری کنید. این مراحل عبارت‌اند از:

۱- یک حساب آنلاین در صرافی باز کنید

برای خرید ان اف تی از art blocks به اتریوم نیاز دارید. لذا ابتدا باید در یک صرافی معتبر حساب باز کنید و سپس اتریوم مورد نیاز خود را خریداری کنید. صرافی‌های متنوعی در سراسر دنیا وجود دارند که از ارز اتریوم پشتیبانی می‌کنند. فقط کافی است که از بین صرافی‌های معتبر، یکی را برای این موضوع انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از صرافی معتبر و ایرانی والکس است. پس از افتتاح حساب و احراز هویت در این صرافی به راحتی می‌توانید اتریوم‌های مورد نیاز خود را به صورت ریالی یا تتری خریداری کنید.

۲- یک کیف پول که توسط سایت art blocks پشتیبانی می‌شود را فعالسازی کنید

پس از اینکه اتریوم مورد نیاز خود را خریداری کردید، لازم است این اتریوم‌ها را به کیف پول خود انتقال دهید. برای این کار باید کیف پول‌هایی که توسط سایت art blocks پشتیبانی می‌شود را بشناسید. پلتفرم آرت بلاکز از سه کیف پول متامسک، ولت کانکت و کوین بیس ولت پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید از بین این سه کیف پول یکی را دانلود کنید و اتریوم‌های خریداری شده را انتقال دهید. پیشنهاد ما استفاده از کیف پول متامسک است، چون هم امنیت زیادی دارد و هم اینکه استفاده از آن آسان است. هنگام انتقال اتریوم باید آدرس صحیح کیف پول خودتان را وارد کنید تا مشکلی به وجود نیاید.

۳- خرید NFT در سایت

پس از این که مراحل ذکر شده را به طور کامل انجام دادید، شرایط لازم برای خرید ان اف تی فراهم می‌شود و می‌توانید NFT های خود را از سایت art blocks خریداری کنید. برای این کار کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید:

وارد سایت art block.io شوید.

ورود به سایت Art blocks

سپس روی گزینه connect در سمت راست تصویر کلیک کنید.

این دکمه به منظور افزودن کیف پول شما به سایت art blocks طراحی شده است. این فرآیند اجباری است و بدون اتصال کیف پول خود نمی‌توانید ان اف تی بخرید. پس از کلیک روی گزینه کانکت تصویر زیر را می‌بینید.

انتخاب کیف پول در آرت بلاکس

روی کیف پول خود کلیک کنید. همانطور که قبلا هم گفتیم کیف پول متامسک گزینه مناسبی برای شماست. پس سعی کنید همیشه از این کیف پول استفاده کنید.

روی گزینه see all projects کلیک کنید

 گزینه see all projects در سایت آرت بلاک

برای این کار کافی است از منوهای بالایی روی گزینه collections کلیک کنید. سپس در کادری که باز می‌شود گزینه مربوطه را انتخاب نمایید.

حال باید از روی کادر status کلیک کنید و گزینه open را انتخاب نمایید.

گزینه open در سایت art blocks

انتخاب این گزینه به شما کمک می‌کند که تمام پروژه‌های باز و قابل خرید را مشاهده کنید و پروژه مورد علاقه خود را برای خرید انتخاب کنید.

اکنون باید پروژه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

انتخاب پروژه در art blocks

پروژه‌ها را به دقت بگردید و برای هر کدام که نظرتان را جلب کرد روی گزینه view project کلیک کنید.

خرید خود را تکمیل کنید

در این مرحله اطلاعات مربوط به پروژه برای شما نمایش داده می‌شود. با کلیک روی گزینه purchase a mint می‌توانید به مرحله بعدی خرید بروید.

مراحل خرید در سایت art blocks

یک گزینه اخطار از سمت کیف پول متامسک برای شما نمایش داده می‌شود. با کلیک روی گزینه purchase اجازه تراکنش و خرید ان اف تی را صادر می‌کنید.

گزینه purchase در سایت آرت بلاکس

Art Blocks بهترین پلتفرم برای خرید و فروش NFT

art blocks یک پلتفرم جذاب و کاربردی است که فرصت ساخت و معامله ان اف تی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. NFT های موجود در این سایت بر اساس کدهای کامپیوتری ساخته می‌شوند و جذابیت خاصی دارند. در واقع این پلتفرم تلفیقی از هنر دیجیتال با فناوری بلاک چین است و به کاربران خود کمک می‌کند که هنرهای خود را با مردم دنیا به اشتراک بگذارند. در این مقاله به معرفی پلتفرم Art Blocks و نحوه کار آن پرداختیم. همچنین آموزش خرید NFT در سایت Art Blocks را به صورت کامل برای شرح دادیم. پس اگر قصد خرید و فروش NFT در یک پلتفرم ایده‌آل و محبوب در جهان را دارید، می‌توانید از سایت Art Blocks استفاده کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا