بلاکچین

معرفی ۲۸ کتاب برتر حوزه بلاکچین ( آپدیت ۲۰۲۳)

چه بخواهیم چه نخواهیم تاثیر فناوری ارزدیجیتال و بلاک‌چین روز به روز بر بازار مالی بیشتر می‌شود و بسیاری از سرمایه‌گذاران را جذب خود می‌کند.این را می‌توان از قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال متوجه شد. کسانی که می‌خواهند در این بازار مالی دستی بر آتش داشته باشند و نمی‌دانند از کجا شروع کنند، می‌توانند با خواندن کتاب بلاکچین شروع به یادگیری در این حوزه کنند.

کریپتوکارنسی حوزه‌ای است که همیشه در حال تغییر بوده و باید به طور مداوم در حال توسعه دانش جدید است. همان طور که می‌دانید به دلیل نوسانات زیاد رمز ارز نیازبه تصمیم گیری براساس قیمت روز ارز دیجیتال خواهد داشت. اما قبل از هرکاری باید با شبکه بلاک چین آشنا شوید. 

در این مقاله فهرستی از بهترین کتاب های مرتبط با بلاکچین را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانیم با افزایش دانش شما به کسب ثروت و افزایش دانش شما کمک کنیم.

فهرست مطالب

کتاب های مرتبط با بلاکچین

شاید شروع به یادگیری در این حوزه کمی ترس برانگیز باشد چرا که هیچ دانش قبلی در مورد آن در مدرسه و دانشگاه فرا نگرفته‌ایم. چون تمرکز تدریس بر روی بازار مالی متمرکز است. بسیاری از معامله‌گران، ماینرها و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال به حوزه بلاکچین به عنوان یک فناوری جدید خودآموز نگاه می‌کنند زیرا در قلب مفهوم مالی غیرمتمرکز قرار دارد. کتاب‌های قدیمی معتبر می‌توانند منبع فوق‌العاده‌ای از دانش برای افرادی باشند که علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد دارایی‌های دیجیتال هستند.

در ادامه به معرفی بهترین کتاب بلاکچین در سال ۲۰۲۲ در زمینه ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز  آورده شده است. 

۱. The Basics of Bitcoins and Blockchains: An Introduction to Cryptocurrencies and the Technology that Powers Them  

نویسنده:  Antony Lewis

امتیاز  Goodreads: ۴.۱

کتاب بلاکچینThe Bitcoins and Blockchains

کتاب کریپتو نوشته آنتونی لوئیس نقدهای تحسین برانگیزی در مباحث Rosencrance و Wallet انجام داده است که آن را در صدر فهرست کتاب بلاکچین قرار داده است. آنتونی لوئیس مقدمه‌ای واضح برای بیت کوین ارائه می‌دهد و ارزش آن را توضیح می‌دهد. او همچنین تاریخچه پول، نحوه عملکرد بانک‌ها و تکامل آن را دنبال می‌کند.

اصول اولیه بلاک‌چین در کتاب مبانی بیت کوین و بلاک‌چین توضیح داده شده است، که به شما کمک می‌کند بفهمید بلاک‌چین چیست و چگونه کار می‌کند. این کتاب‌های مرتبط با بلاکچین به چیستی بلاک‌چین، نحوه عملکرد آن و چرایی اهمیت آن می‌پردازد. در مورد پلتفرم‌های برتر بلاک‌چین، قراردادهای هوشمند و برخی از عواملی که قبل از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال باید در مورد آن‌ها فکر کنید صحبت می‌کند. همچنین بخشی در مورد ریسک‌های سرمایه‌گذاری کریپتو، طرح‌های تقلبی، مبادلات ارزهای دیجیتال، کیف پول‌های دیجیتال و انطباق با مقررات وجود دارد.

۲. Blockchain Revolution

کتاب Blockchain Revolution

نویسنده:  Don Tapscott  و  Alex Tapscott

امتیاز Goodreads: ۴.۱

این کتاب بلاکچین به یک مشکل اساسی می‌پردازد که بسیاری از مردم (حتی در حال حاضر) با آن مواجه هستند؛ نویسنده تأکید می‌کند که علی‌رغم این واقعیت که بلاک‌چین فناوری زیربنایی پشت ارزهای رمزنگاری شده شناخته می‌شود، برای تقویت برنامه‌های مختلف دیگر به ویژه در بخش فین‌تک می‌تواند استفاده شود. 

روند این کتاب حوزه بلاکچین نه تنها برای تازه کاران برای درک فناوری بلاک‌چین بسیار مناسب، بلکه به کارآفرینان این امکان را می‌دهد تا به این فناوری از منظری جدید نگاه کنند و ایده‌های جدیدی را پیشنهاد کنند که می‌تواند صنعت اینترنت را تغییر دهد.

روزنامه گاردین در مورد این کتاب می‌گوید: «مقدمه‌ این کتاب بسیار فریب‌دهنده است اما مطالب بسیار حیاتی را در خود گنجانده است». این کتابی است که هر خواننده به عنوان یک سرمایه‌گذار، توسعه‌دهنده یا هرکسی که به بلاک‌چین و ارز دیجیتال علاقه‌مند است، باید قبل از غرق شدن در پیچیدگی‌های آن بخواند. این کتاب‌های مرتبط با بلاکچین را باید خوانندگان ابتدا آن را کامل درک کنند، قبل از اینکه با مسائل پیچیده این حوزه مواجه شوند.

۳. Blockchain Basics: A Non-Technical Introduction in 25 Steps  

نویسنده: Daniel Drescher

امتیاز Goodreads: ۴.۰۱

 کتاب بلاکچینBlockchain Basics

دانیل درشر، متخصص بانکداری سنتی، فناوری بلاک‌چین را بدون تکیه بر کدهای برنامه نویسی، فرمول‌های ریاضی یا اصطلاحات دیگر توضیح می‌دهد.

در ۲۵ مرحله آسان، به طور خلاصه هر آنچه را که باید در مورد فناوری بلاک‌چین بدانید، درک خواهید کرد. در این کتاب هیچ معادله، کد برنامه یا اصطلاحات تخصصی علوم کامپیوتر استفاده نشده است. این کتاب بلاکچین با توضیح ایده‌های فنی پشت بلاک‌چین و ارتباط آن‌ها در برنامه‌های تجاری، شکاف بین کتاب‌های فنی مرتبط با بلاک‌چین و کتاب‌های متمرکز بر تجارت را پر می‌کند.

۴. The Bitcoin Standard

کتاب The Bitcoin Standard

نویسنده:  Saifedean Ammous

امتیاز Goodreads: ۴.۰۱

حوزه کریپتوکارنسی به دلیل آنکه هم برای ذخیره ارزش و هم وسیله پرداخت کاربرد دارد، اغلب با طلا مقایسه می‌شود. به گفته برخی، حوزه بلاکچین چیزی شبیه استاندارد طلای جدید است. Saifedin Ammous این موضوع را کاملا مورد بررسی قرار می‌دهد و جنبه‌های فنی و اقتصادی بیت کوین را که شما همیشه می‌خواستید درک کنید را پوشش می‌دهد.

کتاب بلاکچین «استاندارد بیت‌کوین» خوانندگان را از تولد بیت‌کوین به پتانسیل‌های فناوری آن در آینده می‌برد. این کتاب با پیوند دادن توسعه بیت کوین به مسائل اجتماعی گسترده تر و همچنین ترکیب ایده‌های اقتصادی و سیاسی مطرح شده، درک کاملی از تمام سطوح دانش به خوانندگان خود می‌دهد. خوانندگان پاسخ به سوالات متداول خود در مورد بیت کوین را پیدا می‌کنند و می‌فهمند که بیت کوین چگونه با اقتصاد جهانی فعلی سازگار است.

۵. Blockchain: A Beginner’s Guide To Understanding And Mastering Of Blockchain 

نویسنده: Nathaniel Popper

امتیاز Goodreads: ۴.۱۷

کتاب Blockchain

طلای دیجیتال داستان گروهی از شخصیت‌های مختلفی است که بیت کوین را خلق کرده‌اند، از جمله یک دانش آموز فنلاندی، یک نجیب زاده آرژانتینی، یک کارآفرین چینی، تایلر، و کامرون وینکلووس، ساتوشی ناکاموتو، و خالق بازار داروی آنلاین جاده ابریشم یعنی راس اولبریخت. 

این کتاب بلاکچین از زبان یک خبرنگار نیویورک تایمز به نام ناتانیل پوپر است که گزارشی فوق العاده و جذابی از این فناوری جدید طلای دیجیتال ارائه می‌دهد.

۶. Mastering Bitcoin: Programming the Open Blockchain  

نویسنده: Andreas M. Antonopoulos

امتیاز Goodreads: ۴.۶

روی نرم افزاری سرمایه‌گذاری کنید که بخشی از یک تغییر تکنولوژیک جهانی است که دنیای مالی را فرا گرفته است. با خواندن این کتاب حوزه بلاکچین بر مفاهیم بیت کوین مسلط خواهید شد و و تمام دانش لازم برای مشارکت در آن را فرا خواهید گرفت. چه در حال ایجاد برنامه پرفروش بعدی باشید، چه در یک استارتاپ سرمایه‌گذاری کنید، یا صرفاً به فناوری علاقه‌مند باشید، نسخه دوم آپدیت شده این کتاب بلاکچین تمام اطلاعاتی را که برای شروع به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیت کوین، اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز موفق جهان، هنوز در مراحل اولیه خود است، با این حال اقتصاد جهانی چند میلیارد دلاری را ایجاد کرده است. درهای این اقتصاد برای هر کسی که دانش و انگیزه مشارکت داشته باشد باز است. تسلط بر بیت کوین به شما یاد می‌دهد که چگونه وارد این حوزه شوید؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که اشتیاق کافی برای خواندن آن داشته باشید.

۷. The Internet of Money) 3 book series)  

نویسنده: Andreas M. Antonopoulos

امتیاز Goodreads: ۴.۱

آندریاس ام. آنتونوپولوس، کارشناس مشهور امنیت اطلاعات و نویسنده کتاب Mastering Bitcoin، اهمیت بیت کوین را در مجموعه‌ای از مقالاتی که توسعه این فناوری را در بر می‌گیرد، بررسی می‌کند.

آندریاس آنتونوپولوس علاوه بر عملکرد فنی شبکه، جنبه‌های اجتماعی، سیاسی و تاریخی بیت کوین را نیز روشن می‌کند. بیت کوین – اینترنت پول – اساساً رویکرد ما را برای حل مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از طریق فناوری غیرمتمرکز تغییر می‌دهد. اینترنت اساساً نحوه تعامل مردم در سراسر جهان را تغییر داده است و زندگی ما را به گونه‌ای که هرگز تصورش را نمی‌کردیم برای همیشه تحت تأثیر قرار داده است.

۸. The Book of Satoshi 

نویسنده: Phil Champagne 

امتیاز Goodreads: ۴.۱

کتاب The Book of Satoshi

آیا شما نیز درباره هویت ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، حدس زده‌اید؟ در سال ۲۰۰۹، بیت کوین اولین رمز ارز جهان شد و از آن زمان انقلابی در مفاهیم پولی و ارزی ما ایجاد کرده است. برخلاف ارزهای سنتی که توسط دولت‌ها یا بانک‌های مرکزی که دریافت کننده مالیات هستند، پشتیبانی می‌شوند، بیت‌کوین کاملا الکترونیکی یک پول مجازی مبتنی بر رمزنگاری پیچیده است. ساتوشی ناکاموتو یک چهره مجازی است که شبیه به اختراع او فقط به صورت آنلاین وجود دارد.

ساتوشی ناکاموتو، نام مستعار فردی است که فناوری بیت کوین و بلاک‌چین را اختراع کرده است که هویت او از زمان انتشار آن پنهان بوده است. این هویت ساختگی است و هیچ‌کس نمی‌داند او کیست. در حالی که این کتاب بلاکچین به جزئیات زیادی در مورد فناوری بلاکچین نمی‌پردازد، اطلاعاتی در مورد ایمیل‌های ساتوشی و بحث‌های انجمن‌های آنلاین در حین توسعه بیت‌کوین ارائه می‌دهد.

۹.  کتاب بلاکچین Building Decentralized Blockchain Applications 

نویسنده: Shahid Shaikh

امتیاز Goodreads: ۴.۳

این کتاب برای هر کسی است که علاقه‌مند به یادگیری نحوه کدنویسی یک برنامه بلاک‌چین است یا کسانی که مایل به ساختن آن هستند، پیشنهاد می‌شود. این کتاب راهنمای مفیدی برای توسعه‌دهندگان بلاک‌چین، از جمله طراحان فول استک، مهندسان نرم افزار، کدنویسان وب و تازه کاران علاقه‌مند به این فناوری خواهد بود.

این کتاب بیت کوین و اتریوم را به تفصیل بررسی می‌کند، از جمله نحوه عملکرد آن‌ها و نحوه ایجاد یک قرارداد هوشمند برای تحقق ایده شما را کاملا مورد بحث قرار می‌دهد. همچنین چندین پایگاه داده و ابتکارات غیرمتمرکز را کشف خواهید کرد که ممکن است به شما در ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز کمک کنند.

۱۰. Blockchain: The blockchain for beginners guide to blockchain technology and leveraging blockchain programming  

نویسنده: Josh Thompson

امتیاز Goodreads: ۲.۵

 کتاب بلاکچین The blockchain for beginners

این کتاب آینده فناوری بلاک‌چین را بررسی می‌کند. بسیاری از کشورهای روی کره زمین آن را پذیرفته‌اند. اینترنت آینده بر روی بلاک‌چین ساخته می‌شود، جایی که همه چیز از بانک‌ها گرفته تا شرکت‌ها و مدارس و سازمان‌ها منحصراً از طریق این فناوری باهم ارتباط برقرار می‌کنند. می‌اموزید که چرا بلاک‌چین مهم است و چگونه بر زندگی ما تأثیر می‌گذارد: راهنمای این فناوری برای مبتدیان و استفاده از برنامه ریزی بلاک‌چین. شما یاد خواهید گرفت که چه چیزی فناوری بلاک‌چین را هدایت می‌کند و چگونه می‌توانید آن را در زندگی روزمره خود به کار ببرید.

این کتاب بلاکچین برای مدیران شرکت‌هایی است که می‌خواهند از فناوری بلاک‌چین برای رشد سبد کسب‌وکار خود استفاده کنند می‌تواند مناسب باشد. همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه قراردادهای هوشمند خود را بنویسید.

۱۱. کتاب بلاکچین The Blockchain Developer  

نویسنده: Elad Elrom

امتیاز Goodreads: ۴.۶

این کتاب به ایجاد، توسعه، انتشار، آزمایش، نگهداری و ایمن کردن پروژه‌های بلاک‌چین غیرمتمرکز مقیاس پذیر در پلتفرم‌های بیت کوین، اتریوم، NEO، EOS و Hyperledger به عنوان توسعه‌دهنده بلاک‌چین می‌پردازد.

این کتاب به شما کمک می‌کند بلاک‌چین را فراتر از محدوده توسعه و ارزهای دیجیتال درک کنید تا از قدرت آن به طور بالقوه بهتر استفاده کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه پروژه خود را راه‌اندازی و اجرا کنید و بهترین روش‌ها برای تست و امنیت را به شما پیشنهاد می‌کند. در این فناوری غرق شوید و مفاهیم کلیدی، از جمله اقتصاد رمزنگاری، توسعه شبکه P2P بلاک‌چین، الگوریتم‌های اجماع مختلف، دفتر کل غیرمتمرکز، استخراج، کیف پول، بلوک و تراکنش‌ها را مطالعه کنید.

این کتاب بلاکچین همچنین شامل راه‌حل‌ها و مثال‌های عملی برای توسعه قراردادهای هوشمند و dApps برای بلاک‌چین‌های مختلف مانند اتریوم، NEO، EOS و Hyperledger است. نحوه ایجاد dApps با Angular را با استفاده از تایپ اسکریپت از ابتدا تا انتها، اتصال به شبکه بلاک‌چین به صورت محلی در یک شبکه آزمایشی، و استقرار در محیط شبکه اصلی تولید با استفاده از مثال‌های کدنویسی در دنیای واقعی خواهید دید.

۱۲. The Truth Machine: The Blockchain and the Future of Everything 

نویسنده: Paul Vigna  و  Michael J. Casey

امتیاز Goodreads: ۴.۱

 کتاب بلاکچین The Truth Machine

به گفته نویسندگان در The Truth Machine، بلاک‌چین می‌تواند به ما کمک کند تا کنترل شخصی بر داده‌ها، دارایی‌ها و هویت‌های خود را دوباره به دست آوریم، میلیاردها نفر از افراد محروم را به اقتصاد جهانی دسترسی داشته باشند و تعادل قدرت را تغییر دهیم تا ایمان جامعه به خود را بازگردانیم. این کتاب بلاکچین اثرات بالقوه این فناوری بر امور مالی، فناوری، حقوق و صنایع کشتیرانی را توصیف می‌کند.

مایکل کیسی و پل ویگنا در The Truth Machine: The Blockchain and the Future of Everything نشان می‌دهند که چگونه فناوری بلاک‌چین می‌تواند به افراد قدرت کنترل داده‌های شخصی، دارایی‌ها و هویت‌هایشان را بازگرداند.

نویسندگان این کتاب نشان می‌دهند که چگونه جایگزینی نهادهای سنتی (و نه چندان قابل اعتماد) با رویکرد جدیدی که آن‌ها را دور می‌زند، ممکن است دشوار باشد. در عین حال زیان‌های اقتصادی، حاکمیت سیاسی و ناهماهنگی اجتماعی ناشی از گذار فناوری متمرکز به فناوری شفاف بلاک‌چین را مورد بررسی قرار می‌دهد. به عبارت دیگر، حقیقت پتانسیل توانمندسازی فردی این فناوری را نشان می‌دهد.

۱۳.  کتاب بلاکچین Bitcoin Money  

نویسنده: Michael Caras  و  Marina Yakubivska

امتیاز Goodreads: ۴.۳

بچه‌های بیت ویل متوجه می‌شوند که برای تبادل با یکدیگر به ابزاری نیاز دارند. مرد جوان عجیبی وارد شهر می‌شود و مفهوم جدیدی را پیشنهاد می‌کند…

کتاب «بیت کوین مانی» روایتی برای تمام سنین است که توضیح می‌دهد «چرا بیت کوین؟»

۱۴. Inventing Bitcoin 

نویسنده:  Yan Pritzker

امتیاز Goodreads: ۴.۵

کتاب Inventing Bitcoin

بیشتر افراد از بیت کوین یا حتی نحوه عملکرد آن بی اطلاع هستند. مطالعه این کتاب در طی دو ساعت قبل از سرمایه‌گذاری ضروری است، زیرا تاریخچه بیت کوین را از ابتدا تا انتها مرور می‌کند.

شما برای خواندن این کتاب نیازی به تخصص فنی ندارید.

۱۵. Blockchain Bubble or Revolution: The Present and Future of Blockchain and Cryptocurrencies  

نویسنده: Neel Mehta،Aditya Agashe  و  Parth Detroja

امتیاز Goodreads: ۴.۴

«حباب یا انقلاب بلاک‌چین» کتاب فوق‌العاده دیگری است که از ابتدای شکل گیری بلاکچین شروع می‌شود و قبل از اینکه به تدریج وارد کلمات فنی شوید، فناوری بلاک‌چین را از دیدگاه افراد عادی توضیح می‌دهد. شاید بهترین جنبه این کتاب سه نویسنده آن باشند که با نام‌های بزرگی مانند گوگل، مایکروسافت و iBM کار کرده‌اند.

فناوری بلاک‌چین پتانسیل بسیار بیشتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارد. این کتاب بررسی می‌کند که این صنعت در چند سال آینده به کجا می‌رود و فناوری غیرمتمرکز چقدر می‌تواند مفید باشد. در حین توصیف این موضوع، نویسندگان همچنین تلاش زیادی را صرف بحث در مورد اینکه آیا فناوری بلاک‌چین برای یک مورد خاص مناسب است یا خیر انجام داده‌اند. این کتاب به ویژه برای کارآفرینان مفید است، زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند تصمیم بگیرد که پول خود را در کدام مورد سرمایه‌گذاری کند.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کتاب کتاب بلاکچین «حباب یا انقلاب بلاک‌چین» این است که حاوی توضیحات کوچک و ساده‌ای برای اصطلاحات مختلف است که اغلب در صنعت بلاکچین با آن مواجه می‌شویم. در نتیجه، اگر در حین مطالعه با اصطلاح ناشناخته‌ای برخورد کردید، نیازی به جستجوی فرهنگ لغت یا جستجو در گوگل نخواهید داشت، زیرا این کتاب یک پک یکپارچه است.

۱۶. کتاب بلاکچین The Innovative Investor’s Guide to Bitcoin and Beyond 

نویسنده Chris Burniske and Jack Tatar

امتیاز Goodreads: ۳.۹۷

کتاب Cryptoassets

این کتاب، علی‌رغم عنوانش، واقعاً بر روی فناوری بلاک‌چین متمرکز شده است. همانطور که از نام آن پیداست، هدف اصلی آن توصیف چگونگی توسعه ارزهای دیجیتال و دلیل رسیدن آن به اوج فعلی است.

شایان ذکر است که برخلاف سایر نشریات که فقط اطلاعات توسعه‌دهنده‌محور را ارائه می‌دهند، نویسنده از این ویژگی به عنوان نقطه‌ای برای ارتباط سرمایه‌گذاران با مفهوم‌های وسیع آن استفاده کرده است. علاوه بر این، به توضیح نوسانات قیمت ناشی از عدم تعادل تقاضا و عرضه نیز می‌پردازد.

همچنین از به خاطر سپردن آسان آن لذت می‌برید، زیرا این کتاب بلاکچین با چیستی صنعت بیت کوین و بلاک‌چین شروع می‌شود.

۲۰. Attack of the 50 Foot Blockchain: Bitcoin, Blockchain, Ethereum & Smart Contracts  

نویسنده:  David Gerard

امتیاز Goodreads: ۳.۹۷

فناوری بلاک‌چین با سرعتی سرسام آور در حال گسترش است و برای رسیدن به اینجا راه طولانی را پشت سر گذاشته است. این کتاب نه تنها به تاریخچه این رویدادها می‌پردازد بلکه نگاهی انتقادی به هر یک از آن‌ها دارد.

این کتاب همچنین برخی از رویدادهای مهم را پوشش می‌دهد، مانند اولین عرضه بیت‌کوین و رشد صعودی ارزهای دیجیتال که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ رخ داد و رشد ICOها (و چگونگی توقف ناگهانی آن). با این حال، شاید مهمترین و مفیدترین بخش کتاب جایی است که نویسنده در مورد چگونگی و ضرورت استفاده از فناوری بلاکچین در بسیاری از صنایع بحث می‌کند. او از قراردادهای هوشمند اتریوم برای ارائه تصویری جامع در این زمینه استفاده می‌کند.

۲۱. Mastering Blockchain 

  نویسنده Imran Bashir

امتیاز Goodreads: ۴.۴۲

علاوه بر پوشش اصول اولیه، این کتاب، مانند مبانی فنی بلاک‌چین، رمزنگاری و پروتکل‌های اجماع، بینش تخصصی در مورد سیستم‌های غیرمتمرکز، توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم، جایگزین‌های بیت‌کوین، قراردادهای هوشمند و بلاک‌چین‌های جایگزین به شما می‌دهد.

علاوه بر این، یاد می‌گیرید که چگونه از فناوری بلاک‌چین فراتر از ارزهای دیجیتال استفاده کنید؛ مانند اینترنت اشیا با بلاک‌چین، مقیاس پذیری بلاک‌چین، بلاک‌چین‌های شرکتی و توکن سازی از طریق بلاک‌چین. همچنین به چگونگی توسعه این فناوری جذاب و مخرب در آینده نگاهی خواهد کرد.

۲۲. کتاب بلاکچین Cryptocurrency Investing For Dummies   

نویسنده: Kiana Danial

امتیاز Goodreads: ۳.۵

کتاب بلاکچین Cryptocurrency Investing For Dummies

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات خود بدنام است، دلیل این نوسانات هم جو نظارتی همیشه در حال تغییر صنعت است، پیش بینی می‌شود کل بازار ارزهای دیجیتال تا پایان سال ۲۰۱۸ به ارزش کل ۱ تریلیون دلار برسد. این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید در این زمینه مشارکت کنید. 

کیانا، مشاور مالی و نویسنده کتاب Dummies Guide to Investing Cryptocurrency، به شما کمک می‌کند تا در محیط جدید مالی دیجیتال گشت بزنید و بهترین ارز دیجیتال را برای سناریوهای مختلف انتخاب کنید. با مثال‌هایی در دنیای واقعی که نحوه بهینه‌سازی کیف پول ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد، به شما نحوه تعامل با آن را نشان می‌دهد.

۲۳. Blockchain For Dummies 

نویسنده: Tiana Laurence

امتیاز Goodreads: ۴.۱

نویسنده این کتاب بلاکچین یک رویکرد سریع برای سرعت بخشیدن به اصول اولیه این فناوری به سرعت در حال تکامل در Blockchain For Dummies ارائه می‌دهد. این کتاب برای کمک به افرادی است که نیاز دارند بفهمند که یک بلاک‌چین چه کارهایی ممکن است انجام دهد و چه کاری نمی‌تواند انجام دهد، زیرا تیانا لارنس، خود  قبلاً روی ایجاد و تجزیه و تحلیل راه حل‌های بلاک‌چین کار کرده است.

نسخه به روز شده این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه یک بلاک‌چین داده‌های شبکه‌های مختلف را ایمن نگه می‌دارد. چندین بلاک‌چین معروف را بررسی می‌کند، از جمله آنهایی که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را تامین می‌کنند. همچنین به این موضوع می‌پردازد که چگونه فناوری‌های بلاک‌چین بر خدمات مالی، مدیریت زنجیره تامین، بیمه و بخش‌های دولتی تأثیر می‌گذارد.

۲۴. The Everything Guide to Investing in Cryptocurrency 

نویسنده: Ryan Derousseau

امتیاز Goodreads: ۳.۹

رایان در نشریاتی همانند Fortune، Money، CNBC، BBC، Fast Company، و US News & World Report و بسیاری دیگر از نشریات ملی مقالاتی را منتشر کرده است و بیش از یک دهه تخصص در زمینه سرمایه‌گذاری دارد. از همان روزهای اولیه این فناوری، رایان به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند بوده است. در سال ۲۰۱۳، زمانی که اکثر مردم فکر می‌کردند بیت کوین فقط یک ارز عجیب و غریب است که توسط هکرها استفاده می‌شود، رایان برای اولین بار شروع به بررسی آن کرد.

با نوسانات قیمت بیت کوین و بیشتر شدن اخبار مربوط به هکرهای ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران باید محتاط تر باشند. درک خطرات و مزایای ارزهای دیجیتال برای هر کسی که می‌خواهد از این مدل جدید و هیجان‌انگیز سرمایه‌گذاری سود ببرد، حیاتی است.

«راهنمای همه چیز برای سرمایه‌گذاری در کریپتوکارنسی» یک راهنمای قابل اعتماد و جامع است که به شما کمک می‌کند تا با اطمینان در قلمرو هیجان انگیز تجارت الکترونیک حرکت کنید.

۲۵. Mastering Ethereum 

نویسنده Andreas M. Antonopoulos

امتیاز Goodreads: ۴.۳

اتریوم یک الگوی محاسباتی غیرمتمرکز در سراسر جهان است که به شما این امکان را می‌دهد برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند را بدون هیچ نقطه ضعف یا نظارت ایجاد کنید، به یک شبکه پرداخت متصل شوید و بر روی یک بلاک‌چین باز کار کنید. Antonopoulos و Wood در این کتاب مفید شما را از طریق توسعه قراردادهای هوشمند و DApps در اتریوم و سایر بلاک‌چین‌های ماشین مجازی راهنمایی می‌کنند.

با خواندن این کتاب بلاکچین به دلایل سرمایه‌گذاری IBM، Microsoft، NASDAQ و صدها کسب و کار دیگر پی خواهید برد. این آموزش به شما می‌گوید که چگونه توانایی‌های مورد نیاز برای مبتکر بودن در این بازار پر سرعت و هیجان انگیز را بپرورانید.

۲۶. Bitcoin Billionaires

نویسنده: Ben Mezrich

امتیاز Goodreads: ۴

کتاب بلاکچین Bitcoin Billionaires

پس از تسویه سهام فیس بوک آن‌ها با مارک زاکربرگ و جایگاه آن‌ها در تاریخ ارزهای دیجیتال، داستان واقعی دوقلوهای Winklevoss توسط میلیاردرهای بیت کوین روایت می‌شود.

این کتاب بلاکچین داستانی در مورد این است که چگونه دو قلوهای Winkelvosses که پول خود را از طریق فیس بوک به دست آورده بودند، قبل از یادگیری مفهوم جدیدی به نام رمزنگاری، سعی کردند در آن سرمایه‌گذاری کنند. دوقلوهای Winkelvoss اولین میلیونرهای بیت کوین تا نوامبر ۲۰۱۷ شدند.

در توضیح کتاب کریپتو: «این کتاب در حوزه رمزارز بسیار سرگرم‌کننده و ساده است. اگر می‌خواهید در مورد آنچه در روزهای اولیه کریپتو رخ داده است بیشتر بدانید، این کتاب برای شما مناسب است.»

۲۷. کتاب بلاکچین Blockchain for Babies  

نویسنده: Chris Ferrie

امتیاز Goodreads: ۳.۵

این کتاب قسمت بعدی مجموعه کتاب‌های «هیئت مدیره دانشگاه کودک»است، می‌توانید به آینده کودک نابغه خود کمک کنید تا با قرار دادن آن‌ها در معرض فناوری بلاک‌چین، باهوش‌ترین بچه کلاس شود.

این کتاب گزینه ایده آلی برای آموزش ساده و جالب ایده‌های پیچیده است. کتاب «بلاکچین برای کودکان» مملو از حقایق علمی از مقامات مرکزی است و متن عالی‌ای برای انتقال موضوعات پیچیده با بیانی ساده است.

Blockchain for Babies مقدمه‌ای ساده و در عین حال متفاوت از فناوری بیت کوین برای دانشمندان در هر سنی نوشته است؛ هیچ وقت برای شروع دانشمند شدن زود نیست.

۲۸.  کتاب بلاکچین The Business Blockchain 

نویسنده William Mougayar and Vitalik Buterin

امتیاز Goodreads: ۳.۵

کتاب بلاکچین The Business Blockchain

بلاک‌چین فناوری جدیدی است که اینترنت را متحول می‌کند و در آستانه تغییر ساختارهای قدیمی و کسب و کارهای متمرکز است. بلاکچین اعتماد را با حذف واسطه‌ها باز می‌گرداند به طوری که به طور نوآورانه نحوه عملکرد آن‌ها را دچار اختلال می‌کند. بلاک‌چین‌ها به معنای مجازی، کامپیوترهای بدون نقطه پایان هستند.

  نوعی از بلاک‌چین هستند که سابقه یکسانی از تراکنش‌های ذخیره شده در بلاک‌چین را حفظ می‌کنند و آن‌ها را بسیار انعطاف پذیر می‌کند. پس از راه‌اندازی، هرگز از کار نمی‌ایستند و انعطاف‌پذیری عظیمی را ارائه می‌کنند، همچنین برای اجرای برنامه‌ها و سیستم‌های نرم‌افزاری غیرمتمرکز نسل بعدی ایده‌آل هستند.

بر خلاف سایر کتاب‌های مرتبط با این موضوع، کتاب «بلاک‌چین کسب‌وکار» به عناصر بلاک‌چین می‌پردازد تا درک ما از آن را ارتقا دهد.

آیا خواندن کتاب بلاکچین در موفقیت من موثر است؟ 

باعث دلسردی و ناامیدی است که بسیاری از افراد کتاب خواندن را فراموش کرده‌اند،  به خصوص کتاب‌هایی که در مورد فناوری‌های نو نوشته شده است. زیرا معتقدند که می‌توانند با چند ساعت آموزش آنلاین بر همه چیزهایی که باید در مورد آن بدانند، مسلط شوند.

اطلاعات موجود در اینترنت پراکنده است و با یادگیری بدون تجربه نمی‌توانید ناخدای کشتی فناوری جدید باشید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که کتاب‌‌های حوزه بلاکچین را مطالعه کنید تا دانش منطقی کسب کنید و در مورد کل این زمینه بیتوانید اطلاعات صحیحی بدست بیاورید، نه اینکه فقط با دیدن ویدیوهای کوتاه و کم عمیق در معرض ریسک در این بازار قرار دهید.

شما می‌توانید مطالب مفید در این حوزه را از بلاگ والکس بخوانید و به منبع روز دنیا دسترسی داشته باشید. اگر کتاب دیگری در این حوزه می‌شناسید، حتما در بخش نظرات از آنها برای ما بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا