اخبار ارزهای دیجیتال

بایننس و بای بیت برای نجات صنعت کریپتو در تلاش هستند

صرافی‌های بای بیت و بایننس دو صندوق برای حمایت مالی از معامله‌گران و اکوسیستم ارزهای دیجیتال تشکیل داده‌اند

با فروپاشی کسب‌و‌کار صرافی FTX، سرمایه‌گذاران سازمانی و فردی ضربه سختی خوردند. نتیجه این اتفاق، کاهش ورود سرمایه به این حوزه بود. با این وجود، بخشی از این ضربه می‌تواند به واسطه پویش جدید صرافی‌های بایننس و بای بیت برای کمک به سرمایه‌گذاران، التیام یابد.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، صرافی بای بیت (Bybit)، که در حوزه مشتقه ارزهای دیجیتال فعال است، در تاریخ ۲۴ نوامبر اعلام کرد که صندوقی برای حمایت از معامله‌گران، بازارسازان و موسسات فعال در بخش معاملات فرکانس بالا تشکیل خواهد داد. این صندوق برای حمایت از آن دسته که در جریان ورشکستگی صرافی FTX زیان دیده‌اند، ایجاد شده است و ۱۰۰ میلیون دلار به آن تخصیص یافته است.

ورشکستگی FTX سبب تلاطم بازار و وحشت معامله‌گران شد. با هجوم آن‌ها برای فروش دارایی، حجم فروش افزایش شدیدی پیدا کرد و بر مشکلات نقدینگی موجود افزود. بنا بر بیانیه منتشر شده، واجدین شرایط می‌توانند بدون هزینه از این کمک‌ها برخوردار شوند.

در حرکتی مشابه، صرافی بایننس از راه‌اندازی برنامه‌ای به نام پویش بازیابی صنعت (IRI) خبر داد. بایننس تاکنون مبلغ یک میلیارد دلار به این صندوق اختصاص داده است و قصد دارد تا یک میلیارد دلار دیگر نیز در آینده نزدیک به آن بیافزاید. افزون بر بایننس، مبلغ ۵۰ میلیون دلار نیز توسط اعضای دیگر این حوزه همچون Polygon Ventures، Jump Crypto، Animoca Brands، kronos، GSR، Brooker Group و Aptos Labs به این صندوق اعطا شده است. بایننس مدعی است که تاکنون ۱۵۰ کسب‌و‌کار برای پیوستن به این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند.

طبق بیانیه منتشر شده، IRI را می‌توان نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک برای کمک به موفقیت بلندمدت وب ۳.۰ دانست. از طرفین مشتاق انتظار می‌رود تا خبر پیوستن خود را به شکل عمومی منتشر کنند. اگر انتقال سرمایه از طریق انتقالات بانکی سنتی میسر نباشد، صندوق به راه‌های دیگری خواهد اندیشید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا