اخبار ارزهای دیجیتال

صرافی بایننس مجوز فعالیت خود در بریتانیا را لغو کرد

طبق اعلام مدیر منطقه‌ای بایننس، این لغو مجوز فعالیت تاثیر عملیاتی خاصی ندارد چرا که این صرافی هیچ گاه در این کشور خدمات رگوله شده ارائه نکرده بود

صرافی بایننس با افزایش فشار نهادهای نظارتی و قانونی کشورهای مختلف به این شرکت، در حال خروج از بسیاری از بازارهاست.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، شرکت «بایننس مارکتز لیمیتد» (BML)، زیرمجموعه این صرافی در بریتانیا، به طور رسمی مجوز خود در اداره رفتار مالی (FCA) را لغو کرد.

پس از لغو مجوز این صرافی، نهاد تنظیم‌کننده بریتانیایی در وبسایت خود اعلام کرد که هیچ نهادی از مجموعه بایننس توسط این نهاد مجوز ارائه خدمات در بریتانیا را ندارد.

به گفته این اداره، درخواست لغو مجوز BML در تاریخ ۳۰ می ۲۰۲۳ به طور رسمی تکمیل و نهایی شد.

FCA در ۷ ژوئن خاطرنشان کرد:

بعد از تکمیل فرایند لغو مجوز، این شرکت دیگر تحت نظارت FCA مجاز به فعالیت نیست.

ایلیر لارو (Ilir Laro)، مدیر منطقه‌ای رشد بایننس در بریتانیا و اروپا،‌ خاطرنشان ساخت که BML هیچ‌گاه هیچ نوعی از فعالیت رگوله شده‌ای را در بریتانیا انجام نداده است. او افزود:

شرکت BML در سال ۲۰۲۰ توسط گروه بایننس خریداری شد و این گروه قصد داشت تا به وسیله این شرکت تجارت رگوله شده‌ای را در بریتانیا راه‌اندازی کند. این تلاش به ثمر نرسید و از آن زمان، فعالیت خاصی صورت نگرفته است.

لارو در روز یکشنبه، ۱۸ ژوئن در توییتر به این نکته اشاره کرد که بایننس هنوز دارای مجوز فعالیت در پنج نهاد اروپا از جمله فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان و سوئد است. وی افزود:

با توجه به اجرای قانون بازارهای دارایی‌های رمزارز (MiCA) از سال ۲۰۲۴/۲۰۲۵، ما تمرکز خود را بر روی آماده‌سازی و وفق با این قانون برای ادامه فعالیت در اروپا گذاشته‌ایم.

مدیر بایننس همچنین به دلایل عقب‌نشینی این صرافی در کشورهایی همچون قبرس، هلند، و نیجریه و اشاره کرد.

بایننس پیش‌تر نیز در بریتانیا دچار مشکلات با نهادهای قانونی شده بود. در سال ۲۰۲۱،‌ FCA به این صرافی دستور داد تا تمام فعالیت‌های خود را در این کشور متوقف کند.

این خبر اندکی پس از آن منتشر شد که پاتریک هیلمن، مدیر ارشد استراتژی صرافی بایننس، تعهد شرکت را به تنظیم مقررات در بریتانیا در بحبوحه مشکلات بایننس در ایالات متحده ابراز کرد. همانطور که قبلا گزارش شده بود، بایننس با دو شکایت مدنی از سوی نهادهای تنظیم کننده‌ ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) مواجه است.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا