اخبار ارزهای دیجیتال

مدیر صرافی کراکن: شیوه بایننس برای اثبات ذخایر مالی ارزشی ندارد

جسی پاول معتقد است که پیاده‌سازی گواه اثبات ذخایر نیازمند اقدامات بیشتری است

سقوط صرافی کریپتو FTX اهمیت اثبات ذخایر در اجتناب از موقعیت‌هایی که شامل سو استفاده از وجوه کاربران می‌شود را آشکار ساخت. در حالی که صرافی‌ها شروع به اشتراک گذاری آدرس‌های کیف پول‌های خود برای اثبات وجود وجوه کاربران کرده‌اند، چندین کارآفرین، از جمله جسی پاول (Jesse Powell)، مدیر عامل صرافی Kraken، این عمل را بی معنی خواندند زیرا صرافی‌ها بدهی‌های خود را افشا نکرده‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegeraph، به زعم پاول، حسابرسی کامل اثبات ذخایر باید شامل مجموع سرمایه مشتریان، شواهد رمزنگاری قابل تایید که محتوای هر حساب در مجموع کلی گنجانده شده و امضاهای دیجیتالی که نشان دهد صرافی کنترل کیف پول‌ها را دارد، باشد. اثبات ذخایر صرافی کراکن امکان تایید دارایی صرافی در برابر بدهی‌های آن را فراهم می‌کند.

پاول در گذشته از سایت کوین مارکت کپ به دلیل به اشتراک‌گذاری ناقص گواه اثبات ذخایر – بدون وجود اثبات رمزنگاری موجودی مشتریان و کنترل بر کیف پول‌ها – انتقاد کرده بود. او بار دیگر تاکید کرد که اندوخته صرافی تنها لیست آدرس کیف پول‌ها نیست، بلکه دارایی صرافی منهای تعهدات و دیون آن است.

صرافی بایننس به تازگی سیستم اثبات ذخایر خود را راه‌اندازی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های خود را با استفاده از درخت مرکل تایید کنند. با این حال، پاول از احتمال وجود برگ‌هایی با موجودی منفی در این درخت گفت و نارضایتی خود را این چنین بیان کرد:

هدف اصلی این است که متوجه شویم آیا یک صرافی بیش از آن چه به مشتریانش تعهد دارد، رمزارز در اختیار دارد یا نه. تخصیص یک هش به ردیفی از شناسه‌ها بدون وجود چیزهای دیگر بی‌ارزش است.

پاول همچنین از رسانه‌ها خواست تا از بیش‌نمایی و گمراهی مصرف‌کنندگان خودداری کنند. در عوض، وی به آن‌ها توصیه کرد که برای درک انگیزه پشت گواه اثبات ذخایر وقت بیشتری صرف کنند.

پس از انتقاد پاول به بایننس، چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس با به اشتراک گذاشتن برنامه‌های آتی صرافی بایننس که شامل حسابرسی نتایج ذخایر اثبات توسط شرکت‌های مستقل است، صحبت‌های او را رد کرد.

پاسخ CZ به نگرانی‌های مدیرعامل صرافی کراکن، حمایت مثبت جامعه کاربری را در پی داشت. با این حال برخی با اشاره به ریاکاری CZ در بستن کامنت‌های توییتی که در متن آن از پرسیدن سوالات بیشتر استقبال شده بود، نسبت به این عمل واکنش مثبتی نداشتند.

هفته گذشته CZ تایید کرد که کار بر روی ایجاد یک صرافی متمرکز امن را آغاز خواهد کرد. ایده این کار، انتشار پستی توسط ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا