اخبار آلت کوین هااخبار بیت کوین

بررسی وضعیت قیمت بیت کوین و آلت کوین های برتر؛ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

بیت‌ کوین همچنان در محدوده قیمتی خود گیر کرده، اما برخی از آلت کوین‌ها سیگنال‌های نزولی برای کوتاه‌مدت صادر کرده‌اند.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، گاوها در تلاش بودند که بیت‌ کوین را در تاریخ ۷ سپتامبر از خواب خود بیدار کنند، اما متاسفانه این رالی عمر زیادی نداشت. این امر نشان می‌دهد که گاوها و خرس‌ها به وضوح در مورد جهت حرکت بعدی بیت‌ کوین تصمیمی نگرفته‌اند. تحلیلگر CryptoCon در پلتفرم X (که پیش از این تحت عنوان توییتر شناخته می‌شد) اظهار کرده که بیت‌ کوین ممکن است تا آغاز بول ران (Bull Run) بعدی خود در نوامبر ۲۰۲۴ در «آرامش میان دوره‌ای» باقی بماند.

و در همین راستا، ARK Invest در گزارشی اعلام کرده که ارزهای دیجیتال ممکن است در ماه‌های باقیمانده از سال ۲۰۲۳ به دلیل مشکلات اقتصاد کلان، همچنان با عوامل بازدارنده‌ای دست و پنجه نرم کنند که از جمله آنها می‌توان به نرخ‌‌های بهره، برآورد تولید ناخالص داخلی، بیکاری و تورم اشاره کرد.

نمای کلی ارزها

گاوها در ماه سپتامبر تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد متقاضیان راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌ کوین را به دقت دنبال خواهند کرد. علاوه بر این موضوع، رقابت برای راه‌اندازی یک ETF اسپات اتر نیز رسماً در تاریخ ۶ سپتامبر با ثبت درخواست شرکت VanEck و ARK Invest آغاز شد. تحلیلگر ETF بلومبرگ، جیمز سیفارت (James Seyffart)، انتظار دارد که طی چند روز آینده درخواست‌های بیشتری برای ETF اتر به دست کمیسیون برسد.

آیا عملکرد رنج بیت‌ کوین می‌تواند فشار فروش روی آلت کوین‌ها را افزایش دهد؟ در این مطلب نمودارهای ۱۰ رمزارز برتر بازار را مورد مطالعه قرار می‌دهیم تا پاسخ شفافی برای این موضوع داشته باشیم.

تحلیل قیمت بیت‌ کوین

قیمت بیت‌ کوین در تاریخ ۷ سپتامبر به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) خود به نرخ ۲۶،۴۱۹ دلار رسید، اما گاوها نتوانستند با موفقیت از این مانع عبور کنند. این امر نشان می‌دهد که خرس‌ها با تمام قوا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه محافظت می‌کنند.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین

با این حال، شکست خرس‌ها در مقابل حمایت مهم ۲۴،۸۰۰ دلاری نشان می‌دهد که فروش در سطوح پایین‌تر کاهش یافته است. شاخص قدرت نسبی (RSI) در تلاش است تا یک واگرایی مثبت ایجاد کند، که نشان می‌دهد شتاب نزولی رو به تضعیف شدن است.

اولین نشانه از قدرت گرفتن خرس‌ها شکست و کلوز قیمت در بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود. این اتفاق مسیر را برای یک ریکاوری پایدار به سمت ۲۸،۱۴۳ دلار هموار می‌کند.

به عکس، اگر حمایت ۲۴،۸۰۰ دلار شکسته شود، جفت ارز BTC/USDT ممکن است یک روند نزولی را آغاز کند. حمایت اندکی هم در سطح ۲۴ هزار دلار وجود دارد، اما احتمالاً نمی‌تواند جلوی روند نزولی قیمت ایستادگی کند. در نهایت، این جفت ارز ممکن است به حمایت کلیدی خود در سطح ۲۰ هزار دلار برسد.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم همچنان در داخل محدوده باریکی بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۶۶۸ دلار و حمایت قدرتمند ۱۶۲۶ دلار معامله می‌شود.

نمودار روزانه اتریوم
نمودار روزانه اتریوم

عدم موفقیت گاوها در عبور از مقاومت سربار در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خطر شکست رو به پایین قیمت را افزایش می‌دهد. در زیر سطح ۱۶۲۶ دلار، جفت ارز ETH/USDT ممکن است کف روز ۱۷ آگوست به نرخ ۱۵۵۰ دلار را دوباره تست کند. خریداران ممکن است با رسیدن قیمت به این سطح خرید خود را آغاز کنند، چرا که اگر این حمایت شکسته شود، اتریوم می‌تواند تا ۱۳۶۸ دلار سقوط کند.

زمان برای گاوها به سرعت سپری می‌شود. اگر آنها می‌خواهند از سقوط اتریوم جلوگیری کنند، ابتدا باید قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و پس از آن تلاش کنند که یک رالی به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۱۷۶۲ دلار داشته باشند. این امر می‌تواند احتمال رنج شدن قیمت در محدوده ۲ هزار دلار تا ۱۶۲۶ دلار را برای چند روز دیگر افزایش دهد.

تحلیل قیمت BNB

گاوها در تاریخ ۶ سپتامبر تلاش کردند که قیمت بایننس کوین را به بالای سطح شکست ۲۲۰ دلاری برسانند، اما خرس‌ها تسلیم نشدند. این امر نشان می‌دهد که فروشندگان در تلاش‌اند تا سطح ۲۲۰ دلار را به یک مقاومت تبدیل کنند.

نمودار روزانه بایننس کوین
نمودار روزانه بایننس کوین

یک حمایت جزئی هم در سطح ۲۱۱ دلار وجود دارد، اما اگر خرس‌ها قیمت را به پایین‌تر از آن هدایت کنند، جفت ارز BNB/USDT ممکن است به سطح روانی ۲۰۰ دلار برسد. احتمالاً این سطح مورد توجه گسترده‌ گاوها قرار خواهد گرفت. اگر قیمت بایننس کوین بازگشتی را از این حمایت تجربه کند، بدان معناست که این جفت ارز ممکن است برای مدتی بین ۲۰۰ دلار و ۲۲۰ دلار تثبیت شود.

اما برعکس این فرضیه، اگر قیمت از سطح فعلی یک حرکت صعودی را آغاز کند و به بالای ۲۲۰ دلار برسد، نشان می‌دهد که انباشت در سطوح پایین انجام شده است. این امر می‌تواند باعث شروع یک ریکاوری به سمت خط روند نزولی شود.

تحلیل قیمت ریپل

گاوها در تاریخ ۶ سپتامبر ریپل را در زیر قیمت ۰/۵۰ دلاری در کف خریداری کردند، اما عدم موفقیت آنها در شروع یک بازگشت قوی نشان‌دهنده کمبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه ریپل
نمودار روزانه ریپل

خرس‌ها سعی می‌کنند با رساندن قیمت ریپل به پایین‌تر از ۰/۵۰ دلار موقعیت خود را تقویت کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز XRP/USDT ممکن است به سمت حمایت اصلی بعدی خود در سطح ۰/۴۱ دلار سقوط کند. این سقوط احتمالاً با سرعت زیادی انجام می‌شود، زیرا بین ۰/۵۰ دلار و ۰/۴۱ دلار هیچ حمایت مهمی وجود ندارد.

اما از طرف دیگر، اگر قیمت دوباره از سطح فعلی به سمت بالا حرکتی را داشته باشد، بیانگر آن است که گاوها سعی دارند تا سطح ۰/۵۰ دلار را به یک حمایت تبدیل کنند. شکست رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان خواهد داد که این جفت ارز احتمالاً برای مدت بیشتری بین ۰/۵۰ دلار و ۰/۵۶ دلار نوسان خواهد کرد.

تحلیل قیمت کاردانو

کاردانو در تاریخ ۶ و ۷ سپتامبر یک الگوی کندلی دوجی (Doji) را تشکیل داد که نشان‌دهنده وجود شک و تردید بین گاوها و خرس‌هاست.

نمودار روزانه کاردانو
نمودار روزانه کاردانو

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نرخ ۰/۲۶ دلار به سمت پایین شیب گرفته و RSI در منطقه منفی قرار دارد که پتانسیل شکست رو به پایین قیمت را تقویت می‌کنند. اگر قیمت به زیر ۰/۲۵ دلار سقوط کند، جفت ADA/USDT ممکن است به حمایت بحرانی خود در سطح ۰/۲۴ دلار هم برسد.

اما در مسیر صعودی، خرس‌ها به طور مکرر پیشروی قیمت تا نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را متوقف کرده‌اند؛ بنابراین، این میانگین متحرک یک سطح مهم محسوب می‌شود و باید آن را مورد توجه قرار دهیم. اگر گاوها کاردانو را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، این ارز ممکن است به مقاومت سربار خود در سطح ۰/۲۸ دلار برسد.

تحلیل قیمت دوج کوین

گاوها در تاریخ ۶ سپتامبر سعی داشتند که دوج کوین را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۰۶ دلار برسانند، اما خرس‌ها از موقعیت خود دفاع کردند.

نمودار روزانه دوج کوین
نمودار روزانه دوج کوین

قیمت همچنان در بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و حمایت افقی خود در سطح ۰/۰۶ دلار گیر کرده است. زمانی که قیمت داخل یک محدوده معاملاتی حرکت می‌کند، پیش‌بینی جهت شکست دشوار است، اما اینکه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت پایین شیب گرفته و RSI به سطح ۴۰ نزدیک شده نشان‌دهنده برتری خرس‌ها نسبت به گاوهاست. زیر ۰/۰۶ دلار، جفت ارز DOGE/USDT ممکن است به ۰/۰۵۵ دلار سقوط کند.

اگر گاوها قیمت را به سمت اهداف بالاتر حرکت دهند و در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند، این دیدگاه منفی در کوتاه‌مدت منتفی خواهد شد. چنین حرکتی نمایانگر آغاز یک ریکاوری قدرتمند به سمت ۰/۰۷ دلار و در نهایت ۰/۰۸ دلار است.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا به تدریج در داخل محدوده بزرگ خود در بین ۱۴ دلار و ۲۷/۱۲ دلار به اصلاح پرداخته است. خرس‌ها در ریلیف‌ رالی‌های قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۰/۵۳ دلار مشغول فروش دارایی‌های خود هستند، که نشان‌دهنده باقی ماندن احساسات منفی در بازار است.

نمودار روزانه سولانا
نمودار روزانه سولانا

شکست مکرر گاوها در رساندن قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می‌دهد که سر راست‌ترین مسیر حرکت به سمت پایین است. اگر خرس‌ها قیمت را در زیر نزدیک‌ترین حمایت سولانا در سطح ۱۹ دلار تثبیت کنند، جفت ارز SOL/USDT ممکن است به ۱۸ دلار و سپس ۱۶ دلار سقوط کند.

گاوها احتمالاً نقشه‌های دیگری در سر دارند. آنها سعی خواهند کرد تا قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. اگر موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز ممکن است به مقاومت سربار خود در سطح ۲۲/۳۰ دلار برسد. این سطح مهمی برای خرس‌ها محسوب می‌شود و باید از آن دفاع کنند، چرا که شکست آن می‌تواند مسیر را برای یک رالی احتمالی به سمت ۲۶ دلار هموار کند.

تحلیل قیمت تون‌ کوین

گاوها در تاریخ ۶ سپتامبر تلاش کردند تا بازگشتی به بازار داشته باشند، اما فتیله بلند کندل تاریخ ۷ سپتامبر تون کوین نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان با آغاز رالی‌ها به فروش خود ادامه می‌دهند.

نمودار روزانه تون کوین
نمودار روزانه تون کوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱/۶۸ دلار همچنان یک سطح کلیدی‌ محسوب می‌شود که در کوتاه‌مدت باید به آن توجه داشته باشیم. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت بالا بازگردد، گاوها دوباره تلاش خواهند کرد تا جفت ارز TON/USDT را به مقاومت سربار در سطح ۲/۰۷ دلار برسانند.

اما در جهت مقابل این فرضیه، اگر قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را از دست بدهد و به سمت پایین حرکت کند، نشان می‌دهد که معامله‌گران به سرعت برای خروج سود خود از بازار اقدام کرده‌اند. اولین توقف قیمت در حرکت نزولی سطح ۱/۵۳ دلار و سپس میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۱/۴۴ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت پولکادات

خرس‌ها در تاریخ ۶ سپتامبر قیمت ارز دیجیتال پولکادات را به زیر حمایت قدرتمند سطح ۴/۲۲ دلار رساندند، اما نمی‌توانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند که این موضوع از دم بلند کندل آن روز هم مشخص است. این امر نشان می‌دهد که در سطوح پایین خرید صورت می‌گیرد.

نمودار روزانه پولکادات
نمودار روزانه پولکادات

با این حال، گاوها هم نتوانستند این مومنتوم را حفظ کنند و قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴/۴۱ دلار برسانند. این امر نشان می‌دهد که هر رالی کوچکی به فروش ختم می‌شود. خرس‌ها قیمت را به حمایت مهم سطح ۴/۲۲ دلار برگردانده‌اند. اگر این حمایت از دست برود، جفت ارز DOT/USDT ممکن است تا حمایت روانی سطح ۴ دلار کاهش داشته باشد.

اگر گاوها می‌خواهند دوباره کنترل بازار را در دست گیرند، باید قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هدایت کنند. اگر آنها این کار را با موفقیت انجام دهند، احتمالاً این جفت ارز به سمت خط روند نزولی خود حرکت خواهد کرد. این یک سطح کلیدی محسوب می‌شود که باید به آن توجه داشته باشیم زیرا شکست آن می‌تواند سیگنالی برای پایان روند نزولی باشد.

تحلیل قیمت متیک

خریداران طی سه روز گذشته تلاش کردند تا قیمت متیک را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۵۶ دلار برسانند، اما خرس‌ها تسلیم نشدند. این امر نشان می‌دهد که معامله‌گران در رالی‌های کوچک دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند.

نمودار روزانه متیک
نمودار روزانه متیک

خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر اولین حمایت متیک در سطح ۰/۵۳ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز MATIC/USDT می‌تواند تا حمایت اصلی قیمت در سطح ۰/۵۰ دلار سقوط کند. از گاوها انتظار می‌رود که با هر آنچه در توان دارند از این سطح محافظت کنند زیرا شکست آن ممکن است درهایی را برای یک سقوط عمیق‌تر به سمت ۰/۴۵ دلار باز کند.

گاوها باید قیمت را به سمت بالا هدایت و تثبیت کنند تا ثابت شود که فشار فروش در حال کاهش است. این امر می‌تواند آغازگر یک ریکاوری به سمت ۰/۶۴ دلار باشد، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره به دفاع همه‌جانبه از موقعیت خود بپردازند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا