مقالات ارز دیجیتال

آموزش ساخت آدرس سفارشی بیت کوین و آدرس دلخواه والت بیت کوین

با پیشرفت و سودآفرینی بازار کریپتوکارنسی، حالا همه ما می‌دانیم که بیت کوین چیست و به چه کاری می‌آید. بیت کوین که یکی از ارزهای دیجیتالی محبوب و معروف بین معامله‌گرهای بازار رمز ارزها به شما می‌رود، برای ذخیره و نگهداری‌اش مثل تمام رمز ارزهای دیگر نیاز به کیف پول دارید. آدرس کیف پول‌های بیت کوین که تا به حالا مشاهده کردید همه مجموعه‌ای از اعداد و حروف بی‌ربط و نامشخص بود. در واقع شما از کیف پول خود یک آدرس که زنجیره‌ای از اعداد و حروف نامنظم را تشکیل می‌داد، دریافت می‌کردید و از طریق آن به معامله بیت کوین در بازار کریپتوکارنسی می‌پرداختید. اما بهتر است بدانید که امکان ساخت آدرس سفارشی بیت کوین توسط خود معامله‌گرها نیز وجود دارد. شما می‌توانید آدرس کیف پولی بسازید که حروف و اعداد آن مشخص و واضح هستند و از کاراکترهای انتخابی تشکیل می‌شوند. در این مطلب از بلاگ قصد داریم آموزش ساخت آدرس سفارشی کیف پول بیت کوین را در اختیارتان بگذاریم، پس همراه ما باشید.

آدرس سفارشی بیت کوین چیست؟

آدرس سفارشی بیت کوین در واقع همان آدرس کیف پول بیت کوین شماست که از طریق آن می‌توانید معاملات مختلفی را انجام دهید. آدرس سفارشی جذاب‌تر و واضح‌تر از آدرس‌های غیر قابل فهمی است که از طریق بسیاری از کیف پول‌های ارزهای دیجیتالی در اختیارتان قرار می‌گیرند. این آدرس به شناخت شما و برندتان هم کمک می‌کند و تمایزی بزرگ بین شما و دیگر رقبایتان در بازار کریپتوکارنسی به وجود می‌آورد. بسیاری از برندها و مجموعه‌هایی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، با استفاده از آدرس سفارشی بیت کوین می‌توانند بین خود و دیگر فعالان بازار تفاوت ایجاد کنند.

آدرس سفارشی بیت کوین رابطه‌ای مستحکم بین شما و مشتریان‌تان به وجود می‌آورد و آن‌ها کسب و کار شما را خاص و منحصر به فرد می‌بینند. در واقع در آدرس‌های سفارشی شما می‌توانید نام خود یا کسب و کارتان را هم به کار ببرید و شناخته‌تر شوید. این ویژگی برای هیچ‌کدام از معامله‌گرهای بازار کریپتوکارنسی محدود نیست و همه آن‌ها می‌توانند یک آدرس کیف پول اختصاصی برای خود ایجاد کنند.

ساخت آدرس سفارشی بیت کوین کاملا اختیاری است و اجباری در انجام این کار نیست. حتی بسیاری از معامله‌گرهای فوق‌حرفه‌ای بازار کریپتوکارنسی هم از آدرس‌های معمولی استفاده می‌کنند و هیچ مشکل و محدودیتی برایشان ایجاد می‌شود. البته همانطور که اشاره کردیم، اگر آدرس سفارشی‌خود را ایجاد کنید از برخی مزایا مانند کاهش درصد خطا در نقل و انتقالات دارایی‌ها بهره‌مند می‌شوید.

ساخت آدرس دلخواه والت بیت کوین

حالا که با آدرس سفارشی بیت کوین آشنا شدید و درباره مزیت‌های مختلف آن صحبت کردیم، آموزش ساخت آدرس سفارشی کیف پول بیت کوین را می‌دهیم. برای انجام این کار شما نیاز به نرم‌افزار VanityGen دارید. با این نرم‌افزار به راحتی و با انجام چند دستورالعمل ساده امکان ایجاد تغییر در آدرس عمومی کیف پول بیت کوین وجود دارد. با این نرم‌افزار شما می‌توانید یک پیشوند به آدرس عمومی خود اضافه کنید، این پیشوند می‌تواند نام برند شخصی، نام شرکت، نام خودتان، تاریخ تولد یا هر چیزی شبیه به این موارد باشد.

ایجاد آدرس سفارشی بیت کوین با VanityGen

نرم‌افزار VanityGen آدرس عمومی شما را به صورت آفلاین می‌سازد، پس نیازی به اتصال به اینترنت نیست و می‌توانید مطمئن باشید که هیچ کس هم به کلید خصوصی‌تان دسترسی پیدا نمی‌کند. این نرم‌افزار با استفاده از قطعات سخت افزاری GPU و CPU عملیات ساخت آدرس سفارشی بیت کوین را انجام می‌دهد. هر چه تعداد کاراکترهای اختصاصی که انتخاب می‌کنید کمتر باشند، حین ساخت آدرس سفارشی فشار کمتری هم به کارت گرافیک و پردازنده کامپیوتر وارد می‌شود. اگر آدرس‌های طولانی را انتخاب کنید ممکن است حین انجام کار به پردازنده رایانه آسیب‌های احتمالی وارد شود؛ برای جلوگیری از این اتفاق، تا حد امکان کاراکترهای کوتاه‌تری انتخاب نمایید.

نحوه ایجاد آدرس دلخواه والت بیت کوین با نرم‌افزار VanityGen

در مرحله اول باید فایل فشرده VanityGen را دانلود و سپس اکسترکت کنید. بعد از این کار، CMD را اجرا کنید و در آن کلمه cd را بنویسید و سپس با استفاده از کلید Space یک فاصله به وجود آورید. حالا پوشه‌ای که اکسترکت کردید را داخل CMD درگ اند دراپ کنید. اکنون می‌بینید که آدرس فایل در CMD وارد می‌شود. بعد از این کار باید با فشردن دکمه Enter دارد مراحل بعدی ساخت کیف پول سفارشی بیت کوین شوید.

حالا نوبت به انتخاب نام آدرس کیف پول می‌رسد. برای این کار ابتدا عبارت Vanitygen را بنویسید و سپس دکمه Space را فشار دهید و یک فاصله ایجاد کنید. در ادامه باید عنوان و نام دلخواهی که می‌خواهید را وارد کنید. بعد از این با فشردن دکمه Enter فرآیند ایجاد کیف پول عمومی بیت کوین آغاز می‌شود. پس از اینکه فرآیند ساخت آدرس سفارشی بیت کوین تمام شد، کلید عمومی و خصوصی در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید با قرار دادن‌ آنها داخل کیف پول‌های بیت کوین از آدرسی که ایجاد کرده‌اید در بازار کریپتوکارنسی استفاده نمایید.

مزایای ساخت آدرس سفارشی بیت کوین

ساخت آدرس سفارشی بیت کوین با نرم‌افزار VanityGen مزیت‌هایی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • شما می‌توانید از طریق این نرم‌افزار آدرس‌های والت سفارشی نامحدودی تولید کنید
  • این نرم‌افزار با چند دستور ساده کار می‌کند و فرآیند ساخت آدرس سفارشی بیت کوین را ساده‌تر خواهد کرد
  •  نرم‌افزار VanityGen رایگان است
  • این نرم‌افزار منبع باز است
  •  شما می‌توانید آدرس‌هایی که توسط این نرم‌افزار ایجاد می‌کنید را در فایل‌های متنی ذخیره کنید

چالش‌های ساخت آدرس سفارشی بیت کوین با VanityGen

اما ساخت آدرس سفارشی به وسیله این نرم‌افزار چالش‌ها و محدودیت‌هایی نیز دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم:

  •  این نرم‌افزار رابط کاربری گرافیکی مناسبی ندارد
  • شما می‌توانید در هر فرآیندی فقط از یک پیشوند از حروف استفاده کنید
  •  امکان ساخت پیشوندهای طولانی با این نرم‌افزار وجود ندارد
  • شما نمی‌توانید از الگوریتم Bech32 یا چند امضایی آدرس بیت کوین (Ex- 3Prefix) استفاده کنید
  • شما نمی‌توانید چند پیشوند به صورت همزمان در این نرم‌افزار استفاده کنید

نکات مهم در مسیر ساخت آدرس سفارشی بیت کوین

به چند نکته مهم زیر در ساخت آدرس والت سفارشی خود دقت کنید:

  • به هیچ عنوان در کاراکترهایی که انتخاب می‌کنید، عدد ۰ را به کار نبرید چرا که این عدد در آدرس کیف پول بیت کوین ناشناخته است و در صورت انتخاب کیف پول ایجاد نمی‌شود
  • در صورت انتخاب کاراکترهایی که زنجیره‌ای از حروف بزرگ و کوچک هستند، فشار کمتری به پردازنده حین ایجاد والت سفارشی وارد می‌شود
  • دقت کنید که آدرس کیف پولی که می‌سازید، به حروف کوچک و بزرگ انگلیسی حساس است

ساخت آدرس سفارشی بیت کوین، درست یا غلط؟

با آدرس سفارشی بیت کوین که روش ساخت آن را در این مطلب ذکر کردیم، می‌توانید در معاملات خود از آدرسی واضح و قابل فهم استفاده کنید. این کار مزایای زیاد به همراه دارد و از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به کاهش خطا در حین معاملات، پیشی گرفتن از رقبا و شناخته‌تر شدن نزد مشتریان اشاره کرد. آدرس‌های سفارشی اجباری نیستند اما ساخت آن‌ها به شما در انجام معاملات بهتر کمک می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۲

در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا