صرافی هامقالات ارز دیجیتال

بهترین صرافی های بیت کوین؛ تجربه‌ی خریدی امن و آسان

تقریبا می‌توان گفت امروزه هیچکس از بیت کوین و رشد روز افزون ارزش آن بی‌خبر نیست. برای همین است که بسیاری از مردم، برای سرمایه‌گذاری و معاملات مالی پرسود، به سمت خرید و فروش بیت کوین روی‌ آورده‌اند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا همه‌ی صرافی‌‌های بیت کوین عملکرد یکسانی دارند؟ یا ممکن است برخی از این صرافی‌ها از نظر سرعت معامله، نرخ کارمزد و… با یکدیگر متفاوت باشند؟

برای پاسخ به این سوالات، ابتدا باید با انواع صرافی‌‌های ارز دیجیتال آشنایی نسبی کسب کرده و سپس به معرفی بهترین صرافی بیت کوین بپردازیم.

صرافی ارز دیجیتال چیست و چه انواعی دارد؟

واسطه‌های خرید و فروش رمز ارز که با عنوان صرافی ارزهای دیجیتال شناخته می‌شوند، با دریافت کارمزد به‌ازای هر معامله، خدماتی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. این خدمات شامل امکان خرید، فروش یا تبادل ارزهای دیجیتال مختلف هستند. به بیان بهتر، شما با عضویت در یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال می‌توانید به راحتی در دنیای کریپتو معاملات مالی انجام داده و سود کنید. البته بسیاری از این بسترها برای واریز و پرداخت بین‌المللی نیز استفاده می‌کنند که معمولا روی ارزهای ثابت انجام می‌شود.

به طور کلی دو نوع صرافی ارز دیجیتال داریم که با نام‌های صرافی متمرکز و صرافی غیرمتمرکز شناخته می‌شوند. تفاوت این دو نوع صرافی در نوع پیاده‌سازی معاملات است. در صرافی متمرکز، یک نهاد مرکزی مسئولیت کنترل و پیگیری معاملات شما را به عهده دارد که این موضوع امنیت معاملات ارز دیجیتال را دوچندان می‌کند.

در مقابل، صرافی‌های غیرمتمرکز بدون در نظر گرفتن یک نهاد متمرکز واسط، امکان معامله با کارمزد پایین‌تر را به شما می‌دهند. البته اینکه نهاد متمرکزی در این نوع صرافی وجود ندارد، به معنای عدم وجود هیچ نوع واسطی نیست، بلکه به صورت غیرمتمرکز، یعنی بدون داشتن یک دفتر یا ساختمان مرکزی مشخص برای نظارت بر روی معاملات، واسطه‌ی معامله‌ی ارز دیجیتالی شما می‌شوند.

پس در پاسخ به این سوال که آیا کارمزد معامله ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف متفاوت است باید گفت بله! بسته به اینکه صرافی انتخابی شما متمرکز است یا خیر، کارمزد معاملات می‌توانند کم و زیاد شوند. در ادامه به شما می‌گوییم دلیل انتخاب صرافی بیت کوین و این ارز چیست.

چرا بیت کوین؟

ارز دیجیتال بیت کوین یک واحد پول دیجیتالی است که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد که سازنده‌ی آن همچنان در پشت نامی مستعار، ساتوشی ناکاموتو، پنهان شده است. اما جالب است بدانید که تا سال ۲۰۰۹ استفاده از این رمزارز، به طور عام رواج نداشت چرا که نرم‌افزار متن‌باز آن توزیع نشده بود.

بیت کوین از روز معرفی تا امروز، رشد چشمگیری داشته و دارد! برای همین است که همه سعی دارند تا سهمی از این رشد برای خود داشته باشند. اگر کلمه‌ی بیت کوین را در گوگل جستجو کنید، یک نمودار به شما نمایش داده می‌شود که بررسی اجمالی آن به شما یک روند رو به رشد و همیشه سبز را نشان می‌دهد.

علت محبوبیت سرمایه گذاری بیت کوین

بهترین صرافی بیت کوین در ۲۰۲۲

بر اساس اعلام سایت Investopedia چند مورد از برترین صرافی‌ های بیت کوین خارجی به شرح زیر هستند:

۱. صرافی کوین بیس (Coinbase)

بهترین صرافی بیت کوین در سال ۲۰۲۲ از نظر امنیت و پشتیبانی، صرافی کوین بیس شناخته می‌شود و تا کنون ارزش معاملاتی ۳۶ میلیارد دلار را به نام خود به ثبت رسانده است. این صرافی خارجی که در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد، با ارائه‌ی محیطی کاربرپسند و بستری پیشرفته برای انجام معاملات بلاک چین، به عنوان یک صرافی حرفه‌ای ارز دیجیتال شناخته می‌شود که ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت کوین را پشتیبانی می‌کند.

از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از این صرافی بیت کوین شامل:

  • تعداد زیاد ارزهای دیجیتال و جفت‌های معاملاتی
  • ارائه‌ی پلتفرم معاملاتی مبتدی و پیشرفته در کنار هم
  • تبادل و معامله با سرعت و امنیت بالا

اما در این میان این صرافی یک ایراد دارد آن هم عدم ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان است.

۲. صرافی کریپتو دات کام (Crypto.com)

یکی از بهترین صرافی های بیت کوین برای موبایل، صرافی کریپتو دات کام است چرا که پلتفرمی کاملا متناسب با گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد. این اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال بیش از ۲۵۰ رمزارز را برای مبادله در اختیار کاربران خود قرار داده و در بیش از ۹۰ کشور در سراسر جهان از این پلتفرم استفاده می‌کنند. البته نرخ کارمزدهای بالاتر این صرافی بیت کوین نسبت به صرافی های رقیب و پشتیبانی مشتری ضعیف در مواردی کاربران را دلسرد می‌کند.

۳. صرافی جمینی (Gemini)

به‌عنوان صرافی ارز دیجیتال با بالاترین میزان امنیت، Gemini دارای پروتکل‌های قوی است که دارایی‌های کاربران را بیمه می‌کند. این صرافی در سال ۲۰۱۴ توسط تایلر و کامرون وینکلووس راه‌اندازی شده و دارای استاندارد SOC 2 است به این معنی که حسابرسان شخص ثالث چارچوب‌های امنیتی شرکت را تأیید کرده‌اند.

مزایا این صرافی بیت کوین عبارتند از:

  • دسترسی کاربران در تمام ۵۰ ایالت ایالات متحده
  • تبادل بسیار سریع و امن
  • بیمه کردن دارایی‌ها در کیف پول‌های گرم
  • چارچوب امنیتی بسیار قوی

که البته معایبی مثل کارمزد بالا در بسیاری از معاملات و عدم ارائه رمزارزهای مختلف نسبت به رقبای خود، در این صرافی ارز دیجیتال به چشم می‌خورد.

۴. صرافی بیت مارت (Bit Mart)

بیت‌ مارت یکی از بهترین صرافی های بیت کوین برای کاربران در کشورهای مختلف است؛ زیرا به کاربران بیش از ۱۸۰ کشور اجازه می‌دهد تا بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال را معامله کنند. بهتر بگوییم، این صرافی که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، به عنوان یکی از صرافی های بیت کوین به صورت جهانی شناخته می‌شود.

از جمله مزایای استفاده از این صرافی بیت کوین عبارتند از:

  • پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال
  • امکان کسب درآمد کریپتویی
  • رابط کاربری ساده خرید/فروش ارز دیجیتال

البته این صرافی در سال ۲۰۲۱ یک هک در مقیاس بزرگ را تجربه کرد که بسیاری نسبت به استفاده از این پلتفرم، کمی ترس دارند. همچنین امتیازی که کاربران به این پلتفرم داده‌اند در مقایسه با رقبا، کمتر بود.

۵. صرافی کراکن (Kraken)

عنوان کمترین کارمزد به صرافی بیت کوین کراکن می‌رسد. این پلتفرم که در سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرد، بستری مناسب برای معامله‌گران باتجربه است. از جمله دلایل استفاده از این پلتفرم را می‌توان موارد زیر دانست:

  • پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال
  • هزینه‌ها و کارمزد کم در Kraken Pro
  • تبادل بسیار سریع و امن

البته این صرافی بیت کوین به دلیل در دسترس نبودن در همه ایالت‌های آمریکا، در این کشور با استقبال کمتر روبه‌رو شده است.

با همه‌ی این تفاسیر، هرچقدر هم که یک صرافی خارجی برای معاملات رمزارزی خوب باشد، انتخاب یکی از بهترین صرافی های بیت کوین ایرانی برای کسانی که در ایران معامله می‌کنند بسیار مناسب‌تر است.

صرافی های خارجی و ایرانی بیت کوین

صرافی ایرانی بیت کوین

والکس یکی از بهترین صرافی های بیت کوین در ایران است که می‌توانید با امنیت بالا تراکنش‌های خود روی این ارز دیجیتال را انجام دهید. البته که وجود رمزارزهای دیگر در این پلتفرم، دلیلی بر محبوبیت بیشتر آن شده است. مزایای استفاده از صرافی‌ های ایرانی ارز دیجیتال، برای کسانی‌که در ایران اقدام به انجام معامله می‌کنند، بیشتر از یک صرافی خارجی است چرا که:

  • برای انجام معاملات رمزارزی، امکان برداشت و واریز ریالی وجود دارد
  • تحریم‌های مختلف بر روی دسترسی به این صرافی اثرگذار نیست
  • امکان یادگیری و مطالعه تحلیل‌های مختلف روی این صرافی به زبان فارسی و قابل درک برای همه وجود دارد
  • محیطی قابل اطمینان با پشتیبانی ۲۴ ساعته در اختیار کاربران تازه‌وارد قرار دارد

در کنار همه‌ی این موارد، والکس یکی از قدیمی‌ترین و بهترین صرافی های بیت کوین در ایران به حساب می‌آید که دارایی کاربران را در کیف پول‌های سرد، که امن‌ترین نوع کیف پول در دنیای کریپتو کارنسی‌ها است، نگه می‌دارد. صرافی بیت کوین ایرانی انتخابی آسان‌تر و امن‌تر است.

آیا بیت کوین همواره روند صعودی خود را پیش می‌گیرد؟

در مجموع پاسخ قطعی به چنین سوالی و حدس آینده‌ بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال، کار ساده‌ای نیست. یعنی نمی‌توان گفت که قطعا بیت کوین همیشه صعودی می‌ماند یا قطعا روزی این روند صعودی متوقف می‌شود. اما می‌توان با توجه به نرخ رشدی که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، تخمین بزنیم بیت کوین همچنان روندی رو به رشد خواهد داشت و یکه‌تاز دنیای ارزهای دیجیتال خواهد بود. برای همین، اگر شما هم می‌خواهید سهمی از این بازار سود‌آور داشته باشید، باید با صرافی های بیت کوین بیشتر تعامل داشته باشید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
investopedia
کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا