اخبار NFTاخبار بیت کوین

اینسکریپشن‌های اوردینال بیت کوین افزایش پیدا کرد

این افزایش می‌تواند به دلیل ایجاد استاندارد توکن BRC-20 در پروتکل اوردینال باشد

استاندارد توکن BRC-20 با تسهیل روند اینسکریپشن در اوردینال، فرآیند ایجاد قرارداد‌های توکن، مینت NFT و انتقال توکن‌ها را بهبود می‌بخشد.

به گزارش والکس و به نقل از Cointelegraph، اخیراً با اجرایی شدن استاندارد توکن در بلاکچین بیت کوین، رکورد جدید برای تعداد اینسکریپشن‌های روزانه اوردینال در شبکه بیت کوین ثبت شد. بر اساس داده‌های Dune Analytics، بیت‌کوین اوردینالز با ۵۸۱۷۹ اینسکریپشن در دوم ‌آوریل ۲۰۲۳ رکورد قبلی یعنی ۳۱۶۹۲ اینسکریپشن در ۹ مارس ۲۰۲۳ را شکست. این افزایش می‌تواند به دلیل ایجاد استاندارد توکن BRC-20 در پروتکل اوردینال توسط تحلیلگر زنجیره با نام مستعار Domo در اوایل ماه مارس ۲۰۲۳ باشد.

در حالی که اوردینال‌ها مصنوعات دیجیتالی یا شِبه NFT محسوب می‌شوند که حاوی داده‌هایی به شکل متن، تصویر، PDF، فرمت‌های ویدیویی و صوتی در شبکه بیت کوین هستند، استاندارد توکن BRC-20 همانند استاندارد توکن ERC-20 اتریوم از اینسکریپشن‌های اوردینال برای استقرار قرارداد‌های توکن استفاده می‌کند. اضافه شدن اوردینالز و استاندارد BRC-20 به بیت کوین توسط فورک Taproot که در ۱۴ نوامبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد امکان‌پذیر گردید.

به گفته میزبان پادکست مخصوص به اوردینالز، Leonidis.og، بیش از ۵۵۰۰۰ اینسکریپشن در دوم ‌آوریل ۲۰۲۳ در قالب اوردینال متنی بوده است. او در توییتی نوشت:

اوایل همه نسبت به اجرایی شدن BRC-20 هیجان‌زده بودند اما به تدریج این هیجانات کمتر شد. در این حین، توسعه‌دهندگان ابزار‌هایی برای آسان‌تر کردن تعامل با BRC-20 ساختند و حالا شاهد رشد بی‌سابقه قیمت آن هستیم. قبلاً گفته‌ام و باز هم می‌گویم که تجربه کاربری (UX) مهم است!

از جمله این ابزار‌های جدید می‌توان به Ord.io و کیف پول UniSat و BRC-20.io اشاره کرد. طبق BRC-20.io، از زمان ایجاد BRC-20، حدود ۱۶۰۰ توکن ساخته شده است. از محبوب‌ترین توکن‌های BRC-20 می‌توان به ordi و pepe و punk اشاره کرد که ارزش بازاری آن‌ها به ترتیب ۲.۱ میلیون دلار، ۲.۵ میلیون دلار و ۹۰۰ هزار دلار است.

بیش از ۴۲۷۰۰ توکن BRC-20 طی ۲۴ ساعت گذشته مینت شده است که بیشتر آن‌ها توکن‌های wzrd و domo و BAYC و meme و pups هستند. هرچند ارزش بازار توکن‌های BRC-20 در حال حاضر کمتر از ده میلیون دلار است، اما شرکت سرمایه‌گذاری دیجیتال گلکسی معتقد است که بازار NFT بیت کوین ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به ۴.۵ میلیارد دلار برسد.

کاربران کریپتو هنوز بر سر مناسب بودن پروتکل اوردینال برای اکوسیستم بیت کوین اختلاف نظر دارند. طرفداران از جمله دن هلد (Dan Held) بر این باورند که موارد استفاده مالی بیت کوین را افزایش می‌دهد اما دیگران می‌گویند که مغایر با هدف و دیدگاه ساتوشی ناکاموتو نسبت به بیت کوین به عنوان یک سیستم نقدی همتا به همتا است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Cointelegraph
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا