اخبار بیت کوین

کارمزد تراکنش های بیت کوین به بالاترین سطح دو سال گذشته رسید

متوسط هزینه انجام یک تراکنش در شبکه بیت کوین با توجه به داده‌های ارائه شده توسط شرکت تحلیلی کریپتو Glassnode، به بالاترین سطح خود در نزدیک‌ به دو سال گذشته رسیده است.

به گزارش والکس و به نقل از cryptonews، در روز جمعه، ۵ ماه مه، میانگین هزینه تراکنش‌های این شبکه به ۰/۰۰۰۳۲۸۱۴ بیت کوین رسید که نسبت به حداقل مقدار آن در تاریخ ۲۳ آوریل (۰/۰۰۰۰۳۱۶۱ بیت کوین) بیش از ده برابر شده است.

هزینه تراکنش‌ها

با توجه به قیمت فعلی بیت کوین در حدود ۲۹،۶۰۰ دلار، این کارمزد تراکنش نزدیک به ۱۰ دلار است.

در تاریخ ۲۳ آوریل، زمانی که قیمت بیت کوین حدود ۲۷ هزار دلار بود، میانگین هزینه تراکنش زیر ۱ دلار قرار داشت. و حالا کارمزد تراکنش بیش از ۱۰ برابر نسبت به آن مقدار افزایش یافته است.

تحلیل‌گران این افزایش هزینه‌های شبکه را به شرایط جدیدی در میم کوین‌ها (PEPE و رقبای کوچکتر این میم کوین مانند SPONGE که در روزهای اخیر رشد‌های نمایی (رشد تصاعدی) داشته‌اند) نسبت داده‌اند که باعث افزایش تراکنش‌های مرتبط با توکن‌های BRC-20 شده است.

رشد نمایی یا رشد تصاعدی وقتی رخ می‌دهد که آهنگ رشد یک توکن متناسب با مقدار آن در هر لحظه باشد. توکنی که رشد نمایی دارد، با آهنگی که پیوسته رو به افزایش است، رشد می‌کند.

شبکه آزمایشی BRC-20 از اکوسیستم بسیار موفق توکن‌های ERC-20 که بر روی بلاک چین اتریوم وجود دارد، الهام گرفته شده و از زمان راه‌اندازی در ماه مارس، بسیار در جامعه بیت کوین محبوب شده است.

این استاندارد به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از بلاک چین بیترکوین، توکن‌های قابل تعویض را صادر کنند و انتقال دهند.

رشد BRC-20، نه تنها باعث افزایش هزینه‌های شبکه شده، بلکه باعث شده تراکنش‌های بیت کوین نیز در اوایل هفته جاری به سد تاریخی در حدود ۶۸۰،۰۰۰ تراکنش در روز برسند.

تعداد تراکنش‌ها

گفتنی است که افزایش هزینه‌ها، ماینرهای بیت کوین را تشویق می‌کند که بیشتر فعالیت کنند.

در اوایل هفته جاری، هش ریت شبکه بیت کوین به بیشترین مقدار تاریخی خود یعنی حدود ۴۴۰ اگزاهش در ثانیه رسیده است.

به نظر می‌رسد افزایش محبوبیت BRC-20 باعث جذب کاربران جدید به شبکه شده است.

در حدود چند روز گذشته، تعداد آدرس‌هایی که دارای موجودی بیت کوین غیر صفر هستند، به بیش از ۴۶ میلیون آدرس رسیده که یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

آدرس‌های بیت کوین

هدف بعدی قیمت بیت کوین کجاست؟

قدرت شبکه بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار، روز به روز بیشتر می‌شود و یکی از دلایل آن افزایش صدور توکن‌های BRC-20 است. محبوبیت BRC-20 به عنوان یک تحول مثبت برای ارزش بلندمدت بیت‌کوین تلقی می‌شود.

اما در کوتاه مدت، به نظر می‌رسد بیت کوین بیشتر روی عوامل فنی و ماکرو تمرکز دارد.

فدرال رزرو ایالات متحده افزایش نرخ بهره را پایان داده و ممکن است در اواخر سال جاری دوباره شروع به کاهش آنها کند، که می‌تواند برای بیت کوین مفید باشد. علاوه بر این، نگرانی‌هایی در مورد بحران بانکی در ایالات متحده وجود دارد که ممکن است مردم را به سمت بیت کوین به عنوان یک دارایی امن سوق دهد. به طور کلی، این عوامل نشان می‌دهند که ریسک‌های فعلی در حال حاضر به نفع ارزش بیت کوین عمل خواهند کرد.

وقتی شرایط مالی به گونه‌ای است که مردم نگران ثبات ارزهای سنتی هستند، بیت کوین عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. و از ماه مارس، با توجه به نگرانی‌های مربوط به ثبات مالی و افزایش تقاضا برای جایگزینی «پول سخت» به جای ارزهای سنتی، به پناهگاهی امن برای دارایی‌های مردم تبدیل شده است (به همین دلیل است که قیمت طلا به بالاترین سطح خود بازگشته است).

در ضمن، تحلیل تکنیکال بیت کوین در کوتاه مدت نیز پایدار به نظر می‌رسد.

این ارز دیجیتال در تلاش است تا از الگوی پرچم سه گوش (Pennant Pattern) که از اواسط ماه آوریل در آن گیر کرده خارج شود.

نمودار بیت کوین

اگر بیت کوین بتواند در چند روز آینده مقاومت ۳۰ هزار دلاری را بشکند، راه برای بازگشت سریع آن به بالاترین سطح سالانه در ۳۱ هزار دلار و فراتر از آن باز می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptonews
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا