اخبار کاردانو

استیبل کوین «Djed» قیمت کاردانو را پامپ می‌کند؟

«جد» عضو جدید جامعه پرتعداد استیبل کوین‌هاست

با نزدیکی به راه‌اندازی استیبل کوین «جد» (Djed)، شتاب رشد قیمت کاردانو در حال افزایش است. قیمت آدا هنوز حرکت پارابولیکی صورت نداده است اما ممکن است این اتفاق رخ دهد.

به گزارش والکس و به نقل از BeinCrypto، سروصدای زیادی اخیرا بر سر راه‌اندازی پروژه جدیدی در اکوسیستم کاردانو به راه افتاده است. Djed استیبل کوین الگوریتمی بیش‌وثیقه‌گذاری شده تازه‌ای است که پشتوانه آن ارز ADA است. این استیبل کوین توسط بنیاد IOG حمایت می‌شود و از شبکه لایه یک Coti بهره می‌برد.

راه‌اندازی جد برای ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است اما هنوز تاریخ دقیقی برای این امر اعلام نشده است.

جد قصد ورود به بازار رقابتی استیبل کوین‌ها را دارد؛ بازاری که در حال حاضر ۱۳ درصد از کل مارکت کپ کریپتو را تشکیل می‌دهد و از هر سه عضو برتر بازار، یکی استیبل کوین است.

در ظاهر Djed از فرمولی مشابه استیبل کوینی چون فرکس (FRAX) استفاده می‌کند. پشتوانه این استیبل کوین از وثیقه کاردانو (ADA) و توکنی ذخیره‌ای به نام SHEN تامین می‌شود. با سوزاندن و مینت «شن»، برابری قیمت جد با دلار کنترل می‌شود.

کاربران می‌توانند با فرستادن کاردانو به قرارداد هوشمند جد، در ازای آن این توکن را دریافت نمایند. توکن «شن» نقش حفظ تعادل قیمت را در هنگام نوسانات قیمت ADA بر عهده دارد. بر خلاف مدل فرکس که از مدل پشتوانه ناقص یا کسری سود می‌برد، در مدل جد ارزش وثیقه بسیار بیشتر از استیبل کوین دریافتی خواهد بود. در پست بلاگ معرفی این استیبل کوین آمده است:

میزان وثیقه جد ۴۰۰ تا ۸۰۰ درصد خواهد بود، بدین معنی که ۴ تا ۸ برابر ارزش استیبل کوین مینت شده، پشتوانه خواهد داشت.

راه‌اندازی این استیبل کوین احتمالا سبب افزایش ارزش کل قفل شده در اکوسیستم و رشد قیمت کاردانو خواهد شد.

وضعیت بخش دیفای کاردانو در سال جاری دیدنی بوده است. تحلیل کاردانو نشان می‌دهد که TVL این حوزه هم‌اکنون کمی کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار است که رشدی ۵۰ درصدی از ابتدای سال ۲۰۲۳ داشته است. ارزش کل قفل شده حوزه دیفای کاردانو اکنون در بالاترین حد خود از ماه اکتبر است.

قیمت کاردانو طی چند روز گذشته چندان تغییری نکرده است و در محدوده ۰.۳۵ دلار باقی مانده است. با این حال، در دو هفته پیشین، این کوین رالی خوبی داشت و ۴۰ درصد به ارزش خود افزود.

میزان تغییر قیمت ADA در روزهای اخیر
میزان تغییر قیمت ADA در روزهای اخیر

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا