اخبار کاردانو

وضعیت امیدوارکننده اکوسیستم کاردانو؛ صعود نزدیک است؟

تقریبا تمام شاخص‌های فعالیت و رونق شبکه کاردانو روندی صعودی به خود گرفته است

تعداد کیف پول‌های کاردانو طی ماه گذشته ۱۳۳۰۰۰ عدد افزایش یافت. این رشد نشان داد که تقاضای فزاینده‌ای برای کاردانو (ADA) در افق کوتاه مدت وجود دارد.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، این علاقه نوظهور را می‌توان به تلاش‌های روزافزون کاردانو در راستای توسعه این شبکه نسبت داد.

همچنین حساب کاربری CardanoDaily با انتشار توییتی از افزایش تعداد مشارکت‌های صورت گرفته در پلتفرم گیت‌هاب کاردانو خبر داد. کاردانو از بسیاری دیگر از پروژه‌های ارزهای دیجیتال در این دسته بهتر عمل کرده است.

میزان توسعه پروفایل گیت هاب پروژه‌‌های مختلف
میزان توسعه گیت هاب پروژه‌‌های کریپتویی

دیگر شاخص عملکرد اکوسیستم کاردانو، میزان فعالیت صرافی‌های غیرمتمرکز آن است. بر اساس داده‌های سایت DappRadar، صرافی مینی‌سواپ (Miniswap) که دکس محبوبی در شبکه کاردانوست، هفته گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در حجم مبادلات بود. حجم معاملات این صرافی طی آن مدت ۱۸.۶۱ درصد رشد داشت. تعداد معاملات این صرافی غیرمتمرکز نیز طی ۲۴ ساعت گذشته ۳.۱۵ درصد افزایش یافت.

افزایش فعالیت کاربران در دکس‌ها بر سرمایه کل قفل شده (TVL) کاردانو اثرگذار بوده است. تصویر زیر به خوبی نشان می‌دهد که میزان TVL کاردانو از تاریخ ۲۱ نوامبر افزایش هنگفتی داشته است. در زمان نگارش این مطلب، میزان سرمایه کل قفل شده در کاردانو به ۶۰.۶۲ میلیون دلار رسیده است که افزایشی ۲.۳۱ درصدی را در طی ۲۴ ساعت اخیر نشان می‌دهد.

سرمایه کل قفل شده کاردانو
سرمایه کل قفل شده کاردانو

علی‌رغم این مسائل، داده‌های سایت Token Terminal نشان می‌دهد که میزان کارمزد تراکنش‌های این شبکه در ماه گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

حال نگاهی به بخش NFT بیاندازیم؛ حجم معاملات توکن‌های NFT شبکه کاردانو طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۶ درصد افزایش یافت اما تعداد NFTهای خرید و فروش شده کاهش یافت. داده‌های opencnft نشان می‌دهد که تعداد توکن‌های فروخته شده ۱۲.۱۵ درصد کاهش داشته است.

تغییر حجم معاملات توکن‌های NFT در بیست و چهار ساعت گذشته
تغییر حجم معاملات توکن‌های NFT در ۲۴ ساعت گذشته

کاهش مشاهده شده در حوزه NFTها را می‌توان در میزان فعالیت درون زنجیره‌ای نیز یافت. حجم معاملات طی هفته گذشته کاهشی شدید داشت. طی هفت روز منتهی به نگارش این مطلب، حجم کاردانو از ۲۲۴ میلیون به ۱۴۲ میلیون نزول کرده است.

با این وجود فاندینگ ریت (Funding Rate) کاردانو در صرافی بایننس همچنان بالاست که نشان از اعتقاد سرمایه‌گذاران به روند صعودی قیمت آدا در آینده دارد.

شاخص فاندینگ ریت
شاخص فاندینگ ریت

قیمت ADA در زمان نگارش این مطلب ۳۱ سنت است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
شهباز
شهباز
1 سال قبل

به زودی کاردانو از یک دلار هم عبور خواهد کرد

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  شهباز

سلام و وقت به خیر
ممنونیم از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید. بسیار خوشحال میشویم اگر تحلیل خود را هم برای رسیدین قیمت کاردانو به این تارگت با ما در میان بگذارید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا