اخبار ارزهای دیجیتال

جمهوری آفریقای مرکزی به دنبال تدوین قانون استفاده از ارزهای دیجیتال است

کمیته‌ای ۱۵ نفره در جمهوری آفریقای مرکزی مامور تدوین سازوکار قانونی استفاده از رمزارزها در این کشور شده‌اند

جمهوری آفریقای مرکزی – کشوری در حال توسعه در قلب قاره آفریقا – کمیته‌ای ۱۵ نفره را برای تهیه پیش‌نویس لایحه استفاده از ارزهای دیجیتال و توکنیزه‌سازی دارایی‌ها تشکیل داده است.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، فاستین آرشانژ توادرا (Faustin-Archange Touadera)، رییس جمهوری این کشور معتقد است که ارزهای دیجیتال می‌توانند به ریشه‌کن کردن موانع مالی آفریقای مرکزی کمک کنند. او حامی ایجاد فضایی دوست‌دار کسب و کار به کمک چارچوبی قانونی برای استفاده از ارزهای دیجیتال است. در بیانیه رسمی منتشر شده چنین آمده است:

با دسترسی به ارزهای دیجیتال، موانع پولی موجود از بین خواهند رفت. هدف اصلی اقدامات اتخاذ شده توسط دولت، توسعه اقتصاد ملی است.

کمیته مسئول تهیه پیش‌نویس قانون ارز دیجیتال متشکل از ۱۵ کارشناس پنج وزارت‌خانه معادن و زمین‌شناسی، وزارت منابع آبی، جنگل‌ها، شکار و ماهیگیری، وزارت کشاورزی و توسعه روستایی، وزارت برنامه‌ریزی شهری، اصلاحات ارضی و مسکن و وزارت دادگستری، ارتقای حقوق بشر و حکمرانی است.

این اعضا وظیفه دارند که به کمک یکدیگر بر روی چارچوب قانونی فعالیت و بکارگیری ارزهای دیجیتال در جمهوری آفریقای مرکزی کار کنند و زمینه توسعه اقتصاد ملی را فراهم نمایند.

تحول دیگر در حوزه ارزهای دیجیتال قاره آفریقا، اخذ مجوز فعالیت صرافی نیجریه‌ای روکو (Roqqu) در منطقه اقتصادی اروپا بود. این صرافی دو سال در انتظار دریافت این مجوز بود.

بنجامین اونومور (Benjamin Onomor)، مدیر صرافی روکو، در گفتگو با کوین تلگراف در این خصوص گفت:

آفریقایی‌های مهاجر، سالانه بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه به خانواده‌های خود در قاره آفریقا ارسال می‌کنند. سیستم پرداخت فعلی این روند را کند می‌کند. حل این مشکل به کمک رمزارزها بسیار منطقی است. کریپتو مسیر جایگزین سریع‌تر و ارزان‌تری است که می‌تواند خلا فعلی را پر کند و به کاهش هزینه‌های انتقال پول در سطح جهانی کمک کند. این مساله اصلی است که به دنبال حل آن هستیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا