اخبار ارزهای دیجیتال

رای دادگاه چینی: توکن های NFT اموال مجازی قانونی هستند

این دادگاه در رای خود اعلام کرد که NFTها دارایی‌های دیجیتال منحصر به فردی هستند که به دسته اموال مجازی تعلق دارند

یک دادگاه چینی در شهر هانگژو اعلام کرد که توکن‌های غیر مثلی (NFT) دارایی مجازی آنلاین هستند که باید تحت قوانین چین محافظت شوند.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، در تاریخ ۵ دسامبر مدرکی توسط بلاگری به نام Wu Blockchain منتشر شد که از آن رای و زبان مساعد دادگاه اینترنتی هانگژو – دادگاه‌های تخصصی در خصوص مسائل تکنولوژیک – در خصوص توکن‌های NFT قابل برداشت بود. کشور چین در سال ۲۰۲۱ به مقابله با ارزهای دیجیتال پرداخت و این مساله، NFTها را در یک خلا قانونی قرار می‌داد.

این مدرک منتشر شده از دادگاه بیان می‌کند که توکن‌های NFT «ویژگی‌های عینی حقوق مالکیت همچون ارزش، کمیابی، قابلیت کنترل و تجارت را دارند» و به «دسته اموال مجازی شبکه» تعلق دارند که «باید توسط قوانین کشورمان محافظت شوند».

این دادگاه تصمیم گرفت تا ویژگی‌های قانونی مجموعه NFT را برای یک پرونده تایید کند و در عین حال اعتراف کرد که قوانین فعلی چین به وضوح ویژگی‌های قانونی NFTها را مشخص نمی‌کند.

حکم دادگاه در موردی مطرح شد که کاربر یک پلتفرم فناوری، هر دو نام برده نشده‌اند، از شرکت به دلیل امتناع از تکمیل فروش و لغو خرید NFT از «فروش سریع» به دلیل عدم تطابق نام و شماره تلفن ارائه شده توسط کاربر، شکایت کرد.

دادگاه در این مورد گفت:

توکن NFT تجلی هنر خالق آن است و دارای ارزش حقوق مالکیت معنوی مرتبط به آن است.

دادگاه افزود: «توکن‌های NFT دارایی‌های دیجیتال منحصر به فردی بر روی بلاکچین هستند که بر اساس اعتماد و مکانیزم اجماع بین نودهای بلاکچینی شکل گرفته‌اند.»

به همین دلیل، دادگاه مجموعه‌های دیجیتال را متعلق به دسته اموال مجازی دانست و تراکنش یاد شده در پرونده را به عنوان فروش کالاهای دیجیتال از طریق اینترنت تلقی کرد که ذیل قانون تجارت الکترونیکی است.

این امر پس از آن صورت گرفت که دادگاه عالی خلق شانگهای در ماه می سندی صادر کرد که بر اساس آن علی‌رغم ممنوعیت حاکم بر این کشور در مورد رمزارزها، بیت کوین به طور مشابه مشمول قوانین و مقررات حقوق مالکیت است.

با ممنوعیت کریپتو، دولت چین سعی کرد تا سرنوشت NFTها را از دیگر ارزهای دیجیتال جدا کند. آن‌ها سعی کردند تا بلاکچینی دولتی ایجاد کنند که از NFTها پشتیبانی کند.

دولت همچنان هنوز در برابر معامله NFTها هشیار است و احساس خطر می‌کند. در بیانیه مشترک ماه آوریل انجمن بانکداری چین، انجمن مالی اینترنت چین و انجمن اوراق بهادار چین بر خطرات پنهان معامله و سرمایه‌گذاری بر توکن‌های NFT هشدار داده شد.

چین تنها حوزه قضایی نیست که NFTها را تحت قوانین مالکیت قرار می‌دهد. یک قاضی دادگاه عالی سنگاپور در پرونده ‌ای در ماه اکتبر از قوانین موجود مالکیت استفاده کرد و NFTها را به اموال فیزیکی مانند ساعت‌های لوکس تشبیه کرد و گفت: «NFTها به عنوان یک کالای کلکسیونری تلقی می‌شوند.»

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا