اخبار آلت کوین ها

کوین‌ بیس و Binance.US همچنان از ریپل پشتیبانی می‌کنند

صرافی‌های ارز دیجیتال برتری همچون کوین‌ بیس (Coinbase) و بایننس.یواس (Binance.US) پس از صدور حکمی تاریخی در دادخواست کمیسیون بورس‌ و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه شرکت ریپل لبز (Ripple Labs)، مجدداً برای پشتیبانی از معاملات XRP اعلام آمادگی کردند.

به گزارش والکس و به نقل از dailyhodl و bitcoinsistemi، صرافی ارز دیجیتال برتر مستقر در آمریکا یعنی کوین‌ بیس در روز پنجشنبه XRP را به لیست رمزارزهای پشتیبانی شده خود اضافه، و Binance.US نیز یک روز بعد برای انجام این کار اقدام کرد.

هر دوی این صرافی‌ها چند هفته پس از شروع پرونده SEC علیه شرکت ریپل در اواخر سال ۲۰۲۰، معاملات XRP را به حالت تعلیق درآورده بودند.

آنها تنها صرافی‌هایی نبودند که دوباره XRP را به کاربران آمریکایی ارائه می‌دهند. کراکن (Kraken) و بیت اسمتپ (Bitstamp) نیز این دارایی را در روز چهارشنبه به فهرست ارزهای دیجیتال خود بازگرداندند و صرافی جمینای (Gemini) نیز اعلام کرد که “در حال بررسی افزودن XRP به معاملات اسپات و مشتقات” خود است.

SEC ادعا کرده بود که ریپل XRP را به عنوان یک اوراق بهادار ثبت نشده فروخته، اما قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) در روز چهارشنبه، با حکم خود اکوسیستم ارزهای دیجیتال را به لرزه درآورد. این قاضی ذکر کرده که فروش‌ خودکار و بازار باز XRP توسط شرکت پرداخت سانفرانسیسکویی ریپل، به منزله فروش اوراق بهادار نیست.

با این حال، وی از دیدگاه SEC مبنی بر اینکه فروش مستقیم XRP توسط ریپل به شرکت‌های تجاری و نهادی به معنای ارائه اوراق بهادار قابل معامله بوده نیز حمایت کرد. دادگاه در نظر دارد در موعد مناسب، حکم جداگانه‌ای برای تاریخ دادگاه ریپل و SEC صادر کند.

در زمان نگارش این خبر، XRP با قیمت ۰/۷۲۰ دلار در حال معامله است. ارزش این دارایی که از لحاظ مارکت کپ رتبه پنجم را در بازار دارد، از صبح روز پنجشنبه تقریباً ۵۲٪ افزایش یافته، اما در ۲۴ ساعت گذشته با کاهش ۹/۶۲ درصدی روبرو بوده است.

این حکم ممکن است تاثیرات مثبتی در پرونده کوین‌ بیس داشته باشد

کوین بیس و ریپل

به گفته تحلیلگران جی‌پی‌مورگان (JPMorgan)، پیروزی اخیر ریپل در برابر SEC می‌تواند نتایج مثبتی برای پرونده کوین‌ بیس داشته باشد.

جی‌پی‌مورگان پس از صدور حکمی که ارز ریپل را بواسطه فروش از طریق صرافی‌ها به عنوان اوراق بهادار تلقی نمی‌کند، وضعیت کنونی این پرونده و جنبه‌های مختلف آن را بررسی کرده است.

به گزارش گروه تحلیلی جی‌پی‌مورگان، این تصمیم به طور کلی می‌تواند ابعاد مثبتی برای کوین‌ بیس و صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشد، زیرا اطمینان و شفافیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران و نظارت‌کنندگان فراهم می‌کند.

به گفته تحلیلگران جی‌پی‌مورگان، پیامدهای این حکم برای کوین‌ بیس مثبت خواهد بود، زیرا بر روی ۱۳ رمزارزی که در کوین‌ بیس لیست شده‌اند، اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار در دادخواست ماه گذشته خود علیه این شرکت ادعا می‌کند اوراق بهادار هستند، اعمال خواهد شد.

تحلیلگران در گزارش خود گفتند:

اگر پرونده ریپل ادامه پیدا کند، به نظر می‌رسد شرایط SEC برای اثبات این که این ۱۳ توکن به عنوان اوراق بهادار شناخته می‌شوند و کوین‌ بیس یک صرافی اوراق بهادار ثبت‌ نشده است، دشوار خواهد و در نتیجه کوین‌ بیس از برخی الزامات آینده در رابطه با به دریافت مجوز و اعمال مقررات معاف می‌شود.

به گفته آنها، با وجود اینکه تصمیم دادگاه در رابطه با پرونده ریپل ریسک ایجاد شده برای کوین‌ بیس را کاهش می‌دهد، اما پیشرفت قابل توجهی هم برای این شرکت ایجاد نمی‌کند. دلیل آن هم این است که محصولات استیکینگ و کیف پول کوین‌ بیس نیز بخشی از پرونده SEC هستند، بنابراین “به نظر می‌رسد که خطر هنوز به طور کامل برای کوین‌ بیس رفع نشده است”.

از سوی دیگر، بر اساس این گزارش، تحلیلگران جی‌پی‌مورگان به طور کلی “به روند صعودی بلندمدت در اکوسیستم ارزهای دیجیتال خوش‌بین هستند”.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
dailyhodlbitcoinsistemi
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا