ترید

آموزش ۳ روش تبدیل وب مانی به بیت کوین

سیستم‌های پرداخت آنلاین به کاربران اجازه می‌دهند تا به‌صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهند، بدون این که نیاز به پرداخت مستقیم از بانک داشته باشند. یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های پرداخت، وب ‌مانی (WebMoney) است. حساب‌های وب‌ مانی برای افرادی که در فارکس و کریپتوکارنسی فعالیت می‌کنند بسیار مناسب است. البته قبل از شروع کار باید اطمینان حاصل کنید که حتماً بروکر موردنظر وب مانی را قبول کند. تراکنش‌هایی که در این سیستم انجام می‌شوند امن، غیرقابل‌برگشت و غیرقابل‌تشخیص هستند.

با افزایش قیمت بیت کوین بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند سرمایه خود را به این ارز دیجیتال تبدیل کنند. پس از آنکه با نحوه کار وب مانی آشنا شدید و دانستید بیت کوین چیست، می‌توانید تبدیل وب مانی به بیت کوین را در پلتفرم‌های معتبر انجام دهید. در این مقاله از والکس به زبانی ساده نحوه تبدیل بیت کوین به وب مانی و بالعکس را آموزش می‌دهیم. در ادامه با ما همراه شوید.

معرفی سرویس وب مانی (WebMoney)

وب سایت وب مانی

وب مانی یک سیستم پرداخت آنلاین و یک ابزار برای فعالیت‌های مالی آنلاین است که برای کسب‌وکارهای اینترنتی در سراسر جهان امکان ارسال و دریافت پول را فراهم می‌کند. این شرکت از سال ۱۹۹۸ کار خود را آغاز کرده و دفتر مرکزی آن در روسیه قرار دارد. این کمپانی اعلام کرده که در اوایل سال ۲۰۲۰ حدود ۴۱ میلیون کاربر فعال دارد و بیش از ۱۰۰.۰۰۰ فروشگاه نیز از سیستم پرداخت وب مانی استفاده می‌کنند.

با استفاده از این سرویس که رقیبی نه‌چندان قدرتمند برای پی‌پال شمرده می‌شود، افراد در سراسر جهان می‌توانند خدمات و کالاهای موردنیاز خود را از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنند. خدماتی که این شرکت ارائه می‌دهد مانند پی‌پال است اما به دلیل قرارگیری این شرکت در سوریه، ساکنان کشورهای تحت تحریم مانند ایران می‌توانند بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنند. تعداد زیادی از صرافی‌های ارز دیجیتال، بروکر و فروشگاه‌های اینترنتی از وب مانی پشتیبان می‌کنند.

قیمت هر وب مانی ۱ دلار است و این مقدار اصلاً تغییر نمی‌کند. همچنین میزان کارمزد برای انجام هر تراکنش در این سیستم پرداخت آنلاین ۰.۸ درصد مبلغ معامله است. اما این کارمزد یک سقف مشخصی دارد و بیشتر از ۵۰ دلار نخواهد شد. سقف کارمزد بیت کوین در حال حاضر ۰.۰۰۵ BTC در نظر گرفته شده است.

آموزش تبدیل وب مانی به بیت کوین

افرادی که حساب وب مانی دارند می‌توانند از طریق پنل‌های آنلاین کارت خود را شارژ کنند. پول‌هایی که به این حساب واریز می‌شوند به‌صورت دلار در کیف پول “WMZ” ذخیره و نگه‌داری می‌شوند. اکثر افراد برای ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی و خریدهای آنلاین از سرویس WebMoney استفاده می‌کنند. با استفاده از موجودی خود در این حساب می‌توانید هر ارز دیجیتال دیگری را خریداری کنید. ما در این مقاله قصد آموزش تبدیل وب مانی به بیت کوین را به شما داریم. به‌طورکلی روش‌های زیادی برای تبدیل وب مانی به بیت کوین وجود دارد که در ادامه ۳ شیوه آسان و کاربردی را معرفی می‌کنیم.

استفاده از کیف پول وب مانی

استفاده از این روش برای تبدیل وب مانی به بیت کوین بسیار ساده است و همچنین با سرعت بالایی انجام می‌شود. روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند کمی گران‌تر هستند. برای استفاده از این روش نیاز است که حتماً کیف پول بیت کوین  داشته باشید. چنانچه ندارید پیش از شروع با کمک راهنمای خرید بیتکوین کیف پول خود را بسازید. گام‌های این روش عبارت‌اند از:

کیف پول وب مانی خود را باز کنید سپس روی گزینه “More” کلید کنید.

در صفحه باز شده گزینه “Exchange Funds” را انتخاب کنید.

گزینه Exchange Funds در کیف پول وب مانی

سپس در صفحه‌ای که باز می‌شود می‌توانید میزان بیت کوینی که می‌خواهید انتقال دهید را وارد کنید. درصورتی‌که کیف پول دلاری خود را شارژ کرده‌اید باید ارز دلار را برای تبدیل به بیت کوین انتخاب کنید. به همین سادگی می‌توانید با استفاده از ارزهای فیات در کیف پول وب مانی خود بیت کوین بخرید. در نهایت بیت کوین‌های خود را به کیف پول بیت کوین خود انتقال دهید.

استفاده از وب‌سایت indx.ru

صرافی “indx.ru” یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وب مانی است که به‌صورت تخصصی به خریدوفروش ارزهای دیجیتال می‌پردازد. با استفاده از این پلتفرم علاوه بر تبدیل وب مانی به بیت کوین می‌توانید برای تبدیل به ارزهای دیگر مانند اتریوم، ریپل و بیت کوین کش به کار ببرید. همچنین از طریق سایت indx.ru می‌توانید سهام شرکت‌های بزرگ بین‌المللی مانند آمازون، گوگل و اپل را خریداری کنید. برای استفاده از خدمات بی‌شمار این پلتفرم، در ابتدا باید سایت indx.ru شوید.

وب سایت indx.money برای تبدیل وب مانی

از قسمت “Desposit” به‌اندازه‌ای که می‌خواهید ‌می‌توانید حساب وب مانی خود را شارژ کنید. در این مرحله کارمزد وب مانی یعنی همان ۰.۸ درصد از شما گرفته می‌شود.

در صفحه‌ای که باز می‌شود می‌توانید بیت کوین و یا هر ارز دیجیتالی که قصد تبدیل وب مانی به آن را دارید را انتخاب کنید.

در لیستی که به شما نمایش داده می‌شود قیمت‌های خریدوفروش وجود دارد. قیمت موردنظر خود را انتخاب کنید و عملیات تبدیل وب مانی به بیت کوین را انجام دهید.

برای انتقال دارایی دیجیتالی که خریداری کردید می‌توانید وارد قسمت “Withdraw” شوید. آدرس کیف پول مقصد و مقدار ارز دیجیتالی که می‌خواهید منتقل کنید را وارد کنید تا ارزهای دیجیتال شما منتقل شوند.

با استفاده از این روش می‌توانید وب مانی خود را به هر ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید تبدیل کنید. کم ‌هزینه‌بودن تراکنش یکی از مزیت‌های مهم این روش است. چنانچه دیگر نمی‌خواهید از حساب وب‌ مانی خود استفاده کنید، تمامی وب مانی مانده در حساب خود را برداشت کنید.

 استفاده از سایت wm.exchanger.ru

وب‌سایت “wm.exchanger.ru” صرافی وب مانی است و از این پلتفرم می‌توانید برای تبدیل وب‌ مانی به بیت کوین استفاده کنید. در این روش خودتان می‌توانید نرخ تبدیل را انتخاب کنید که یکی از مزیت‌های این وب‌سایت محسوب می‌شود و همچنین نرخ تبدیل ارزان‌تر انجام می‌شود. مراحل استفاده از این سایت عبارت‌اند از:

ابتدا باید وب‌سایت wm.exchanger.ru شوید.

سایت wm.exchanger.ru برای تبدیل وب مانی

در صفحه اصلی سایت ابتدا باید مشخص کنید که قصد تبدیل کدام ارزها را دارید. سپس می‌توانید مبلغ‌های پیشنهادی را مشاهده کنید. درصورتی‌که مبلغ موردنظر در لیست شما وجود نداشت می‌توانید خودتان آن را وارد کنید.

در صفحه جدید یک جدول به شما نشان داده می‌شود که در آن مقدار وب مانی که قصد تبدیل آن به بیت کوین را دارید، وارد کنید.

در نهایت روی گزینه “pay application” کلیک کنید و منتظر بمانید تا تراکنش انجام شود.

تبدیل بیت کوین به وب مانی

برای خرید سریع و امن وب‌ مانی با استفاده از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین می‌توانید به صرافی‌های معتبر داخلی مراجعه کنید. ابتدا باید یک صرافی را انتخاب کنید و مراحل عضویت و احراز هویت را تکمیل کنید. سپس حساب خود را شارژ می‌کنید و یک درخواست جهت خرید وب مانی به صرافی ارسال می‌کنید. پس از ثبت درخواست، قیمت نهایی به شما نمایش داده می‌شود، شما باید آن را تأیید کنید. پروسه واریز وب مانی به‌حساب شما کمی زمان‌بر است و ۱ الی ۳ روز کاری زمان می‌برد. تبدیل بیت کوین به وب مانی در صرافی‌های داخلی مطمئن و شفاف انجام می‌شود و معمولاً قیمت‌های منصفانه‌ای ارائه می‌دهند. چنانچه بخواهید وب مانی خود را در صرافی ایرانی بفروشید باز هم تسویه‌حساب بین ۱ الی ۳ روز کاری طول خواهد کشید.

تبدیل وب مانی به بیت کوین در ایران

در این مقاله روش‌های تبدیل بیت کوین به وب مانی در ایران را معرفی کردیم. بهتر است قبل از خرید بیت کوین با وب مانی ابتدا کارمزد را محاسبه کنید تا دچار مشکل نشوید. گاهی مواقع نرخ تبدیل و کارمزد برای تبدیل مستقیم وب مانی به بیت کوین مناسب نیست، در این حالت بهتر است ابتدا وب مانی را در صرافی ایرانی به ریال تبدیل کنید، سپس ریال را به بیت کوین تبدیل کنید.

سؤالات متداول

امکان تبدیل وب مانی به بیت کوین و بالعکس وجود دارد؟

بله؛ در صرافی‌های داخلی و همچنین پلتفرم‌ها تحت‌نظر وب مانی می‌توانید این تبدیل را انجام دهید.

خرید وب مانی نیاز به احراز هویت دارد؟

بله؛ برای ایجاد حساب در وب مانی و همچنین صرافی‌های داخلی باید مراحل نصب و احراز هویت را تکمیل کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا