اخبار آلت کوین ها

ریپل با تکیه بر اصل غیرمتمرکز بودن برنده دادگاه می‌شود

با وجود غیرمتمرکز بودن شبکه ریپل، هنوز بیش از نیمی از توکن‌های XRP در اختیار شرکت ریپل است

یک وکیل دوست‌دار رمزارزها پیش‌بینی کرده است که شرکت ریپل در پرونده حقوقی خود علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) پیروز خواهد شد.

به گزارش والکس و به نقل از Beincrypto، جرمی هوگان (Jeremy Hogan)، وکیل طرفدار ریپل، در روز جاری (۲۲ فروردین) رشته توییت مفصلی در خصوص اینکه چرا فکر می‌کند که این شرکت در پرونده حقوقی خود سربلند بیرون خواهد آمد، ارسال کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در دسامبر سال ۲۰۲۰ از شرکت ریپل و مدیر فعلی و سابق آن شکایت کرد و آن‌ها را به فروش بی‌مجوز اوراق بهادار متهم کرد.

این پرونده بیش از دو سال به طول انجامیده است. با این وجود، نتیجه این دادگاه می‌تواند نقطه عطفی برای آینده صنعت کریپتو در ایالات متحده باشد.

هوگان در این خصوص گفت: «این یک نبرد حقوقی ظریف است که آینده کریپتویی که می‌شناسیم به آن بستگی خواهد داشت.»

ریپل تاکنون استدلال کرده است که باید «قرارداد سرمایه‌گذاری» وجود داشته باشد تا بتوان چیزی را اوراق بهادار قلمداد کرد. به این مساله در آزمون هاوی (Howey Test) که مبنای عمل SEC است نیز تصریح شده است.

با این حال SEC موارد متعددی را برشمرده است که در آن توافق‌نامه رسمی و کتبی وجود نداشته است. افزون بر این، این کمیسیون موفقیت‌هایی در محکومیت مواردی که قرارداد سرمایه‌گذاری وجود نداشته نیز کسب کرده است.

این خبر خوبی برای ریپل نخواهد بود.

هوگان معتقد است که در دفاعیات ریپل گزاره‌های متعددی برای اقناع قاضی وجود دارد اما تمامی آن‌ بر یک اصل استوار است – تمرکززدایی.

خریدهای سنتی نیاز به قرارداد دارند زیرا نهادهای متمرکز آن‌ها را می‌سازند. هوگان استدلال کرد که به همین دلیل است که آن‌ها پرونده‌های خود را به SEC باختند. وی پیش از این گفت: «از نظر تاریخی، فروش اوراق بهادار توسط فروشندگان متمرکز صورت می‌گیرد.»

هوگان افزود:

تفاوت موجود در رمزارزها که خرید آن‌ها را منطقی می‌سازد این است که غیرمتمرکز است. هیچ‌کس مالک شبکه نیست. از این رو منطقی است که کسی بخواهد XRP را به عنوان سرمایه‌گذاری بدون عقد قرارداد با کسی بخرد. این عامل اصلی تمایز است.

به عقیده هوگان، اگر قاضی این فناوری را درک کند، ریپل در این پرونده پیروز خواهد شد.

با این حال، یک استدلال مخالف می‌تواند این باشد که ریپل متمرکز است زیرا توسط شرکت ریپل کنترل می‌شود. این شرکت فین‌تک حدود نیمی از کل عرضه توکن‌های XRP را در اختیار دارد و آن‌ها را طبق برنامه خود آزاد می‌کند. این با عرضه بیت کوین که توسط اجماع اثبات کار کنترل می‌شود یا اتریوم که با اجماع اثبات سهام عرضه می‌شود متفاوت است.

با در نظر گرفتن این موضوع، ذکر موارد استفاده ریپل ممکن است استدلال بهتری برای این شرکت باشد. دفتر کل ریپل توسط بانک‌ها و موسسات مالی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، XRP اساسا یک سیستم پرداخت برون مرزی است، نه یک اوراق بهادار.

قیمت ریپل در روز گذشته ۴% رشد یافت و در زمان نگارش این مطلب ۰.۵۲۵ دلار است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Beincrypto
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا