اخبار ارزهای دیجیتال

روز خونین بازار؛ سفارش‌های لیکویید شده از مرز ۸۷۵ میلیون دلار گذشت!

قیمت بیت کوین در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ درصد کاهش یافت

بیش از ۳۸۰۰۰۰ معامله‌گر ارزهای دیجیتال طی روز گذشته طعم لیکویید شدن را چشیدند. حجم معاملات بسته شده از ۸۷۵ میلیون دلار فراتر رفت. بیت کوین و اتریوم نیز به ترتیب ۱۳ و ۲۰ درصد افت قیمت را تجربه کردند.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، بازار ارزهای دیجیتال روز سختی را به خود دید. به دنبال افت قیمت ارزهای دیجیتال، ارزش کلی بازار با ۶.۸ درصد کاهش به ۹۵۰ میلیارد دلار رسید. قیمت بیت کوین با کاهش قابل توجه به ۱۸۴۰۰ دلار رسید.

تریدرها ۲۳۳ میلیون دلار در معاملات مربوط به بیت کوین از دست دادند. اتر رتبه بعدی را با ۱۷۵ میلیون دلار معامله لیکویید شده به خود اختصاص داد. سولانا و توکن FTT (مربوط به صرافی FTX)، جایگاه‌های بعدی را با ۴۱.۵ و ۲۸.۴ میلیون دلار داشتند.

بزرگترین معامله لیکویید شده در صرافی بایننس و در جفت معاملاتی BTC/USDT رقم خورد. این معامله ارزشی بالغ بر ۶.۷ میلیون دلار داشت. در مجموع ۳۸۰ هزار تریدر شاهد بسته شدن معاملات خود بودند. اکثر این معاملات در صرافی بایننس رقم خورد و مبلغی معادل ۲۴۳ میلیون دلار داشت.

معامله‌گرانی که امیدوار به بهبود شرایط بازار بودند، از این چرخش ناگهانی به شدت آسیب دیدند. وضعیت بیت کوین و دیگر ارزها در روزهای پایانی سال ۲۰۲۲ خوب به نظر می‌رسید اما ممکن است همچنان شاهد اتفاقات غیرمنتظره‌ای باشیم.

با توجه به اینکه بازار نشانه‌هایی از بهبود را در چند هفته گذشته نشان داده است، تحلیل‌گران در حال بررسی این موضوع هستند که چه چیزی ممکن است باعث کاهش قیمت ها شده باشد. تحولات نگران‌کننده زیادی در چند روز گذشته رخ داده است، هر چند مشخص نیست که این مسائل تا چه حد بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

بزرگترین تحول روزهای اخیر خرید صرافی FTX توسط بایننس است. شایعه شده بود که صرافی FTX با مشکلات نقدینگی مواجه است. سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل FTX که پیش‌تر این موضوع را انکار کرده بود، اعلام کرد که صرافی FTX با بحران نقدینگی مواجه است. او افزود که پس از فروش به بایننس، این موضوع حل می‌شود و نگرانی در خصوص سرمایه مشتریان وجود ندارد.

قیمت توکن FTT پس از انتشار این خبر به سرعت کاهش یافت. بنکمن فرید از چانگ‌پنگ ٰژائو (CZ)، مدیرعامل صرافی بایننس تشکر و ابراز اطمینان کرد که صرافی FTX در دست فردی قابل است.

نمودار افت قیمت اتریوم و بیت کوین

قیمت توکن FTX بیش از ۷۰ درصد کاهش یافت و ممکن است یکی از بزرگترین قربانیان بازار باشد، اما بیت کوین و اتر نیز بدون آسیب از این شرایط گذر نکردند و هر دو شاهد افت شدیدی بودند. بیت کوین از سطح حمایت ۲۰۰۰۰ دلاری خود گذر کرد و برای مدت کوتاهی به پایین‌ترین سطح درازمدت (در محدوده ۱۷۱۰۰ دلار) رسید. قیمت اتریوم نیز اکنون پایین‌تر از سطح حمایت خود یعنی ۱۵۰۰ دلار است و با قیمت ۱۲۱۵ دلار معامله می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا