متاورس

آموزش بازی Cyber Dragon؛ معرفی بازی متاورسی سایبر دراگون و کسب درآمد از آن

انقلاب دنیای کریپتوکارنسی در بازارهای مالی به دنیای بازی‌های کامپیوتری هم کشیده شده است. حالا علاوه بر بازی‌های محبوب پلی‌استیشن، بازی‌های مبتنی بر شبکه‌های بلاکچین که اصطلاحاً با عنوان P2E یا Play to Earn شناخته می‌شوند هم وجود دارند. بازی Cyber Dragon، یکی از بازی‌های آنلاین و مبتنی بر بلاکچین است که علاوه بر ارز دیجیتال می‌توان از کاربرد NFT در متاورس هم برای کسب درآمد از آن استفاده کرد. این گیم، دارای کاراکترها، شخصیت‌های مبارزاتی، آیتم‌ها، NFTها و قابلیت‌های مختلفی است که امکان کسب درآمد را برای یک گیمر علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند.

بازی اژدهای مجازی یا همان سایبر دراگون یکی از بهترین بازی های متاورس است و در محیط پلتفرم باینری ایکس (BinaryX) انجام می‌شود. گیمرها می‌‎توانند با برخورداری از امکانات محیط متاورس (Metaverse) و پلتفرم دیفای (DeFi)، تجربه‌ای هیجان‌انگیز و البته سودآور را داشته باشند. اگر به گیم علاقه دارید و احساس می‌کنید که استعداد خاصی در شکست دادن اژدها دارید، در آموزش بازی Cyber Dragon با ما همراه شوید!

آشنایی با BinaryX: اکوسیستم سایبر دراگون

این مقاله، راهنمای جامع و کاملی برای یادگیری بازی سایبر دراگون و نحوه ثبت نام در آن است. البته بهتر است که پیش از شروع هر چیزی، پلتفرم میزبان این پروژه را به شما معرفی کنیم. بازی سایبر دراگون در پروتکل BinaryX که غیرمتمرکز (decentralized) است، انجام می‌شود. از باینری ایکس، همواره به‌عنوان یک پروتکل مبتکرانه یاد می‌شود که در آگوست سال ۲۰۲۱ به دنیای گیم‌فای (Gamefi) پیوست. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که دنیای گیم‌فای، نه‌تنها جهان بازی‌های کامپیوتری و آنلاین را دگرگون کرده، بلکه امکان بهره‌مندی از قابلیت‌های پلتفرم DeFi را هم به ارمغان آورده است.

بازی Cyber Dragon، از نوع بازی‌های MMOPRG است و به‌دلیل وابستگی به سیستم بلاکچین، قوانین DeFi در آن اجرا می‌شوند .گیمرها می‌توانند از قابلیت‌ها و ابزارهای مختلفی از جمله NFTed استفاده کنند تا به کسب درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند. هدف از راه‌اندازی این بازی، تبدیل پروژه BinaryX به جالب‌ترین و نوآورانه‌ترین پروژه GameFi است. فقط در بازی سایبر دراگون است که گیمرها می‌توانند، تخیل خود را در شبکه بلاکچین به‌کار بگیرند و از آن، کسب درآمد قابل توجهی داشته باشند. نکته جالب اینجاست که یک گیمر در دنیای گیم‌فای می‌تواند تقریباً به اندازه یک معامله‌گر یا تریدر در دنیای کریپتوکارنسی، درآمد داشته باشد.

 برای آشنایی بیشتر با پروژه باینری ایکس، مقاله bnx چیست را مطالعه کنید.

معرفی شخصیت‌های بازی Cyber Dragon

شخصیت های بازی سایبر دراگون

 گیمرها می‌توانند با انتخاب هر کدام از شخصیت‌های زیر، ماینینگ روزانه خود را انجام دهند و در محیط متاورس این بازی به ادامه ماموریت‌هایی که به آن‌ها محول می‌شود، مشغول بازی شوند. امکان ارتقای مهارت‌ها و توانمندی‌های این شخصیت‌ها همواره وجود دارد و گیمر، دارای آزادی عمل در پیشبرد اهداف خود است. برای کسب توکن‌های BNX در بازی Cyber Dragon، سه کاراکتر زیر و ویژگی‌هایشان را در نظر داشته باشید:

کاراکتر مقاوم بازی، Rogue

این شخصیت، بالاترین مهارت (Agility) را دارد و می‌تواند مقاومت بسیار قابل توجهی را در برابر آسیب‌ها و تهدیدات داشته باشد. اگر به‌صورت تیمی بازی کنید، این کاراکتر می‌تواند تجهیزات مورد نیاز تیم را از رقبا بدزدد و طلا (Gold) هم جمع‌آوری کند.

شوالیه جنگنده، Knight

شخصیت شوالیه، یک جنگنده ماهر است که می‌تواند پاداش‌های بسیاری را برای اعضای تیمش به ارمغان بیاورد. البته توجه داشته باشید که این کاراکتر از نظر مبارزه، قدرت چندان‌مطلوبی ندارد و نمی‌توان آن‌چنان روی قدرت جنگیدنش حساب باز کرد.

جنگجو یا Warrior

شخصیت جنگجو همواره به‌عنوان یک محافظ عمل می‌کند و بالاترین سطح قدرت و پتانسیل رشد را در بین سایرین داراست. نقطه‌ضعف این کاراکتر، عدم امکان استفاده از زره یا سپر است و همین مسئله باعث شکنندگی آن می‌شود. با تکیه بر هوش و روحیه این شخصیت می‌توان تجهیزات لازم را در بازی Cyber Dragon به‌دست آورد و سطح توانایی هم‌تیمی‌ها را ارتقا بخشید.

نگاهی به آمار کاربران و سناریوی سایبر دراگون

طبق اطلاعاتی که در سایت chainplay.gg ارائه شده است، در حال حاضر بیش از ۱۱۸ هزار کاربر در بازی سایبر دراگون مشغول به رقابت هستند. داستان بازی Cyber Dragon، به‌نحوی روایت شده است تا با ریتم بازی که به سبک RPG یا نقش‌آفرینی است، هم‌خوانی داشته باشد. در این بازی، گیمرها باید اقلام کمیاب را پیدا کنند و با استفاده از آن‌ها و قهرمانانی که در قالب توکن NFT پیدا می‌شوند، بر اژدهای داستان پیروز شوند.

روند این بازی کریپتویی آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند تا پرداختی‌هایی که گیمر به‌دست آورده، خزانه بازی را پر کنند. وقتی که خزانه کاملاً پر شود، اژدها قدرتمند می‌شود و رشد می‌کند. پایان بازی، آن‌جایی است که قهرمان داستان بالاخره موفق به شکست اژدها می‌شود و او را نابود می‌کند. با شکست اژدها تمامی پرداختی‌های خزانه که به گنج تبدیل شده‌اند، به قهرمان تقدیم می‌شوند. سایبر دراگون از جمله بازی‌های موفق در دنیای متاورس است. بسیاری از گیمرها و کاربران، علاوه بر خرید زمین در متاورس، به انجام بازی‌هایی مثل سایبر دراگون می‌پردازند تا علاوه بر سرگرمی، سرمایه‌گذاری هم کرده باشند.

قابلیت مینت کردن قهرمانان با توکن BNX

امکان مینت (mint) یا اصطلاحاً «ضرب کردن» یکی از قابلیت‌هایی است که با عنوان hero mint در بازی Cyber Dragon وجود دارد. این قابلیت که وابسته به توکن‌های BNX است، امکان به‌دست آوردن ابزارهای مختلف بازی را در قالب توکن NFT فراهم می‌کند. به‌عبارت ساده‌تر، شما در نقش یک گیمر می‌توانید هر توکن BNX را برای به‌دست آوردن یک کلاس بازی، یک قابلیت یا همکاری خرج کنید. این دستاوردها فقط با مینت کردن قهرمانان به‌دست می‌آیند و شما می‌توانید در نهایت، هر قهرمان را به‌صورت آزادانه به دیگران منتقل کنید یا بفروشید.

امکان ارتقای شخصیت‌های بازی با توکن BNX

امکان ارتقای توانمندی و ویژگی‌های شخصیت‌های بازی از طریق خرج کردن توکن‌های BNX وجود دارد. یک گیمر برای اینکه بتواند شخصیت مورد نظرش را در بازی ارتقا دهد، باید از توکنی با عنوان GOLD token استفاده کند. توکن GOLD را می‌توان با پرداخت توکن‌های BNX به‌دست آورد؛ بدیهی است که هرچقدر سطح شخصیت مورد نظر، بالا باشد، توکن GOLD بیشتری برای آن نیاز است.

البته توکن GOLD را می‌توان از طریق جوایز و پاداش‌هایی که از طریق ماجراجویی‌های بازی Cyber Dragon حاصل می‌شوند هم به‌دست آورد. بعضی از ماجراجویی‌های این بازی، از قبیل سیاه‌چاله (dungeon adventures) و قابلیت daily drawing نیاز به فتح سطوح (level) بالاتری دارند و برای این امر باید بیشتر بازی کرد. ممکن است که در حین آپدیت و ارتقای شخصیت‌های بازی، خطاها و باگ‌های مختلفی رخ دهند و مینت NFT مربوط به قهرمانان بازی، متوقف شود. نهایتاً باید به یاد داشته باشید که در هنگام بروز خطا باید منتظر برطرف شدن مشکل در سیستم بمانید و صحنه بازی را ترک نکنید.

چه مهارت‌هایی را می‌توان با BNX خرید؟

توکن bnx در bsc

شاید این پرسش در ذهنتان ایجاد شده باشد که کاربرد گیمینگ توکن BNX چیست و چه مهارت‌هایی را می‌توان با آن برای شخصیت‌های بازی Cyber Dragon فراهم کرد. ویژگی‌های زیر از جمله attribute هایی هستند که یک کاراکتر می‌تواند داشته باشد و گیمر هم باید آن‌ها را دائماً ارتقا دهد:

  • قدرت (Power: Energy)
  • چابکی (Agility)
  • ساختار بازی (Constitution: structure)
  • هوش و خرد (Intelligence: Wisdom)
  • اراده و توانمندی (Willpower: Spirit)
  • روح و قدرت‌های ماورایی (Spirits: God)    

آموزش تصویری دانلود بازی سایبر دراگون

اتصال کیف پول به سایبر دراگون

لازمه شروع بازی Cyber Dragon، اتصال به یک کیف پول سازگار با زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است. ما برای شروع از کیف پول دیجیتال متامسک (Metamask) و همچنین ارز دیجیتال BNB برای پرداخت هزینه‌های کارمزد (گس) استفاده کردیم.

پس از اتصال به کیف پول متامسک، به سایت game.binaryx.pro بروید و روی گزینه Connect Wallet کلیک کنید.

اطلاعاتی در مورد توکن BNX

توکنومیک توکن bnx و بازی cyber dragon

 پلتفرم BinaryX هیچ اطلاعاتی در مورد سیستم توکنومیک توکن بومی خود (tokenomic system ارائه نکرده است. البته سایر منابع عمومی در حوزه کریپتوکارنسی، آماری موثق در مورد توکن BNX ارائه کرده‌اند، اما حداکثر مقدار قابل عرضه توکن BNX چقدر است؟ طبق این آمار، حداکثر عرضه توکن BNX مثل بیت کوین، ۲۱ میلیون است. علی‌رغم ارزش نه‌چندان بالای BNX، بعضی معتقدند که سرمایه‌گذاری بلندمدت روی این ارز دیجیتال می‌تواند به کسب درآمد در بازار کریپتو منجر شود.

 توکن‌هایی که در چندروز اول دوره ماینینگ کاربران حاصل می‌شوند، به‌صورت خودکار قفل می‌شوند. پس از اینکه دوره ماینینگ توکن BNX به اتمام رسید، قفل دارایی‌های دیجیتال باز می‌شود. لازم‌به‌ذکر است که آمار توزیع توکن‌های منتشرشده BNX تا به‌ امروز به‌شرح زیر است:

  • توکن‌های مربوط به جوایز و پاداش‌های درون سیستم: ۳۰ درصد
  • نقدینگی اولیه برای جفت‌های معاملاتی مبتنی بر دلار آمریکا: ۲۶.۶۷ درصد
  • پاداش جنسیس ماینینگ (genesis mining): حدود ۳۳.۳ درصد
  • توکن‌های توزیع‌شده در بین اعضای تیم بنیان‌گذار: ۱۰ درصد

همچنین لازم است بدانید که هیچ اطلاعاتی در مورد دوره‌های واگذاری (vesting periods) توکن‌های BNX ارائه نشده است. با تمامی این اوصاف، عرضه فعلی در گردش (current circulating supply) این توکن برابر با ۲ میلیون توکن BNX برآورد می‌شود.

سایبر دراگون، فضایی برای سرگرمی و کسب درآمد

بازی Cyber Dragon، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مبتنی بر شبکه‌های بلاکچین است که امکان کسب درآمد را برای گیمرها فراهم کرده است. شما می‌توانید با ورود به این بازی که در پروژه BinaryX قرار دارد، هم به‌عنوان یک معامله‌گر و هم به‌عنوان یک گیمر حرفه‌ای مشغول به بازی شوید. صرافی ایرانی والکس، این شرایط را به‌وجود آورده است تا شما به‌عنوان گیمر بازی Cyber Dragon، مقدار ارز دیجیتال BNB خود را خریداری کنید و وارد بازی شوید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا