اخبار ارزهای دیجیتال

چانگ پنگ ژائو به دنبال عملی کردن ایده ویتالیک بوترین است

ویتالیک بوترین راه‌حلی برای اثبات سلامت مالی صرافی‌های متمرکز ارائه کرد

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) با نگارش مطلبی برخی از راه‌حل‌های موجود و احتمالی برای اثبات سلامت مالی صرافی‌های متمرکز را بررسی کرد. چانگ پنگ ژائو (CZ)، مدیر ارشد صرافی بایننس، طی توییتی با به اشتراک‌گذاری این مطلب، از تلاش برای عملی ساختن این ایده توسط بایننس خبر داد.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، ویتالیک بوترین و CZ بر سر نیاز صرافی‌های متمرکز برای انتشار شواهد عمومی امنیت سرمایه مشتریان با یکدیگر توافق دارند. چانگ پنگ ژائو کمی پس از ورشکستگی صرافی FTX، ایده گواه ذخایر (Proof of Reserve) را مطرح کرد. برخی از صرافی‌ها به این ایده وی روی خوش نشان دادند.

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، پیشنهاد بهبود این مدل را داد و با نوشتن مطلبی، ایده‌ خود را شرح داد. CZ تایید کرد که تیم فنی صرافی بایننس به دنبال اجرایی کردن این پیشنهاد است.

بایننس به دنبال عملی سازی پیشنهاد ویتالیک
بایننس به دنبال عملی سازی پیشنهاد ویتالیک

طرح ویتالیک بر این بنیان استوار است که صرافی‌ها نیاز به اثبات استطاعت مالی خود دارند و صرف انتشار لیست دارایی‌ها (به دلیل عدم شمول بدهی‌ها) کافی نیست. بوترین اعتقاد دارد که جامعه ارزهای دیجیتال باید به جای اتکا بر روش سیستم‌های مالی فیات، به دنبال راه‌حل خود بگردد.

او از قابلیت فناوری zk-SNARK که نوعی شیوه رمزنگاری اثبات بدون نیاز به افشای اطلاعات است، برای کمک به این طرح یادکرد و گفت که این نوع رمزنگاری می‌تواند امنیت در عین حفظ حریم خصوصی را برای اکوسیستم به ارمغان بیاورد. او همچنین خاطرنشان کرد که چنین سیستمی می‌تواند صرافی‌های متمرکز را به سوی تبدیل شدن به پلفترم‌هایی غیرحضانتی سوق دهد. او در این خصوص گفت:

در آینده ممکن است شاهد صرافی‌های متمرکزی باشیم که به وسیله رمزنگاری محدود شده‌اند و سرمایه کاربران در چیزی مشابه قراردادهای هوشمند ولیدیوم نگهداری می‌شوند. همچنین ممکن است صرافی‌های نیمه حضانتی را ببینیم که در آن سرمایه فیات خود را به آن‌ها می‌سپاریم اما کنترل دارایی‌های دیجیتال خود را خواهیم داشت.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا