کیف پولمقالات ارز دیجیتال

بهترین کیف پول‌ دای؛ معرفی ۹ کیف پول برتر Dai

ارز دای چیست؟ استیبل کوین دای قیمتی معادل یک دلار دارد. این ارز مانند تتر است و دچار نوسانات قیمتی خیلی شدید نمی‌شود. معامله‌گرانی که تمایلی به ترید ارز دیجیتال با تتر ندارند، می‌توانند از دای استفاده کنند. این رمز ارز به صورت غیر متمرکز تولید می‌شود!

 یعنی کاملا خلاف تتر که متمرکز است. استیبل کوین dai یکی از انواع رمز ارزهای پر مخاطب است تا حدی که در سایت کوین مارکت کپ در جایگاه ۳۲ حضور دارد. یکی از چالش‌های همیشگی معامله‌گران دنیای کریپتوکارنسی کیف پول امن است! آن‌ها باید کیف پولی با قابلیت‌های بالا، امن و مناسب پیدا کنند تا بتوانند رمز ارزهای خود را در آن خیره نمایند. ارز دیجیتال dai نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای نگهداری ارز دای نیاز به کیف پول ارز دیجیتال مناسب دارید! به همین دلیل در این مطلب بهترین کیف پول‌های دای را معرفی می‌کنیم.

ارز دیجیتال dai چیست؟

قبل از معرفی بهترین کیف پول‌های دای بد نیست که اطلاعات مختصری در مورد این ارز دیجیتال بدهیم. یکی از استیبل کوین‌های پرطرفدار در بازار کریپتوکارنسی ارز دیجیتال دای است که در صرافی‌های زیادی مثل بایننس، وین بیس، کراکن، بیترکس و … معامله می‌شود. معامله‌گران این رمز ارز را به دلیل قیمت واحد و یکتا و همچنین نوسانات بسیار کم برای ترید ارزهای دیجیتالی دیگر خریداری می‌کنند.

این رمز ارز در سال ۲۰۱۷ وارد بازار معاملات ارز دیجیتال شد و با ارزش ۱ دلار معامله‌گران امکان ترید آن را دارند. خالق دای فردی به نام رون کریستنسن (Rune Christensen) است. او این استیبل کوین را با کمترین میزان نوسان تولید کرد. ارز دیجیتال dai همواره ارزش یکتا دارد و ارزش آن توسط سازمان MarkerDAO تعیین می‌شود. یکی از ویژگی‌های دای امکان تولید آن توسط هر معامله‌گر یا فرد عادی است. برای تولید این استیبل کوین به مقداری دانش فنی و اتر نیاز دارید.

کیف پول را چگونه انتخاب کنیم؟

همانطور که می‌دانید صد‌ها رمز ارز در دنیای دیجیتال معامله می‌شوند که برای ترید آن‌ها نیاز به کیف پول دارید. برخی از کیف پول‌ها سرد و برخی هم گرم هستند اما همه آن‌ها اعتبار و امنیت کافی برای مدیریت سرمایه را ندارند. برای اینکه رمز ارز دای را ذخیره کنید تا بعدا بتوانید در معامله‌ها از آن استفاده کنید، نیاز به بهترین کیف پول‌های دای دارید.

اما بهترین کیف پول برای این ارز دیجیتال کدام است؟ پاسخ کامل این سوال به ویژگی‌های ولت‌ها بستگی دارد؛در پاسخی کوتاه باید بگوییم که برای ذخیره این این رمز ارز به ولتی با امنیت بالا و دسترسی راحت نیاز دارید.

ویژگی‌های بهترین کیف پول‌های دای

همانطور که گفتیم، پاسخ سوالی که مطرح شد به ویژگی‌های ولت‌ها بستگی دارد. به این موضوع دقت کنید که اگر کیف پولی برخی از شرایط را نداشت، به معنی بی‌اعتبار بودنش نیست! ولی هر چه یک کیف پول از شرایطی که در زیر مطرح می‌کنیم بیشتر بهره‌مند بود، ولت مناسب‌تری برای رمز ارز دای است.

ویژگی‌های کیف پول مناسب برای دای به شرح زیر هستند:

  • امکان تهیه بک آپ توسط کاربران: در صورتی که اطلاعات و تنظیمات کیف پول از دست رفت، کاربر می‌تواند اطلاعات و تنظیمات قبلی را بازنشانی کند.
  • پشتیبانی از سیستم‌های مختلف: موبایل، رایانه، افزونه مرورگر، قابل دسترسی در وب و غیره.
  • امنیت بالا: امکان احراز هویت دو عاملی، تعیین رمز عبور و غیره.
  • پشتیبانی از اغلب ارزهای بازار کریپتوکارنسی
  • راحتی و سهولت در استفاده: رابط کاربری ساده و قابل فهم برای تمام معامله‌گران
  • آپدیت‌های متداول: برای پشتیبانی از سایر ارزهای بازار

امکان انجام معاملات داخل کیف پول

برخی ولت‌ها از تمام این ویژگی‌ها بهره‌مند هستند، اما برخی هم بعضی از آن‌ها را ندارند. اگر می‌خواهید بهترین کیف پول دای را انتخاب کنید، پس به سراغ کیف پول‌هایی بروید که تمام این ویژگی‌ها در آن‌ها وجود دارد.

بهترین کیف پول های گرم دای

انواع کیف پول‌های مناسب ارز دیجیتال دای

کیف پول‌ها در دو نوع سرد و گرم وجود دارند. در ادامه به معرفی بهترین کیف پول‌های گرم برای این ارز می‌پردازیم و سپس کیف پول‌های سردی که امکان استفاده از آن‌ها برای ذخیره‌سازی دای را دارید ذکر می‌کنیم.

بهترین کیف پول‌های گرم یا نرم افزاری دای

بهترین کیف پولهای گرم برای این ارز به شرح زیر هستند:

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است. این کیف پول از رمز ارزهای زیادی از جمله دای پشتیبانی می‌کند و به صورت کاملا رایگان در اختیار تریدرها و معامله‌گران قرار دارد.

متاسفانه این کیف پول با همه محبوبیتش، نقطه ضعف‌هایی هم دارد. نقطه ضعف اول این کیف پول قابلیت نصب آن فقط روی دستگاه‌های تلفن همراه و موبایل است. نقطه ضعف دوم آن عدم پشتیبانی از امکان احراز هویت دو عاملی است. پروتکل‌های امنیتی در این کیف پول به خوبی رعایت می‌شوند، به همین دلیل نقصی در امنیت ندارد. اما اگر جزو کاربرانی هستید که احراز هویت دو عاملی برایتان اهمیت دارد، این کیف پول برای شما گزینه مناسبی نیست.

تراست ولت امکان انجام معاملات مختلف را به کاربران می‌دهد و با رابط کاربری آسان، هر کسی در مدت زمان کوتاهی به آن مسلط می‌شود و می‌تواند به عنوان ولت اصلی‌اش از آن استفاده کند. اگر می‌خواهید استیبل کوین دای را در کیف پول مناسبی ذخیره کنید تا بعدا از آن استفاده نمایید، تراست ولت یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست.

بهترین کیف پول‌های دای تراست ولت است

کیف پول کوینومی (Coinomi Wallet)

یکی از نقاط ضعف کیف پول تراست ولت در برابر کیف پول کوینومی قابلیت نصب آن فقط روی موبایل است. خوشبختانه کوینومی نیاز کسانی که هم به کیف پول موبایلی و هم دسکتاپی نیاز دارند را برطرف می‌کند. امنیت بالا یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده در کوینومی است! معامله‌گران زیادی به دلیل امنیت بالا و ویژگی منحصر به فرد دیگر این ولت یعنی رابط کاربری آسان ترجیح می‌دهند که از آن به عنوان ولت دائمی‌شان استفاده کنند.

کوینومی هم مثل تراست ولت از رمز ارزهای مختلف مثل دای پشتیبانی می‌کند و با انجام معاملات داخلی، نیاز کاربران به صرافی‌های دیگر را برطرف می‌کند. تنها ایرادی که می‌توان به این کیف پول گفت، متن باز نبودن آن است که این هم برای کاربران معمولی عیب بزرگی نیست.

کیف پول مای اتر ولت (MYETHERWALLET)

یکی از بهترین کیف پول‌های دای ولت MYETHERWALLET است. نقطه ضعفی که این ولت دارد، دسترسی به آن فقط از طریق مرورگر است. این کیف پول همانطور که متوجه شدید تحت وب است و از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند. ویژگی منحصر به فردی که باعث می‌شود MYETHERWALLET تبدیل به یک کیف پول امن و مناسب برای ارز دای تبدیل شود، متن باز بودن آن است. این ویژگی کاربران را برای افزودن لایه‌های امنیتی مختلف کمک می‌کند و در نهایت امنیت ولت را بالا می‌برد.

اگر کیف پول سخت افزاری یا سرد دارید، می‌توانید بین آن و MYETHERWALLET ارتباط برقرار کنید چرا که این ولت از تمام ولت‌های سرد پشتیبانی می‌کند.

کیف پول اکسودوس (Exodus Wallet)

اکسودوس هم یکی از بهترین کیف پول‌های دای است. این ولت به صورت Multi-currency در اختیار کاربران است و بین معامله‌گران به عنوان یک کیف پول مناسب و محبوب به شمار می‌رود. پشتیبانی همه جانبه یکی دیگر از مزایای اکسودوس است. اما با این وجود نمی‌توان از نقاط ضعف این ولت هم چشم‌پوشی کرد! از جمله نقاط ضعف آن می‌توان به کارمزد زیاد و اعتبار سنجی تک عاملی اشاره کرد.

کیف پول اتمیک ولت (Atomic Wallet)

یکی از کیف پول‌های امن که در لیست بهترین کیف پول‌های دای قرار می‌گیرد، اتمیک ولت است که به صورت غیر امانی در دسترس کاربران است. به واسطه این ولت می‌توانید کارت‌های اعتباری مخصوصی هم خریداری کنید. سطح امنیت در اتمیک ولت بالاست و به راحتی می‌توانید در آن دارایی‌هایتان از جمله رمز ارز دای را مدیریت کنید.

کارمزد تراکنش‌ها در این ولت نسبتا بالا است و نمی‌توانید آن را با ولت‌های سرد همگام‌سازی کنید. اما با این حال این کیف پول هم بین کاربران به عنوان ولت مناسبی برای دای به شمار می‌رود.

کیف پول اتمیک ولت

کیف پول متامسک (Metamask)

متامسک تحت وب است و از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از این کیف پول نیازی نیست کل شبکه بلاکچین ERC-20 را دانلود کنید. متامسک متن باز و کاربر پسند است، ولی نقطه ضعفی که دارد، تحت وب بودن آن است! جالب است بدانید که هکرها تمایل بیشتری به هک کیف پول‌های تحت وب پول nhvkn. با این وجود همچنان لایه‌های امنیتی در این کیف پول مورد توجه توسعه‌دهندگان قرار دارند و کاربران از آن به عنوان بستری مناسب برای ذخیره‌سازی دای می‌توانند استفاده کنند.

کیف پول جکس لیبرتی (Jaxx)

توسعه‌دهنده کیف پول Jaxx شرکت Decentral است. این کیف پول از چندین ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند که یکی از آن‌ها رمز ارز dai است. رابط کاربری آسان یکی از ویژگی‌های بارز این کیف پول به شمار می‌رود. چنانچه تجربه استفاده از ولت رمز ارز ندارید و برای اولین بار قرار است کیف پول ارز دیجیتال داشته باشید، از Jaxx استفاده کنید! این کیف پول برای مبتدی‌ها هم مناسب است.

Jaxx صرافی داخلی دارد و از آن‌جا که از بیشتر رمز ارزهای محبوب پشتیبانی می‌کند، به یکی از ولت‌های مناسب و پرطرفدار شناخته می‌شود. مزیت دای نسبت به بسیاری از ولت‌های مشابه، قابلیت استفاده از آن در سیستم عامل‌های مختلف است. خرده‌ای که می‌توان به کیف پول Jaxx گرفت، متن باز نبودنش است.

بهترین کیف پول‌های دای سرد یا سخت افزاری

هر چند برای دای که یک استیبل کوین است و بیشتر برای انجام معاملات هر روزه از آن استفاده می‌شود، کیف پول‌های سرد گزینه مناسبی نیستند اما با این حال اگر تمایل به استفاده از ولت سخت افزاری برای آن دارید، به چند کیف پولی که در ادامه معرفی می‌کنم توجه کنید:

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول Ledger Nano S یکی از بهترین کیف پول‌های دای است که از انواع رمز ارزها پشتیبانی می‌کند. این ولت با امنیت بالا و سهولت در استفاده، قیمت مناسب و ارزانی هم دارد.

صرافی داخلی در این کیف پول باعث می‌شود تا بتوانید معاملات داخلی انجام دهید. همچنین از Ledger Nano S می‌توانید در انواع دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ استفاده کنید. متاسفانه این کیف پول هم دارای نقص‌هایی جزئی است که از جمله آن‌ها می‌توان به قدیمی بودن آن اشاره کرد؛ این ویژگی باعث می‌شود که چنانچه در آینده آپدیت نشود، نتوانید از ارزهای جدید در آن استفاده کنید.

 یکی از بهترین کیف پول‌های دای Ledger Nano S

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

هر چند Ledger Nano S آپدیتی ندارد، اما Ledger Nano X از تمامی آپدیت‌ها استفاده می‌کند، به همین دلیل چنانچه رمز ارزی به دنیای کریپتوکارنسی اضافه شود، امکان پشتیبانی از آن را خواهد داشت. یکی از ویژگی‌های مثبت این ولت احراز هویت دو عاملی است که سطح امنیت آن را بالا می‌برد.

Ledger Nano X صرافی داخلی هم دارد و با وجود این صرافی، برای ترید ارز دیجیتال نیازی به صرافی‌های دیگر نخواهید داشت. شما می‌توانید این ولت را در سیستم عامل‌های مختلفی استفاده کنید. این ولت رابط کاربری آسانی دارد. نقطه ضعفی که در این کیف پول وجود دارد قیمت آن است؛ قیمت Ledger Nano X بر خلاف Ledger Nano S بالا است؛ اما با این حال جزو جدیدترین ولت‌های Ledger و بهترین کیف پول‌های دای به شمار می‌رود.

معرفی چند کیف پول مناسب دیگر برای ارز دای

در زیر چند کیف پول مناسب دیگری که می‌توانید برای نگهداری رمز ارز dai استفاده کنید را ذکر می‌کنیم:

  • KeepKey
  • Edge Wallet
  • Trezor One
  • SafePal
  • Trezor T

انتخاب بهترین کیف پول ارز دای

بهترین کیف پول‌های دای را معرفی کردیم؛ حالا از بین ولت‌های مناسب می‌توانید یکی را به عنوان ولت اصلی خود انتخاب کنید. در بین ولت‌ها، کیف پولی را انتخاب کنید که ارتباط راحت‌تری با آن می‌گیرید و دسترسی آسان‌تری دارد. مثلا ولت‌هایی که هم در دسکتاپ و هم در موبایل نصب می‌شوند و کاربرپسند هستند گزینه مناسبی است.

ارز دای یک استیبل کوین است و به صورت مداوم استفاده می‌شود، پس به جزو موارد خاص لزومی به نگهداری مداوم آن ندارید! این یعنی کیف دائما در حال نقل و انتقال آن از کیف پول به صرافی‌ها هستید؛ شما کیف پولی را انتخاب کنید که بابت تراکنش‌ها کارمزد زیادی دریافت نمی‌کند. با توجه به این نکات از بین بهترین کیف پول های ارز دای، مناسبت‌ترین ولت را انتخاب خواهید کرد.

ارز دای چیست؟

یک استیبل کوین که کاملا برعکس تتر است. تتر متمرکز است اما دای به صورت غیر متمرکز معامله می‌شود.

بهترین کیف پول برای ارز دای کدام است؟

کیف پولی که کارمزد زیادی نمی‌گیرد، امنیت بالایی دارد، کاربر پسند است و از اکثر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

برای ارز دای کیف پول نرم افزاری تهیه کنیم یا سخت افزاری؟

دای استیبل کوین است و برای انجام معاملات روی ارزهای دیگر استفاده می‌شود. به همین دلیل باید در کیف پولی نگهداری شود که دسترسی به آن راحت است. کیف پول‌های نرم افزاری دسترسی راحت تری نسبت به ولت‌های سخت افزاری دارند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا