اخبار NFT

سریال وب ۳ «RZR» توسط شرکت «گالا فیلمز» تهیه و منتشر می‌شود

کارگردان این سریال، «دیوید بیانکی»، بازیگر و کارگردان برزیلی-آمریکایی است

این روزها فصل فرش قرمز و جوایز هالیوود است. در دنیای کریپتو، فرش قرمز دیگری پهن شده است. «دیوید بیانکی» (David Bianchi)، بازیگر و فیلمساز برزیلی-آمریکایی تعدادی از سلبریتی‌ها را به مراسم دورخوانی عمومی سریال در حال ساختش – RZR – دعوت کرد.

به گزارش والکس و به نقل از Decrypt، بیانکی که عهده‌دار ساخت سریالی با بهره از فناوری بلاک چین شده است، در خصوص پیش‌بینی خود از آینده تولید محتوای هنری گفت:

کاملا باور دارم که ظرف سه تا پنج سال آینده، همه تعاملات ما با دنیای موسیقی، فیلم، مالکیت معنوی و حتی سیستم‌های اطلاعاتی به نوعی با مکانیزم بلاک چین ارتباط خواهند داشت.

دورخوانی فرایندی از پیش‌تولید فیلم/سریال است که در آن عوامل و بازیگران با صدای بلند فیلمنامه را می‌خوانند و تمرین می‌کنند. دورخوانی عموما پشت درهای بسته و به شکل خصوصی برگزار می‌شود. بیانکی با عمومی کردن این رویداد، به دنبال تغییر این رویه بود. او در این باره گفت:

آن‌چه در مورد این اتفاق [دورخوانی] غیرمعمول است این است که ما آن را عمومی کرده‌ایم. من به محتوای کار بسیار مطمئن هستم، من به تمام همکاری‌هایم کاملا اطمینان دارم.

مراسم دورخوانی عمومی سریال RZR
مراسم دورخوانی عمومی سریال RZR

فضای سریال RZR در لس آنجلس پادآرمانشهری می‌گذرد که پر از هکرهای کلاه سیاه و بازار سیاه جرایم مختلف است. دیوید بیانکی نقش شخصیتی به نام «گریم» را بازی می‌کند که کهنه‌سرباز جنگ و مهندسی است که اعضای بدنش را به کمک ایمپلنت‌های مصنوعی به وب متصل کرده است.

بیانکی فضای سریال RZR را مخلوطی از سریال‌های «آینه سیاه» (Black Mirror)، مستر روبوت (Mr. Robot) و Children of Men توصیف می‌کند.

بیانکی که سابقه کار در عناوینی همچون Resident Alien و Queen of the South را در کارنامه دارد، ریشه شکل‌گیری ایده این اثر را مکالمه‌ای با سارا باکستون (Sarah Buxton)، مدیر ارشد شرکت گالا فیلمز (Gala Films)، در تابستان ۲۰۲۲ عنوان کرد. مراحل پیش‌تولید به سرعت در پی آن آغاز شد و بیانکی مشغول نگارش فیلنامه این سریال وب ۳.۰ شد. همچنین دو کلکسیون توکن NFT مرتبط با این سریال به بازار عرضه شد.

شرکت گالا که در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد، در حوزه سرگرمی و بازی‌های وب ۳.۰ فعالیت می‌کند. شاخه فیلمسازی این شرکت با نام گالا فیلمز وظیفه تهیه و توزیع سریال RZR را بر عهده دارد.

سارا باکستون در خصوص پروژه تازه این شرکت گفت:

ما در گالا مفتخریم که این پروژه را با دیوید به پیش می‌بریم. ما به ماموریت خود برای کمک به هنرمندان شناخته‌شده و نوظهور ادامه می‌دهیم. به کمک این سریال که نخستین پروژه ما تحت عنوان گالا فیلمز است، ما زمینه تازه‌ای در خصوص نحوه ارائه محصولات سرگرمی وب ۳.۰ به مخاطبان را می‌‌آزماییم و برای پروژه‌های آتی خود نیز هیجان‌زده هستیم.

فیلم‌برداری این سریال در ماه آینده آغاز خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که این اثر در انتهای سال فعلی میلادی بر روی پرده رود. این اثر از دارایی‌های دیجیتال همچون NFTها و ارزهایی همچون اتریوم بهره خواهد برد.

تامین مالی این اثر از محل فروش توکن NFT تهیه نشده است گرچه از کلکسیون‌های NFT برای افزایش آگاهی و ارتباط با هواداران بهره گرفته شده است. بیانکی افزود:

اکثر فیلمسازان مستقل دیگر در این فضا، بر اساس پروژه‌ای نامشخص دست به فروش NFT می‌زنند. تعدادی NFT می‌فروشید، سپس باید امیدوار باشید که فیلمی خوب تهیه کنید… باید امیدوار باشید که پروژه قابل قبولی است و می‌توانید آن را توزیع کنید.

بیانکی می‌گوید که او از تامین مالی هزینه‌های سریال مطمئن است و توزیع آن از طریق گالا فیلمز تضمین شده است. توزیع این اثر از طریق یک پلتفرم بزرگ استریم صورت خواهد پذیرفت. نام این پلتفرم هنوز اعلام نشده است. بیانکی گفت:

ما چیزی بسیار جذاب‌تر و پرزرق و برق‌تر برای دارندگان توکن‌های NFT خود ارائه خواهیم کرد. من جامعه بلاکچین و NFT را به شدت تاثیرگذار، بادانش، خبره در فناوری، جوان و مشتاق و علاقه‌مند به هنرهای والا یافته‌ام. به گمان من، با همه چیزهای گفته شده، پتانسیل بلاکچین برای فیلم بسیار عظیم است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا