اخبار دوج کوین

دلایل رشد خیره کننده قیمت دوج کوین چیست؟

از زمان اعلام نشستن ایلان ماسک بر صندلی مدیریت توییتر، قیمت دوج رشدی ۱۶.۱۸ درصدی داشته است

دوج کوین شاهد رالی صعودی قابل توجهی طی هفته گذشته بود. قیمت دوج کوین از ۰.۰۵۹ دلار در روز سه‌شنبه، به ۰.۰۸۶ دلار در روز جاری رسید. این نخستین باری است که پس از ماه آگوست، قیمت این میم کوین از مرز ۰.۰۸۵ دلار می‌گذرد. رشد ۴۶.۴۸ درصدی این آلت کوین طی هفت روز اخیر، مایه تعجب کارشناسان شده است.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، رشد غیرمنتظره قیمت دوج کوین در روزهای اخیر موجب مسرت سرمایه‌گذاران است. به نظر می‌رسد دو دلیل اصلی برای این افزایش وجود داشته باشد که بی‌ارتباط به یکدیگرند؛ تکمیل خرید پلتفرم توییتر توسط ایلان ماسک و توکن سوزی گسترده دوج.

آغاز تاثیرگذاری ماسک بر قیمت دوج کوین به سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد. او با توییت کردن تصویر زیر،‌ حمایت خود را از این ارز دیجیتال اعلام کرد.

نخستین توییتر ماسک در خصوص دوج کوین
نخستین توییت ایلان ماسک در خصوص دوج کوین

با گذر زمان، ایلان ماسک و دوج کوین با یکدیگر عجین شدند. این بار نیز اوضاع مشابه بود و هنگامی که ماسک قسمت توضیحات حساب کاربری خود را به «رییس توییتر» تغییر داد، قیمت دوج نیز با رشدی ۱۰ درصدی همراه شد.

علی‌رغم رشد قیمت طی روز گذشته، اندیکاتور RSI و اسیلاتور حجم خبر از ادامه‌دار بودن این روند نمی‌دهند. RSI وضعیتی خنثی دارد و اسیلاتور حجم در حال پایین آمدن است که نشان از حاکم شدن خرس‌ها در آینده نزدیک می‌دهد.

نمودار قیمت دوج در تایم فریم ۴ ساعته
نمودار قیمت دوج در تایم فریم ۴ ساعته

خبر تکمیل خرید توییتر با خبر توکن‌سوزی گسترده دوج همزمان شد. در روز ۲۳ اکتبر، پیشنهادی در بخش حاکمیتی دوج چین (Dogechain) مطرح شد که در صورت تصویب، به سوزاندن ۸۰ درصد دوج کوین‌های فعلی منجر می‌شد. همچنین علاوه بر آن، از کاربران در خصوص کاهش مدت زمان آزادسازی ایردراپ ها از ۴۶ ماه به ۶ ماه نظرسنجی صورت گرفت. هر دو پیشنهاد با حمایت گسترده جامعه کاربری روبرو شد و با اکثریت آرا (۹۹.۹ درصد) به تصویب رسید.

حجم تراکنش
حجم تراکنش

در سوی دیگر حجم معاملات (دلاری) دوج کوین با افزایش محسوس به ۶۵۳ میلیون دلار رسید. علاوه بر آن، تعداد تراکنش نهنگ‌ها در شبکه نیز رشد داشت. این می‌تواند نشان‌دهنده تغییر در احساسات بازار باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا