اخبار دوج کوین

ایلان ماسک بار دیگر سبب افزایش قیمت دوج کوین شد

توییت اخیر ایلان ماسک در کنار آغاز به کار او به عنوان مالک جدید توییتر، هیجان را به جامعه کاربری دوج کوین بازگرداند

پس از تایید خبر خرید توییتر توسط ایلان ماسک در هفته گذشته، قیمت دوج کوین رشدی شگرف داشت. برای نخستین بار از ماه می سال جاری، قیمت دوج از ۰.۱ دلار گذشت و حتی برای مدتی کوتاه از ۰.۱۴ دلار نیز عبور کرد. روز دوشنبه این ارز کمی نفس تازه کرد، اما استراحت آن دیری نپایید.

به گزارش والکس و به نقل از بیت کوینیست، همان‌طور که بسیاری در جامعه کاربری دوج کوین پیش‌بینی می‌کردند، یک توییت دیگر از جانب ماسک کافی بود تا موج صعودی دیگری برای دوج آغاز شود. ایلان ماسک هواداران Doge را نومید نکرد.

چندی پیش، مدیر عامل تسلا و مالک توییتر، تصویر زیر را به مناسبت جشن هالووین منتشر کرد. این تصویر یک سگ نژاد شیبا اینو را نشان می‌دهد که تیشرتی با نشان توییتر پوشیده است و در کنار کدو تنبلی با لوگوی این پلتفرم قرار دارد.

توییت اخیر ایلان ماسک
توییت اخیر ایلان ماسک

ماسک یک شکلک چشمک را به متن توییت افزود. گویی این چشمک در کنار شایعات افزودن دوج به عنوان راه پرداخت در توییتر کافی بود تا موجب هیجان کاربران شود.

رابطه عجیب ایلان ماسک و دوج کوین بر کسی که بازار ارزهای دیجیتال را دنبال می‌کند، پوشیده نیست. توییت‌های ماسک بارها سبب افزایش قیمت این میم کوین شده است.

شانس این که ثروتمندترین مرد کره زمین دوج کوین را به پلتفرم توییتر بیافزاید، پس از این توییت نسبتا زیاد به نظر می‌رسد. پیش‌تر در ماه آوریل، ایلان ماسک این ایده را مطرح کرده بود که امکان پرداخت اشتراک سرویس ویژه توییتر (توییتر بلو) به وسیله دوج، برای کاربران فراهم شود.

شایعه دیگری که این روزها در حال انتشار است این است که ماسک قصد دارد همه کاربرانی که قصد دارند تا تیک آبی تایید توییتر را داشته باشند را مجبور سازد تا ۲۰ دلار هزینه پرداخت نمایند. دوج می‌تواند به منظور تسهیل چنین امری به کار گرفته شود.

ماسک پیش از این به وعده‌های خود به جامعه کاربری دوج کوین جامه عمل پوشانده بود؛ برخی از محصولات شرکت تسلا را می‌توان به کمک دوج از وبسایت این خودروسازی تهیه کرد. شرکت دیگر ماسک، Boring Company، نیز این ارز دیجیتال را می‌پذیرد.

به خاطر اثرگذاری گسترده اعمال او بر روی بازار، برخی کارهای او را مصداق مداخله‌گری و دستکاری بازار می‌دانند. همه نیز در قبال انگیزه کارهای وی و عام‌المنفعه بودن آن متفق‌القول نیستند. در ماه ژوئن، شکایتی ۲۵۸ میلیارد دلاری علیه ماسک۷ اسپیس ایکس و تسلا برای دستکاری در قیمت دوج کوین ایجاد شد.

نمودار قیمت دوج کوین طی روزهای گذشته
نمودار قیمت دوج کوین طی روزهای گذشته

در ماه سپتامبر، دامنه این شکایت به هفت سرمایه‌گذار و شش متهم جدید، از جمله شرکت Boring، گسترش یافت.

ماسک و دیگر متهمین به دستکاری قیمت دوج کوین در طول دو سال متهم هستند. پس از افزایش قیمت ۳۶۰۰۰ درصدی دوج ، ماسک ظاهرا کوین‌های خود را فروخت و سبب سقوط قیمت این ارز شد. طبق این شکایت، ماسک و دیگر متهمان «ده‌ها میلیارد دلار از قبل زیان دیگران» کسب کرده‌اند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص اخبار دوج کوین، لطفا به بخش اخبار روز دوج کوین در بلاگ والکس مراجعه کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۴

منبع
bitcoinist.com
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا