اخبار اتریوم

کاهش قیمت‌ اتریوم و افزایش احساسات منفی

شبکه اثبات سهام اتریوم از زمان ارتقای شاپلا (Shapella) با کاهش تعداد ولیدیتورهای فعال مواجه شده است. ارزش اتر نیز پس از آن افت دو رقمی را تجربه کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از ambcrypto، طبق داده‌هایی که توسط وبسایت تحلیلی Glassnode ارائه شده، از زمان اجرای ارتقای شاپلا اتریوم در تاریخ ۱۲ آوریل، تعداد ولیدیتورهای فعال در شبکه اثبات کار اتریوم به شدت کاهش یافته است.

ولیدیتورهای فعال

اعتباردهنده یا ولیدیتور (Validator) یک کاربر مجازی است که در اجماع پروتکل اتریوم شرکت می‌کند. ولیدیتورها با موجودی خود، کلید عمومی و سایر ویژگی‌ها مشخص می‌شوند. کلاینت ولیدیتور نرم‌افزاری است که با نگه داشتن و استفاده از کلید خصوصی یک ولیدیتور از طرف او فعالیت می‌کند.

اطلاعات به دست آمده از این ارائه‌دهنده داده‌های زنجیره‌ای، تعداد ولیدیتورهای فعال شبکه در تاریخ ۱۲ آوریل را ۵۶۲،۹۴۱ عدد نشان می‌دهد. تنها ۲۴ ساعت پس از اجرای ارتقای شاپلا، این عدد به ۵۶۱،۶۵۵ کاهش یافت و تا به حال به همین تعداد باقی مانده است.

خروج ولیدیتورها

با توجه به میانگین متحرک ۳۰ روزه، تعداد کل ولیدیتورهایی که از زمان ارتقای شاپلا به طور داوطلبانه از استخر ولیدیتورهای اتریوم خارج شده‌اند، بیش از ۴۰۰٪ افزایش یافته است.

کاهش ادامه‌دار تعداد ولیدیتورهای فعال در شبکه اثبات کار اتریوم به دلیل افزایش برداشت اتر توسط برخی از ولیدیتورهای شبکه اتفاق افتاده است.

بعد از ارتقای شاپلا، ولیدیتورهایی که پیش از این بیش از ۱۸ میلیون اتر در شبکه تأمین کرده بودند، می‌توانستند دارایی‌های خود را برداشت کنند؛ که برخی از آنها این کار را انجام دادند. طبق اطلاعات داشبورد Nansen، تا زمان انتشار این مطلب، ۱۰،۶۷۵ ولیدیتور برای خروج کامل خود از شبکه برنامه‌ریزی کرده‌اند.

قیمت اتر سقوط کرد

بسیاری انتظار داشتند که با اجرای شاپلا، ارزش اتر به دلیل افزایش برداشت‌ و فروش مقداری از دارایی‌هایی که پیش از این استیک شده بودند، به شدت کاهش یابد. با این حال، ارزش این آلت کوین پس از این ارتقا به طور موقت افزایش یافت.

طبق داده‌های موجود در CoinMarketCap، قیمت اتر بین تاریخ ۱۲ و ۱۶ آوریل ۱۴٪ افزایش یافت. در تاریخ ۱۶ آوریل، این رمزارز محبوب با قیمت بالاتر از ۲۰۰۰ دلار معامله، و سپس روند کاهش ارزش آن شروع شد. در زمان نگارش این خبر، قیمت اتر در سطح ۱،۸۹۷.۷۵ دلاری قرار دارد و ۱۱٪ کاهش یافته است.

قیمت اتر

علیرغم افت قیمت، نهنگ‌های اتریوم که بین ۱۰۰،۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ اتر در اختیار دارند، تلاش خود را برای جمع‌آوری بیشتر این رمزارز افزایش داده‌اند. بر اساس داده‌های Santiment، از زمان ارتقای شاپلا، تعداد این نهنگ‌های بزرگ به میزان ۲/۵٪ افزایش یافته است.

از طرفی دیگر، نهنگ‌هایی که بین ۱،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ اتر در اختیار دارند، با ریسک کمتری فعالیت کردند و برخی از دارایی‌های خود را به فروش رسانده‌اند. داده‌های سایت سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهند که تعداد آنها از زمان ارتقای شاپلا به میزان ۱٪ کاهش یافته است.

نهنگ‌ها

علاوه بر این، در حالی که افزایش موقتی قیمت اتر پس از ارتقای شاپلا باعث شده بود تا احساسات بازار در تاریخ ۱۴ آوریل صعودی شود، اما کاهش ارزش آن موجب بازگشت احساسات منفی شده است.

در زمان نگارش این خبر، طبق تحلیل اتریوم، معیار احساسات بازار در عدد ۱/۱۷۲ قرار دارد. از آنجایی که مردم هنوز نسبت به بازار دیدگاه منفی دارند، افزایش قابل توجه قیمت اتریوم دشوار به نظر می‌رسد.

احساسات بازار

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
ambcrypto
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا