اخبار اتریوم

قیمت اتریوم پیش از ارتقای شانگهای و کاپلا افزایش یافت

این ارز دیجیتال بالاخره بعد از چندین ماه توانست از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور کند

اتریوم بعد از هفت ماه ثبات قیمت توانست از مرز ۱۹۰۰ دلار عبور کند. این افزایش قیمت دقیقا یک هفته قبل از اضافه شدن قابلیت برداشت سهام استیک شده در به‌روز‌رسانی جدید اتریوم رخ داده است.

به گزارش والکس و به نقل از Cointelegraph، داده‌های سایت کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) نشان می‌دهد که ۱۶ آگوست ۲۰۲۲ آخرین باری بوده که قیمت اتریوم از ۱۹۰۰ دلار عبور کرده است. دلیل افزایش قیمت اتریوم در آگوست و فروش بی‌سابقه آن، افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو برای مقابله با تورم بود.

هارد فورک شانگهای اتریوم قرار است در ۱۲ ‌آوریل ۲۰۲۳ اجرایی شود و به ولیدیتور‌ها و سهامداران این امکان را خواهد داد که اتر استیک شده را از بیکن چین خارج کنند. علاوه بر این، سرعت انجام تراکنش افزایش و کارمزد آن‌ها کاهش خواهد یافت. افزایش قیمت اخیر ممکن است ناشی از این تصور باشد که فدرال رزرو شاید برنامه‌های انقباضی خود را کاهش دهد چرا که افزایش نرخ بهره باعث ایجاد شکاف در حوزه بانکداری جهانی می‌شود یا این که تقاضا برای اتریوم به دلیل راحت‌تر شدن فرآیند استیکینگ افزایش ‌می‌یابد.

به گزارش تریدینگ ویو (TradingView)، در حالی که اخیراً بیت کوین شاهد افزایش قیمت‌هایی بوده است، ETH/BTC (جفت معاملاتی که قیمت اتریوم را با بیت کوین مقایسه می‌کند) در یک هفته گذشته حدود ۳% افزایش یافته است که نشان می‌دهد هر دو عامل می‌توانند در افزایش قیمت اتریوم نقش داشته باشند.

منظور از آپدیت شانگهای اتریوم، فورکی در سمت کلاینت لایه اجرا و منظور از کاپلا، نام ارتقایی در سمت کلاینت لایه اجماع است که قرار است کمی بعد از شانگهای در ۱۲ ‌آوریل ۲۰۲۳ اجرا شود. لایه اجرا همان جایی است که همه قرارداد‌های هوشمند و قوانین پروتکل در آن وجود دارند، در حالی که لایه اجماع مطمئن می‌شود همه ولیدیتور‌های شبکه از این قوانین پیروی می‌کنند.

نکته قابل توجه این است که قیمت اتریوم بعد از ارتقای مرج (Merge) در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ به شدت کاهش یافت، طوری که در عرض یک هفته یک چهارم ارزش خود را از دست داد. علی‌رغم پیشنهادات برخی از تحلیلگران و معامله‌گران مبنی بر این که باز کردن قفل اتر استیک شده باعث افزایش فروش خواهد شد، اما به طور قطع نمی‌توان گفت که بعد از اجرایی شدن آپدیت شانگهای اتریوم و کاپلا چه اتفاقی خواهد افتاد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Cointelegraph
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا