اخبار اتریوم

حجم اتریوم موجود در صرافی ها به کمترین مقدار خود در ۶ ماه گذشته رسید

مقدار اتریوم نگهداری شده در صرافی‌های متمرکز رمزارزی به کمترین سطح ۶ ماه گذشته خود رسیده است.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto، در تاریخ ۸ ماه می، شرکت تحلیلی Nansen گزارش داد که مقدار اتریوم نگهداری شده در صرافی‌ها به کمترین سطح ۶ ماه گذشته رسیده است. تنها ۲۶/۵ میلیون اتریوم، با ارزش تقریبی ۴۹ میلیارد دلار، در صرافی‌های متمرکز نگهداری می‌شود.

از آغاز سال ۲۰۲۳، مقدار اتریوم در صرافی‌ها حدود ۱۰٪ کاهش یافته است. علاوه بر این، پس از فروپاشی صرافی FTX در اواخر سال ۲۰۲۲، مقدار زیادی اتریوم از صرافی‌ها خارج شد.

Nansen همچنین گزارش داد که صرافی Coinbase با ۳۱٪ یا ۷/۹۱ میلیون اتریوم، بیشترین سهم از اتریوم نگهداری شده را در بین صرافی‌ها دارد. بایننس با ۱۹٪ یا ۴/۷۸ میلیون اتریوم در رتبه دوم و Bitfinex با ۸/۳٪ از موجودی اتریوم صرافی‌ها در رتبه سوم قرار دارد.

جریان اتر در صرافی

تجزیه و تحلیل استیکینگ اتریوم

با توجه به تعدد فرصت‌های کسب سود در اکوسیستم اتریوم، نگهداشتن آن در صرافی‌ها منطقی نیست.

علاوه بر این، خودامانی (self custody) و استیکینگ مقصد بخش قابل توجهی از اتریوم خارج شده از صرافی‌ها بوده است.

مفهوم خودامانی یعنی نگهداری رمزارزها در کیف پول سرد و گرم.

در تاریخ ۸ ماه می، شرکت تحلیلی Glassnode در گزارشی توضیح داد ۱/۵۵ میلیون اتریومی که از زنجیره بیکن برداشت شده بود، به کجا رفته است.

Glassnode گزارش داد که پس از بروزرسانی شانگهای، حجم ورودی به صرافی‌ها آنچنان افزایش نیافت. بنابراین، هیچ افزایشی در فشار فروش پس از فعال شدن برداشت‌ها اتفاق نیفتاد.

بعد از افزایش اولیه درخواست‌های برداشت، این شرکت گزارش داد که در حال حاضر خروج‌ اتریوم‌های استیک شده کاهش یافته و در حدود ۳۰۰ تا ۷۰۰ خروج در روز ثابت شده است.

Kraken با تقریباً ۳۲٪، نماینده بخش بزرگی از برداشت‌های اتریوم بوده است. این موضوع به دلیل اقدامات اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار بود که منجر به توقف خدمات استیکینگ این صرافی شد.

Glassnode در یادداشت خود اشاره کرده که Lido، هنوز قابلیت برداشت‌ خود را فعال نکرده و بیشترین سود را از بروزرسانی شاپلا (Shapella) کسب کرده است.

وضعیت استیک پس از شانگهای

Lido در حال حاضر سهمی بالغ بر ۳۳/۵٪ از بازار را به خود اختصاص داده است، و در پی آن Coinbase با سهم ۱۱/۵٪ از ارائه‌دهندگان خدمات استیکینگ در رتبه دوم قرار دارد. نتیجه تحقیقات Glassnode به شرح زیر است:

“به طور کلی، نتایج بررسی‌های ما نشان می‌دهند که مکانیزم اثبات سهام برای ولیدیتورهای جدید و خروجی به همان شکلی که قرار بوده عمل کرده‌ و مکانیزم اجماع اتریوم طی این فرآیند پایدار باقی مانده است.

آینده قیمت اتریوم

با وجود کاهش فشار فروش در پی برزورسانی شاپلا، قیمت اتریوم زیر سایه برادر بزرگش عقب نشینی کرده است.

در زمان نگارش این خبر، قیمت اتریوم با کاهش ۱/۲٪ در یک روز گذشته به ۱۸۴۲ دلار رسیده است. این دارایی در طول آخر هفته برای مدت کوتاهی به قیمت ۲۰۰۰ دلار دست یافت، اما مقاومتی که در این سطح قرار داشت قدرت زیادی را از خود نشان داد.

قیمت اتر

اتریوم ۱۳/۴٪ نسبت به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۳ و ۶۲/۲٪ نسبت به بالاترین قیمت تاریخی خود کاهش داشته است. در تایم فریم کوتاه‌مدت، حمایت فعلی در حدود ۱۸۰۰ دلار قرار دارد.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا