اخبار اتریوم

شبکه آزمایشی اتریوم با موفقیت بروزرسانی شانگهای را شبیه سازی کرد

در نتیجه این آپدیت، اترهای قفل‌شده امکان برداشت توسط اعتبارسنج‌ها را پیدا خواهند کرد

با نزدیک شدن به آپدیت شانگهای اتریوم در ماه آینده، یکی از شبکه‌های آزمایشی این شبکه با موفقیت برای شبیه‌سازی هارد فورک آینده ارتقا یافته است.

به گزارش والکس و به نقل از Cointelegraph، شبکه آزمایشی بلاک چین اتریوم به نام سپولیا (Sepolia) اخیراً ارتقا داده شده که شبیه‌سازی برای هارد فورک شانگهای است. این هارد فورک قرار است در ماه مارس ۲۰۲۳ در شبکه اصلی راه‌اندازی شود. ارتقای شاپلا (Shapella) که نامش از ترکیب هارد فورک‌های آتی شانگهای و کاپلا (Capella) به دست آمده است، در ۲۸ فوریه ۲۰۲۳ با موفقیت در تست نت پیاده‌سازی شد.

شانگهای، نام هاردفورک در سمت کلاینت لایه اجرایی و کاپلا نام ارتقاء در سمت کلاینت لایه اجماع است. یکی از تغییرات عمده در نتیجه این دو آپدیت این است که اعتبارسنج‌ها را قادر می‌سازد تا اترهای استیک‌شده (stETH) خود را از بیکن چین خارج و به به لایه اجرایی منتقل کنند. به زبان ساده‌تر اترهای قفل‌شده امکان برداشت توسط اعتبارسنج‌ها را پیدا خواهند کرد.

ولیدیتور‌ها برای اعتبارسنجی در بلاکچین اتریوم مجبور بودند تا ۳۲ اتر را استیک کنند. حال آن‌ها می‌توانند با وجود ۳۲ اتر استیک شده، پاداش خود را برداشت کنند و همچنان اجازه اعتبارسنجی را داشته باشند در حالی که ولیدیتور‌هایی که قصد انصراف دارند، می‌توانند یک‌جا ۳۲ اتر استیک شده به همراه پاداش‌ها را دریافت کنند. انتشار این ارتقا در شبکه آزمایشی گورلی (Goerli) اتریوم، قدم بعدی پیش از راه‌اندازی فورک شانگهای در شبکه اصلی خواهد بود. انتظار می‌رود که شبکه آزمایشی گورلی در ماه مارس ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Cointelegraph
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا