اخبار ارزهای دیجیتال

اتحادیه اروپا طرحی را برای محدود کردن قراردادهای هوشمند تایید کرد

قانون جدید اتحادیه اروپا که در آن به ارائه کیل سوئیچ (کلید قطع اضطراری) قراردادهای هوشمند نیز اشاره شده، با هدف افزایش دسترسی به داده‌ها تصویب خواهد شد. نگرانی‌هایی در این باره ایجاد شده مبنی بر اینکه این کیل سوئیچ ممکن است توانایی غیرفعال کردن اکثر قراردادهای هوشمند را داشته باشد.

به گزارش والکس و به نقل از beincrypto،‌ این قانون به اصل اشتراک‌گذاری داده‌ها، حفاظت از اسرار تجاری و تسهیل جابجایی اطلاعات بین ارائه‌دهندگان خدمات ابری می‌پردازد. این موضوع نگرانی‌هایی را در صنعت ارزهای دیجیتال در مورد کاربرد گسترده کیل سوئیچ قراردادهای هوشمند برانگیخته است.

اتحادیه اروپا با تصویب قانون جدیدی تحت عنوان «لایحه داده»، یک حرکت مهم در زمینه ارزهای دیجیتال انجام داده است. این قانون شامل یک کیل سوئیچ بحث‌برانگیز برای قراردادهای هوشمند می‌شود.

این ماده که بخشی از قانون تنظیم‌کننده اشتراک‌گذاری داده‌ها محسوب می‌شود، بحث‌های جدیدی را در صنعت ارزهای دیجیتال آغاز کرده است.

اتحادیه اروپا قانون داده‌های خود را با کیل سوئیچ قراردادهای هوشمند تایید کرد

قانون داده که مورد توافق اعضای پارلمان اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه قرار گرفته، با هدف تهییج نوآوری‌های بیشتر از طریق حذف موانع دسترسی به داده‌ها تصویب شده است. این لایحه دستورالعمل‌هایی را برای به اشتراک‌گذاری داده‌های ایجاد شده از طریق محصولات متصل یا خدمات مرتبط، مانند اینترنت اشیا و ماشین آلات صنعتی تعیین می‌کند.

این قانون برای تسهیل توسعه خدمات جدید، به ویژه در زمینه هوش مصنوعی، با امکان دسترسی کاربران به داده‌هایی که توسط خودشان ایجاد می‌شوند طراحی شده است. همچنین هدف آن کاهش هزینه خدمات پس از فروش و تعمیرات دستگاه‌های متصل است.

در شرایط خاص مانند سیل و آتش سوزی، نهادهای بخش دولتی می‌توانند به داده‌های نگهداری شده توسط بخش خصوصی دسترسی داشته باشند و از آنها استفاده کنند. در ضمن این قانون از اسرار تجاری نیز محافظت می‌کند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از انتقال غیرقانونی داده‌ها به عمل می‌آورد.

نمایندگان پارلمان اروپا ارائه تعریف روشنی از اسرار تجاری را برای جلوگیری از انتقال غیرقانونی داده‌ها و درز اطلاعات به کشورهایی با قوانین حفاظت از داده ضعیف‌تر تضمین کرده‌اند. علاوه بر این، قانون جدید جابجایی اطلاعات بین ارائه‌دهندگان خدمات ابری را تسهیل می‌کند و تدابیری را در برابر انتقال غیرقانونی داده‌های بین‌المللی معرفی خواهد کرد.

با این حال، گنجاندن کیل سوئیچ قراردادهای هوشمند در پیش‌نویس نهایی قانون داده، نگرانی‌هایی را برای کاربران این صنعت ایجاد کرده است. صنعت کریپتو از این می‌ترسد که چنین لایحه‌ای آنقدر قدرت داشته باشد که اکثر قراردادهای هوشمند را غیرقانونی کند.

علی‌رغم لابی‌گری‌های سازمان‌های مرتبط با بلاک‌چین‌هایی مانند استلار (Stellar)، پالیگان (Polygon)، نیر (NEAR) و کاردانو، نسخه نهایی این قانون همچنان به طور گسترده‌ای به «قراردادهای هوشمند» اشاره می‌کند و وظایفی را بر «فروشندگان» این برنامه‌های خودکار تحمیل کرده است. این امر منجر به بروز نگرانی‌هایی در مورد مسئولیت‌های دائمی و بی حد و حصر در سناریوهای غیرمتمرکز، بدون وجود یک فروشنده واحد شده است.

در ماده ۳۰ قانون داده‌ها آمده است:

فسخ و وقفه ایمن، اطمینان از وجود مکانیزمی برای خاتمه اجرای مداوم تراکنش‌ها: قرارداد هوشمند باید به صورت داخلی شامل عملکردهایی باشد که می‌تواند آن را بازنشانی کند و یا دستور توقف یا قطع عملیات برای جلوگیری از اجرای (تصادفی) در آینده را بدهد.

در پیش‌نویس نهایی این لایحه برای شفاف‌سازی آمده است:

این قوانین تنها زمانی اعمال می‌شوند که برنامه‌ها برای اجرای خودکار توافق‌نامه‌های اشتراک داده مورد استفاده قرار گیرند.

با این حال، در متن آن به شبکه‌های خصوصی یا با مجوز اشاره‌ای نشده که این موضوع آن را از درخواست لابی‌گران فراتر قرار داده است.

این قانون که ۴۸۱ رای موافق در مقابل ۳۱ رای مخالف را در پارلمان اروپا به دست آورده، اکنون در انتظار تصویب رسمی شورای اروپا است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
beincrypto.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا