اخبار آلت کوین ها

دلیل افزایش قیمت ۲۰ درصدی فانتوم چه بود؟

آندره کرونیه گزارشی از تاریخچه مالی بنیاد فانتوم منتشر کرد که سبب هیجان سرمایه‌گذاران شد

قیمت فانتوم طی دو روز گذشته افزایش قابل توجهی داشت. علی‌رغم این موضوع، هنوز سطح قیمت حیاتی این کوین شکسته نشده است تا بتوان نسبت به صعودی بودن روند کلی با اطمینان اظهار نظر کرد.

به گزارش والکس و به نقل از Beincrypto، آندره کرونیه (Andre Cronje) در تاریخ ۲۸ نوامبر پستی در خصوص تاریخچه مالی بنیاد فانتوم منتشر کرد. آندره کرونیه از تاثیرگذارترین افراد در دیفای و تاریخ شبکه فانتوم است.

در این یادداشت، کرونیه کل تاریخچه مالی فانتوم را مرور کرد؛ از ژوئن ۲۰۱۸ که همه‌چیز با جذب سرمایه ۴۰ میلیون دلاری آغاز شد تا هم‌اکنون که این بنیاد بیش از ۱۰۰ میلیون دلار به شکل استیبل کوین، ۱۰۰ میلیون دلار در دیگر رمزارزها و ۵۰ میلیون دلار به فرم دارایی‌های غیررمزارزی در اختیار دارد. با توجه به هزینه‌های فعلی، این بنیاد می‌تواند با سرمایه فعلی برای ۳۰ سال به فعالیت خود ادامه دهد.

نکات اصلی این گزارش به شرح زیر بود:

  • فانتوم بارها فرصت لیست شدن در صرافی‌های متمرکز یا تبلیغ از طریق اینفلوئنسرها را رد کرده است.
  • این بنیاد به شکل گسترده از راهکارهای دیفای برای کسب سود استفاده کرده است. اکثر فعالیت‌های ییلد فارمینگ (Yield Farming) این بنیاد در پلتفرم‌های کامپاند (Compound) و سینتتیکس نتورک (Synthetix) صورت پذیرفت. فانتوم سالیانه ۶ میلیون دلار از استراتژی‌های کسب درآمد دیفای خود درآمد دارد.

پس از انتشار این گزارش، قیمت فانتوم (FTM) ۲۰ درصد افزایش یافت. دیگر توکن‌های اکوسیستم فانتوم، همچون اسکریم (SCREAM) نیز افزایش شدیدی یافتند.

قیمت فانتوم طی ماه اخیر نزولی بوده است. فانتوم از ۰.۳۱۵ دلار در ۵ نوامبر با کاهشی شدید به ۰.۱۶۴ دلار در ۲۲ نوامبر رسید.

پس از آن شاهد افزایش قیمت فانتوم بودیم. واگرایی صعودی در شاخص RSI از این مساله خبر داده بود. نرخ افزایش در طی ۲۴ ساعت گذشته تسریع شده است. RSI هم‌اکنون بالای ۵۰ است که نشانه‌ای از روند صعودی است.

با این حال قیمت فانتوم توسط ناحیه مقاومت ۰.۲۲ دلار متوقف شد.

نمودار قیمت FTM
نمودار قیمت FTM

با وجود RSI صعودی، تا زمانی که فانتوم موفق به بازپس‌گیری سطح ۰.۲۲ دلار نشود، روند کلی نزولی در نظر گرفته می‌شود. تحلیل تکنیکال تایم فریم هفتگی نیز بر اهمیت ناحیه ۰.۲۲ دلار تاکید می‌ورزد. در حال حاضر قیمت FTM زیر این محدوده است. کاهش مشابهی در ماه جولای ۲۰۲۱ رخ داد، اما به محض بازپس‌گیری این ناحیه، فانتوم روند بولیش شدیدی را آغاز کرد که منجر به ثبت بیشترین قیمت تاریخی برای فانتوم شد.

نمودار قیمت فانتوم
نمودار قیمت فانتوم

در نتیجه اگر بازپس‌گیری رخ دهد، افزایش مشابهی ممکن است رخ دهد. این تحلیل مورد تایید شاخص RSI هفتگی نیز است که تشکیل واگرایی نزولی داده است.

با این وجود، هیچ حمایت عمده‌ای تا سطح ۰.۰۴ دلار وجود ندارد. بنابراین اگر این سطح قیمت را پس زند، ممکن است نزول بسیار شدیدی در انتظار باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا