اخبار NFT

سازنده بازی «فاینال فانتزی» به وب ۳.۰ وارد می‌شود

علی‌رغم مخالفت بسیاری از کاربران، شرکت «اسکوئر انیکس» یکی از بزرگترین حامیان علنی استفاده از بلاکچین و وب ۳ بوده است

شرکت «اسکوئر انیکس» (Square Enix)، استودیوی بازی‌سازی مشهور ژاپنی، تمرکز بر روی بلاکچین را یکی از اهداف خود در سال ۲۰۲۳ دانست.

به گزارش والکس و به نقل از The Block، اسکوئر انیکس اعتقاد دارد که سال آتی، سال جهش دنیای بازی‌ها در دنیای وب ۳.۰ خواهد بود.

یوسوکه ماتسودا (Yosuke Matsuda)، مدیر شرکت اسکوئر انیکس، در نامه سال نوی خود خطاب به کارمندان و سرمایه‌گذاران این شرکت نوشت:

روند تازه‌ای شکل گرفته است که در آن به تکنولوژی بلاکچین به عنوان وسیله‌ و راهی برای رسیدن به اهداف نگریسته می‌شود؛ یکی از این اهداف، ارائه تجربیاتی تازه و مهیج به مشتریان است. من این روند را بسیار برای توسعه آتی این صنعت مفید می‌دانم.

اسکوئر انیکس یکی از حامیان اصلی روی آوردن به بلاکچین‌ها در میان شرکت‌های بازیسازی بزرگ بوده است. این شرکت در سال گذشته حق امتیاز دو مجموعه بازی مشهور «مهاجم مقبره» (Tomb Raider) و Deus Ex را در کنار چندین استودیوی کوچک بازیسازی واگذار کرد و به فروش رساند. اسکوئر انیکس با فروش دارایی‌های خود به دنبال تثبیت شرایط مالی خود و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جدید است.

این شرکت در ماه سپتامبر تبدیل به یکی از ولیدیتورهای بلاکچین ژاپنی مختص به بازی Oasys شد. همچنین در ماه گذشته این شرکت سرمایه‌گذاری ۵۲ میلیون دلاری در شرکت بازیسازی Gumi Games انجام داد. هدف از این تزریق سرمایه، کمک به توسعه کتابخانه برنامه‌نویسی مخصوص بازی های Play to Earn موبایلی بوده است.

پیش‌بینی می‌شود توکن NFT مرتبط با سری بازی پرطرفدار فاینال فانتزی (Final Fantasy) در سال ۲۰۲۳ توسط این شرکت به بازار عرضه شود.

با این حال استقبال گیمرها از این تغییر جهت مساله‌ دیگری است؛ بسیاری از افراد جوامع کاربری بازی و گیمینگ، دید خصمانه‌ای نسبت به بلاکچین و وب ۳.۰ دارند. پیش‌تر چندین شرکت بازی‌سازی، به دلیل عدم استقبال کاربران، برنامه‌های توسعه‌ای خود در حوزه توکن NFT را به تعویق انداختند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا