اخبار NFT

دیزنی شخصیت‌های کارتونی خود را به دنیای NFTها می‌آورد

دیزنی پلتفرمی را برای توکن‌های غیرمثلی (توکن NFT) با همکاری شرکت بلاک چین و متاورس Dapper Labs معرفی کرده است. پلتفرم NFT دیزنی که با نام Disney Pinnacle شناخته می‌شود در اواخر امسال فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، بر اساس اطلاعیه دیزنی در تاریخ ۱۴ نوامبر، این شرکت شخصیت‌های کارتونی نمادین خود در قرن گذشته را در بازار Disney Pinnacle توکن خواهد کرد. در این پلتفرم کاراکترهای نمادین پیکسار (Pixar) و همچنین قهرمانان و شخصیت‌های شرور کهکشان جنگ ستارگان (Star Wars) نیز حضور خواهد داشت که به شکل منحصر به فرد به عنوان پین‌های دیجیتال قابل خرید و فروش هستند.

رهام قره گوزلو (Roham Gharegozlou)، مدیرعامل Dapper Labs توضیح داد:

طرفداران دیزنی در هر نقطه‌ای و بدون توجه به اینکه در کجای دنیا هستند می‌توانند پین‌های پویا را روی تلفن همراه خود جمع‌آوری کرده و به صورت آنی و ایمن آنها را با یکدیگر معامله کنند.

این پلتفرم NFT اواخر امسال در اپ استور اپل برای iOS، گوگل پلی استور برای اندروید و وب راه‌اندازی خواهد شد. در حال حاضر، فقط یک لیست انتظار و یک صفحه لندینگ در سایت رسمی این پلتفرم وجود دارد. Disney Pinnacle بر اساس بلاکچین لایه اول Flow، محصول دپر لبز ساخته شده است. پیش از این، Ticketmaster تصمیم گرفته بود که بلیط رویدادهای مختلف را به صورت NFT در بلاک چین Flow ضرب کند.

در اوایل سال جاری، دیزنی به عنوان بخشی از یک طرح بازسازی گسترده برای کاهش ۵/۵ میلیارد دلاری هزینه‌های عملیاتی و اخراج ۷ هزار پرسنل در مدت دو ماه، بخش متاورس خود را تعطیل کرد. حدود ۵۰ کارمند بخش متاورس دیزنی دیگر قرارداد کاری جدیدی دریافت نکردند.

Dapper Labs که در سال ۲۰۱۸ در ونکوور کانادا تأسیس شده، ۱۵ میلیون دلار سرمایه از شرکت هنگ کنگی Brands Animoca دریافت کرده است. در جولای ۲۰۲۳، Dapper Labs از سومین دور اخراج کارکنان خود از ابتدای سال تا به امروز خبر داد. این شرکت به دلیل برندهای NFT خود مانند کریپتوکیتیز و NBA Top Shot شناخته می‌شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۳۴

منبع
cointelegraph.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
moonchild
moonchild
5 ماه قبل

دیزنی یه قاتله
دستش به خون ادمای بی گناه زیادی کثیفه
بچه هامون نباید با یه قاتل بزرگ بشن و خو بگیرن
لطفا توجه کنید

دکمه بازگشت به بالا