NFT

کریپتوکیتیز چیست؟ آموزش کامل بازی CryptoKitties و کسب درآمد از آن

کریپتو کیتیز (CryptoKitties) یکی از بازی های متاورسی پرطرفدار است که در آن می‌توانید گربه‌های دلخواه خود را بخرید و وارد فرآیند تولیدمثل کنید. پس از تولد بچه‌گربه‌های جدید، می‌توانید آن‌ها را پرورش دهید و بفروشید. هر کیتی در نوع خود بی‌نظیر است و محال است دو گربه در این بازی مشابه یکدیگر باشند؛ هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد و همین به آن‌ها ارزش می‌دهد.

ارزش برخی از توکن‌های منحصربه‌فرد بازی CryptoKitties به حدود ۱۰۰ اتر (ETH) می‌رسد. به همین جهت این بازی علاوه بر ایجاد سرگرمی برای بازیکنان به بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری و کسب سود تبدیل شده است.

اگر شما هم به گربه‌ها علاقه‌مند هستید، وقت آن رسیده که یک نمونه مجازی را پرورش دهید و از آن کسب درآمد کنید! در ادامه این مقاله از بلاگ والکس با ما همراه باشید تا به معرفی این بازی جذاب و نحوه استفاده از آن بپردازیم.

آشنایی با بازی کریپتو کیتیز

گربه های کریپتو کیتیز

کریپتوکیتیز بازی‌ای مبتنی بر بلاکچین است. در این فضا شما گربه‌های مجازی را با پول واقعی خریداری می‌کنید، ‌پرورش می‌دهید و با قیمت دلخواه می‌فروشید. این بازی کریپتویی از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را شروع کرده و جزو اولین‌هایی محسوب می‌شود که در بلاکچین اتریوم توسعه‌یافته است. هدف از ایجاد آن، تشویق کاربران برای استفاده از این فناوری به‌منظور کسب درآمد است. CryptoKitties کاربران را مجاب می‌کند تا دارایی‌های درون برنامه را با پول فیات مبادله کنند و از این راه درآمد خوبی را داشته باشند.

در این بازی هر گربه یک توکن غیرمثلی (NFT) متفاوت است که امکان تکرار و ازبین‌بردن آن وجود ندارد. یعنی اگر شما در بازی کریپتو کیتیز شما مالک یک بچه گربه باشید، هیچ فردی نمی‌تواند ادعای مالکیت آن را داشته باشد. شما به‌راحتی می‌توانید درآمد هنگفتی از فروش کیتی‌ها به دست آورید. این موضوع باعث شده تا CryptoKitties به یکی از بازی‌های پرطرفدار در صنعت بلاکچین تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: NFT چیست؟

انواع گربه های کریپتوکیتیز

ژنتیک گربه های CryptoKitties

بازی CryptoKitties بر بستر الگوریتم ژنتیک (Genetic Algorithm) اجرا می‌شود که شبیه‌ساز الگوریتم واقعی ژنتیک است. یعنی تمام اطلاعاتی که یک بچه گربه به ارث می‌برد، مشابه اطلاعات “DNA” یک موجود زنده است. همان گونه که دی‌ان‌ای یک انسان حاوی کدی است که قد، ‌رنگ مو، رنگ چشم و سایر خصوصیات را نشان می‌دهد در کریپتو کیتیز نیز با کدهای ژن‌های مختلف سروکار داریم.

آن‌ها مجازی انواع و اشکال مختلفی دارند و با نام‌های متنوعی نیز شناخته می‌شوند. کیتی‌ها طبق و ویژگی‌ها زمان تولد و میزان نادر بودنشان در دسته‌بندی‌‌های مختلف با ارزش‌های متفاوت قرار می‌گیرند. در مجموع انواع گربه‌های این بازی در ۴ گروه تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه ویژگی‌های هر کدام را شرح می‌دهیم.

گربه‌های معمولی (Normal)

این گربه‌ها معمولی‌ترین نژاد در بازی CryptoKitties هستند و ظاهر آنها به خصوصیات ژنتیکی‌ای وابسته است که از والدین خود به ارث می‌برند. این صفات بسیار عادی هستند و شامل رنگ و طرح روی بدن، حالت چشم‌ها، حالت دهان و مدل خز می‌شود. قیمت این موجودات بامزه از ۰.۰۰۲ اتر شروع می‌شود.

گربه‌های فانتزی (Fancy)

گربه های فانتزی کریپتو کیتیز

این گربه‌ها با سبک هنری ویژه‌ای ساخته می‌شوند و خصوصیات منحصربه‌فرد خود را دارند. آ‌ن‌ها صفات خاصی به ارث می‌برند که در گروه معمولی وجود ندارد. ابتدای عرضه بازی کریپتو کیتیز کاربران می‌توانستند به تعداد مشخصی آن را تکثیر کنند، اما حالا سقف تولید آنها پایان‌یافته و در صورت تولیدمثل تنها گربه‌هایی با نژاد معمولی ساخته می‌شوند. هدف از این کار حفظ کمیاب‌بودن آن‌ها است. حداقل ارزش هر یک از گربه‌های فانتزی حدود ۰.۰۰۳۴ اتر است.

گربه‌های ویژه (Special Edition)

گربه های ویژه CryptoKitties

این گربه‌ها با صفات خاصی تولید می‌شوند و در مقایسه با کیتی‌های فانتزی تعداد محدودتری دارند. برخی از خصوصیات ژنتیکی خاصی دارند که به آنها قابلیت تولید گربه معمولی را می‌دهد. آنها را فقط می‌توانید در بازی کریپتو کیتیز بخرید و امکان تکثیر آنها وجود ندارد. حداقل قیمت خرید گربه‌های ویژه حدود ۰.۲۳۹ اتر است.

گربه‌های انحصاری (Exclusive)

گربه های انحصاری CryptoKitties

این گربه‌ها نادرترین و گران‌ترین نوع کیتی‌های دیجیتالی بازی هستند. هر کدام از آن‌ها یادآور اعضای برجسته جامعه یا رویدادها هستند و برای یک هدف خاص و ویژه‌ای ساخته می‌شوند. به جز تیم توسعه‌دهنده هیچ فردی نمی‌تواند آن‌ها را تولید کند. همچنین آن‌ها نمی‌توانند خودشان را تکثیر کنند؛ حاصل جفت‌گیری آنها با گربه معمولی یا فانتزی، بچه گربه‌ای معمولی یا فانتزی می‌شود. این گربه‌های گران قیمت با کف قیمتی ۰.۹۹ اتر قیمت‌گذاری می‌شوند.

آموزش بازی کریپتو کیتیز

حتما شما هم با بررسی جزئیات این پلتفرم مجذوب بازی CryptoKitties شده‌اید و می‌خواهید هر چه سریع‌تر آن را امتحان کنید. در ادامه تمامی مراحل کار با این پلتفرم بلاکچینی را آموزش می‌دهیم:

برای شروع در وب‌سایت رسمی CryptoKitties، به مرورگر کروم یا فایرفاکس، ‌ کیف پول متامسک و ارز اتریوم برای خرید اولین گربه مجازی خود نیاز دارید.

ساخت حساب کاربری

اولین مرحله برای ورود به فضای کریپتو کیتیز ایجاد حساب کاربری و خرید اتریوم است. برای این کار می‌توانید از یکی از صرافی‌های ایرانی مانند والکس استفاده کنید.

مرحله بعدی اتصال کیف پول متامسک است که با استفاده از آن می‌توانید گربه مجازی خود را خریداری کنید. استفاده از این والت بسیار راحت است و به‌عنوان افزونه به مرورگر شما اضافه می‌شود. پس از خرید اتریوم، رمز ارزها را به Metamask واریز و والت را به پلتفرم کریپتو کیتیز متصل کنید.

برای ایجاد حساب کاربری وارد وب‌سایت CryptoKitties شوید و روی start کلیک کنید. در صفحه باز شده آدرس ایمیل و نام مستعار خود را انتخاب کنید. در این مرحله به‌صورت خودکار آدرس کیف پول وارد می‌شود.

ثبت نام CryptoKitties

شرایط و ضوابط را مطالعه و تأیید کنید. پس از آن با پیغام کیف پول مواجه می‌شوید که از شما برای ورود به پلتفرم کریپتو کیتیز اجازه می‌خواهد. روی Sign کلیک کنید تا وارد شوید.

اتصال کیف پول متامسک کریپتو کیتیز

خرید گربه مجازی

انتخاب گربه کریپتوکیتیز

حالا که حساب کاربری خود را در بازی کریپتو کیتیز  ایجاد کرده‌اید نوبت خرید یک گربه بامزه مجازی است. در صفحه بازار با اندکی جست‌وجو می‌توانید نمونه دلخواه خود را پیدا کنید و با کلید روی BUY Now خرید خود را نهایی کنید.

در ادامه Metamask از شما می‌خواهد که خرید خود را تأیید کنید. پیش از آن، مقدار اتری که باید بپردازید را بررسی کنید. اگر هزینه بیش از حد زیاد به نظر می‌رسد روی گزینه Reject کلیک و گزینه دیگری را انتخاب کنید.

خلق کیتی‌های جدید

تولید گربه جدید

برای تولد گربه جدید در بازی کریپتو کیتیز دو راه پیش رو دارید. می‌توانید یک جفت گربه مادر (Dame) و پدر (Sire) بخرید و منتظر جفت‌گیری آنها شوید. همچنین می‌توانید یک مادر را بخرید و یک پدر را با پرداخت کارمزد جفت‌گیری از کاربر دیگر قرض بگیرید. توجه داشته باشید که پس از جفت‌گیری، بچه گربه جدید برای مادر است و پدر صاحب هیچ فرزندی نمی‌شود.

برای اجاره نمونه‌ی نر روی گزینه Search و مربع Sire کلیک کنید. پس از انتخاب گربه روی تصویر آن کلیک و سپس گزینه Breed Now را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Select a Kitty کلیک کنید. پس از انجام تراکنش، توکن گربه مجازی به کیف پول متامسک شما ارسال می‌شود.

چگونه از بازی CryptoKitties کسب درآمد کنیم؟‌

با ایجاد بچه گربه جدید و اجاره و فروش آنها در بازی کریپتو کیتیز می‌توانید به کسب درآمد برسید. شما می‌توانید گربه‌های خود را وارد حراجی‌های بازار کنید و به بهترین قیمت آن را بفروشید. به‌طورکلی کسب درآمد در این بستر به خودتان بستگی دارد؛ درست مانند هر بازار یا مجموعه کلکسیونی، بازار این توکن‌ها نیز به‌واسطه فرآیند عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد. هرچقدر صفات و ویژگی‌های یک گربه نادرتر باشد، تقاضای بازار بیشتر خواهد بود. تا جایی که ارزش برخی بیش از ۱۰۰ اتر تخمین شده است. به یاد داشته باشید که برای انجام تراکنش‌های بازی کریپتو کیتیز باید کارمزد بپردازید، به همین جهت در زمان معاملات باید دقت لازم را به خرج دهید.

قیمت گربه‌ها در این بازی بر اساس توکن اتریوم ارزیابی می‌شود و نوسانات قیمتی در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند اثر مستقیمی روی ارزش کیتی‌ها بگذارد.

سازندگان بازی CryptoKitties

شرکت کانادایی اکسیوم زن (Axiom Zen) این بازی را در اکتبر سال ۲۰۱۷ به بازار معرفی کرد. کریپتو کیتیز عنوان اولین بازی ساخته شده در شبکه اتریوم را به خود اختصاص داده است. این گیم از طریق قرارداد هوشمند می‌تواند تمامی کارهای مبتنی بر ساخت و تبادل کریپتوکیتی‌ها را مدیریت کند. قبل از عرضه عمومی، نسخه بتا برای ۲۰۰ کاربر راه‌اندازی شد و توانست نظر بسیاری از کاربران را جلب کند. پس از گذشت زمان کوتاهی در دسترس عموم کاربران قرار گرفت.  

موفقیت‌های بی‌نظیر این بازی موجب شد تا شرکت اکسیوم زن تیمی ویژه به نام دپر لبز (Dapper Labs) را برای توسعه و گسترش آن فعال کند. کریپتوکیتیز با افراد و برندهای مشهوری مانند گروه موسیقی بریتانیایی میوز (Muse) و مومو ونگ (Momo Wang) برای ایجاد یک مجموعه ویژه همکاری می‌کند.

پرورش گربه های جذاب با بازی کریپتو کیتیز

بازی CryptoKitties اولین بازی بلاکچینی اتریوم است که مسیر را برای بسیاری از بازی‌ها نظیر اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) هموار کرده است. یادگیری و شروع این بازی ساده است و شما فقط به یک کیف پول متامسک و مقداری توکن اتریوم نیاز دارید. همچنین امکان انجام آن روی مرورگر گوشی همراه هم وجود دارد و تیم توسعه‌دهنده در تلاش است تا تجربه کاربری بهتری را ارائه دهد.

کسب درآمد از بازی کریپتو کیتیز نیازمند زمان کافی برای یادگیری اصول بازی و تأمین بودجه برای شروع سرمایه‌گذاری است. به همین جهت نباید پولی را که توانایی از دست‌دادنش را ندارید وارد آن کنید. اگر تجربه مثبت یا منفی از بازی در پلتفرم CryptoKitties دارید با ما و دیگر کاربران والکس به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۶

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
mrh
mrh
9 روز قبل

این بازی صرفا ساخته شده برای خالی کردن جیب شما

دکمه بازگشت به بالا