سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

تفاوت بازار فارکس با بیت کوین؛ کدامیک انتخاب بهتری است؟

معامله‌گران بازارهای مالی باید قبل از شروع هر موقعیتی در بازار فارکس یا بیت کوین، نسبت‌به تفاوت‌های بین این دو آگاهی کاملی داشته باشند. عوامل زیادی در تفکیک این دو بازار نقش دارند. تصمیم برای سرمایه‌گذاری در هر یک از آنها مستلزم شناخت این فاکتورها و اطلاع از روند بازار است. بیت کوین (BTC) نوعی روش سرمایه‌گذاری است که با ویژگی حفظ ارزش اندوخته‌های هر معامله‌گر در بلند مدت عمل می‌کند. در حال حاضر حضور این ارزهای رمزپایه به عنوان جدید‌ترین ابزار معاملاتی، ابعاد جذاب جدیدی را به تجارت در بازار ارز اضافه کرده است. فارکس نیز به عنوان یکی دیگر از بزرگ‌ترین بازارهای ارز جهانی است که سرمایه گذاران آن به مبادله ارزهای خارجی و کسب سود از آنها می‌پردازند. اگر برای شما این سؤال پیش آمده است که BTC  چیست و چه تفاوتی با بازار فارکس دارد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی جزئیات بیشتری از این دو سرمایه‌گذاری بپردازیم.

معرفی بازار فارکس و بیت کوین

بازار فارکس بزرگ‌ترین بازار غیر متمرکز جهانی

بازار فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازارهای جهانی برای سرمایه‌گذاری ارز است که به صورت غیر متمرکز عمل می‌کند. در این بازار تمامی ارزهای موجود در سطح جهان پشتیبانی می‌شوند. طیف گسترده‌ای از جفت ارزها از جمله دلار و یورو، یورو و GBP، USD و JPY در این بازار جهانی پوشش داده می‌شوند. معامله‌گران وارد شده در این بازار از طریق وارد کردن پول و خرید و فروش ارز و پیش بینی مسیر ارزها در آینده سود کسب می‌کنند. تعدد معاملات صورت گرفته در فارکس باعث شده است تا به یکی از گسترده‌ترین بازارهای جهانی تبدیل شود. شاخصه ثبات این بازار، امکان پیش‌بینی تغییرات آن را با استفاده از تحلیل‌های بنیادی فراهم می‌سازد. با توجه به این تحلیل‌ها سرمایه‌گذار می‌تواند ارز مناسب را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند. 

معامله BTC ، یکی از رایج‌ترین کریپتوکارنسی‌های

بیت کوین یکی از رایج‌ترین کریپتوکارنسی‌های رمزنگاری شده با ارزش پولی است. این رمز ارز به عنوان نوعی پول محسوب می‌شود که می‌توان با آن خرید یا سفارش آنلاین انجام داد. BTC به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود که با استفاده از آن انتقالات ارزی یا خرید از فروشگاه‌های آنلاین امکان پذیر است.

معاملات CFD و نحوه عملکرد آن

CFD یا Contract For Difference که به عنوان قرارداد ما به التفاوت هم معروف است به عنوان یک ابزار شاخص مالی برای معامله گران شناخته می‌شود. این ابزار برای هر معامله گری امکان کسب سود از نوسانات قیمت یک دارایی پایه را فراهم می‌کند. در این معاملات بر اساس عقد یک قرارداد یا توافق بین خریدار و فروشنده، خریدار ما به تفاوت ارزش دارایی را بر اساس قیمت زمان بسته شدن و باز کردن معامله به فروشنده پرداخت می‌کند. به عبارت دیگر، در CFD تمرکز اصلی روی تفاوت قیمت دارایی است. ویژگی مهم و جذاب این نوع معاملات امکان استفاده از ضریب اهرمی یا لوریج است. معامله گران با استفاده از این قابلیت می‌توانند پتانسیل کسب سود یا زیان خود را چند برابر کنند. این ضریب به این مفهوم است که تریدرها نیازی به پرداخت مبلغ کامل یک سهام را ندارند. به عبارت دیگر، هر سرمایه‌گذار می‌تواند تنها با پرداخت بخشی از مبلغ کل یک سهام یا رمز ارز، معاملات گرانبهایی را در حوزه رمزارزها یا سهام شرکت‌های مطرح بین‌المللی انجام دهد. 

معاملات CFD و نحوه عملکرد آن

در بازارهای سنتی معاملاتی، معامله کنندگان در زمان روند نزولی ارزش یک دارایی برای فروش آن اقدام می‌کنند و در شرایط پایین آمدن قیمت مجدداً برای خرید حرکت می‌کنند. اما، در بازار CFD تریدرها می‌توانند از روند نزولی یا صعودی بازار سود حاصل کنند. در معاملات CFD می‌توان روی ارزهای دیجیتال، کالاهای متنوع، سهام‌ها و اوراق قرضه سرمایه‌گذاری کرد. به عنوان مثال در دنیای ارزهای دیجیتال با استفاده از این معاملات می‌توان بیت کوین، اتریوم یا دیگر ارزها را خریداری کرد.

در تجارت CFD کریپتوکارنسی‌ها تریدرها می‌توانند بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در دارایی واقعی، از نوسانات قیمتی رمزارزها سود دریافت کنند. این معاملات به دلیل عدم نیاز به کیف پول، خطرات کمتری را به همراه خواهد داشت. ضمن آنکه در شرایط نامعلوم می‌توان با مدیریت ریسک، ضرر و زیان ناشی از معامله را کاهش داد. در بازار فارکس نیز با استفاده از این معاملات هر معامله‌گر می‌تواند حجم بیشتری از معامله داشته باشد و درآمد بیشتری کسب کند. استفاده از این روش معاملاتی در بازار فارکس یا بیت کوین باعث جذابیت فوق العاده این بازارهای مالی برای تریدرها شده است.

تفاوت فارکس با بیت کوین 

شاخصه‌ها و استراتژی‌های قابل معامله بازار فارکس و بیت کوین تا حدی با یکدیگر یکسان هستند. با این حال، تفاوت‌های قابل توجهی بین این دو سرمایه‌گذاری وجود دارد که آنها را از هم متمایز می‌کند. با توجه به اینکه افزایش درآمد و کسب سود بیشتر دو معیار اصلی هر تریدر برای ورود به یکی از بازارهای سرمایه‌گذاری است، شناخت تفاوت فارکس با بیت کوین امری ضروری به نظر می‌رسد. به عبارت دیگر، پاسخ به این پرسش که فارکس یا بیت کوین کدام یک بازار انتخابی بهتر و امن تری برای تجارت هستند، مستلزم درک و آگاهی عمیق نسبت به ماهیت هر یک از این بازارهاست.

  • نقدینگی

یکی از موارد تفاوت فارکس با بیت کوین، موضوع نقدینگی است. این ویژگی به چگونگی تبدیل یک دارایی به پول نقد بدون ایجاد تغییر در  قیمت فعلی بازار اشاره دارد. برای هر تریدر یا سرمایه گذاری، نقدینگی می‌تواند یکی از عوامل مهم در انتخاب بازار فارکس یا بیت کوین باشد. 

نقدینگی در بازار فارکس به معامله شدن جفت ارزها بستگی دارد. با توجه به قابل انجام بودن معاملات فارکس طی ۲۴ ساعت شبانه روز، امکان تبدیل دارایی‌ها به پول نقد به راحتی وجود دارد. در نتیجه، میزان نقدینگی در فارکس به مراتب بیشتر خواهد بود. در واقع حجم فوق العاده بالای معاملات روزانه یک ارز تجاری باعث نقدینگی بیشتر آن می‌شود. به عنوان مثال، دلار آمریکا و یورو به عنوان دو نوع از محبوب‌ترین ارزهای تجاری به ترتیب با تجربه روزانه حدود ۲.۲ میلیون دلار و ۸۰۰ میلیون یورو تجارت، در محدوده ارزهایی با بیشترین میزان نقدینگی معرفی می‌شوند.

در مقابل، بازار کریپتوکارنسی نقدینگی کمتری را به خود اختصاص می‌دهد. چرا که از نظر مقبولیت جهانی یک ارز پذیرفته نشده است. ضمن آنکه خرید بسیاری از چیزها از طریق بیت کوین در مقایسه با پول موجود در حساب بانکی یا جیب هر شخص به راحتی امکان پذیر نیست.

نقدینگی، یکی از موارد تفاوت فارکس با بیت کوین

در یک عبارت کلی می‌توان تفاوت فارکس با بیت کوین را از لحاظ نقدینگی در اختلاف حجم معاملات روزانه این دو توجیه کرد. در بازارهایی با نقدینگی کم، از جمله بیت کوین، جستجو و یافتن یک شرکت کننده دیگر به عنوان طرف مقابل معامله یا تجارت امری دشوار است. با توجه به وابستگی گسترش معاملات بیت کوینی به مبادلات متعدد، این مشکل پیچیده‌تر نیز می‌شود. تجارت در بازار فارکس با استفاده از ابزارهای معاملاتی متعددی از جمله CFD و بروکر IG، اجرایی شدن معاملات را با بیشترین سرعت، کم‌ترین هزینه و بالاترین نقدینگی مهیا می‌سازد. 

  • نوسانات

یکی دیگر از نکات تفاوت فارکس با بیت کوین، نوسان معاملات است. این ویژگی به تغییرات قیمت دارایی اشاره می‌کند. وقتی یک دارایی در یک بازه زمانی کوتاه نقاط فراز و فرود را تجربه کند، با ویژگی بی ثباتی بالا معرفی می‌شود. از این حیث، بیت کوین نسبت به فارکس بی ثبات‌تر است. این معاملات با ویژگی تجربه تغییرات بزرگ در یک بازه زمانی کوتاه، به عنوان مثال صدها تا هزاران دلار در یک جلسه معاملاتی واحد، از ثبات کمتری برخوردار هستند. در حالیکه، در معاملات فارکس محدوده تغییرات قیمتی ناچیز و در قالب یک نوار باریک است. 

نوسان زیاد در بیت کوین از این واقعیت ناشی می‌شود که حجم زیادی از این رمز ارزها در اختیار تعداد کمی سرمایه‌گذار یا همان نهنگ‌های دنیای رمز ارزها قرار گرفته است. بنابراین، فروش این حجم از بیت کوین‌ها توسط یک معامله‌گر می‌تواند تغییرات قیمتی فاحشی را در بازار ایجاد کند. یکی از دلایل دیگر نوسان زیاد این ارز دیجیتال، مورد توجه قرار دادن آن از سوی کشورهای قدرتمند است. به طوری که گاهی یک توئیت یا خبر می‌تواند تحریک یالایی در قیمت آن ایجاد کند. در مقابل، در بازار فارکس هر تریدر می‌تواند با استفاده از معاملات CFD، و استراتژی کوتاه یا بلند مدت خود از تغییرات قیمتی کم یا زیاد، سود دریافت کند. 

  • زمان معاملات

ساعات کاری یا زمان معاملات یکی دیگر از آیتم‌های تفاوت فارکس با بیت کوین است. برای همه تریدرها Forex و BTC هر دو به عنوان در دسترس‌ترین بازارهای دنیا با مدت زمان بیشتر فعالیت شناخته می‌شوند. اما در جزئیات مربوط به زمان معاملات این بازارها تفاوت‌هایی وجود دارد.

 محدوده زمانی تعریف شده برای انجام معاملات در بازار  فارکس ۵ روز در هفته و ۲۴ ساعت در هر روز تعریف می‌شود. در بازار ارزهای رمزنگاری شده این فعالیت‌های معاملاتی همیشه در جریان هستند. به عبارت دیگر در این بازار هر تریدر می‌تواند هر روز هفته و بدون توقف در طی شبانه روز فعالیت‌های معاملاتی خود را انجام دهد. این فعالیت برای هر نوع ارز دیجیتالی (بیت کوین یا آلت کوین) امکان پذیر است. به بیانی دیگر، از این حیث تفاوت بیت کوین و آلت کوین معنی دار نیست.

  • مقررات

مقررات به عنوان یکی دیگر از فاکتورهای متمایزکننده، در انتخاب فارکس یا بیت کوین عامل مهمی معرفی می‌شود. در هیچ یک از این دو بازار یک مقام مرکزی واحد جهت تنظیم معاملات بازار وجود ندارد. فارکس یک بازار OTC است و بانک‌هایی که معاملات روزانه آن را هدایت می‌کنند، به شدت تحت نظارت هستند. به عنوان مثال، در ایالات متحده آمریکا سازمان فدرال رزرو (FED) و در انگلستان ناظر امور مالی (FCA) و بانک انگلیس (BOE) در زمینه بررسی هر گونه موارد غیر قانونی بانک‌ها و مؤسسات عمل می‌کنند.

معاملات بیت کوین توسط سایر شرکت کنندگان در شبکه بلاکچین تأیید می‌شود. به عبارتی، هیچ بانک مرکزی یا نهاد دولتی در تنظیم این معاملات وجود ندارد. به این ترتیب، در صورت هک شدن یا بهره برداری در شبکه، امکان برگرداندن کوین‌های دزدیده شده خریدار وجود ندارد. این در حالی است که در بازار فارکس بانک‌ها به عنوان نگهدارنده و تضمین کننده وجوه در مواقع سرقت نقش ایفا می‌کنند. معاملات CFD در این بازار کاملا تحت نظارت هستند و IG به عنوان یک شرکت کارگزار مجاز و قانونی تأیید شده توسط سازمان FCA در انگلستان فعالیت می‌کند. وجوه مشتریان این بازار در حساب‌های بانکی جداگانه در بانک‌های قانونی و تحت نظارت نگهداری می‌شود. در واقع، در صورت بروز هر اتفاقی برای IG از پول مشتری محافظت می‌شود. 

  • ریسک پذیری بازار
ریسک معاملات انجام شده در فارکس و بیت کوین

یکی دیگر از موارد تفاوت این دو سرمایه‌گذاری را می‌توان در میزان ریسک معاملات انجام شده در فارکس یا بیت کوین جستجو کرد. معامله BTC در مقایسه با فارکس بازار نسبتاً جدیدی است و به لحاظ فناوری استفاده شده در آن، یعنی بلاکچین، هنوز در مراحل آغازین مسیر خود به سر می‌برد. بنابراین، یکی از اصلی‌ترین خطرات تجارت در بازار این رمز ارز را می‌توان در قابل پیش بینی نبودن چگونگی رشد و توسعه این بازار در سال‌های آینده عنوان کرد. علاوه بر این، هک شدن کیف پول خریداران و دست یافتن به کلید دسترسی خصوصی آن توسط هکرها را نیز باید به موارد ریسک پذیری معاملات این بازار اضافه کرد. در نتیجه، معاملات بیت کوین که با ماهیت تکنولوژیکی ارزهای رمزنگاری شده شناخته می‌شوند، خطرات خاص مرتبط با خود را دارند.

ریسک بازار فارکس از عواملی ناشی می‌شود که بر قیمت یک جفت ارز تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، نرخ بهره بین دو ارز موجود در یک جفت یکی از این عوامل تعیین کننده است. هر چه نرخ بهره یک ارز در کشوری بالاتر باشد، آن ارز در بازار بین المللی قوی‌تر عمل می‌کند. در این شرایط به دلیل سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر در اقتصاد آن کشور، تقاضا برای ارز مربوطه افزایش نشان می‌دهد. در نهایت آنچه اتفاق می‌افتد صعود قیمت آن ارز خواهد بود.

در انتخاب فارکس یا بیت کوین از این حیث باید عنوان کرد که بازار فارکس شبیه به دیگر بازارهای سهام خارج از بورس (OTC) است. در حالیکه پیش فرض (قرارداد) طرف معامله ممکن است خطر بزرگی نباشد، اما باز هم احتمال خطر در بازار وجود دارد. این خطر به ویژه در زمانی که یک شرکت کارگزاری مرتکب قصوری شود یا فروپاشی کند، بیشتر آشکار می‌شود. علیرغم اینکه همواره خطرات مربوط به تجارت وجود دارند، از طریق انجام معاملات CFD در بازار فارکس می‌توان به خوبی آنها را مدیریت کرد.

  • دسترسی بازار

در بررسی تفاوت فارکس با بیت کوین باید عنوان کرد که Forex در مقایسه با BTC بازار در دسترس‌تری محسوب می‌شود. معاملات این بازار می‌تواند مستقیماً از طریق یک کارگزار انجام شود و به دلیل تعدد شرکت کنندگان آن، تعداد بیشتری به عنوان طرف مقابل یک تجارت مطرح می‌شوند. در مقابل، معاملات بیت کوینی به دلیل نقدینگی کمتر و نیاز به کیف پول و اکانت ارزی، تا حدی گران تمام می‌شوند. ضمن آنکه، محدودیت‌هایی در میزان واریزی هر تریدر نیز وجود دارد.

با تجارت معاملات CFD می‌توان در مورد نوسانات قیمتی جفت‌های فارکس و ارزهای رمزنگاری شده پیش‌بینی‌هایی را انجام داد. در این معاملات با اهرم ارائه شده از طریق کارگزاری‌هایی چون IG می‌توان در عرض چند دقیقه یک اکانت تجاری اهرمی باز کرد‌. هر تریدر می‌تواند به محض افزودن مقداری وجه در این حساب، اولین موقعیت معاملاتی خود را دایر کند.

  • درآمدزایی

درآمدزایی بازار فارکس یا بیت کوین از دیگر موارد قابل توجه برای هر تریدر پیش از ورود به آنهاست. در واقع یکی از آیتم‌های تفاوت فارکس با بیت کوین نیز در همین موضوع نهفته است. به طور کلی، معامله‌گران فارکس بازده درآمدی ماهانه چندان بالایی ندارند. در این بازار تنها تریدرهای حرفه‌ای می‌توانند سود قابل توجهی استخراج کنند. اندازه یا حجم تراکنش‌های مالی و تصمیم‌گیری‌های درست و بجا در کمیت سود حاصله نقش مؤثری دارند. با این حال، در صورت توجه به محدودیت‌ها و ریسک‌های موجود کسب سود پایدار در این تجارت توسط اکثر معامله گران امکان پذیر است.

گرچه ممکن است معامله BTC و درآمدزایی در آن امری ساده به نظر برسد، اما داشتن آگاهی و دانش در ارتباط با این رمز ارز یکی از اصول مهم برای ورود به دنیای معاملات این ارز دیجیتال است. همواره باید در نظر داشت که سرمایه‌گذاری با مبلغ کم را به عنوان بهترین روش درآمدزایی در این بازار عنوان کرد. به عبارتی، خرید کم و فروش بالا توسط هر معامله گر می‌تواند سود زیادی را به سمت او روانه کند. در یک قاعده کلی باید در نظر داشت که گرچه در این معاملات می‌توان سودهای بزرگی را پس انداز کرد، اما احتمال ضررهای مالی نیز همواره وجود دارد. جستجوی فرصت‌ها و کسب سود در معاملات BTC مستلزم داشتن صبر و حوصله زیادی است. 

نکاتی که باید قبل از تجارت بازار فارکس یا بیت کوین مد نظر قرار داد

تجارت فارکس یا بیت کوین از طریق معاملات CFD فقط باید توسط معامله گرانی انجام شود که درک بالایی از تمام خطرات درونی این معاملات دارند. رعایت برخی نکات در هنگام تجارت معاملات CFD از طریق کارگزاری IG می‌تواند میزان ریسک این معاملات را محدود کند.

  • توجه به یک استراتژی مدیریت ریسک

علیرغم وجود تفاوت‌های قابل توجه در هر یک از بازارهای معاملاتی فارکس یا بیت کوین‌، خطرات موجود در مسیر معامله‌گران این بازارها تا حد زیادی با یکدیگر مشابه است. به عبارت دیگر، در هر کدام از این نوع معاملات، ریسک بخش جدا نشدنی تجارت محسوب می‌شود. بنابراین، معامله‌گران نباید بدون داشتن یک استراتژی مدیریت ریسک مناسب در هر موقعیتی وارد شوند.

  • درک جوانب مثبت و منفی معامله لوریج یا اهرم
ضریب اهرمی یکی از نکات کلیدی در انتخاب بازار فارکس یا بیت کوین

یکی دیگر از موارد قابل توجه جهت انتخاب بازار فارکس یا بیت کوین، بررسی حواشی مثبت و منفی تجارت با استفاده از اهرم است. با باز کردن معاملات CFD از طریق اهرم ارائه شده توسط کارگزاری  IG می‌توان در بیش از ۱۶ هزار بازار این معاملات سرمایه‌گذاری و تجارت کرد. اهرم به عنوان یک ابزار مهم برای تریدرهای بازار فارکس عمل می‌کند و به آنها این امکان را می‌دهدکه در قیاس با موجودی حساب خود با مقادیر بزرگ‌تری به یک معامله ورود کنند. در حالی که این ابزار کاربردی می‌تواند قرار گرفتن تریدرها در معرض بازار را افزایش دهد، ضررهای آنها را نیز می‌تواند تقویت کند. به همین دلیل ضروری است تا معامله گران پیش از باز کردن یک موقعیت اهرمی، چگونگی استفاده از آن را در مسیری امن و معتبر درک کنند.

  • طراحی یک پلن تجاری

یکی از نکات مهم جهت ورود به بازار فارکس یا بیت کوین، به حداقل رساندن قرارگیری تریدر در مواجهه با ریسک است. این مهم مستلزم داشتن یک پلن تجاری است. این برنامه معاملاتی به عنوان یک طرح برای تجارت تریدرها عمل می‌کند و یکی از ارکان اساسی طراحی آن توجه به محدودیت‌های زمانی و میزان ریسک پذیری است. یک پلن تجاری اصولی می‌تواند نقش مهمی در دوام و نگهداری وضعیت پایدار معامله گران در بازه زمانی حضور آنها در بازار داشته باشد.

فارکس یا بیت کوین، کدام انتخاب بهتری است؟

فارکس یا بیت کوین؟

پاسخ به این پرسش را می‌توان به صورت یک مسئله شخصی عنوان کرد. فاکتورهایی چون ریسک پذیری بازار و چگونگی مدیریت آن و اطلاع از روند بازار از جمله مسائلی هستند که هر تریدر باید پیش از ورود و سرمایه‌گذاری در بازار فارکس یا بیت کوین مد نظر قرار دهد. در واقع هر معامله گری لازم است تا اطلاعات کاملی درباره ماهیت کلی این معاملات داشته باشد.

فارکس در مقایسه با بیت کوین، بازار باسابقه و جا افتاده‌تری به شمار می‌آید. باز کردن یک حساب در این بازار و درک آن به دانش و آگاهی کاملی از ماهیت آن نیاز دارد. از ویژگی‌های معاملات بیت کوین عدم مدیریت آن توسط هیچ کشور، نهاد بین المللی و بانکی است. ضمن آنکه خرید و فروش آن به تأیید صرافی‌ها یا بانک‌های بزرگ نیز نمی‌رسد. در مقابل با استفاده از کیف پول‌های یکسان توسط میلیون‌ها تریدر تمامیت این رمز ارز تأیید می‌شود. 

به عنوان یک نتیجه گیری کلی می‌توان به عدم برتری یکی از این بازارها بر دیگری اشاره کرد. در واقع تصمیم گیری برای انتخاب این بازارها با توجه به اهداف، دیدگاه معاملاتی و سبک زندگی هر تریدری باید صورت پذیرد. به عنوان مثال، چنانچه سبک زندگی شما به گونه‌ای است که جهت انجام معاملات فارکس در تعطیلات به مشکل بر می‌خورید، می‌توانید معاملات BTC را انتخاب کنید.

نگاهی جامع جهت انتخاب بازار فارکس یا بیت کوین

به عنوان یک نکته کلیدی و نهایی باید عنوان کرد که با توجه به ریسک پذیری ورود به بازار فارکس یا بیت کوین، افتتاح یک حساب کاربری در هر کدام از این بازارها مستلزم درک زوایای مختلف و شناخت تفاوت‌های بین آنهاست. در این ارتباط، مد نظر قرار دادن یک پلن تجاری اصولی و استراتژی مدیریت ریسک را می‌توان یکی از شروط مهم پیش از ورود به این معاملات عنوان کرد.

 با استفاده از روش معاملات CFD هر تریدر می‌تواند در تجارت بیت کوین یا فارکس به شکلی امن سرمایه‌گذاری کند. در این روش معامله‌گران با گمانه زنی درباره نوسانات بازار، درباره افزایش یا کاهش قیمت واحدهای سهام، کالا و رمز ارزها پیش بینی‌هایی را انجام می‌دهند و از این نوسان قیمت سود دریافت می‌کنند. شما تجربه حضور در هر دو بازار را دارید؟ به‌نظرتان مزایا و معایب هر کدام چیست؟ آیا می‌توان گفت یکی بر دیگری برتری دارد؟

سؤالات متداول

مهم‌ترین تفاوت فارکس و بیت کوین چیست؟

ریسک موجود در این معاملات مهم‌ترین اصل تفاوت این دو است. در بازار ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به دلیل نوسانات قیمتی شدید، ریسک پذیری آن بسیار بالاست. خطر از دست دادن کل سرمایه هم در این نوع معاملات بیشتر است.

لوریج چیست؟

لوریج یا اهرم معاملاتی یکی از مزایای بازار فارکس است. این اهرم امکان انجام معاملاتی با حجم‌های بزرگ‌تر و کسب سود و ضرر بیشتر نسبت به سرمایه اصلی را برای تریدرها فراهم می‌کند.

معایب بازار فارکس چیست؟

عدم اطلاعات و دانش کافی توسط هر سرمایه‌گذار می‌تواند منجر به از دست دادن کل سرمایه وی در این بازار شود.

مزایای سرمایه‌گذاری در BTC چیست؟

عدم مدیریت بیت کوین توسط هیچ نهاد دولتی، نوظهور بودن آن و سرعت رشد بالا از مزایای معاملات در دنیای این ارز دیجیتال است. 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
ig.com
سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
آر ام چارتس
آر ام چارتس
1 سال قبل

کارتون درسته

دکمه بازگشت به بالا