اخبار NFT

موزه پمپیدو نمایشگاهی دائم از آثار NFT برپا خواهد کرد

مرکز پمپیدو که به عنوان بزرگترین موزه هنر مدرن در اروپا شناخته می‌شود، نمایشگاهی دائمی با تمرکز بر روی هنر و بلاک چین دایر خواهد کرد

مرکز پمپیدو (Centre Pompidou)، که موزه پیشتاز پاریس در حوزه هنرهای معاصر و مدرن است، در روز ۱۰ فوریه از برپایی نمایشگاهی دائم با تمرکز بر تقاطع حوزه هنر و بلاک چین و توکن‌های غیرمثلی (NFT) خبر داد.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، بنا بر اعلامیه این موزه، این نمایشگاه میزبان آثار ۱۶ هنرمند دیجیتال خواهد بود. همچنین آثاری از مجموعه‌های پرطرفداری همچون مجموعه کریپتو پانکس (Crypto Punks) و اتوگلیف (Autoglyph) در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

خاویر ری (Xavier Rey)، مدیر موزه ملی هنرهای مدرن فرانسه واقع در مرکز ملی هنر و فرهنگ ژرژ پمپیدو، از خط مشی جدید این موزه خبر داد و گفت:

وب ۳ قلمروی خلاقانه جدیدی است که هنرمند از آن برای خلق آثار بدیع و جسورانه استفاده کرده‌اند و این مجموعه، نشان از حمایت ما از هنرمندان در تسخیر ابزارهای بیان جدید که پایه و اساس هنر مدرن است، خواهد بود.

این نمایشگاه که برای بهار آتی پیش‌بینی شده است، نخستین حضور توکن‌های NFT در مرکز پمپیدو خواهد بود. این مرکز، خانه آثاری از هنرمندان بزرگی همچون واسیلی کاندینسکی، فریدا کالو و هنری ماتیس است.

کریپتو پانک شماره ۱۱۰ و اتوگلیف شماره ۲۵
کریپتو پانک شماره ۱۱۰ و اتوگلیف شماره ۲۵

دو شرکت مشهور لاروا لبز (Larva Labs) و یوگا لبز (Yuga Labs)، خالقان مجموعه‌های کریپتو پانکس و اتوگلیف، هر کدام یک توکن NFT (پانک شماره ۱۱۰ و اتوگلیف شماره ۲۵) را به مرکز پمپیدو اهدا کردند. این بخشی از برنامه بزرگ‌تر یوگا لبز برای اهدای پانکس‌ها به موزه‌‌های مشهور در سطح جهان است. پیش‌تر این شرکت پانک شماره ۳۰۵ را به انستیتو هنرهای معاصر میامی اهدا کرده بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا