اخبار ارزهای دیجیتال

صدها میلیون دلار از دارایی های مدیرعامل FTX ضبط شد

ارزش دارایی‌های ضبط شده نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار است

در فصلی تازه از ماجراهای ورشکستگی صرافی FTX و مدیر جوان آن، سمن بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، این بار مقامات دولت فدرال ایالات متحده آمریکا اموال و دارایی‌های بنکمن فرید را ضبط کردند.

به گزارش والکس و به نقل از Bitcoinist، مدارک دادگاه روز جمعه، ۳۰ دی ماه فاش ساخت که پیش‌ از این، ۱۵۰ میلیون دلار از سرمایه سم بنکمن- عمدتا به فرم سهام شرکت رابین هود- توسط مقامات فدرال توقیف شده بود.

حال این نهادها دیگر اموال سم بنکمن فرید که جمع ارزش آن‌ها در حدود ۷۰۰ میلیون دلار است را مصادره کرده‌اند.

وزارت دادگستری ایالات متحده در اوایل ماه جاری، مصادره سهام رابین هود را فاش کرد. این وزارت‌خانه در روز جمعه فهرست جامع‌تری از دارایی‌های توقیف شده، از جمله پول نقد نگهداری شده در چندین بانک و دارایی‌های موجود در صرافی بایننس را ارائه کرد.

جان ری (John Ray)، که جایگزین بنکمن فرید در راس صرافی FTX شد تا بر بازسازی آن نظارت کند، در تلاش است تا وجوهی را که سپرده گذاران صرافی ارز دیجیتال با ورشکستگی صرافی FTX در نوامبر از دست داده بودند، بازیابی کند.

در دسامبر سال گذشته، سم بنکمن فرید به هشت مورد اتهام پول‌شویی و کلاه‌برداری متهم شد که خود را از آن مبرا دانست. دو نفر از دستیاران او در FTX به اتهامات کلاهبرداری اعتراف کرده‌اند و با مقامات فدرال همکاری می‌کنند. علاوه بر این، دادستان‌ها تقریبا ۶ میلیون دلار دارایی از حساب‌های بانک «سیلورگیت» (Silvergate) و ۵۰ میلیون دلار دیگر از حساب بانک «مون استون» (Moonstone) توقیف کردند. اسناد منتشر شده دادگاه فاش ساخته است که مبالغ نامشخصی از حساب های Binance و Binance.US ضبط شده است. مالکیت سهام توقیف شده شرکت Robinhood که ارزش آن حدود ۵۲۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود، مورد مناقشه سم بنکمن فرید، صرافی FTX و شرکت بلاکفای (BlockFi) – که خود فرایند ورشکستگی را طی می‌کند و از بستانکاران ماجراست – است.

در ماه دسامبر، سم بنکمن فراید به اتهام کلاه‌برداری بازداشت شد و هم‌اکنون به قید ۲۵۰ میلیون دلار وثیقه به شکل مشروط آزاد است. او اتهام اختلاس از دارایی‌های مشتریان را رد کرده است.

طبق گزارش نشریه «اینسایدر» (Insider)، دو فرد ناشناس برای تامین وثیقه او مبلغ ۷۰۰ هزار دلار جمع‌آوری کردند.

به درخواست وکلای سم بنکمن و به دلیل حفظ امنیت این افراد، دادگاه نام این دو پشتیبان را مخفی نگاه داشته است.

بنکمن اخیرا در پست بلاگ خود مدعی شد که به دادگاه پیشنهاد کرده است تا تقریبا تمامی دارایی شخصی خود (سهام شرکت رابین‌هود) را به مشتریان اهدا کند. در سوی مقابل مقامات فدرال ادعا می‌کنند که سهام رابین‌هود با پول به سرقت رفته مشتریان خریداری شده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا