اخبار ارزهای دیجیتال

دادستان باهاما: تحقیقات مدنی و کیفری در مورد پرونده صرافی FTX در جریان است

کمیسیون اوراق بهادار، واحد اطلاعات مالی نخست وزیری و واحد جرایم مالی همگی در تحقیقات FTX دخیل هستند

رایان پیندر (Ryan Pinder)، دادستان کل و وزیر امور حقوقی باهاما تایید کرد که ماجرای ورشکستگی صرافی FTX توسط مقامات این کشور در حال بررسی است.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، در بیانیه‌ای که به طور زنده از صفحه فیسبوک نخست وزیر باهاما منتشر شد، پیندر توضیح داد که ماجرای FTX به دو شکل مدنی و کیفری در حال بررسی است و مقامات باهامایی در حال همکاری با متخصصان در این زمینه هستند.

وی افزود:

کمیسیون اوراق بهادار، واحد اطلاعات مالی ما و واحد جرایم مالی نیروی پلیس سلطنتی باهاما به بررسی حقایق و شرایط مربوط به بحران ورشکستگی FTX و هرگونه نقض احتمالی قوانین باهاما ادامه خواهند داد.

پیندر همچنین افزود که با سایز سازمان‌های نظارتی و نهادهای مجری قانون در سراسر جهان همکاری خواهند کرد تا هر شرکت یا فردی که در طول تحقیقات، تخلفش محرز شود را مورد بازخواست قرار دهند.

او در مورد لزوم همکاری بین‌المللی گفت:

این رویدادها درس‌هایی را که از اوراق بهادار و سایر مقررات مالی در مورد نیاز به همکاری قوی فرامرزی آموخته‌ایم، یادآوری می‌کند. همکاری نظارتی قدرتمند بین المللی به عموم مردم در سراسر جهان کمک خواهد کرد.

کمیسیون اوراق بهادار باهاما مجوز تجارت دیجیتال FTX (FDM) را در ۱۰ نوامبر به حالت تعلیق درآورد. در تاریخ ۱۲ نوامبر، آن‌ها دستور انتقال تمام دارایی‌های دیجیتال صرافی FTX به کیف پولی متعلق به کمیسیون را صادر کردند. این اقدام برای محافظت امن از دارایی‌ها انجام شد.

پیندر اشاره کرد که مرجع نظارتی کشور اقدامات حفاظتی بیشتری را انجام داده است که توسط دیوان عالی تایید شده است، اما از توضیح بیشتر آن تا زمانی که اطمینان حاصل کند که انجام این کار هیچ جنبه‌ای از تحقیقات در حال انجام را به خطر نمی اندازد، خودداری نمود.

پیندر همچنین از این فرصت استفاده کرد تا درخواست اضطراری ۱۷ نوامبر FTX Trading Limited را که در آن دولت باهاما را به دلیل دسترسی غیرمجاز به سیستم‌ بدهکاران پس از شروع پرونده‌های ورشکستگی فصل ۱۱ در ایالات متحده، مورد انتقاد قرار داده بود، رد کند. او این اتهامات را بسیار تاسف بار خواند و در عین حال از تمام اقداماتی که تاکنون توسط رگولاتوری کشور انجام شده است، دفاع کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا