کیف پول

بهترین کیف پول های GMT؛ با والت های استپن آشنا شوید

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید احتمالاً نام ارز دیجیتال GMT را شنیده‌اید. این ارز مربوط به بازی به نام استپن (STEPN) است. در این مقاله قصد داریم بهترین کیف پول‌های GMT را معرفی کنیم و مزایای معایب آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم تا دارایی خود را در فضایی امن نگهداری کنید و همچنین از مزایایی مانند سهولت دسترسی بهره‌مند شوید.

ارز دیجیتال GMT چیست؟

پیش از اینکه به والت‌های استپن بپردازیم باید به این سوال پاسخ داد که استپن چیست؟ Green Metaverse Token که به‌اختصار به آن GMT یا استپن گفته می‌شود یکی از جذاب‌ترین ارزهای بازار است. استپن در واقع نام بازی‌‌‌ای است که با استفاده از واقعیت مجازی به شما کمک می‌کند تا با پیاده‌روی و دویدن کسب درآمد کنید. کسب درآمد از بازی استپن بر اساس سیستم پاداش‌دهی، طراحی و اجرا شده است. سازندگان این بازی برای افزایش هرچه بیشتر تحرک افراد، به‌ازای انجام فعالیت‌های مشخص شده به کاربر ارز GMT پرداخت می‌کنند.

جذابیت این پروژه به حدی زیاد بود که در مسابقه Solano Ignition Hackathon بین ۵۰۰ شرکت‌کننده، استپن موفق به کسب مقام چهارم شد. باتوجه‌به استقبال گسترده کاربران از این بازی و کسب مقام چهارم در یکی از معتبرترین مسابقات بلاکچین می‌توان آینده استپن را روشن دانست.

معرفی کیف پول های GMT و بررسی مزایا و معایب آن  

کیف پول GMT

وقت آن است با کیف پول‌های GMT آشنا شده و مزایا و معایب آن‌ها را بررسی کنیم تا پس از خرید استپن، دارایی‌مان را در محلی امن نگهداری کنیم. به‌طورکلی کیف پول‌هایی را که می‌توان برای نگهداری این ارز استفاده کرد به دو دسته کیف پول سخت‌افزاری (Hardware Wallet) و کیف پول نرم‌افزاری (Software Wallet) تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه بهترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • لجر نانو (Ledger Nano)
  • ترزور (Trezor)
  • اکسودوس (Exodus)
  • کوینومی (Coinomi)
  • متامسک (MetaMask)
  • تراست ولت (Trust Wallet)

لجر (Ledger)

انتخاب کیف پول‌های GMT که کارکردی مناسب داشته باشند یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران است. لجر نانو با طراحی منحصربه‌فرد به‌عنوان یکی از امن‌ترین کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار شناخته می‌شود که امکان اتصال از طریق کابل و بلوتوث برای آن در نظر گرفته شده است. این کیف پول از بیش از ۱۶۰۰ رمزارز پشتیبانی می‌کند. کیف پول لجر نانو در دو مدل S و X به بازار عرضه شده که هر دوی این مدل‌ها از ارز GMT پشتیبانی می‌کنند.

ترزور (Trezor)

یکی از بهترین کیف پول‌های GMT موجود در بازار که توسط شرکت Satoshilab تولید شده است، کیف پول سخت افزاری ترزور مدل T است. این کیف پول بیش از ۱۸۰۰ رمزارز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از دیگر مزیت‌های این کیف پول می‌توان به صفحه‌نمایش لمسی و امنیت بالا اشاره کرد. البته در کنار تمام مزیت‌های ذکر شده، چالش‌‌هایی نیز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قیمت بالا و عدم پشتیبانی از سیستم‌عامل IOS اشاره کرد. این کیف پول در دو مدل One و T طراحی شده که هر دو از ارز دیجیتال GMT پشتیبانی می‌کنند.

اکسودوس (Exodus)

والت Exodus

Exodus را می‌توان یکی از مناسب‌ترین کیف پول‌های GMT دانست که امکان استفاده رایگان از آن در اختیار کاربران قرار گرفته است. این کیف پول نرم‌افزاری علاوه بر امکان ذخیره‌سازی ارز GMT امکان تبدیل آن به سایر ارزها را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اکسودوس یک کیف پول نرم‌افزاری است که در سال ۲۰۱۶ پا به عرصه بازار ارزهای دیجیتال گذاشت و به دلیل امکان نمایش لحظه‌به‌لحظه ارزهایی که از آن‌ها پشتیبانی می‌کند موردتوجه کاربران قرار گرفت.

نکته: توجه داشته باشید که به دلیل تحریم بین‌المللی امکان استفاده از این والت برای کاربران ایرانی ممکن نیست.

کیف پول نرم‌افزاری کوینومی (Coinomi)

کوینومی یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین کیف پول‌های GMT موجود در بازار ارزهای دیجیتال است که توسط میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیف پول در سال ۲۰۱۴ فعالیت خود در بازار ارزهای دیجیتال را آغاز کرد و امروز از بیش از ۱۷۰۰ کوین مختلف پشتیبانی می‌کند. این والت فعالیت خود را روی گوشی‌های هوشمند آغاز کرد و به مرور زمان، نرم‌افزارهایی برای استفاده سایر پلتفرم‌ها طراحی و به بازار عرضه کرد.

متامسک (Metamask)

نحوه خرید و فروش استپن همواره یکی از دغدغه‌های فعالان بازار ارزهای دیجیتال است. متامسک با داشتن رابط کاربرپسند و امنیت مناسب در کنار رایگان بودن به یکی از بهترین کیف پول‌های GMT تبدیل شده که کاربران زیادی علاقه به استفاده از آن‌ را دارند. یکی از دیگر مزایای این کیف پول، داشتن افزونه برای مرورگرهای مختلف است. شما با مراجعه به سایت این کیف پول نرم‌افزاری می‌توانید افزونه سازگار با مرورگر خود را دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

تراست ولت (Trust Wallet)

آخرین کیف پولی که از سری کیف پول‌های GMT بررسی می‌کنیم، یک والت نرم‌افزاری است که وابسته به صرافی بایننس است. تراست ولت برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده است و امکان پرداخت، ذخیره و دریافت را برای کاربران خود فراهم می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول می‌توان به امنیت، سادگی رابط کاربری، رایگان بودن، امکان تبدیل کوین‌ها به یکدیگر و پشتیبانی از تعداد زیادی کوین اشاره کرد.

بهترین کیف پول های GMT برای نگهداری

کیف پول های سخت افزاری GMT

در بخش معرفی والت های استپن به معرفی ۶ مورد از بهترین کیف پول‌های GMT که برای نگهداری این ارز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اشاره کردیم. حال در اینجا قصد داریم باتوجه‌به ویژگی‌های گفته شده، بهترین آن‌ها را انتخاب کرده و به شما معرفی کنیم.

ازآنجایی‌که امنیت یکی از مهم‌ترین پارامترهای انتخاب یک کیف پول مناسب است به سراغ کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌رویم. حال نوبت به بررسی امکانات هر یک از کیف پول‌ها می‌رسد. هرچه تکنولوژی به‌کاررفته در کیف پول‌ها به‌روزتر باشد قطعاً امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از میان کیف‌های معرفی شده لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و ترزور مدل تی (Trezor Model T) از تکنولوژی‌های جدیدتر و پیشرفته‌تری استفاده می‌کنند؛ اما کیف پول لجر نانو ایکس به دلیل رابط کاربری ساده‌تر می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

بهترین کیف پول های GMT برای استیکینگ

کیف پول ها برای استیکینگ

دو کیف پول متامسک و تراست ولت از کیف پول‌های GMT قابلیت استیکینگ را دارند. برای استفاده از این قابلیت کافی است وارد سایت صرافی مثل PancakeSwap شده و یکی از والت‌های GMT را انتخاب و به این سایت متصل کنید. سپس به قسمت استیکینگ سایت مراجعه کرده و از لیست ارزهای موجود ارز GMT را انتخاب کنید. تنظیماتی که در این صفحه باید انجام دهید مربوط به میزان دارایی و مدت زمانی است که می‌خواهید عمل استیکینگ را انجام دهید. توجه داشته باشید هرچه مقدار دارایی و مدت زمان انتخابی بیشتر باشد درصد سودی که به شما تعلق می‌گیرد بیشتر خواهد بود.

مقایسه بهترین کیف پول های GMT

بسته به نوع فعالیتی که انجام می‌دهید از بین کیف پول های GTM می‌توانید یکی را انتخاب کنید. جدول زیر به شما کمک می‌کند با بررسی مزایا و معایب هر کیف پول، بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

کیف پولمزایامعایب
Trezorامنیت بالا، مقاوم در برابر آسیب فیزیکی، امکان پشتیبانی از ۱۸۰۰ رمزارز، صفحه‌نمایش لمسیطراحی ضعیف، عدم پشتیبانی از IOS، قیمت بالا
Exodusرایگان، کاربری آسان، پشتیبانی از تعداد زیادی رمزارز، پشتیبانی از تمام سیستم‌عامل‌هاتحریم ایران، تعداد محدود ارزهای پشتیبانی شده، امنیت متوسط
Coinomiرایگان، پشتیبانی از تمام سیستم‌عامل‌ها، پشتیبانی از ۱۷۰۰ کوینرمزارزها قابل‌خرید با ارز فیات نیستند، متن‌باز نبودن، امنیت متوسط
Trust Walletرایگان، رابط کاربری ساده، امکان تبدیل کوین‌ها به یکدیگرعدم پشتیبانی از تمام سیستم‌عامل‌ها، امنیت متوسط
Metamaskرایگان، امکان نصب افزونه روی مرورگرهای مختلفعدم پشتیبانی از تمام سیستم‌عامل‌ها، جمع‌آوری داده توسط مرورگر، امنیت متوسط

کیف پول‌های گفته شده همگی جزو بهترین کیف پول‌های GMT هستند؛ اما نوع کاربری مد نظر شما، بهترین کیف پول را مشخص می‌کند. اگر برای نگهداری استپن به دنبال کیف پول هستید، بهترین انتخاب نانو لجر ایکس است. اما اگر به فکر استیکینگ هستید می‌توانید از بین کیف پول‌های متامسک و تراست ولت یکی را انتخاب کنید و دارایی خود را برای مدت زمانی مشخص استیک کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا