اخبار NFT

هکرها کنترل حساب توییتر «آزوکی» را در دست گرفتند

در پی این اقدام، مهاجمان موفق به سرقت بیش از ۷۵۰ هزار دلار از سرمایه مخاطبان این حساب شدند

حساب پلتفرم اجتماعی توییتر کلکسیون غیرمثلی محبوب «آزوکی» (Azuki)، در روز ۲۷ ژانویه به چنگ هکرها افتاد. با در دست گرفتن کنترل حساب رسمی آزوکی، مهاجمان موفق شدند تا با ارسال لینک‌های مخرب و جا زدن آن با عنوان لینک فروش زمین مجازی، بیش از ۷۵۰ هزار دلار از سرمایه کاربران کم توجه را سرقت نمایند.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، با گذشت کمتر از نیم ساعت از ارسال لینک بدافزار، هکرها موفق به سرقت ۷۵۱۳۲۱ دلار از کیف پول یک کاربر شدند.

تحلیل شرکت امنیتی «والت گارد» (Wallet Guard)، ارزش مجموع دارایی‌های به سرقت رفته را در حدود ۷۵۸۰۷۴ دلار تخمین می‌زند.

امیلی رز (Emily Rose)، مدیر جامعه کاربری پروژه آزوکی، در ۲۷ ژانویه، از دست رفتن کنترل حساب کاربری توییتر را تایید کرد و از کاربران خواست تا اطلاع ثانوی از کلیک کردن بر روی لینک‌های پست شده توسط این حساب خودداری نمایند.

«دم» (Dem)، که عهده‌دار مدیریت محصول مجموع توکن NFT آزوکی است، در همان روز با حضور در اسپیسی توییتری، تایید کرد که مهاجمان پس از به دست آوردن کنترل حساب آزوکی، اقدام به ارسال لینکی برای خالی کردن کیف پول کاربران کرده‌اند.

«دم» از کاربران خواست که همواره حواس خود را جمع کنند و نسبت به همه‌چیز با دیده تردید نگاه کنند.

پس از گذشت چند ساعت، تیم آزوکی به طور رسمی اعلام کرد که کنترل اکانت @AzukiOfficial را به دست گرفته است.

«لیز یانگ» (Liz Yang)، مدیر بخش رشد Chiru Labs، شرکت سازنده مجموعه آزوکی، در گفتگو با کوین تلگراف اعلام کرد که این تیم در حال مکاتبه با توییتر است تا بتواند مشکل به وجود آمده را ریشه‌یابی کند. یانگ همچنین تاکید کرد که به محض دریافت اطلاعات بیشتر، کاربران را در جریان آن خواهد گذاشت.

«اهم شاه» (Ohm Shah)، هم‌بنیان‌گذار شرکت والت گارد، به کاربران توصیه کرد که به رسمی بودن یا نبودن حساب کاربری پروژه‌ها توجه نکنند و به همه‌چیز با دیده شک بنگرند. او افزود:

اولین کسی نباشید که بر روی لینک‌ها کلیک می‌کند. در وب ۳.۰ بهتر است پارانویا داشته باشید.

پیش‌تر هکرها موفق به در دست گرفتن حساب رسمی پلتفرم معاملاتی رابین هود در توییتر شده بودند. آن‌ها از فرصت استفاده کردند و توکنی جعلی با نام RBH را در شبکه اسمارت چین به کاربران عرضه کردند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا