آموزش کیف پول ارز دیجیتالکیف پول

کیف پول سخت افزاری چیست؟ معرفی بهترین کلد ولت یا کیف پول سرد

بهترین کیف پول سخت افزاری چه ویژگی‌هایی دارد؟ کیف پول‌های سخت افزاری (hardware wallet) ابزاری برای ذخیره‌سازی انواع ارزهای دیجیتال در بازار کریپتوکارنسی هستند. این ولت‌ها بر خلاف کیف پول‌های گرم یا نرم افزاری به صورت آفلاین کار می‌کنند و از خطر هک و سرقت دارایی‌ها در امان هستند. کیف پول‌های سخت افزاری گزینه بهتری برای تریدها و معاملات طولانی مدت هستند. اگر در بازار رمز ارزها فعالیت می‌کنید، می‌دانید که مدل‌های مختلفی از انواع ولت‌های سرد (cold wallet) وجود دارد که برخی نسبت به کیف پول‌های دیگر ویژگی‌ها و مزایای بهتری دارند.

در این مطلب قصد داریم انواع کیف پول ارز دیجیتال از نوع سخت افزاری در سال ۲۰۲۲ را معرفی کنیم. اگر می‌خواهید یک کیف پول سخت افزاری امن و کاربردی که برای ذخیره دارایی‌های ارز دیجیتال‌تان مناسب است را پیدا کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کیف پول سخت افزاری چیست؟

کیف پول‌های ارز دیجیتال به کیف پول گرم یا نرم افزاری، کیف پول سخت افزاری یا سرد و کیف پول کاغذی تقسیم کرد. اکثر کیف پول‌های سرد ظاهری شبیه به فلش USB دارند و امکان ذخیره دارایی‌های ارز دیجیتال به صورت آفلاین و فیزیکی روی آن‌ها وجود دارد. این کیف پول‌ها بر خلاف کیف پول‌های گرم امنیت بیشتری دارند و تا هکر نتواند کیف پول فیزیکی را به دست آورد، امکان سرقت اطلاعات‌تان را هم نخواهد داشت.

واریز دارایی به کیف پول‌ سخت افزاری تنها با آدرس کیف پول امکان‌پذیر است و شما می‌توانید بدون هیچگونه محدودیتی، هر مقدار ارز دیجیتال را وارد این کیف پول‌ها کنید. اما ارسال و برداشت دارایی از کیف پول‌های سخت افزاری کمی متفاوت است! برای برداشت و هرگونه فعالیت جهت خارج کردن دارایی‌ها از کیف پول سرد، در مرحله اول باید این تراکنش‌ها را تایید کنید. وقتی که تراکنش را با کلد ولت‌تان تایید کردید، تراکنش مورد نظر به وسیله کد خصوصی رمز ارزهایتان تایید می‌شود و سپس امکان خارج کردن دارایی از ولت را خواهید داشت.

توسعه‌دهندگان در برخی از کیف پول‌های سخت افزاری به وسیله سیستم کد نویسی به آن‌ها امکانات بیشتری می‌افزایند. این امکانات شامل موارد مختلفی می‌شوند که در زیر به برخی از‌ آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اشتراک‌گذاری مستقیم بعضی از کوین‌ها با دیگران
  • کسب درآمد غیر فعال از طریق بعضی از کوین‌ها
  • خریداری و نگهداری رمز ارزها به صورت کاملا ایمن و مطمئن
  • دسترسی به پروتکل‌های DApps – DeFi در بلاکچین‌های مختلف

بیشتر بخوانید: ولت چیست

بهترین کیف پول های سخت افزاری ۲۰۲۲

تعداد کیف پول‌های سخت افزاری روز به روز در حال افزایش است. اما تمام آن‌ها به عنوان یک کیف پول سخت افزاری امن به حساب نمی‌آیند یا از امکانات کافی برخوردار نیستند. در ادامه به معرفی بهترین کیف پول‌های سخت افزاری می‌پردازیم و در مورد هر یک به اختصار توضیح می‌دهیم.

کیف پول ترزرو (Trezor) مدل T

یکی از بهترین کیف پول‌های سرد بازار کریپتو کارنسی Trezor مدل T است که از طرف کمپانی SatoshiLabs تولید می‌شود. کیف پول ترزور از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی با نسل‌های قبلی خود مثل کیف پول مدل one ندارد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به صفحه نمایش لمسی بزرگتر اشاره کرد. این کیف پول سخت افزاری قیمت زیادی دارد اما به دلیل پشتیبانی از انواع رمز ارزها (۱۸۰۰ ارز دیجیتالی) و امنیت بالا در دسته بهترین کیف پول‌های سخت افزاری قرار می‌گیرد.

کیف پول ترزور

یکی از قابلیت‌های کیف پول Trezor مدل T متن باز بودن آن است. این کیف پول فیزیکی از اغلب سیستم عامل‌ها به جز سیستم عامل ios پشتیبانی می‌کند. وجود صفحه لمسی در Trezor مدل T نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این کلد ولت است که به کاربران امکان دسترسی راحت‌تر به امکانات آن را می‌دهد.

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول لجر طراحی بهینه و منحصر به فردی دارد و با امنیت بالا و امکان دسترسی و نظارت کامل بر تمام دارایی‌ها، به عنوان یکی از بهترین کلد ولت‌ها یاد می‌شود. شما می‌توانید بدون هیچ دردسری از این کیف پول سخت افزاری چه در موبایل و چه در کامپیوتر استفاده کنید. یکی از مزایای Ledger Nano X پشتیبانی از قابلیت اتصال بلوتوثی است، با این ویژگی شما می‌توانید از طریق بلوتوث به کیف پول متصل شوید و دارایی‌هایتان را بدون در خطر افتادن امنیت‌شان مدیریت کنید.

امکان نصب بیش از ۱۰۰ برنامه بلاکچین در این کیف پول سخت افزاری وجود دارد و با فضای ذخیره‌سازی زیاد، می‌توان از آن به عنوان یک کیف پول کاملا کاربردی و مناسب یاد کرد. امکان اتصال این کلد ولت از طریق USB به لپ تاپ وجود دارد. همچنین Ledger Nano X از انواع سیستم عامل‌ها از جمله مک، ویندوز، لینوکس، اندروید، ios هم پشتیبانی می‌کند.

Ledger Nano X قابلیت پشتیبانی از ۱۶۰۰ رمز ارز از جمله بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی معروف را دارد و با رابط کاربری ساده و راحت، به شما امکان دسترسی به تمام دارایی هایتان را می‌دهد.

کیف پول لجر نانو ایکس

کیف پول سخت افزاری سیف پل (SafePal S1)

SafePal S1 هم یکی از  بهترین کیف پول های سخت افزاری است. این کیف پول سخت افزاری یکی از انواع کلد ولت‌ قابل حمل است و ابعادی برابر با یک کارت اعتباری دارد. این کیف پول به صورت آفلاین کار می‌کند و امکانات مختلفی در اختیارتان می‌گذارد که باعث می‌شود به عنوان یک کلد ولت مناسب به شمار بیاید. از جمله این امکانات می‌توان به اسکن QR کد اشاره کرد. با اسکن این کد، امکان دسترسی به اطلاعات کیف پول وجود دارد و لازم نیست مثل سایر کلد ولت‌ها از طریق وای فای یا بلوتوث به دستگاه وصل شوید.

کیف پول سیف پل

نگران محدودیت رمز ارزها در این کلد ولت نباشید چرا که امکان پشتیبانی از ۱۰ هزار توکن را دارد. با این ویژگی نیازی به هیچ کیف پول مشابه نخواهید داشت و تنها با استفاده از SafePal S1 می‌توانید تمام دارایی‌هایتان در بازار کریپتوکارنسی را مدیریت کنید.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

Ledger Nano S نیز به عنوان یکی از  بهترین کیف پول های سخت افزاری یاد می‌شود چرا که به صورت سفارشی تولید می‌شود و با فروش بیش از ۱ و نیم میلیون دستگاه، محبوبیت زیادی هم دارد. وجود تراشه امنیتی در این کیف پول سخت افزاری نیز یکی دیگر از ویژگی‌های آن است. این تراشه امنیتی تراشه‌ای شبیه به آنچه که در پاسپورت‌ها استفاده می‌شود است. رابط کاربری این کیف پول فیزیکی نیز راحت و آسان است و به راحتی از طریق آن امکان مدیریت دارایی‌هایتان را دارید.

از سری قابلیت‌های این کیف پول سخت افزاری می‌توان به امنیت فوق‌العاده عالی و پشتیبانی از بیش از ۱۰۰۰ توکن اشاره کرد. سیستم عاملی که این کیف پول از آن پشتیبانی می‌کند نیز بولیس است. امکان استفاده از این کیف پول سرد در سیستم عامل‌هایی مثل ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و IOS هم وجود دارد. برخی از کیف پول‌ها از طریق بلوتوث به دستگاه متصل می‌شوند اما چنانچه بخواهید با اندروید یا IOS به Ledger Nano S وصل شوید، باید از طریق کابل OTG این کار را انجام دهید.

کیف پول لجر نانو اس

کیف پول کول ولت اس (CoolWallet S)

از جمله بهترین کیف پول‌‌های سخت افزاری می‌توان به CoolWallet S اشاره کرد. این کیف پول قابلیت رقابت با بسیاری از برندهای کیف پول سرد قدرتمند در جهان مثل KeepKey، Trezor و Ledger را دارد. از جمله ویژگی‌های این کیف پول سخت افزاری می‌توان به ابعاد کوچک (اندازه‌ای برابر با یک کارت اعتباری)، نمایشگر الکترونیکی، دکمه تایید فیزیکی، باتری که امکان شارژ مجدد آن وجود دارد، پشتیبانی از بلوتوث و تراشه امنیتی اشاره کرد.

کیف پول کول ولت اس

شما می‌توانید از این کیف پول در سیستم عامل‌های اندروید و IOS استفاده کنید. این کلد ولت برای تریدهای طولانی مدت هم بهترین گزینه است چرا که امنیت خوبی دارد و از‌ آن‌جا که قابل حمل است، از ‌آن می‌توانید در حین سفر و کارهای مختلف استفاده کنید.

کیف پول سخت افزاری لاک باکس (Lockbox)

کیف پول لاک باکس حاصل همکاری بلاکچین و لجر است. همکاری دو برند قدرتمند در دنیای ارزهای دیجیتال باعث شده که کیف پول لاک باکس به عنوان یک کیف پول ویژه بتواند امکان معامله‌ای امن را برای کاربران فراهم کند. همچنین کاربران می‌توانند با لاک باکس دارایی‌های خود را در کیف پول به صورت کاملا یکپارچه و همچنین آفلاین ذخیره کنند. همین موضوع یکی از عواملی است که باعث شده لاک باکس خیلی زود محبوب شود.

کیف پول سخت افزاری لاک باکس، دارای گواهی “FIDO” است. این بدان معنی است که این کیف پول می‌تواند کلیدهای خصوصی را برای ارزهای دیجیتال شما ایمن نگه دارد. علاوه بر این می‌توانید از آن برای ذخیره کلیدهای امنیتی حساب‌های گوگل (Google)، دراپ‌باکس (Dropbox)، گیت‌هاب (GitHub) نیز استفاده کنید.

کیف پول اورکوین(Evercoin)

کیف پول اورکوین یکی از کیف پول‌هایی است که به دلیل امنیت بالا و ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند در لیست بهترین کیف پول‌های سخت افزاری قرار بگیرد. البته از نظر برخی افراد این کیف پول در دسته کیف پول‌های سرد قرار نمی‌گیرد زیرا اورکوین در واقع یک والت تلفن همراه است که توسط یک سخت افزار محافظت می‌شود. اما سازندگان اورکوین، این والت را از نوع سخت افزاری معرفی کردند. در کنار رابط کاربری آسان، مزیت ویژه این والت امکان پیوند حساب بانکی خود در والت برای مبادله دلار در ارزهای دیجیتال است.

کیف پول ترزور وان (Trezor One)

شرکت SatoshiLabs خالق Trezor One است. این کیف پول سخت افزاری در سال ۲۰۱۴ وارد دنیای کریپتوکارنسی شد و با ارائه قابلیت ذخیره‌سازی آفلاین رمزارزها، به عنوان یکی از  بهترین کیف پول های سخت افزاری به شمار می‌رود. یکی از ویژگی‌های این کیف پول فیزیکی پشتیبانی از اقدامات مختلف امنیتی مثل رمز عبورهای مختلف است که باعث می‌شود امنیت کاربران و دارایی هایشان ارتقا یابد.

کیف پول ترزور وان

این کیف پول قابلیت پشتیبانی از ۶۰۰ توکن را دارد و با ابعاد کوچک و طراحی ظرفیت، امکان حمل آن هم وجود دارد. قیمت این کیف پول بر خلاف بسیاری از کلد ولت‌های دیگر مقرون به صرفه و مقطوع است و شما می‌توانید تنها با اتصال ‌آن به کامپیوتر شخصی‌تان، تمام دارایی‌ها را مدیریت کنید.

کیف پول سخت افزاری ان گریو زیرو (Ngrave Zero)

از جمله بهترین کیف پول های سخت افزاری همین ولت Ngrave Zero است چرا که به جای استفاده از فناوری‌های بلوتوث یا وای فای، از اسکن QR کد برای انتقال دارایی‌ها به صورت آفلاین استفاده می‌کند. این کیف پول سخت افزاری توسط شرکت Imec تولید شد و حالا یکی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری است. قابلیت پشتیبان‌گیری از کد اختصاصی کاربران نیز یکی از ویژگی‌های ممتاز این ولت سرد به شمار می‌رود.

کیف پول ان گریو زیرو

کیف پول کوبو وایولت (Cobo Vault)

Cobo Vault امکانات و قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که‌ آن را تبدیل به یک کلد ولت خاص می‌کند. از جمله ویژگی‌های این کیف پول سرد می‌توان به پشتیبانی از تکنولوژی شکاف هوا (air-gapped) اشاره کرد. شکاف هوا حالتی است که در آن یک دستگاه کاملاً از هر نوعی از اتصال جدا می شود. همچنین این کلد ولت دارایی‌ها را در مقابل حملات کامپیوتری و هکرها به خوبی حفظ می‌کند و با کیفیت نظامی‌ساز تولید می‌شود، یعنی با معیارهای نظامی مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد.

اگر می‌خواهید یک کیف پول سخت افزاری فوق‌العاده قدرتمند و امنی را خریداری کنید تا امکان دسترسی هکرها به آن را به حداقل برسانید، از این کیف پول استفاده کنید چرا که از تکنولوژی‌های بلوتوث، NFC یا وای فای استفاده نمی‌کند و امنیت را در بالاترین حد ممکن حفظ می‌کند. همچنین شما نمی‌توانید با استفاده از پورت‌های USB در این کیف پول، دارایی هایتان را مدیریت کنید. تنها راهی که Cobo Vault پیش رویتان می‌گذارد، اسکن QR کد با کمک سیستم Cobo است.

این کیف پول سخت افزاری استانداردهای مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استاندارد‌های نظامی ایالات متحده آمریکا MIL-STD-810G
  • رتبه ضد آب بودن IP68
  • گواهی IK9

قیمت این کیف پول نیز مقطوع و مقرون به صرفه است و به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، حتی در برابر اتفاقاتی مثل سیل هم می‌تواند جان سالم به در ببرد.

کیف پول کوبو وایولت

کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)

KeepKey با قیمت ارزان و مناسب و با پشتیبانی از رمز ارزهای مختلف مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، دوج کوین و …، کیف پول کیپ کی یک کیف پول سخت افزاری مناسب برای نگهداری طولانی مدت رمز ارزها به شمار می‌رود. قابلیت بکاپ‌گیری با رمز ۱۲ کلمه‌ای یکی دیگر از ویژگی‌های این کیف پول است. امنیت کیف پول KeepKey بالا است و می‌تواند تعداد زیادی از کدهای اختصاصی‌تان را ذخیره‌سازی کند.

کیف پول کیپ کی

کیف پول اپن دایم (Opendime)

شما می‌توانید مبادلات‌تان را با Opendime به صورت کاملا ناشناس انجام دهید چرا که این کیف پول سخت افزاری ردی از خود در شبکه بلاکچین نمی‌گذارد. این کیف پول سخت افزاری ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و شما می‌توانید به وسیله آن دارایی هایتان را به هر جا که خواستید حمل کنید. اما تنها یک نقطه ضعف در این کلد ولت باعث می‌شود معامله‌گران کمی نسبت به خرید آن دچار شک شوند و آن هم نابودی تمام سرمایه با از بین رفتن گجت است. در واقعا شباهت این کیف پول به کیف پول‌های فیزیکی که همه آن‌ها را داریم بسیار زیاد است و شما تا وقتی تمام سرمایه‌تان را در اختیار دارید که کیف پول‌تان کنارتان باشد و به محض اینکه کیف پول نابود شد، سرمایه هم همراه آن نابود می‌شود.

کیف پول اوپن دایم

با وجود نقطه ضعفی که از این کلد ولت گفتیم اما برخی ترجیح می‌دهند از ‌آن برای نگهداری دارایی‌هایشان استفاده کنند چرا که استفاده از این کیف پول کارمزدی ندارد و به صورت ناشناس تمام مبادلات را انجام می‌دهد.

کیف پول بیت باکس (BitBox02)

هر چند کیف پول سخت افزاری BitBox02 فقط از چند ارز دیجیتال خاص پشتیبانی می‌کند اما با این حال به دلیل برخی ویژگی‌ها، همچنان به عنوان یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری شناخته می‌شود. برای خرید این کیف پول نیاز به پرداخت هزینه گزاف نیست و با کمترین هزینه می‌توانید آن را خریداری کنید. در واقع قیمت مناسب یکی دیگر از مزایای کیف پول بیت باکس است. همچنین این کیف پول سرد از سیستم عامل‌های مختلفی مثل ویندوز، مک، اندروید و IOS نیز پشتیبانی می‌کند.

کیف پول بیت باکس

یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این کیف پول سخت افزاری پشتیبانی از حافظه microSD است. با این قابلیت، چنانچه مشکلی برای کیف پول مثل مفقودی و … به وجود آمد، می‌توانید کدهای اختصاصی‌تان را در صورت بکاپ‌گیری، بازیابی نمایید. کیف پول BitBox02 همچنین به نمایشگر OLED نیز مجهز است.

برخی ویژگی‌های امنیتی در کیف پول BitBox02 باعث می‌شود تا این کیف پول به عنوان یکی از بهترین کلد ولت ‌ها در سال ۲۰۲۲ به شمار برود. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارا بودن تراشه‌های دوگانه
  • رمزنگاری کدها
  • دارا بودن ریزتراشه قدرتمند برای حفظ امنیت بیشتر

Steel Bitcoin هم یکی دیگر از  بهترین کیف پول های سخت افزاری است. جنس بدنه این کیف پول از فولاد است و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر عوامل آسیب‌زا مثل آتش، آب و … دارد. این کیف پول امکان بکاپ‌گیری از کدهای اختصاصی در Nano Ledger، Trezor و KeepKey را هم به شما می‌دهد. شما می‌توانید کدهای اختصاصی خود را در این کیف پول سخت افزاری از ترکیب انواع کاراکترهای مختلف، حرف یا عدد به وجود آورید.

Steel Bitcoin یک نقطه ضعف جدی دارد و آن هم عدم امکان استفاده از آن برای رمز ارزهای‌ آنلاین است. اگر با این نقطه ضعف مشکلی ندارید، می‌توانید این کلد ولت را خریداری و استفاده کنید.

کیف پول سخت افزاری بیومتریک D’CENT

کیف پول بیومتریک D’CENT با قابلیت سنسور اثر انگشت باعث می‌شود تا امکان تایید تراکنش‌ها در سریع‌ترین زمان برای کاربران به وجود بیاید. این کیف پول سخت افزاری امنیت بالایی دارد و امکان انجام تراکنش‌ها را خیلی راحت و ساده فراهم می‌کند. از سری قابلیت‌های دیگر این کیف پول، پشتیبانی از فناوری بلوتوث است و با دارا بودن نمایشگر OLED بیشتر داده‌های ضروری که نیاز است از‌ آن‌ها مطلع باشید را نمایش می‌دهد.

کیف پول بیومتریک

کیف پول SecuX V20

اغلب کیف پول‌های سخت افزاری در بازار کریپتوکارنسی چهارگوش و مستطیلی شکل هستند اما کیف پول SecuX V20 دارای ظاهر متفاوتی است. ظاهر این کلد ولت گرد است و صفحه نمایشی با ابعاد ۲.۸ اینچ دارد. از این کیف پول می‌توانید در لپ تاپ یا کامپیوتر و گوشی موبایل استفاده کنید. این کیف پول سخت افزاری برای انجام تراکنش‌ها قابلیت اسکن QR کد را هم دارد.

کیف پول سخت افزاری SecuX W20 & W10

یکی دیگر از بهترین کیف پول های سخت افزاری کیف پول SecuX W20 & W10 است. این کیف پول شباهت زیادی به SecuX V20 دارد و با ظاهر مستطیلی شکل خود دارای قابلیت‌های مختلفی است. این کیف پول امنیت بالایی دارد و با رابط کاربری ساده به عنوان یکی از کاربردی‌ترین کیف پول‌های سرد شناخته می‌شود.

این کیف پول از اغلب رمز ارزها مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل یا لایت کوین نیز پشتیبانی می‌کند و با بهره‌مندی از نمایشگر ۲.۸ اینچی امکان تایید آدرس را هم به شما می‌دهد.

کیف پول کی‌استون (Keystone Pro)

Keystone Pro یکی دیگر از کیف پول‌های سخت افزاری مطرح و خوب در سال ۲۰۲۲ است. این کیف پول قابلیت اسکن QR کد را دارد و با این قابلیت دیگر نیازی به پورت USB یا فناوری بلوتوث ندارید. این کیف پول سخت افزاری از صفحه نمایش ۴ اینچی نیز بهره‌مند است و با امکان جدا کردن باتری از ‌آن، می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری به شمار آورد.

کیف پول کی‌استون

بهره‌مندی این کیف پول از مکانیزم خود تخریبی و همچنین قابلیت حسگر اثر انگشت، آن را به یکی از محبوب‌ترین ولت‌ها تبدیل می‌کند. این کیف پول ضد آب نیز است و با بدنه آلومینیومی و محافظی که دارد، امنیت را ارتقا می‌بخشد.

کیف پول سخت افزاری الیپال تایتان(Ellipal Titan)

برای متصل شدن به اغلب کیف پول‌ها نیاز به فناوری بلوتوث یا استفاده از کابل USB دارید اما Ellipal Titan با بهره‌گیری از خود برنامه در سیستم باز می‌شود. این کلد ولت با استفاده از اسکن QR کد قابلیت اتصال دارد و مشکلاتی مثل استفاده از کابل USB را از بین می‌برد. در واقع تمام اتصالات فیزیکی در این کلد ولت مسدود می‌شوند و نمی‌توان از طریق وای فای یا بلوتوث به آن متصل شد، با این ویژگی امنیت کلد ولت‌ هم افزایش پیدا می‌کند. این کیف پول نیز از فناوری شکاف هوا نیز پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این کلد ولت قابلیت خود تخریبی است. این کیف پول فیزیکی به یک نمایشگر ۴ اینچی رنگی نیز مجهز است و با استفاده از‌ آن می‌توانید به اطلاعات مهم ولت‌تان دسترسی پیدا کنید. این کلد ولت قابلیت پشتیبانی از بیش از ۱۰ هزار رمز ارز را دارد و با امکان پشتیبانی از بیش از ۴۰ شبکه بلاکچین به یکی از بهترین کیف پول‌ها تبدیل می‌شود.

کیف پول الیپال تایتان

کیف پول اوپولو (Opolo)

کیف پول سرد Opolo هم جزو بهترین کیف پول های سخت افزاری سال ۲۰۲۲ است. این کیف پول از سیستم عامل‌های مختلفی نظیر مک، ویندوز و لینوکس پشتیبانی می‌کند. همچنین Opolo به یک صفحه نمایش ۳/۲ اینچی که دارای فناوری TFT است هم مجهز است. این کیف پول سخت افزاری امکان پشتیبانی از بیشتر از ۱۲ کوین را دارد و از بیش از ۲هزار توکن نیز هم پشتیبانی می‌کند.

کیف پول کول کارد (Coldcard MK3)

کیف پول سخت افزاری کول کارد فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند و ظاهری عجیب و غریب آن که شبیه به ماشین حساب است، نظر بسیاری از فعالان بازار کریپتوکارنسی را به خود جلب می‌کند. این کیف پول یک صفحه کلید عددی دارد و دارای یک صفحه نمایشOLED 128×۶۴ پیکسلی نیز است. این کلد ولت همچنین به اسلات کارت MicroSD نیز مجهز است تا امکان پشتیبان‌گیری را به کاربران خود بدهد.

بهترین کیف پول سخت افزاری در سال ۲۰۲۲

مدل‌های مختلفی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری را در این مطلب به شما معرفی کردیم. حالا بر اساس آگاهی و اطلاعاتی که دارید، می‌توانید یکی از انواع کیف پول‌های سرد را انتخاب و از آن برای ذخیره‌سازی دارایی هایتان استفاده کنید. به ویژگی‌هایی که در مورد هر کلد ولت ذکر کردیم دقت کنید و با نهایت دقت خرید کیف پول سخت افزاری را انجام دهید چرا که کوچکترین اشتباه نه تنها خسارت زیادی روی دست‌تان می‌گذارد بلکه ممکن است دارایی‌های‌تان را هم به خطر بیندازد.

در جدول زیر می‌توانید لیستی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری در سال ۲۰۲۲ را مشاهده کنید و با مقایسه آن‌ها با یکدیگر انتخاب خود را انجام دهید.

کیف پولویژگی‌هامزایامعایب
لجر نانو ایکسبالاترین ضریب امنیتی
پشتیبانی از بیش از ۱۰۰ رمزارز
قابلیت اتصال به صرافی داخلیقیمت بالا
ترزورامنیت بالا رابط کاربری سادهقابلیت افزایش حافظه داخلیقیمت بالاتر از لجر
کیپ کیعملکرد دقیق رابط کاربری سادهارزان قیمت
قابلیت اتصال به صرافی داخلی
عدم پشتیبانی از بسیاری از رمزارزها
لجر نانو اسنسخه ارزانتر لجر نانو ایکس
نرم‌افزار هوشمند (لجر لایو)
پشتیبانی از ۵ هزار توکن
امنیت بسیار بالا
ظرفیت حافظه پایین
Cold Cardقابلیت حمل و نقل بسیار آسانسبک وزن
امنیت بسیار بالا
فقط از بیت کوین پشتیبانی می‌کند

سوالات متداول

معیارهای مهم انتخاب کیف پول سخت‌افزاری چیست؟

امنیت و قیمت دو فاکتور اصلی برای انتخاب کیف پول مناسب است. در کنار آن رابط کاربری ساده و قیمت نیز می‌تواند در انتخاب کیف پول مناسب تاثیر گذار باشد.

آیا کیف پول سخت افزاری امن است؟

کیف پول‌های سخت افزاری بیشترین ضرایب امنیتی را دارا هستند. ضمن آنکه بر خلاف کیف پول‌های نرم‌افزاری، این کیف پول‌ها کلید خصوصی را فقط به کاربر آن اختصاص می‌دهند.

چه زمانی باید از کیف پول سخت افزاری استفاده کنیم؟

در صورتی که قصد دارید ارز خود را برای مدت زیادی نگهداری کنید و یا ارزش دارایی شما بسیار زیاد است و به دنبال امن‌ترین روش نگهداری آن می‌گردید.

۵

کیف پول سخت‌افزاری چیست؟

گام قبلی (۵/۱۴) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴ / ۵. مجموع آرا: ۹

در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
8 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حسین
حسین
2 ماه قبل

سلام
فرض کنیم ارزهای دیجیتال را در کیف پول سخت افزاری ذخیره کردیم.
مثلا کیف پول ترزور ذخیر شد و بعد از مدتی سایت ترزور و سایتش از دسترس خارج شد و غیر قابل خدمات شد.
آیا میتوان با اون ۲۴ کلمه ای که کیف پول سخت افزار ترزور بهمون داده در شرکت یا کیف پول دیگه ای انتقال و یا بازیابی کرد؟یا رمز ها از دست میرود؟

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  حسین

سلام
دارایی شما در بلاکچین ذخیره شده است و کیف پول ها صرفا یک ابزار واسطه برای تراکنش هستند. در صورت بروز هر مشکلی برای کیف پول شما، با داشتن عبارات بازیابی میتوانید داراییتان را روی ولت دیگری ایمپورت کنید.

محمد سلطانی
محمد سلطانی
6 ماه قبل

آیا با از بین رفتن یا گم شدن کیف پول دارایی هم از بین میره یا مجددا با یک کیف دیگه قابل بازیابی هستند؟

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  محمد سلطانی

سلام
در صورت داشتن عبارات بازیابی کیف پول خود، می‌توانید مجددا دارایی خود را در ولت دیگری ایمپورت کنید. بنابراین شرط اصلی برای دسترسی به دارایی ها داشتن عبارات بازیابی کیف پول است.

سپاس از همراهی شما

ممد
ممد
9 ماه قبل

این کیف پول ها قابل رد گیری هستن یا نه
بعدش هم بدون احراز هویت هم میشه به اون ارز وارد کرد
ارز دیجیتال رو مستقیم میشه از یه حساب دیگه منتقل کرد به این کیف پول یا نه

ر رواقی
ر رواقی
9 ماه قبل
پاسخ به  ممد

سلام
پاسخ ۱: این کیف پول ها کاملا غیرمتمرکز هستند و در خصوص ردیابی آدرسها باید بگوییم با توجه به شبکه هر رمزارز این مساله متفاوت است. اما به طور کلی ردیابی در بستر بلاکچچین امری بسیار پیچیده و گاها غیرممکن است.
پاسخ ۲: شما نیازی به تایید هویت در این کیف پولها ندارید و کنترل دارایی کاملا بر عهده هر شخص می‌باشد. (با در اختیار داشتن عبارات بازیابی)
پاسخ ۳: بله امکان پذیر است.

داود وهابی
داود وهابی
1 سال قبل

سلام ر مز ارز pinetwork را میشه به این کیف پول‌های سخت افزاری انتقال داد

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  داود وهابی

سلام
وقت بخیر
شما میتوانید توکن Pi را به هر کیف پولی که از شبکه pi network پشتیبانی میکند انتقال دهید. بنابراین باید در بخش support هر کیف پول این مورد را بررسی کنید.

دکمه بازگشت به بالا