صرافی ها

صرافی هات بیت بسته شد؛ چگونه ارزهای دیجیتال خود را از HotBit برداشت کنیم؟

چه کسی فکرش را می‌کرد که زمستان کریپتویی حتی از عزرائیل هم مرگبارتر باشد؟ این زمستان هر روز به سراغ یک پروژه جدید می‌رود و آن را به تعطیلی می‌کشاند تا لیست خود را بلندتر کند. حالا نوبت به صرافی هات بیت رسیده و آنها هم بنا به دلایل مختلفی مجبور به تعطیلی و به پایان رساندن فعالیت خود شدند و باید دارایی خود را از این پلتفرم خارج کنید. خوشبختانه گزینه‌های بسیاری برای فعالیت وجود دارند که می‌توانید آنها را جایگزین کنید. در این مطلب از والکس قصد داریم به نحوه برداشت از صرافی هات بیت بپردازیم. با ما در داستان تعطیلی صرافی هات بیت همراه باشید.

تعطیلی صرافی هات بیت؛ ماجرا از چه قرار است؟

این پلتفرم پس از ۵ سال فعالیت و علی‌رغم حضور ۵ میلیون کاربر فعال، در می ۲۰۲۳ به فعالیت خود پایان داد و یکی از مهم‌ترین چراغ‌های صنعت کریپتو خاموش شد. مشکل هات بیت از جایی شروع شد که آنها در ماه اوت ۲۰۲۳ به‌دلیل تحقیقات قانون‌گذاران مجبور به تعطیلی بازار خود شدند و روند چند هفته طول کشید. در همین مدت صنعت کریپتو وارد رشته حوادثی شد که در آن FTX به فروپاشی رسید، USDC پیوند خود با دلار را از دست داد و سرمایه‌گذاران دائما در حال خروج از بازار بودند. از آسیب این موضوع که بگذریم، فشار قانون‌گذاران بر این حوزه جوان به حدی شده که شرکت‌های کریپتویی مجبور به پذیرش مقررات جدید هستند و همین چالش‌های گسترده‌ای را برای آنها رقم زده‌ است. در طول سال‌ها، صرافی متمرکز هات بیت با چالش‌های متعددی همچون حملات مکرر هکرها و سوءاستفاده برخی از کاربران از نقص پروژه مواجه شده و تیم آنها معتقد است که مدل صرافی آنها با تنوع ارز فراوان ریسک چشمگیری دارد و فعالیت آنها را ناپایدار کرده است. تمام این عوامل دست‌به‌دست یکدیگر داد تا نهایتا مشکل صرافی هات بیت منجر به از دست رفتن یکی از بهترین صرافی‌های کریپتویی شود.

تعطیل شدن صرافی هات بیت

صرافی والکس یکی از امن‌ترین بسترها و بهترین جایگزین‌های هات بیت است. در این بستر امکاناتی مثل بات معامله‌گر و سکوی معاملات برای شما درنظر گرفته شده تا تجربه بهتر و دلچسب‌تری از خرید و فروش ارز دیجیتال داشته باشید.

برداشت از هات بیت به چه صورت است؟

کاربران ایرانی چالش‌های این چنینی را بسیار تجربه کرده‌اند، یکی از مهم‌ترین آنها هم اتفاقات صرافی بایننس بود. به هر ترتیب برای حفظ سرمایه خود از تعطیلی دائمی بازار هات بیت، این پلتفرم فرصتی را برای مردم درنظر گرفته تا دارایی‌های خود را تا ۳۰ ژوئن یا ۹ تیر ۱۴۰۲ برداشت کنند. برای برداشت رمزارزها مراحل زیر را قدم‌به‌قدم اجرا کنید.

۱. در اولین قدم وارد اکانت خود شوید. سپس در گوشه سمت راست تصویر به سراغ Wallet بروید و گزینه Withdrawal را انتخاب کنید.

۲. در این قسمت لیستی از دارایی و موجودی آنها را مشاهده می‌کنید، ابتدا ارز موردنظر خود را انتخاب کرده و سپس در گوشه سمت راست تصویر روی گزینه WithDrawal کلیک کنید.

برداشت از هات بیت

۳. پس از اینکه وارد صفحه بعدی شدید، مقدار برداشت را به‌صورت دقیق بررسی کرده و سپس آدرس کیف پولی که قصد دارید دارایی‌ها به آن واریز شوند را وارد کنید. بهتر است آدرس را کپی کنید تا بی‌دردسر و بدون اشتباه پیست شود. همچنین با کلیک روی گزینه Address Management WithDrawal می‌توانید آدرس‌های خود را سیو کرده تا هر بار به کپی و پیست نیاز نداشته باشید.

توجه کنید که وارد کردن آدرس اشتباه منجر به از دست رفتن دارایی شما می‌شود و صرافی قادر به بازیابی آن نخواهد بود.

انتقال ارز از هات بیت

۴. در آخر روی گزینه Submit کلیک کرده تا برداشت انجام شود. اگر چند ارز مختلف در هات بیت دارید پس باید این فرایند را برای همه‌ی آنها تکرار کنید. در بخش Withdrawals History به تاریخچه برداشت‌های خود دسترسی خواهید داشت. به همین سادگی انتقال ارز از هات بیت انجام شده و دارایی شما از این پلفرم برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید: صرافی متمرکز

پس از انتقال ارز از هات بیت آنها را در کجا نگهداری کنیم؟

پس از تعطیلی صرافی هات بیت، دارایی کاربران سرگردان شده و تریدرها در انتخاب بهترین محل ذخیره‌سازی ارز تردید دارند. در این قسمت به معرفی چند مورد از بهترین کیف پول‌های سرد و گرم می‌پردازیم تا به‌راحتی امنیت دارایی خود را تضمین کنید.

سیف پال (SafePal)

سیف پال یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است و به رابط‌کاربری مناسب، امنیت بالا و پشتیبانی از ارزهای فراوان شهرت دارد. این کیف پول از ۲۳ بلاکچین و بیش از ۱۰ هزار توکن پشتیبانی کرده و عملا هر ارزی را می‌توانید در سیف پال ذخیره کنید. این والت در دو نسخه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود است که گزینه نرم‌افزاری در نسخه‌های اندروید و iOS قابل اجرا است. همچنین یک صرافی داخلی در آن فعال است که می‌توانید به‌واسطه آن معامله کنید. با این حال متاسفانه امکان احراز هویت ۲ عاملی در این کیف پول وجود نداشته و همین موضوع یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف آن است و امنیت سیف پل را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد.

سیف پل

لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus)

لجر نانو اس پلاس یکی از جدیدترین پرچمداران کیف پول‌های سخت‌افزاری یا سرد است. این ولت امنیت گزینه بین کیف پول‌های ارز دیجیتال است.  اگر پس از برداشت از هات بیت به‌دنبال ترید روزمره نیستید بهترین گزینه برای شماست. Leger Nano S Plus برخی از معایب نسخه پیشین خود یعنی نانو اس را بهبود داده است، به‌عنوان مثال رابط کاربری این ولت ارتقا یافته و صفحه‌نمایش آن بزرگ‌تر شده است. توجه کنید که این کیف پول با آیفون سازگاری نداشته پس گزینه مناسبی برای کاربران iOS نخواهد بود.

تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت با بیش از ۱۰ میلیون کاربر فعال محبوب‌ترین کیف پول نرم‌افزاری جهان و یکی از بهترین گزینه‌های نگهداری پس از انتقال ارز از هات بیت است. این کیف پول در نسخه‌های اندروید، iOS و وب توسعه یافته و تحت حمایت بزرگ‌ترین صرافی جهان یعنی بایننس قرار دارد. Trust Wallet در حال حاضر از بیش از ۶۵ بلاکچین و بیش از ۴.۵ میلیون توکن پشتیبانی کرده و غیرحضانتی است. اگرچه تراست ولت از امنیت کیف پول‌های سخت‌افزاری برخوردار نیست اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتقال ارز پس از مشکل صرافی هات بیت است. علی‌رغم امکانات گسترده مثل سواپ، امکان نگهداری از توکن NFT و استیک کردن دارایی‌ها، تراست ولت هم از تایید هویت دو مرحله‌ای برخوردار نیست که همین موضوع امنیت آن را تحت‌الشعاع قرار داده است.

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

این کیف پول در زمان معرفی بین والت‌های سرد انقلابی برپا کرد؛ چرا که نه‌تنها امنیت بالایی داشته بلکه از امکانات مناسبی مثل بلوتوث، حافظه‌ی ارتقا یافته و باتری لیتیومی برخوردار است. در این والت از رمزنگاری مبتنی بر AES استفاده شده تا امنیت آن در سطح بالایی قرار بگیرد. بدین ترتیب با استفاده از این کیف پول، نگران امنیت دارایی‌های خود پس از تعطیلی صرافی هات بیت نخواهید بود.

علی‌رغم قیمت بالا، این کیف پول از سیستم‌عامل iOS پشتیبانی کرده و امکان نگهداری از ۵۵۰۰ ارز در آن فراهم شده است، بنابراین اگر به‌دنبال کیف پولی با امنیت بالا و امکانات گوناگون هستید و برنامه‌ای برای ترید روزمره ندارید پس لجر نانو ایکس گزینه مناسبی برای نگهداری از دارایی‌ها پس از برداشت از هات بیت خواهد بود.

لجر نانو ایکس

حتی اگر هولدر بلندمدت باشید آیا ارزهای خود را تا ابد نگهداری می‌کنید؟ قطعا خیر؛ بنابراین به یک بستر مناسب برای فروش و خرید دارایی جدید نیاز دارید. پلتفرم‌های مناسب و امنی که بتوان با IP ایران در آن معامله کرد را در مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی پیدا می‌کنید.

تعطیلی صرافی هات بیت؛ دارایی‌های خود را پیش از تعطیلی کامل برداشت کنید

مشکل صرافی هات بیت هرچه هست دیگر این پلتفرم به پایان فعالیت خود رسیده و باید فرایند انتقال از ارز هات بیت را به‌سرعت انجام بدهید. این بستر برای برداشت دارایی‌ها تا تاریخ ۹ تیر مهلت داده و پس از آن هیچ مسئولیتی در برابر سرمایه‌ی شما ندارد. شما همراهان والکس چه تجربه‌ای از این بازار دارید؟ آیا از آن استفاده می‌کردید؟ سوالات خود درخصوص برداشت از HotBit را در بخش کامنت‌ها مطرح کنید تا تیم ما در اسرع وقت پاسخگوی شما باشد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۳ / ۵. مجموع آرا: ۱۲

منبع
hotbit
کلمه‌ها فقط چندتا حرف ساده نیستن، کلمه‌ها سرشار از احساسات مختلف‌اند و من اینجا قصد دارم تا با استفاده از اون‌ها به جهان بی‌ذوق ارز دیجیتال روح ببخشم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
49 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
الماسی
الماسی
24 روز قبل

سلام
نوع ایمیل باید چه باشد ورود به حساب ؟ یا برداشت از حساب؟
ممنون میشم کمکم کنید

آیا کسی توانسته سرمایه خود را پس بگیرد؟

امیر
امیر
29 روز قبل

من درخواست دادم یک ایمل لاکین آمد روش زدیم فعلا چیزی نیامده

علی
علی
29 روز قبل

سلام و وقت بخیر
ایا در حال حاضر دسترسی به توکن های باقیمانده در صرافی هات بیت وجود دارد؟
تکلیف توکن های باقی مانده در کیف پول و تبدیل نشده در صرافی هات بیت چیست چگونه باید به انها دسترسی پیدا کنیم ..
واگر همه تبدیل شدن بر روی چه بستری ارزی باید انها را منتقل کنیم ..

سعید برزگری صدقیانی
سعید برزگری صدقیانی
30 روز قبل

ببخشید من یادم نیست چه ارزهای دارم از کجا بفهمم

آرن امیریان
آرن امیریان
23 روز قبل

وقت بخیر
با پشتیبانی صرافی تماس بگیرید و بگید که برداشت انجام ندادید تا راهنماییتون کنن. زمانی که وارد حسابتون شدید، می‌تونید ارزها رو مشاهده و برداشت کنید.

سعید برزگری صدقیانی
سعید برزگری صدقیانی
30 روز قبل

سلام من یه مقدار ارز در هات دارم و نتونستم خارج کنم
۱.چکار کنم تا به پولم برسم
۲.امروز که ارز دیجیتال افزایش قیمت داره همون مبلغ ارزی بلوکه شده رو پرداخت میکنه یا نه؟

آرن امیریان
آرن امیریان
23 روز قبل

سلام وقت بخیر
۱. با پشتیبانی صرافی تماس بگیرید و مشکلتون رو مطرح کنید.
۲. بله هر مقدار ارزی که داشتید رو می‌تونید برداشت کنید.

علاءالدین حیدری
علاءالدین حیدری
1 ماه قبل

سلام ، من تازه فهمیدم که هات بیت تعطیل شده ، الان چکار باید بکنم

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
لطفا از طریق لینک زیر درخواست خود را در هات بیت ثبت کنید. امیدواریم آنها همکاری لازم جهت برداشت دارایی شما را انجام دهند.

https://hotbit.zendesk.com/hc/en-us/requests/new

جواد بیات
جواد بیات
1 ماه قبل

خب درخاست چی بنویسیم
مثلا من نوشتم میخام بی بی دوجو خارج کنم
خب اونا کجا برات میفرستن
من ادرس تراست ولت هم دادم
درسته ایا؟
جای uid هم نوشتم نمیتونم دسترسی داشته باشم
یه اموزشم برای همین تیکت اگ بزارین خیلی لطف میکنین

جواد بیات
جواد بیات
1 ماه قبل

سلام
کسی موفق شده ارزاشو از هات بیت بیرون بکشه؟
از طریق همین ارتباط با پشتیبانی
uid هم ک نمیشه متاسفانه دسترسی پیدا کرد

فاطمه جهانی
فاطمه جهانی
1 ماه قبل

چه مدت طول می‌کشه که پشتیبانی جواب بده از چه طریق جواب میدن؟ الان من نمیتونم با اپلیکیشن هاتبیت وارد حسابم بشم اصلا
چجوری میتونم وارد اکانتم بشم ؟ ممنون میشم جواب بدید🙏

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه جهانی

سلام وقت بخیر
احتمالا به خاطر بسته شدن صرافی، الان پشتیبانی‌شون یه مقدار شلوغ باشن. منتظر باشید جواب میدن.

مریم دورباش
مریم دورباش
1 ماه قبل

من در موعد مقرر اطلاع نداشتم که ارزهای خودم رو از هات بیت خارج کنم آبا الان میشه کاری کرد یا نه؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  مریم دورباش

سلام
در حال حاضر تنها راه ممکن ثبت تیکت در هات بیت است. لطفا از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید:
https://hotbit.zendesk.com/hc/en-us/requests/new

نیما رحمانی
نیما رحمانی
1 ماه قبل

درود من در هات بیت بی‌بی دوج و ارزهای دیگه دارم چطوری الان می تونم برداشت کنم؟اون موقع نمی دونستم که هات بیت داره بسته میشه

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  نیما رحمانی

سلام
در حال حاضر تنها راه ممکن ثبت تیکت است. لطفا از طریق لینک زیر درخواست خود را ثبت کنید:
https://hotbit.zendesk.com/hc/en-us/requests/new

سینا
سینا
1 ماه قبل

سلام من دیر متوجه شدم بعد که بسته شده حالا امکان برداشت هست

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  سینا

سلام
لطفا از طریق لینک زیر درخواست خود را در هات بیت ثبت کنید. امیدواریم آنها همکاری لازم جهت برداشت دارایی شما را انجام دهند.

https://hotbit.zendesk.com/hc/en-us/requests/new

ص صفایی
ص صفایی
1 ماه قبل

سلام
من اصلا خبر نداشتم هات بیت تعطیل شده
حالا باید چیکار کرد
وارد لینک سایت میشم چند تا سوالاتی نوشته چطور باید پر کنم

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  ص صفایی

سلام
لطفا از طریق لینک زیر درخواست خود را در هات بیت ثبت کنید. امیدواریم آنها همکاری لازم جهت برداشت دارایی شما را انجام دهند.

https://hotbit.zendesk.com/hc/en-us/requests/new

رضا ع
رضا ع
1 ماه قبل

سلام من تازه دوماهه ازین موضوع باخبر شدم خیلی سعی کردم وارد اکانتم بشم نشد
راهی هس بتونم انتقال بدم سرمایمو؟

دکمه بازگشت به بالا
باز کردن معامله تعهدی