ترید

راهنمای جامع آموزش ساخت ربات ارز دیجیتال و مراحل کلیدی آن

ربات ترید ارز دیجیتال یکی از ابزارهای محبوب برای خرید و فروش روزانه کریپتوکارنسی است. پلتفرم‌های بسیاری ربات معامله گر را در اختیار کاربرانشان قرار داده‌اند. اما سوال اصلی این است که نحوه ساخت ربات ارز دیجیتال چگونه است؟

ساخت ربات ارز دیجیتال پیچیدگی‌های بسیاری دارد و نیازمند دانش تخصصی در این زمینه است. در این مقاله از بلاگ والکس می‌خواهیم نحوه ساخت ربات ارز دیجیتال را بررسی کنیم.

ربات ترید ارز دیجیتال چیست؟

ابتدا بیایید تعریفی کوتاه از ربات ترید داشته باشیم؛ ربات‌های ارزهای دیجیتال برای تشخیص روندها در بازار و انجام معاملات ساخته می‌شوند و هدف اصلی آنها انجام معاملات خودکار است. معمولاً معامله‌گران یک ربات را با مجموعه‌ای از قوانین از پیش برنامه‌ریزی شده تنظیم می‌کنند که از نشانگرها و تمایلات بازار برای برآورده کردن خواسته‌های معامله‌گر استفاده می‌کنند. شما می‌توانید یک ربات معاملاتی را به صورت رایگان از طریق یک پلتفرم منبع باز دریافت کنید، یک ربات دارای مجوز را با پرداخت هزینه دریافت کنید، یا با داشتن پیشینه فنی کافی، یک ربات  بسازید. برخلاف ربات‌های معاملات سهام، ربات‌های کریپتو مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و افراد تازه وارد و حرفه‌ای می‌توانند از آن استفاده کنند.

روش کار ربات بسیار ساده است. سرمایه‌گذاران به دنبال ربات‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال هستند که بیشترین سود را برای آنها داشته باشد و سپس کد را از توسعه‌دهنده دانلود می‌کنند. بسیاری از ربات‌ها هزینه‌هایی از کاربر دریافت می‌کنند که برخی از آنها می‌تواند بسیار بالا باشد. هر ربات نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری متفاوتی دارد. برای به حداکثر رساندن تأثیر یک ربات، یک سرمایه گذار باید بداند چگونه از این ابزار به بهترین شکل استفاده کند.

چگونه یک ربات معاملاتی رمزارز بسازیم؟

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید یک ربات ارز دیجیتال بسازید. ارزان‌ترین و ساده‌ترین روش، یافتن یک ربات رمزنگاری منبع باز است که می‌توانید آن را دانلود و استفاده کنید. این ربات به حداقل دانش فنی نیاز دارد و به کاهش هزینه‌ها و زمان توسعه کمک می‌کند.

با این حال، برای ایجاد ویژگی‌های خود، ادامه توسعه و رفع مشکلات امنیتی و غیره، باید حداقل یک زبان برنامه‌نویسی را بلد باشید.

بهترین بات‌های ترید منبع باز عبارت‌اند از:

  • Gekko
  • Zenbot

ابتدایی‌ترین ربات معاملاتی را می‌توان در عرض چند هفته ساخت. یکی از این نمونه‌ها ربات معاملاتی ارز دیجیتال آربیتراژ است که توسط کارلو رولی (Carlo Rovelli) ساخته شده است. ربات او امکان داد و ستد بین دو صرافی، Etherdelta و Bittrex را فراهم می‌کند.

برای ساختن ربات معامله گر ارز دیجیتال پیچیده‌تر که می‌تواند در چندین صرافی معامله کند، طبیعتاً زمان بیشتری نیاز است. زمان بیشتری نیز برای ایجاد الگوریتم و اطمینان از اینکه هیچ نقص امنیتی آشکاری وجود ندارد که توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار گیرد، نیاز خواهد بود.

مراحل کلیدی ساخت ربات ترید

توسعه ربات معامله گر

ساخت ربات تریدر از چند روش انجام می‌شود و مراحل مختلفی دارد که در زیر بررسی می‌کنیم.

انتخاب زبان برنامه نویسی

برای شروع ساخت ربات ارز دیجیتال ایده خوبی است که یک زبان برنامه نویسی را برای نوشتن ربات خود انتخاب کنید. پایتون، جاوا اسکریپت، پرل و سی رایج‌ترین زبان‌هایی هستند که برای توسعه ربات‌های رمزنگاری استفاده می‌شوند. مزیت استفاده از چنین زبان‌های برنامه نویسی معروف این است که می‌توانید به راحتی از توسعه دهندگان دیگر کمک بگیرید تا در صورت نیاز به نوشتن یا رفع کد به شما کمک کنند.

پیدا کردن API

قبل از شروع کدنویسی و ساخت ربات ارز دیجیتال، باید APIهایی را نیز در دست داشته باشید که به ربات شما اجازه می‌دهد به هر صرافی که می‌خواهید ربات شما در آن معامله کند، دسترسی داشته باشد. خبر خوب این است که همه صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال APIهایی را ارائه می‌کنند تا به داده‌های ارز خود دسترسی داشته باشند.

ساخت حساب کاربری در صرافی مورد نظر

ایجاد حساب کاربری یک کار نسبتاً ساده است. به خاطر داشته باشید که صرافی‌های مختلف رویه‌های متفاوتی برای راه‌اندازی حساب‌های جدید دارند. برخی از صرافی‌ها نیاز به بررسی و تأیید اطلاعات شخصی دارند در حالی که برخی دیگر امکان ترید ناشناس را دارند.

معماری

معماری ربات شما پیامدهای زیادی در مورد نحوه عملکرد آن خواهد داشت. کلید نحوه عملکرد یک ربات، تصمیم گیری در مورد الگوریتم‌هایی است که برای تفسیر داده‌ها استفاده می‌کند. تجارت الگوریتمی یک صنعت عظیم است که هر سال میلیاردها دلار سود دارد.

برای هر الگوریتمی، مدل ریاضی که بر آن استوار است باید قابل لمس باشد. اگر این‌طور نباشد، این احتمال وجود دارد که ربات یا غیرقابل‌اعتماد باشد یا در نهایت پول را از دست بدهد.

بخشی از فرایند شامل تعریف واضح نوع داده‌ای است که می‌خواهید الگوریتم شما تفسیر کند. برای مدل‌های معاملاتی پیچیده‌تر، ربات باید بتواند مواردی مانند ناکارآمدی بازار و غیره را شناسایی کند. این بدان معناست که باید بتواند روندهای تاریخی را به عنوان بخشی از عملکرد خود تجزیه و تحلیل کند.

همه این موارد باید قبل از ایجاد یک ربات ترید در نظر گرفته شود.

ساخت ربات

هنگامی که معماری ربات خود را مشخص کردید، می‌توانید کدنویسی کنید. این زمان‌برترین بخش فرایند خواهد بود.

تست

تست دو عملکرد کلیدی دارد. در مرحله اول، باید مطمئن شوید که ربات شما همان‌طور که باید کار می‌کند و قادر به مقابله با نوسانات داده‌ای است که به آن وارد می‌شود. عواملی مانند ریسک در مقابل پاداش و خطاهای مدل سازی باید در این مرحله ارزیابی شوند.

مورد دوم در تنظیم دقیق عملکرد است. به خاطر داشته باشید که منظور از عملکرد بهینه سازی نوع رفتاری است که می‌خواهید ربات شما نشان دهد.

به‌عنوان‌مثال، با افزایش سطح ریسکی که ربات در آن تأثیر می‌گذارد، شانس بازدهی بالاتر را افزایش می‌دهید اما همچنین اثربخشی ربات خود را برای پاسخ به سطوح بالای نوسانات قیمت و غیره کاهش می‌دهید.

اجرا

پس از رفع هرگونه مشکل، اکنون آماده هستید تا ربات معاملاتی ارز دیجیتال جدید خود را در بازارها استفاده کنید. یک ربات تجاری خوب روندی تکاملی دارد. هرچه بیشتر در توسعه آن وقت صرف کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. نظارت مداوم بر عملکرد ربات شما حداقل برای چند ماه اول توصیه می‌شود. پس از آن، باید به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید که اجازه دهید ربات بدون نیاز به نظارت کار کند.

ریسک‌های ساخت ربات

خطرات ساخت ربات ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال نسبتاً جدید هستند، به این معنی که بازار تا حد زیادی کنترل نشده است. قیمت‌ها مستعد نوسانات گسترده هستند، که این امر شانس کسب سودهای کلان را ارائه می‌دهد، اما برعکس می‌تواند منجر به زیان‌های بزرگ نیز شود. پولی را که نمی‌توانید از دست بدهید سرمایه گذاری نکنید.

در والکس به راحتی ربات بسازید!

همان‌طور که با خواندن این مقاله متوجه شده‌اید، ساختن یک ربات معامله‌گر کاری زمان‌بر و فرسایشی است. در کنار این موارد ساخت یک ربات ترید ارز دیجیتال که بتواند سودآور باشد نیازمند دانش بالای تخصصی در حوزه برنامه‌نویسی نیز است.

صرافی دیجیتال والکس با کنار گذاشتن این موارد کار را برای شما آسان کرده است. دو ربات گرید نقطه‌ای (Spot Grid) و گرید بی نهایت (Infinity Grid) در اختیار شما قرار دارند تا بتوانید به راحتی و بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی از این ابزار فوق‌العاده به رایگان استفاده کنید. کافی است در والکس حساب کاربری ایجاد کنید و پس از احراز هویت در صفحه اصلی روی بخش بات کلیک کرده و ساختن بات مورد نظر خود را آغاز کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۲ / ۵. مجموع آرا: ۶

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
214
214
7 ماه قبل

سلام. الان مثلا من استراتژی شخصی دارم چطور میتونم یه ربات درست کنم؟

کمک کنید در حد زیر دیپلم ??

ر رواقی
ر رواقی
6 ماه قبل
پاسخ به  214

سلام
ما در این مقاله والکس مراحل ساخت یک بات معامله گر را توضیح داده ایم، علاوه بر این می‌توانید از منابع آموزشی در یوتیوب و یاگوگل استفاده کنید. به هرحال ساخت یک بات معامله‌گر شخصی، نیاز به اطلاعاتی فراتر از سطح دیپلم دارد! :)) بهتر است در این زمینه از یک فرد باتجربه و قابل اعتماد کمک بگیرید.

سپاس از همراهی شما

ع.ع
ع.ع
1 سال قبل

سلام یه سوال داشتم
برای ساخت ربات تریدر باید برنامه نویسی کامپیوتر بلد باشیم
و آیا ساختن سایت هم مربوط به همین برنامه‌‌نویسی کامپیوتر میشه؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  ع.ع

سلام
وقت شما به خیر
در صورتی که بخواهعید یک ربات اختصاصی بر اساس نیاز های خود طراحی کنید نیاز به دانش برنامه نویسی دارید. یکی از زبان های برنامه نویسی که برای ساخت ربات استفاده میشود زبان پایتون است.
امروزه برخی ربات های متن باز هم هستند که بدون نیاز به دانش برنامه نوییسی میتوانید آنها را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید (البته با امکانات محدودتر). صرافی والکس دو نمونه از این ربات های تریدر را به کاربران خود ارائه داده است.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا