مقالات ارز دیجیتال

معرفی و آموزش بازی Town Star و کسب درآمد از آن

بازی Town Star یکی از محصولات کمپانی گالا گیمز است که بازیکنان در آن طبق یک رتبه‌بندی بازی کرده و درآمدزایی می‌کنند. در واقع در این بازی شما نقش یک مزرعه‌دار را دارید که در کنار زراعت محصولات مختلف، باید زمین‌های خود را توسعه دهید و از آن‌ها درآمدهای بیشتری به دست آورید. بازی تاون استار فصل‌های مختلفی دارد و در پایان هر فصل به بازیکنانی که امتیاز بیشتری کسب کنند، پاداش می‌دهد. ما در این مطلب قصد داریم بازی تاون استار را معرفی کرده و نکات ریز و درشت آن را بگوییم.

معرفی بازی Town Star

تاون استار یکی از بازی‌های بلاکچینی است که از طریق آن می‌توانید درآمدزایی کنید. این بازی همانطور که گفتیم توسط کمپانی Gala Games ساخته شده که در کنار آن، بازی‌های مهیج بلاکچینی دیگری را تولید و عرضه کرده است.

آشنایی با بازی Town Star

گالا گیمز تاون استار را به سبک استراتژیک ساخته و کاربران بعد از ساخت اکانت و ورود به بازار از همان مراحل اولیه باید یک نقشه ذهنی درست درباره زمین و مزرعه‌شان بچینند. در این بازی شناخت نواحی مناسب برای ابزارهای مختلفی که قرار است در زمین‌تان از آن‌ها استفاده کنید اهمیت زیادی دارد. شما باید هر ابزار و خانه را در جای درستی از زمین‌تان قرار دهید تا بیشترین بهره را از آن‌ها ببرید. این نکته را هم فراموش نکنید که سایز زمین‌های بازی Town Star کوچک و برابر با ۱۶ در ۱۶ است و با چیدمان نامناسب، قطعا بهره‌وری لازم را هم از آن‌ها نخواهید داشت.

در قبل هم اشاره‌ای به اینکه در تاون استار بازیکنان رتبه‌بندی می‌شوند داشتیم. در واقع این بازی لیدربورد دارد و بازیکنان در آن رتبه‌بندی شده و جایگاه‌شان مشخص می‌شود. اگر نتوانید از زمین و منابع‌تان به درستی استفاده کنید، جایگاه مناسبی هم در لیدربورد نخواهید داشت و در نهایت درآمدزایی خوبی هم ندارید.

در بازی Town Star نیازی به سرمایه اولیه نبوده و با پولی که در این بازی در اختیار دارید، باید بتوانید ابزارها و منابع‌تان را مدیریت کرده و با افزایش امتیاز به درآمد برسید. شما می‌توانید محصولات متنوعی را در این بازی کشت کرده و از طریق آن‌ها امتیاز به دست آورید. در واقع در این بازی ردیف‌هایی می‌بینید که هر محصول بسته به اهمیتش در یکی از این ردیف‌ها قرار می‌گیرید. مثلا همواره در ردیف ۱ محصولات با اهمیت مثل گندم و … و در ردیف ۲ هم آرد بوده و مابقی محصولات نیز به ترتیب اولویت‌شان در ردیف‌ها قرار دارند. شما باید هر محصول را به ۱۰ عدد برسانید تا امکان عرضه آن به وجود بیاید چون محصولات در این بازی به صورت بسته‌های ۱۰تایی به فروش می‌رسند.

بازی Town Star چیست؟

هنوز نسخه اصلی بازی Town Star منتشر نشده و نسخه بتا آن در دسترس کاربران است. به همین منظور سازندگان بازی در صفحه اصلی سروری با نام Development Server قرار داده‌اند تا از طریق آن باگ‌ها و خطاهای بازی را بشناسند. همچنین شما می‌توانید در صورت مشاهده خطایی در بازی، این موضوع را در کانال دیسکورد کمپانی گالا گیمز به توسعه‌دهندگان اطلاع دهید. شاید در ازای این کار از توسعه‌دهنده‌ها پاداش بگیرید.

سیستم پاداش‌دهی بازی Town Star پاداش بازیکنان را با توکن گالا پرداخت کرده و آن را به صورت دلاری محاسبه می‌کند، به همین دلیل نیازی به نگرانی بابت کم یا زیاد شدن قیمت‌ها هم نیست. مثلا شرایط بازار کریپتوکارنسی به نحوی پیش می‌رود که قیمت توکن گالا به حداقل می‌رسد، در این صورت شما به اندازه ضررهای این توکن در بازار پاداش می‌گیرید و درآمدتان هیچ ارتباطی به نوسانات این توکن ندارد.

تاریخچه بازی تاون استار

سه سالی بیشتر نیست که از راه‌اندازی بازی Town Star می‌گذرد. این بازی در ماه مارس سال ۲۰۲۰ شروع به کار کرد و توسط تیم توسعه گالا گیمز ساخته شد. در آن زمان در مجموعه گالا گیمز ۲۵ نفر فعالیت داشتند که ۱۵ نفر از آن‌ها به صورت متمرکز روی بازی‌ها و ۱۵ نفر هم روی توسعه گالا گیمز کار می‌کردند.

تیم سازنده Town Star

اریک‌شیرمایر (Eric Schiermeyer) کسی است که کمپانی گالا گیمز به لطف او هم‌اکنون بازی Town Star را ساخته است. اریک‌شیرمایر در کنار گالا گیمز پروژه‌های قدرتمند دیگری را هم راه‌اندازی کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به پلتفرم Zynga اشاره داشت. او این پروژه را در سال ۲۰۰۷ دقیقا ۱۳ سال قبل از تاون استار راه‌اندازی کرد.

رایت‌ثرستون نیز یکی دیگر از اعضای تیم سازنده بازی Town Star است که در چند سال اخیر به عنوان مدیر توسعه در شرکت‌های بسیاری مشغول به کار بود و جزو اولین استخراج‌کننده‌های رمزارز نیز شناخته می‌شود. مایکل‌مک‌کارتی هم یکی دیگر از اعضای تیم گالا گیمز است که نقش مدیر هنری را داشته و در بازی‌هایی مثل Farmville 2 ایفای نقش کرده است.

اعضای تیم سازنده Town Star

سرویس‌های بازی Town Star

شما به ۳ روش مختلف می‌توانید در بازی تاون استار سرگرم شده و کسب درآمد کنید. حالا در ادامه به معرفی هر یک از بخش‌های بازی Town Star می‌پردازیم:

۱. بازی‌های روزانه

امکان بازی روزانه در Town Star وجود دارد. بر اساس نوع آن اف‌تی‌های شما نیز در بازی مقدار مشخصی برایتان TOWN Value در نظر گرفته می‌شود. پاداش‌ها هم در بازی تاون استار به قیمت روز محاسبه می‌شود و اگر شما طی یک روز بتوانید به بالاترین حد امتیاز ۵۰۰ برسید، به اندازه توکن TOWN ضرب در TOWN Value از بازی پاداش دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال اگر ارزش NFT شما برابر با ۲۰۰۰ TOWN Value باشد در این حالت ارزش توکن TOWN شما هم برابر با ۰.۰۱۶ دلار خواهد بود. با وجود NFT‌ای که مثالش را زدیم و با انجام وظایف روزانه‌ای که در بازی به شما محول می‌شود، می‌توانید در هر روز در کمترین حالت ممکن چیزی حدود ۳۲ دلار از بازی Town Star پاداش بگیرید.

بازی‌های روزانه در Town Star

۲. بازی‌های هفتگی

هر هفته در بازی Town Star هفت روز نیست و به این موضوع در حین شرکت در بازی باید توجه داشته باشید. در واقع بازی‌های هفتگی جزو مهمترین کوئست‌های بازی تاون استار هستند و بازیکنان زیادی ترجیح می‌دهند از این طریق در بازی شرکت کنند. مقدار روزهای هر هفته یا هر فصل در بازی Town Star به صورت زیر مشخص می‌شود:

  • اولین هفته ماه: در اولین هفته مراحل به صورت ۵ روز و نیم هستند
  • دومین هفته ماه: در این زمان مراحل ۴ روز و نیم هستند
  • سومین هفته ماه: حالا زمان مراحل به ۳ روز و نیم تغییر پیدا می‌کند
  • چهارمین هفته ماه: در آخرین هفته ماه مراحل ۲ روز و نیم خواهند شد
بازی‌های هفتگی

بازی‌های هفتگی بین کاربران بازی Town Star به Competition Server نیز شهرت دارند. شروع این بازی‌ها در روزهای سه شنبه بوه و قبل از اینکه شروع شوند، در کانال دیسکورد گالا گیمز توضیحاتی در مورد فصل جدید داده می‌شود. مطالعه توضیحات متا برای کاربران بازی تاون استار اهمیت زیادی دارد چون اطلاعات مهم و سودمندی آن‌ها می‌دهد. مثلا در هر فصل شاید تمرکز بازی روی یکی از محصولات خاص است و در توضیحات دیسکورد گالا گیمز به این موضوع ارائه می‌شود. یعنی اگر در هفته جدید تمرکز بازی روی محصول گندم باشد، شما می‌توانید متوجه این موضوع یا خواندن توضیحات متا شوید. رقابت در بازی‌های هفتگی Town Star بسیار است، پس در صورت امکان همان لحظات اولیه که سرورهای باز هفتگی باز شدند، وارد بازی شوید و شروع به جمع کردن امتیاز کنید.

۳. بازی‌های ماهانه

اگر قصد بازی در سرورهای ماهیانه (P2E) بازی را دارید، پس باید در هر ماه دوباره زمین‌تان را از نو شروع به ساختن کنید چون در پایان هر ماه سرورهای P2E مجددا بارگذاری شده و به صورت کامل ریست می‌شوند. با شرکت در بازی‌های ماهانه و به قصد کسب درآمد باید به صورت مداوم کوئست‌های روزانه را انجام دهید تا شامل پاداش در بازی شوید.

بازی‌های ماهیانه در Town Star

برای دریافت سود در سرورهای مختلف باید استراتژی‌های خاصی را پیاده‌سازی کنید که معمولا کاربران بازی Town Star استراتژی‌های خاص خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و شما با خواندن توضیحات‌شان می‌توانید شروع به تست استراتژی‌ها در بازی نمایید. در هر ماه در بازی مسابقاتی برگزار می‌شوند که شما باید برای اطلاع از آن‌ها به کانال دیسکورد کمپانی گالا گیمز مراجعه کنید.

توکن‌های بازی Town Star

شما در بازی Town Star با توکن‌های TOWN و GALA سروکار دارید. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد هر توکن می‌دهیم:

  • توکن GALA: از این توکن به منظور افزایش سطوح گالا پاور استفاده می‌شود. قیمت گالا در زمان نگارش این مقاله در وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ ۰.۰۵۱۳ دلار بوده و در جایگاه ۹۹ قرار دارد.
  • توکن TOWN: این توکن نیز مانند توکن GALA مبتنی بر شبکه اتریوم است و در زمان نگارش این مقاله در جایگاه ۸۵۲ وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد.

روش ایجاد حساب کاربری در بازی Town Star

اگر به فکر ساخت اکانت در بازی Town Star هستید، طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • ابتدا باید وارد سایت گالا گیمز به آدرس www.app.gala.games شده و روی دکمه Register در بالا سمت راست کلیک کنید.
  • در صفحه باز شده از شما مشخصاتی مثل نام، نام خانوادگی، ایمیل، رمز عبور و … می‌خواهد که باید این بخش را کامل و سپس روی دکمه Create Account کلیک کنید.
  • به بخش مدیریت ایمیل خود رفته و ایمیلی که از گالا گیمز دریافت کردید را باز کنید و سپس روی دکمه Confirm Account بزنید تا حساب کاربری‌تان فعال شود.
  • پیغام دیگری نیز به شما نمایش داده می‌شود که در آن دو گزینه Create Wallet Now و Skip می‌بینید. چنانچه روی Create Wallet Now بزنید باید کیف پولی را که مربوط به بازی است بسازید و اگر روی Skip بزنید وارد بازی می‌شوید.
  • پس از ساخت اکانت هنگام ورود به سایت کافیست روی دکمه Games کلیک کنید تا به بخش بازی‌ها هدایت شوید.
  • در بخش بازی‌ها باید دنبال بازی Town Star بگردید و روی دکمه Play بزنید تا بازی شروع شود.
  • بعد از شروع بازی لیستی از سرورها پیش رویتان قرار می‌گیرید که سرورهای بخش Play to Earn به صورت ماهیانه، بخش Development برای باگ‌هانتینگ و سرورهای Competition نیز به صورت هفتگی هستند.
ثبت‌نام در تاون استار

آموزش بازی Town Star

با ورود به بازی Town Star یک نقشه جهان به شما نمایش داده می‌شود که باید زمینی را از روی آن انتخاب کنید. پیشنهاد می‌دهیم زمین‌هایی را برای بازی در نظر بگیرید که به شهر نزدیک‌تر هستند چون طی سیستم بازی یک وانت دائما محصولات‌تان را به شهر می‌برد و برای همین اگر نزدیک شهر باشد، در بازه‌های زمانی زودتری بر می‌گردد.

نحوه بازی Town Star

با انتخاب زمین، باید یک نام هم برای آن در نظر بگیرید چون در فهرست لیدربورد قرار است دیگران شما را با همین نام بشناسند. زمین‌های مختلفی در بازی Town Star وجود دارند که شامل زمین‌های کویری، دریایی و جنگلی می‌شوند. هر چند شما می‌توانید در تمام این زمین‌ها محصولات‌تان را کشت کرده و به درآمدزایی مشغول شوید اما بعضی زمین‌ها نسبت به برخی دیگر ویژگی‌های مثبت بیشتری دارند. مثلا در زمین‌های کویری می‌توانید محصولاتی مثل نمک را کشت کنید. البته عده‌ای فکر می‌کنند اگر در مناطق کویری زمین بگیرند در آینده دچار دردسر می‌شوند اما جالب است بدانید که این مناطق گزینه مناسبی برای دسترسی به منابع نفتی هستند.

پیشنهاد ما در صورت ورود به بازی نیز این است که اول روی زمین‌تان کار کنید چون با کار کردن روی زمین کارگرها هم اتوماتیک مشغول به کار شده و تسک‌ها را انجام می‌دهند. اگر به خوبی زمین‌تان را رشد دهید، دیگر نیاز به بازی کردن در طی هفته هم ندارید چون کارگارها خودشان مشغول به کار هستند و تمام وظایف محول شده را انجام می‌دهند.

در بازی نیروهای انسانی مختلفی هم وجود دارند که شامل کارگر، چوب‌بر و دامدار می‌شوند. شما می‌توانید نیروهای انسانی بیشتری داشته باشید اما در مقابل نیاز به پرداخت هزینه بیشتری دارند. البته اگر میزان کشت محصولات بیشتر باشد، با فروش آن‌ها امکان پرداخت حقوق کارگران نیز فراهم می‌شود.

در این بازی دسترسی به منابع آب اهمیت زیادی دارد که برای رسیدن به آب می‌توانید از منابع طبیعی بهره‌مند شوید. البته اگر زمین خوبی داشته باشید، شاید نیازی به تامین آب هم نباشد و منابع آبی بدون هیچ زحمتی در اختیارتان قرار بگیرند. پیشنهاد می‌کنیم زمین‌هایی در بازی بگیرید که نزدیک به آب هستند.

آموزش‌های بازی Town Star

اما سوالی که ذهن بیشتر کاربران را به خود مشغول می‌کند این است که چطور در بازی Town Star رتبه‌مان بیشتر شود؟ بیشتر شدن رتبه به چند مولفه بستگی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • شناخت استراتژی‌های بازی
  • شناخت کارگران
  • شناخت محصولات
  • شناخت بازی ها
  • بازی کردن به صورت مداوم

Town Star چه رقبایی دارد؟

اما رقبای بازی Town Star را می‌شناسید؟ تاون استار در دنیای بازی‌های P2E تنها فرمانرواست و هیچ رقیبی ندارد. هر چند بعضی‌ها به عنوان رقیب تاون استار نام بازی‌هایی مثل Wanaka Farm و Defi Land را می‌آورند اما ساختار این بازی‌ها کاملا با تاون استار متفاوت است. Farmville را هم هر چند می‌توان به عنوان یک رقیب برای تاون استار به شمار آورد اما چون توسط گالا گیمز توسعه یافته تقریبا این دو بازی شبیه به هم بوده و تنها تفاوت‌شان گیم پلی بهتر و جذابیت بیشتر تاون استار نسبت به Farmville است.

نکات مهم درباره بازی Town Star

به چند نکته زیر درباره بازی Town Star توجه کنید:

  • برای شروع این بازی نیاز به یک کامپیوتر با سخت‌افزار نسبتا قدرتمند دارید. البته چنانچه گرافیک بازی را کم کنید، امکان بازی در کامپیوترهای معمولی‌تر را هم دارید.
  • این بازی نیاز به هیچ سرمایه اولیه ندارد و کسانی که به فکر درآمدزایی از کوئست‌های روزانه هستند، فقط برای خرید nft در این بازی هزینه می‌کنند.
  • برای برداشت درآمد باید منتظر بمانید تا کوئست روزانه تکمیل شود.
  • برای این بازی باید کیف پول گالا داشته باشید که در قبل نحوه ساخت آن را به شما توضیح دادیم.

تاون استار، انقلابی در بازی‌های کریپتویی

بازی Town Star یکی از بهترین بازی‌های کریپتویی در دنیای بلاکچین است که با گذر از چند مرحله ساده می‌توانید در آن ثبت‌نام کنید و سپس با بازی به کسب درآمد برسید. ما در این مقاله از والکس سعی کردیم تمام آنچه نیاز بود درباره این بازی را به شما بگوییم. شما می‌توانید با کسب درآمد از بازی Town star در خانه بنشینید و بدون هیچ زحمتی درآمد دلاری داشته باشید. لطفا تجارب خود را از این بازی و سایر بازی‌های بلاکچینی با ما در میان بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۱

در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
4 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مرتضی اریامهر
مرتضی اریامهر
1 سال قبل

من اکانت میسازم بعد از این که ریکوئست روزانه تکمیل میشه برای انتقال به کیف پول میگه باید توکن گالا داشته باشی . بعد یه مدت هم که فعالیت نداشته باشی کلا اکانتت پاک میشه .این همه ادم زحمت میکشه محصول تولید میکنه بعدش بدون در نظر گرفتن زحمات اکانتت پاک میشه

علی شهبازی
علی شهبازی
1 سال قبل

میشه آدرس کیف پول گالا در صرافی هایی که عضو هستیم رو بزنیم؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  علی شهبازی

سلام و عرض ادب
بله؛ البته با رعایت تطبیق شبکه گالا. توجه داشته باشید که گالا بر دو بستر اتریوم (gala) و اسمارت چین (pgala) موجود است.

کمال
کمال
1 سال قبل

حیف شد من فقط موبایل دارم

دکمه بازگشت به بالا