متاورس

آموزش بازی سندباکس؛ گشتی در جهان متاورس و کسب درآمد

در طی سال‌های اخیر، سندباکس (Sandbox) یکی از داغ‌ترین مباحث در حوزه فناوری بلاک چین و متاورس به شمار می‌رود. این بستر باعث شد تا بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای، فرصت مشارکت در فناوری بلاک چین و کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال را به دست آورند. در همین زمان هنرمندان و طراحان گرافیکی نیز موفق به پیاده‌سازی ایده‌های خود در بازی سندباکس شده و از تمام چالش‌های فنی و قدیمی موجود در این مسیر عبور کردند.

در این مقاله به صورت کامل به معرفی دنیای سندباکس، ابزارهای مورد استفاده و همچنین روش‌های کسب درآمد از طریق این محیط پرداخته‌ایم. اگر به عنوان یک شخص علاقه‌مند به بازی‌های رایانه‌ای، یک طراح خوش‌ذوق یا حتی یک سرمایه‌گذار به دنبال راهیابی به حوزه سودآور بازی‌های متاورسی هستید، این مقاله یک آغاز خوب برای مسیر شماست!

بازی سندباکس (Sandbox) چیست؟

سندباکس از آن دسته بازی‌های مبتنی بر شبکه بلاک چین است که امکان درآمدزایی و جمع‌آوری توکن را برای کاربران و گیمرها به وجود می‌آورد. این بازی در واقع یک پلتفرم مبتنی بر شبکه اتریوم بوده که بستر مناسب را برای طراحی دارایی‌ها و فضاهای مجازی در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. اگر بخواهیم سندباکس را به یک کمان تشبیه کنیم، تیر رها شده از آن همزمان به چند نشان اصابت می‌کند؛ یکی از این نشان‌ها کسب درآمد از ارزهای دیجیتال و دیگری هم سرگرم شدن و بازی کردن است.

پلتفرم بازی Sandbox در اصل شامل ۳ بخش اصلی به نام‌های Marketplace، VoXEdit و Game Maker بوده که در کنار هم به خلق یک دنیای مجازی منجر می‌شود. به لطف ادغام مناسب این ۳ بخش مختلف، می‌توان در فضای بازی  وارد دنیاهای مجازی شد و در بستر آن‌ها به رقابت با دیگر گیمرها پرداخت. دارایی‌های مجازی یا ASSETهایی که گیمرها در این بستر به آن‌ها نیاز دارند، در قالب NFT به صورت مستقیم توسط برنامه VoXEdit ایجاد و راه‌اندازی می‌شوند. نکته جالب اینجاست که گیمرها می‌توانند، علاوه بر رقابت با سایرین، دارایی‌ها یا Assetهای دیجیتالی خود را در بازار بازی Sandbox (Sandbox Market) فروخته و از این طریق کسب درآمد داشته باشند.

سندباکس و بازی‌های هم‌رده و هم‌دوره آن در دسته‌بندی بازی‌های P2E قرار می‌گیرند. از بازی‌های P2E همواره به عنوان انقلابی در بازی‌های کامپیوتری یاد می‌شود و به لطف همین سیستم است که می‌توان بازی‌هایی را بر اساس شبکه‌‌های بلاک چین ایجاد و از آن‌ها کسب درآمد کرد. عبارت P2E که مخفف عبارت Play to Earn محسوب می‌شود، بیانگر تعریفی مشخص از بازی‌هایی است که به صورت اختصاصی به منظور کسب درآمد طراحی شده‌اند. تمام بازی‌های مدرن که امکان کسب درآمد دلاری یا بیت کوینی را برای گیمرها فراهم می‌کنند، زیرمجموعه همین نوع بازی‌ها هستند. بازی سندباکس هم از جمله همین بازی‌هاست که می‌توان توکن‌های NFT و دارایی‌های دیجیتالی که در آن ساخته می‌شوند را در صرافی‌های ارز دیجیتال مثل صرافی والکس یا Kucoin به فروش رساند و از آن‌ها پول درآورد.

کسب توکن از بازی سندباکس با استفاده از توکن اختصاصی و بومی این بازی امکان‌پذیر است. توکن اختصاصی این بازی با عنوان SAND شناخته می‌شود. شما می‌توانید پس از آموزش بازی Sandbox در همین مقاله، به خرید ارز SAND در والکس پرداخته و از درآمدی که به دست می‌آورید، نهایت لذت را ببرید.

آموزش بازی سندباکس

از آن‌جایی که بازی Sandbox روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شده، لازم است که قبل از شروع بازی، چند نکته مهم را به خوبی رعایت کنید. توجه داشته باشید. برای فعالیت در شبکه اتریوم، لازم است که تا از گس (Gas) برای پرداخت کارمزدها استفاده کنید. به همین دلیل، بهتر است در هنگام انتخاب کیف پول ارز دیجیتال خود، به ارزهای پوشش داده شده آن توجه کنید تا برای ورود به سندباکس دچار مشکل نشوید.

توکن اختصاصی و بومی بازی Sandbox توکن‌های ERC-20 هستند و با عنوان SAND شناخته می‌شود؛ نکته جالب اینجاست که شما برای شروع این بازی نیازی به ارز SAND ندارید. برای شروع بازی باید از یک مرورگر تخصصی و با ظرفیت استفاده کرد. از جمله مرورگرهای کاربردی که امکان اتصال را به کیف پول‌های دیجیتالی فراهم می‌کنند می‌توان به Google Chrome و Brave اشاره کرد. با این حال ارز دیجیتال سند یکی از عناصر مهم برای خرید و فروش آیتم در این بستر به شمار می‌رود. برای آشنایی بیشتر با ارز SAND و جزئیات مربوط به آن، می‌توانید مقاله آشنایی با ارز سندباکس را مطالعه کنید.

مرحله اول: ثبت نام در سندباکس

در ابتدا لازم است که به سایت Sandbox.game مراجعه کرده و از گوشه سمت راست صفحه، گزینه Sign Up را برای ثبت نام انتخاب کنید. در ادامه، سندباکس ۳ کیف پول MetaMask، Bitski و Venly (Arkane) را برای اتصال به بازی توصیه می‌کند. توجه داشته باشید که برای نصب کیف پول، بهتر است که از طریق وب‌سایت رسمی آن‌ها اقدام کنید؛ این عمل باعث می‌شود که کیف پول دیجیتالی شما از خطرسوء استفاده و نفوذ دیگران در امان باشد. پس از اتصال کیف پول مورد نظرتان در سایت سند باکس، عبارت کلیدی را به درستی وارد کنید تا بازی سندباکس برای شما راه‌اندازی شود. البته فراموش نکنید که عبارت کلیدی‌تان را روی یک برگه کاغذ یادداشت کنید؛ چرا که ذخیره کردن این عبارت بسیار مهم در کامپیوتر، احتمال سوء استفاده و دسترسی سودجویان را افزایش خواهد داد.

نحوه ثبت نام در سندباکس و اتصال به کیف پول

برای مثال، ما کیف پول Metamask را برای آموزش بازی دیجیتال سندباکس در نظر می‌گیریم.

زمان مورد نیاز: ۵ دقیقه

برای کامل کردن آموزش بازی سندباکس از این طریق، موارد زیر را با دقت بخوانید تا در ادامه هیچ مشکل خاصی دامن‌گیرتان نشود:

  1. ورود امضای دیجیتال

    هنگام ورود به سیستم بازی، پیامی برای وارد کردن امضای دیجیتال در کیف پولتان ظاهر می‌شود. با پشت سر گذاشتن این مرحله؛ اتصال بازی به کیف پول و شبکه بلاک چین را تایید خواهید کرد.

  2. .ورود ایمیل و نام کاربری

    در این مرحله؛ باید آدرس ایمیل و نام کاربری خود را به درستی وارد کنید.

  3. تکمیل فرایند ثبت نام

    روی گزینه Create Account کلیک کنید؛ این کار، فرایند ثبت نام را تکمیل می‌کند. هنگام ورود به سیستم بازی، کیف پولی را که قبلاً در آن ثبت نام کرده بودید را مجدداً انتخاب کنید.

  4. انجام تنظیمات حساب کاربری

    صفحه کاربری شما باز خواهد شد تا به تمامی تنظیمات حساب خود دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید با کلیک کردن روی بخش Me، تنظیمات شخصی خود را به راحتی انجام دهید. قسمت Me در حساب کاربری شما، امکان تغییرات آدرس ایمیل، رمز عبور و بسیاری از کارهای دیگر را فراهم می‌کند.

  5. انتخاب آواتار

    فراموش نکنید که برای درخشیدن در بازی حساب کاربری‌تان باید عکس یا آواتار داشته باشد. با داشتن آواتار یا عکس پروفایل جذاب، می‌توانید دلهره را در وجود رقیبانتان ایجاد کنید تا تمامی دارایی‌های دیجیتال بازی از آن شما شوند!تصویری نمونه از نحوه انتخاب آواتار در بازی

مرحله دوم: چگونه SAND بخرم؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش بازی، نحوه خرید ارز SAND است. البته این کار در بازی به هیچ عنوان اجباری نیست، اما اگر این ارز دیجیتال را داشته باشید، مطمئناً می‌توانید با دستانی باز تر در محیط بازی فعالیت کنید. بسیاری از کاربران با استفاده از روش‌های خاصی، برای کسب توکن رایگان از بازی سندباکس اقدام می‌کنند. یکی از این روش‎ها استفاده از توکن‌هایی است که توسط کاربران دیگر به صورت رایگان به اشتراک گذاشته می‌شود.

شما به عنوان گیمر می‌توانید با خرید ارز SAND تمامی دارایی‌های دیجیتالی مورد نظرتان را در بازی ایجاد کنید و سپس آن‌ها را در فروشگاه اختصاصی بازی (Sandbox Market) به فروش برسانید. البته بسیاری از قابلیت‌های دیگر هم به واسطه داشتن همین ارز دیجیتال امکان‌پذیر هستند.  

مرحله سوم: وارد دنیای سندباکس شوید

فضای اصلی بازی دقیقاً همان‌جایی است که باید با در نظر گرفتن چند نکته مهم به رقابت با سایرین بپردازید و کسب درآمد کنید. شما به عنوان گیمر می‌توانید برنامه Game Maker را در سندباکس دانلود کنید و با استفاده از آن، بازی‌های سه‌بعدی مورد نظرتان را خلق کنید. این برنامه اجازه ساختن یک بازی مجازی جدید را با استفاده از VoXEdit فراهم می‌کند تا گیمرها با استفاده از مدل‌های متنوع وکسل‌ها (که نوعی NFT هستند)، از محیط بازی در سندباکس نهایت لذت را ببرند.

تصویری از قابلیت Game Maker برای ساختن بازی مورد نظر در سندباکس

نکته بعدی، توجه به نقشه یا Map بازی است. در نقشه این بازی، همه جاگیری‌ها، زمین‌های مجازی و حضور رقیبان دیگر به خوبی قابل رویت است. اگر از جمله گیمرهای حرفه‌ای هستید و اهمیت نقشه را به خوبی درک می‌کنید، می‌توانید حدس بزنید که این نقشه چقدر می‌تواند در موفقیت شما و کسب درآمدتان تاثیرگذار باشد.

تصویری از نقشه یا Map بازی سندباکس

جذاب‌ترین بخش بازی به زمین‌های مجازی یا LANDهای دیجیتالی مربوط می‌شود که به صورت اختصاصی به دنیای متاورس تعلق دارند. گیمرها می‌توانند زمین‌های مورد علاقه خود را در متاورس سندباکس بسازند یا به خرید زمین در متاورس بپردازند. برای خریدن LANDها یا زمین‌های مجازی در محیط سندباکس نیاز به ارز دیجیتال SAND است. احتمالاً حالا به اهمیت ارز SAND پی برده‌اید و اگر بخواهید این بازی را شروع کنید، حتماً کیف پولتان را با این ارز پر خواهید کرد. برای اطلاع بیشتر در مورد زمین‌های دیجیتالی، کافی است که مقاله بهترین پروژه های متاورس را در والکس مطالعه کنید.

ابزارهای مختلف بازی سند باکس

 پلتفرم سندباکس نه‌تنها برای علاقه‌مندان به بازی‌های متاورسی، بلکه برای افرادی که به دنبال خلق بازی و محصولات دیجیتالی جدید هستند نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتی که به ایجاد NFT و ساخت بازی‌ها و محیط‌های جدید و خلاقانه در دنیای این پلتفرم علاقه داشته باشید، می‌توانید از ابزارهای دردسترس برای این کار استفاده کنید. نکته مهم اینجاست که اغلب این ابزارها نیازی به دانش فنی و کدنویسی نداشته و در یک محیط کاملاً گرافیکی، بستر لازم برای ایجاد محتوای جدید را فراهم می‌کند.

در حال حاضر بازی سندباکس ابزار مختلفی را برای علاقه‌مندان به طراحی NFT و بازی‌های متاورسی قرار داده است. در میان این ابزارها، VoxEdit و Game Maker دو نمونه محبوب و پر استفاده به شمار می‌روند. در این قسمت به معرفی این دو ابزار پرداخته‌ایم.

VoxEdit: ابزاری برای ایجاد NFT در بازی

VoxEdit ابزار پیشرفته‌ای است که امکان ایجاد و متحرک‌سازی NFTها را برای کاربران فراهم می‌کند. توکن‌های غیرمثلی ایجاد شده توسط این ابزار مبتنی بر voxel (پیکسل‌های سه بعدی) بوده و قابلیت فروش در بازار NFT بازی سندباکس را دارند. وکس ادیت هم برای افراد مبتدی و هم برای کاربران حرفه‌ای قابل استفاده خواهد بود. این بستر، جعبه‌ابزاری ماژولار در محیطی گرافیکی را ارائه کرده تا هیچ مانعی برای پیاده‌سازی خلاقیت‌های ذهنی کاربران در محیط بلاک چین وجود نداشته باشد!

در کنار سهولت در طراحی NFT، شما می‌توانید با سیستم اسکلت‌بندی، به‌سادگی توکن‌های ایجاد شده توسط خود را متحرک کنید! در صورتی که کمی با کی فریم‌ها و مبحث تایم‌لاین آشنایی داشته باشید، قابلیت متحرک‌سازی هر توکنی در این ابزار را خواهید داشت. در کنار این قابلیت ادیت بلوکی یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که VoxEdit برای علاقه‌مندان به ایجاد NFT در بازی سندباکس پدید آورده است. در نسخه سند باکس ۳ هر بلوک از ۳۲ وکسل تشکیل شده است. بلوک‌ها می‌توانند بر اساس پارامترهای مختلفی نظیر جامد یا مایع بودن، رنگ‌بندی و سایر المان‌های طراحی، با جزئیات خیره‌کننده‌ای ایجاد شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

ساخت NFT در سندباکس

Game Maker: تبدیل خلاقیت به واقعیت

آیا تابه‌حال ایده یک بازی دیجیتال را داشته ولی به دلیل پیچیدگی‌های فنی از عملی‌کردن آن صرف‌نظر کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما به این سؤال مثبت است، ابزار Game Maker بازی سندباکس می‌تواند رؤیای شما را به واقعیت تبدیل کند! این ابزار بدون نیاز به دانش فنی و برنامه‌نویسی، امکان ایجاد بازی‌های رایانه‌ای را برای تقریباً هر کاربری فراهم می‌کند. به گفته سازندگان این ابزار، شما حتی می‌توانید احمقانه و عجیب‌ترین ایده‌های ساخت بازی را نیز در این پلتفرم عملی کنید.

ابزار Game Maker با استفاده از هزاران مدل وکسل آماده که توسط انجمن کاربران VoxEdit ایجاد شده‌اند، امکان ساخت انواع بازی‌های هیجان‌انگیز و سه‌بعدی را فراهم می‌کند. این ابزار رایگان بوده و کاربران می‌توانند با ایجاد بازی‌های جذاب، به کسب درآمد نیز بپردازند! کاربران این ابزار می‌توانند بازی‌های ایجاد شده توسط خود را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و از ایده‌های آن‌ها نیز الهام بگیرند.

آموزش کسب درآمد از بازی sandbox

سندباکس متاورس برای تشویق کاربران به مشارکت و فعالیت در این پلتفرم، امکان کسب درآمد را فراهم کرده است. در حالت کلی کاربران می‌توانند از سه طریق اصلی فروش NFTهای VoxEdit، ایجاد و فروش بازی در Game Maker و همچنین معامله آیتم‌های داخل بازی‌ها در بازارچه کسب درآمد کنند. در این بخش به‌صورت کامل به بررسی هر یک از این روش‌ها پرداخته‌ایم.

کسب درآمد با VoxEdit

همان‌طور که اشاره شد، وکس ادیت ابزاری برای ایجاد NFTهای قبال استفاده در بازی سندباکس است. شما می‌توانید با این ابزار به ایجاد آیتم، آواتار و حتی NPCهای داخل بازی بپردازید. هر NFT ایجاد شده توسط شما قابلیت لیست و فروخته شدن را دارند. کاربرانی که قصد استفاده از توکن‌های ایجاد شده در این بخش را داشته باشند، می‌توانند با پرداخت مبلغ تعیین شده اقدام به خرید و استفاده از آن در بازی موردنظر خود کنند.

کسب درآمد با Game Maker

با ایجاد یک بازی در محیط گیم‌میکر سندباکس، امکان کسب درآمد از این طریق را نیز به دست خواهید آورد. بازی‌های ایجاد شده در این بستر برای انتشار، نیاز به یک LAND خواهند داشت. در صورت تمایل شما می‌توانید بازی ساخته شده توسط خود را منتشر کرده و از طریق گزینه‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای، از کاربران آن کسب درآمد کنید. همچنین امکان فروش بازی به‌صورت مستقل به یک شخص دیگر نیز وجود دارد.

ساخت بازی در سندباکس

بازارچه سندباکس

مارکت‌پلیس سند باکس امکان خریدوفروش آیتم‌ها و دارایی‌های مختلف درون بازی را فراهم می‌کند. در این بازارچه می‌توانید LAND، توکن‌های غیرمثلی یا آواتارهای مختلف را خریدوفروش کنید. در بخش بعدی این مقاله، به‌صورت مفصل‌تری به بررسی بازارچه سندباکس پرداخته شده است.

بازارچه سندباکس چیست؟

بازارچه سندباکس محیطی است که امکان خریدوفروش انواع دارایی‌های درون بازی نظیر زمین، NFT، سکه و الماس و هر مورد قابل معامله دیگری را فراهم می‌کند. هنرمندان و طراحانی که NFTهای خود را با استفاده از وکسل طراحی کرده‌اند، می‌توانند با استفاده از این بازارچه اقدام به خرید آثار خود و کسب درآمد کنند. به عبارت دیگر بازارچه SandBox اولین قدم برای تبدیل آثار خلق شده به NFT است. این بازار با یک بستر غیرمتمرکز، زمینه آشنایی طراحان و هنرمندان با دنیای بلاک چین را فراهم می‌کند.

مارکت‌پلیس سندباکس برای اولین بار در ۳۰ مارس ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. هر معامله در این بستر ۵ درصد کارمزد را به همراه دارد. به عبارت دیگر در هر فروش، ۹۵ درصد از مبلغ پرداخت شده به صاحب اثر و ۵ درصد آن به خود پلتفرم به‌عنوان کارمزد تعلق خواهد گرفت.

در صورتی که قصد استفاده از این محیط را داشته باشید، نیاز به تأیید هویت خود به‌عنوان یک هنرمند وکسل خواهید داشت. برای مثال شما می‌توانید با ایجاد آثار خود در ابزار وکس ادیت، در قالب یک هنرمند فعال در این زمینه شناخته شده و آثار خود را بفروشید. با این حال تمام معامله‌گران این پلتفرم، لزوماً افراد علاقه‌مند به دنیای بازی‌های متاورسی نیستند. برخی از سرمایه‌گذاران در این بازارچه اقدام به خرید NFT کرده و پس از افزایش قیمت، این دارایی‌ها را به فروش می‌رسانند. به عبارت دیگر شما به عنوان یک سرمایه‌گذار نیز می‌توانید بدون توجه به ماهیت دارایی‌های ارائه شده، در این بازارچه سرمایه‌گذاری کنید.

بازی سندباکس، هیجانی در دنیای مجازی

با ظهور و روی کار آمدن بازی‌های مدرن P2E امکان کسب درآمد مستقیم از بازی‌های کامپیوتری هم فراهم شده است. بازی‌های Play to Earn که به منظور کسب درآمد از بازی کردن طراحی شده‌اند، عمدتاً مبتنی بر شبکه‌های بلاک چین هستند و گیمرها می‌توانند از آن‌ها کسب درآمد بیت کوینی و دلاری داشته باشند. یکی از این نوع بازی‌ها که اخیراً مورد توجه گیمرها و علاقه‌مندان به دنیای کریپتوکارنسی قرار گرفته است، بازی سندباکس نام دارد. سندباکس از گرافیک قابل قبول‌تری نسبت به بازی‌های هم‌رده و هم‌دوره خود برخوردار شده است و می‌توان در آن، از زمین‌های دیجیتالی متعلق به متاورس هم استفاده کرد.

مقاله‌ای که در اختیار شما قرار گرفت، به صورت تخصصی به آموزش بازی سندباکس، نحوه ثبت نام و کسب درآمد در آن می‌پردازد. شما می‌توانید با استفاده از نکاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفتند، از کاربری حرفه‌ای، آسان و سودآور بهره‌مند شوید. برای اطلاعات بیشتر و خرید و فروش ارز دیجیتال SAND می‌توانید روی خدمات و قابلیت‌های مجموعه والکس حساب ویژه‌ای باز کنید.

سوالات متداول و پرتکرار

گس یا هزینه Gas در بازی سندباکس چیست؟

بازی سندباکس به صورت اختصاصی روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شده است. برای برخورداری از خدمات تراکنش و معامله در شبکه اتریوم باید کارمزد پرداخت. کارمزد اختصاصی شبکه اتریوم «گس یا Gas» نام دارد و برای آن باید هزینه پرداخت کرد. گس هزینه‌ای است که به ماینرهای شبکه اتریوم داده می‌شود تا تراکنش‌ها و معاملات را با انجام معاملات پیچیده ریاضی انجام دهند. اگر مقدار گس تعیین‌شده توسط کاربر، پایین باشد، ماینرها رغبتی برای انجام دادن تراکنش نشان نمی‌دهند.

آیا سندباکس جایگزین خوبی برای ماین کرافت است؟

هر دو بازی از رویکردها و ساختار مشابهی برخوردار هستند، اما از لحاظ نحوه بازی با یکدیگر تفاوت دارند. مثلاً در بازی سندباکس امکان کَند و کاو یا حفر کردن زمین‌ها مثل ماین کرافت وجود ندارد. از طرفی، گیمرها در سندباکس می‌توانند با استفاده از قابلیت Game Maker، بازی مورد نظر خودشان را بسازند و با فروختن NFT آن‌ها کسب درآمد داشته باشند.

کدام کیف پول بیشتر از همه برای بازی Sandbox کابردی‌تر است؟

کیف پول Metamask بهترین کیف پول برای بازی Sandbox محسوب می‌شود. کیف پول متاماسک از سرعتی بیشتری برخوردار است و امکان تعویض توکن را برای گیمرها فراهم می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا