تریدفین‌تک

آشنایی کامل با ربات هامینگ Hummingbot و آموزش استفاده از آن

دنیای کریپتو به سرعت در حال پیشرفت است و رویدادهای زیادی در دهه گذشته به وقوع پیوسته است. بیتکوین از یک پروژه رمزنگاری به یک ارز دیجیتال مشهور جهانی تبدیل شد و مجموعه‌ای از دارایی‌های دیجیتالی دیگر نیز گسترش پیدا کردند. بنابراین، افراد بیشتری به مشارکت در ارزهای دیجیتال گرایش پیدا کردند. آنها می‌توانند ارزش را در دارایی‌های رمزنگاری شده ذخیره کنند و آن را مبادله نمایند. در چنین شرایطی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به دنبال راه‌هایی برای خودکارسازی فعالیت‌های خود، ساده‌سازی آن به روش‌های مختلف هستند. اینجاست که ربات معامله گر ارز دیجیتال مانند ربات تریدر هامینگ به کار می‌آیند. ربات هامینگ یک پروژه جالب است که به همه این امکان را می‌دهد تا معاملات خود را با یک ربات قابل تنظیم خودکار انجام دهند. این شامل طیف وسیعی از ویژگی‌های مفید است که کاربران می‌توانند از آنها برای سفارشی کردن ربات‌های خود، استفاده کنند. مسئله اصلی این است که آیا ربات‌هایی مانند ربات هامینگ مؤثر است یا خیر. در این مطلب ویژگی‌ها و امنیت سرویس ربات هامینگ را بررسی می‌کنیم.

پیشینه ربات هامینگ Hummingbot

تاریخچه ربات تریدر هامینگ

شرکت هامینگ سال ۲۰۱۹ به وجود آمد و محصول آن از ۴ آوریل ۲۰۱۹ عرضه شد تا در معاملات ارزهای دیجیتال وارد شود. هامینگ یک نرم افزار منبع باز است که برای انجام بازارسازی قابل تنظیم طراحی شده است، این عملکرد در هسته مفهومی به نام استخراج نقدینگی قرار دارد. برنامه آن بر روی دسکتاپ به کاربران امکان می‌دهد تا اتوماسیون‌های تجاری خود را بسازند. این نرم‌افزار منبع باز می‌تواند راه‌هایی را برای افراد فراهم کند تا ربات‌های تشکیل‌دهنده معاملات بازار را در تعداد زیاد ایجاد و اجرا کنند. مکانیسم این ربات‌های خودکار بر مبنای الگوریتم گمانه‌زنی است که بازارسازی، استخراج نقدینگی و آربیتراژ را ارائه می‌کنند. می‌توان از آن همزمان در چندین نهاد تجاری دارایی دیجیتال استفاده کرد. Hummingbot یک پروژه جامعه محور است و دارای تیمی از توسعه دهندگان در سراسر جهان است که روی برنامه ای کار می‌کنند که هدف آن ارائه نرم افزار تجارت خودکار با استفاده آسان برای همه است.

ویژگی های ربات هامینگ

مکانسیم ربات هامینگ

ربات هامینگ می‌تواند مانند بسیاری از ربات‌های معامله‌گر مانند ربات تریدر تری کاماس در مجموع مزیت قابل توجهی را برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند، ایجاد کند.

بازارسازی خودکار: ربات‌های بازارساز که به آن ربات‌های اسکالپ کریپتو نیز گفته می‌شود با ایجاد سفارش در بازار، برای بازار ایجاد نقدینگی می‌کنند. این اتوماسیون به افراد این امکان را می‌دهد با مشارکت در فرآیند معاملات بازار تولید ارزش کنند. ربات‌های بازارساز را روی جفت‌های معاملاتی خاص اجرا می‌کنند. اگر بازارسازی همچنان برای شما پیچیده است، این مثال را در نظر بگیرید: مغازه ایکس محصولی را با قیمت ارزان‌تری از آقای الف می‌خرد و در ازای مقدار مشخصی سود آن را با قیمت بالاتری به آقای ب می‌فروشد. فروشگاه X در این مورد بازارساز است. این دقیقاً همان کاری است که ربات هامینگ انجام می‌دهد.

استخراج نقدینگی: پروژه ربات هامینگ برای مشارکت فرد در بازار و کسب درآمد از این طریق فعال کردن نقدینگی فرد در فضای کریپتو است. در اصل، کاربران ربات هامینگ آن را برای حفظ سفارشات در دفترهای سفارش مبادله راه‌اندازی و اجرا می‌کنند. این کاربران با نقدینگی خود منجر به ایجاد و حفظ بازار می‌شوند و به ازای آن توکن‌هایی را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. هرچه نقدینگی بیشتری بدهند، درآمد بیشتری می‌توانند کسب کنند. در اینجا، یک صادرکننده توکن یا یک صرافی برای اطمینان از در دسترس بودن نقدینگی برای یک جفت ارز معاملاتی خاص به مجموعه‌ای از ماینرها پاداش می‌دهد. 

آربیتراژ: آربیتراژ زمانی اتفاق می‌افتد که فردی دارایی را در یک مکان خریداری کند و سپس با قیمت بالاتری در واحد دیگری بفروشد. ربات تریدر هامینگ می‌تواند قیمت‌ها را در ۲ صرافی نظارت کند تا معاملات سودآور را شناسایی کند و در صورت فرصت آن‌ها را اجرا کند.

نحوه نصب و راه اندازی نرم افزار Hummingbot

مراحل راه اندازی ربات هامینگ

ربات هامینگ برای Windows 10 یا بالاتر، MacOS Sierra 10.12.6 یا جدیدتر در دسترس است اما Linux Ubuntu 16.04 یا بالاتر نسخه‌ای است که توسط توسعه دهندگان توصیه می‌شود. برای کاربران با تجربه و فنی، توصیه می‌شود که یک نمونه ابری راه اندازی کنید، سپس نسخه Docker را نصب کنید. انجام این کار نرم افزار Hummingbot را قادر می‌سازد تا بی‌وقفه اجرا شود. با استفاده از پلتفرم‌های ابری مانند Google Cloud Platforms و Microsoft Azure می‌توانید از ربات هامینگ به عنوان یک سرویس طولانی مدت استفاده کنید. اولین قدم دسترسی به ربات هامینگ دانلود و نصب کلاینت است. سپس باید ربات‌های خود را پیکربندی کنید، بعد آنها را برای مدت مشخصی اجرا کنید. فایل‌های پیکربندی و CLI آن چنان بصری نیست که مردم در حال حاضر به آن عادت کرده‌اند. به طور خلاصه مراحل زیر را انجام دهید:

  • Hummingbot را نصب کنید.
  • رمز عبور خود را تنظیم کنید.
  • صرافی خود را وصل کنید.
  • کلید API و سپس رمز API خود را وارد کنید.
  • یک ربات بازارساز را پیکربندی کنید.

اگرچه تنظیم آن بسیار آسان است و فرآیند نصب آن کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. اما اگر می‌خواهید به راحتی در خطوط فرمان حرکت کنید و از قابلیت‌هایی که می‌تواند به شما ارائه می‌کند استفاده کامل کنید، باید به خطوط فرمان مسلط باشید. اگر تجربه‌ای در رابطه با خط فرمان نداشته باشید، استفاده از ربات هامینگ خیلی آسان نیست.

رابط کاربری ربات هامینگ

خط فرمان ربات هامینگ

در حال حاضر ربات هامینگ رابط کاربری گرافیکی ندارد و از یک رابط کاربری خط فرمان تعاملی استفاده می‌کند، که ممکن است برای کسانی که تا به حال از آن استفاده نکرده‌اند کمی مشکل به نظر برسد. با این حال اگر تجربه‌ای در زمینه کدنویسی یا استفاده از دستورات دارید، استفاده از ربات هامینگ برای شما آسان است. خط فرمان تمام اطلاعات را به صورت متن نمایش می‌دهد و به جای آیکون‌ها باید دستورات شناخته شده را تایپ کنید. برنامه در صورت معتبر بودن دستور را اجرا می‌کند و UI را با اطلاعات مربوطه به روز می‌کند. برای به خاطر سپردن دستورات، باید درک کرد که آنها چه کاری انجام می‌دهند، چه چیزی نیاز دارند و چه زمانی معتبر هستند. علاوه بر این، اگر کاربر با مفاهیم و شیوه‌های معاملاتی آشنا نباشد، فرآیند یادگیری دشوارتر می‌شود. بنابراین، توصیه می‌شود که تازه واردان پیش از ورود سندهای راهنما را مطالعه کنند تا به طور جامع نحوه عملکرد ربات هامینگ را درک کنند.

با این حال جای نگرانی نیست، زیرا Paper Trading Mode به همین دلیل معرفی شد. تازه واردان می‌توانند با روشن کردن حالت تجارت کاغذی، تجارت را شبیه سازی کنند و در این فرآیند تجربه و دانش کسب کنند. معامله‌گر پیشرفته‌تر نیز می‌تواند ربات‌های خود را مطابق با استراتژی‌هایی خود سفارشی کرده و شبیه‌سازی‌هایی را برای این استراتژی‌ها اجرا کند تا اثربخشی آنها را درک کند. در گذشته چنین خدماتی مستلزم پرداخت هزینه بود یا معامله‌گر باید شخصا آنرا برنامه ریزی می‌کرد، اما اکنون آنها می‌توانند این کار را به صورت رایگان انجام دهند. زمانی که به فرآیند از مدیریت ریسک تا مدیریت موجودی و عملکرد تا اعتبارسنجی قیمت آشنا شوید، استفاده از آن بسیار ساده خواهد بود. جنبه‌های دیگر مانند سفارشی‌سازی در برخی زمینه‌ها ممکن است از شما بخواهد که استراتژی را برای بهترین نتایج مجدداً اجرا کنید. 

رابط خط فرمان (CLI) به پنج قسمت تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • صفحه ورودی (پایین سمت چپ): در این قسمت کاربران دستوراتی را برای اجرا وارد می‌کنند. 
  • پنجره خروجی (بالا سمت چپ): خروجی فرمان صادر شده توسط کاربر را چاپ می‌کند.
  • نوار پیمایش بالا: وضعیت یا اطلاعات مواردی مانند paper_trade_mode و version و Strategy Strategy_file را نمایش می‌دهد.
  • نوار پیمایش پایین: اطلاعات معاملات و مواردی مانند P&L، CPU، Mem، Threads و Duration را نمایش می‌دهد.

شروع کار با راه اندازی یک ربات تریدر هامینگ

آموزش کار ربات Hummingbot

در حالی که مبتدیان در ابتدا ممکن است مشکل داشته باشند اما با یادگیری اصول اولیه، می‌توانند در استخراج نقدینگی با حداقل نیازهای سخت افزاری و دارایی‌های رمزنگاری شده شرکت کنند. برای آنکه یک ربات ایجاد کنیم که بازارسازی را خودکار کند مراحل زیر را انجام دهید:

  1. دستور create را در خط فرمان وارد کنید. پس از آن از شما یک استراتژی بازارسازی خواسته می شود.
  2. برای شروع و راه اندازی استخراج نقدینگی باید عبارت liquidity_mining را وارد کنید.
  3. پس از ورود به استراتژی، از شما خواسته می‌شود که یک کانکتور نقطه‌ای را وارد کنید، که در واقع همان صرافی است که از آن استفاده خواهید کرد، در اینجا شما باید نام صرافی مورد نظر خود به عنوان مثال binance را وارد کنید.
  4. حال باید بازار خود را انتخاب کنید. برای اطلاع از بازار جفت ارزهایی که برای فعال کردن در ربات هامینگ موجود است، می‌توانید به صفحه miner.hummingbot در سایت رسمی ربات هامینگ مراجعه کنید. پس از اینکه بازار هدف خود را انتخاب کردید، باید نام آن را به صورت جفت ارز در خط فرمان وارد کنید: برای مثال token1-token2 که در آن توکن‌ها دو دارایی متفاوت مانند BTC-USDT هستند. برای انتخاب چندین بازار به طور همزمان، آنها را با کاما جدا می‌کنیم به عنوان مثال: BTC-USDT, ETH-USDT. توجه داشته باشید که شما فقط با یک توکن می‌توانید نقدینگی ایجاد کنید بنابراین همه این بازارها باید آن توکن خاص را مشترک داشته باشند.
  5. پس از آن باید رمزارزی را که می‌خواهید نقدینگی را با آن ارائه کنید، انتخاب کنید و به شکل نام آن توکن در خط فرمان وارد کنید که در مثال بالا USDT خواهد بود و سپس مبلغ سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که هر صرافی دارای حداقل سفارش است و شما باید برای مثال از قبل با خرید تتر آن مقدار را در کیف پول خود داشته باشید.
  6. در مرحله بعد، باید spreads خود را تنظیم کنید و به صورت عدد در خط فرمان وارد کنید. برای مبتدیان توصیه می‌شود که اسپرد خود را روی حدود ۱٪ تنظیم کنید، در غیر این صورت ممکن است هزینه‌های زیادی برای معاملات بپردازید. بنابراین باید “۱” را وارد کنید. 
  7. حد ضرر خود را تنظیم کنید و مقدار آن را بر حسب درصدی از دارایی خود وارد کنید.
  8. در نهایت یک نام برای ذخیره سازی ربات خود وارد کنید.
  9. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که start را وارد کنید تا ربات معامله را آغاز کند. دفعه بعد که ربات تریدر هامینگ را راه‌اندازی می‌کنید، می‌توانید از دستور import برای بارگذاری آن ربات ذخیره شده استفاده کنید.

تنظیمات نرم افزار ربات هامینگ

setting نرم افزار Hummingbot

یکی از جنبه‌های قانع کننده این برنامه این است که می‌توانید در بازار مالی غیرمتمرکز شرکت کنید. هر چه بیشتر بتوانید با آن فضا درگیر شوید، ممکن است بتوانید از فرصت‌های بالقوه بیشتری استفاده  کنید و ارزش افزوده را به فعالیت معاملاتی خود بیافزایید. این برنامه راه‌های ساده‌ای را برای ایجاد استراتژی‌های از پیش ساخته شده، اسکریپت‌ها و حتی ویژگی‌های بیشتر را به شما ارائه می‌دهد. زمانی می‌خواهید استراتژی سفارشی خودتان را بسازید و به جای استفاده از ویژگی‌های از پیش ساخته شده، علاقه‌مند به ایجاد ویژگی‌های بیشتر توسط خودتان باشید. شما می‌توانید پارامترهای هر استراتژی را خودتان تنظیم کنید. می‌توانید بازارسازی market-making بازاریابی متقابل cross-exchange marketing و حتی آربیتراژ هدف aim arbitrage داشته باشید.

علاوه بر اینها این نرم افزار دارای یک پایگاه کد مناسب برای توسعه دهندگان است که کمک قابل توجهی را در بسیاری از موقعیت‌های مختلف ارائه می‌دهد. 

این شرکت و برنامه، جامعه‌ای از افراد را گرد هم آورده که می‌توانید از آنها یاد بگیرید، با آنها کار کنید و حتی با آن‌ها معامله کنید. وقتی به DISCORD آنها می‌پیوندید، می‌توانید درباره حکمرانی، استراتژی‌های تجارت بیاموزید و بخشی از گروه رو به رشد از توسعه‌دهندگان باشید.

نسخه فعلی نرم‌افزار Hummingbot دارای انواع ویژگی‌های ساده و پیشرفته است که برخی از آنها عبارتند از:

  • Paper Trading Mode: یک محیط تمرینی است که در آن کاربران برای آشنایی با برنامه و امتحان استراتژی‌های معاملاتی می‌توانند معاملات را با استفاده از موجودی‌های ساختگی شبیه سازی کنند.
  • Balance Limit: برای تعیین محدودیت دارایی‌هایی که ربات هامینگ می‌تواند در یک صرافی یا کیف پول استفاده کند، به کار می‌رود. که به ویژه هنگام اجرای چندین ربات مفید است.
  • Minimum Order Size: به کاربر اجازه می‌‌دهد تا اندازه سفارش خود را متناسب با اهداف معاملاتی خود تنظیم کند.
  • Performance History: یک ویژگی ساده است که تاریخچه معاملات کاربر را همراه با جزئیات نمایش می‌دهد.
  • Kill Switch: یک ویژگی اختیاری است که می‌تواند برای کاربرانی فعال شود که می‌خواهند حد سود یا ضرر را تعیین کنند. با تعیین یک محدوده زمان رسیدن بازار به آن نقطه، ربات کلید kill را فعال کرده و معامله را به طور خودکار متوقف می‌کند.
  • help: ربات هامینگ اغلب دستوراتی را برای تکمیل فرمان شما پیشنهاد می‌دهد؛ بنابراین در صورت عدم اطمینان، می‌توانید از این پیشنهادات استفاده کنید یا به سادگی help را وارد کنید. با وارد کردن دستور help می‌توانید به لیست دستورات پایه ربات هامینگ دسترسی پیدا کنید.

مراحل اتصال به استخر استخراج نقدینگی Hummingbot

استخر نقدینگی هامینگ

Hummingbot Miner یک پلتفرم استخراج نقدینگی است که این امکان را برای حامیان مالی فراهم می‌کند تا برای تامین نقدینگی در مبادلات مبتنی بر سفارش مشارکت کنند و با توکن های رمزنگاری پاداش دریافت نمایند.

  • ثبت نام: با استفاده از ایمیل خود ثبت نام کنید.
  • اتصال یک صرافی: به تنظیمات صرافی بروید و کلیدهای API خود را متصل کنید.
  • اتصال یک کیف پول: به تنظیمات کیف پول خود بروید و کیف پول مورد نظر خود را متصل کنید.
  • دریافت پول: پاداش‌ها یک بار در هفته توزیع می شود.

چه صرافی هایی از ربات هامینگ پشتیبانی می‌ کنند؟

اتصال صرافی به Hummingbot

در حال حاضر ۲۷ صرافی متمرکز و غیرمتمرکز وجود دارد که می‌توانید با استفاده از کانکتورهای صرافی به آنها متصل شوید. نهادهای معاملاتی و صرافی‌های برجسته از جمله Coinbase و Binance ، Huobi ، KuCoin و Radar Relay  Kraken ، Liquid و Bittrex را شامل می‌شود. با پیشرفت برنامه، موجودیت‌های بیشتری در پشتیبانی از ربات هامینگ همراهی خواهند داشت. اگر در این نهادها حساب داشته باشید، اتصال آنها به ربات هامینگ توسط یک API کاملاً امکان‌پذیر است. بنابراین شما می‌توانید با حداقل نقدینگی مشارکت داشته باشید. با این حال، همه کانکتورها به خوبی کار نمی‌کنند.

نحوه اتصال: دستور connect را در خط فرمان وارد کنید. لیستی از صرافی‌های موجود با وضعیت اتصال آنها به شما نشان داده می‌شود. برای اتصال به صرافی خود، دستور connect را به همراه نام صرافی که انتخاب کرده‌اید، به عنوان مثال “connect binance” وارد کنید.

هنگامی که Hummingbot را در یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم اجرا می‌کنید، به یک Ethereum Node نیاز خواهید داشت زیرا کیف پول شما باید تراکنش‌های امضا شده را از طریق این گره اتریوم به سیستم بلاکچین ارسال کند.

سودآوری ربات هامنیگ چقدر است؟

میزان سود Hummingbot

اگر در راستای حرکت بازار اقدامات درستی را انجام دهید، حتما به کسب سود می‌رسید. به یاد داشته باشید که ربات به جای شما فکر نمی‌کند، اما درخواست‌های شما را خودکار می‌کند و بر اساس ورودی‌های شما اقداماتی را انجام می‌دهد. اگر احساسات بازار به نفع شخص حرکت کند، آنگاه فرد می‌تواند درآمد بسیار بالایی داشته باشد. این احساسات در کشورها، مدیران صندوق، سیاستمداران، فناوری‌های جدید و عوامل دیگر وجود دارد. اگر بازار بر خلاف پیش‌بینی شما حرکت کند، دارایی شما می‌تواند کاهش یابد. بنابراین سودآوری به ربات وابسته نیست زیرا هوشی ندارد. شما باید تصمیمات درستی بگیرید و براساس آن عمل کنید. به یاد داشته باشید که هنگام مشارکت در استخراج نقدینگی هیچ تضمینی برای سود وجود ندارد. بازارسازان همچنان در معاملات عادی خود با ریسک بازار مواجه هستند. برای به حداقل رساندن این ریسک‌ها، درک اصول بازارسازی و عواملی که منجر به سود و زیان می‌شوند، مهم است.

امنیت ربات هامینگ

میزان ایمنی ربات هامینگ

برنامه Hummingbot ایمن بوده و تا به حال هیچ نظر بدی از سوی کاربران نداشته است. معامله‌گران آن را به عنوان یک ربات تجاری امن و ساده می‌بینند. ربات تریدر هامینگ درخواستی برای دسترسی به وجوه شما نمی‌کند و افراد پس از اتصال برنامه به حساب‌هایشان از گم شدن دارایی‌های خود شکایت نکرده‌اند. تا زمانی که رایانه کار می‌کند و اتصال شبکه به طور مداوم در دسترس است، کد Hummingbot تغییر نکرده است و API ها مناسب هستند، نباید خطری در این زمینه وجود داشته باشد. از آنجایی که ربات هامینگ به صورت کلاینت محلی عمل می‌کند، تا زمانی که رایانه شما امن و عاری از دسترسی غیرمجاز است، کلیدهای خصوصی و کلیدهای API شما نیز امن هستند، این کلیدها برای مجوز دادن به دستورالعمل‌ها استفاده می‌شوند و تنها مواردی هستند که از ربات هامینگ ارسال می‌شوند.

اگر آن را از وب‌سایت رسمی دانلود کنید، هیچ مشکلی مانند ویروس یا سایر عوامل مخرب که باید نگران آن باشید، نخواهد داشت. افراد هیچ هک یا عوامل مخرب دیگری را گزارش نداده‌اند که باعث شکایت آنها از برنامه شود. ربات هامینگ تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای دارد، معمولاً افراد متخصص، بدون هیچ مشکلی از این برنامه استفاده می‌کنند. معامله‌گران مبتدی از این نرم‌افزار استقبال بسیار خوبی کرده‌اند، زیرا استفاده از آن رایگان است. 

پشتیبانی مشتری

Hummingbot پشتیبانی از مشتری توسط

برنامه Hummingbot یک برنامه منبع باز است، بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که افراد دیگری نیز کمک کنند. اما در عین حال، این برنامه برای ارائه خدمات به مشتری پولی دریافت نمی‌کند. به این ترتیب، شما باید درک کنید که برای چیزی که در مورد آن به کمک نیاز دارید، باید منابع خود را داشته باشید. توسعه دهندگان موظف به ارائه خدمات به مشتریان نیستند. با این حال آنها برخی از پشتیبانی‌ها را از طریق کانال DISCORD خود ارائه می‌دهند.

بات معامله‌گر در والکس

بات معامله‌گر والکس

صرافی ارز دیجیتال والکس نیز برای ارائه خدمات بهتر به کاربران خود، دو ربات گرید نقطه‌ای (Spot Grid) و گرید بی نهایت (Infinity Grid) را در دسترس قرار داده است. این ربات‌ها در اختیار شما قرار دارند تا بتوانید به راحتی و بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی از این ابزار فوق‌العاده به رایگان استفاده کنید. کافی است در والکس حساب کاربری ایجاد کنید و پس از احراز هویت در صفحه اصلی روی بخش بات کلیک کرده و ساختن بات مورد نظر خود را آغاز کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Soren
Soren
1 سال قبل

با این ربات میتونیم کلید خصوصی یک ارز رو ثبت کنیم که به صورت اتوماتیک ارز واریزی رو به کیف دیگه انتقال بده؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  Soren

سلام
وقت شما به خیر
خیر؛ ربات هامینگ با اتصال به یک صرافی به عنوان نقطه مرکزی، صرفاً فرایند معاملات (buy/sell) شما را خودکار میکند.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا