متاورس

متاورس هیبریدی چیست؟ آینده Hybrid Metaverse چگونه است؟

متاورس پلی است که دنیای مجازی را به دنیای واقعی مرتبط می‌کند. شاید  اوایل ابداع این پروژه یعنی سال ۱۹۹۲ اینکه متاورس بتواند جدای از سرگرمی، با دنیای واقعی تلاقی پیدا کند دور از ذهن بود اما حالا شاهد این ماجرا هستیم. در واقع شاید در گذشته متاورس فقط یک دنیای مجازی ساده بود که مردم بعد از کار و خستگی‌های روزمره‌شان می‌توانستند برای سرگرمی و لذت بردن به آن پناه ببرند اما حالا با دنیایی بزرگتر، خدمات بیشتری به کاربران ارائه می‌کند. حالا در سال ۲۰۲۲ پروژه متاورس معنای دیگری به جز سرگرمی‌های ساده دارد، اکنون کاربران می‌توانند در متاورس دنیای دیجیتالی خود را خلق کنند و به ایجاد تجربیاتی در آنجا بپردازند که شاید در دنیای واقعی هیچ‌وقت امکان‌پذیر نباشند. متاورس فرصتی را به وجود آورد تا مردم دور هم جمع شوند و به خلق محتوا در یک فرا جهان بپردازند. این دنیای دیجیتالی مثل بسیاری از فناوری‌ها و تکنولوژی‌ها با چالش‌های مختلفی رو به رو است اما با این حال می‌توان انتظار داشت که آینده متاورس هیبریدی درخشان است.

متاورس هیبریدی چیست؟

متاورس هیبریدی فرصتی برای ارتباط‌سازی عمیق‌تر انسان‌ها با یکدیگر است. در واقع متاورس هیبریدی که به لاتین Hybrid Metaverse می‌شود، باعث ایجاد ارتباط کاربران با یکدیگر به شیوه‌ای جدید خواهد شد. در دنیای Hybrid Metaverse کاربرها همگی راه و مسیر مشخصی دارند و برای رسیدن به هدفی واحد با هم و در کنار هم تلاش می‌کنند. این دنیا را می‌توان تلفیقی از زندگی، کار و سرگرمی دانست. دنیای متاورس هیبریدی به مردم اجازه می‌دهد تا طعم و لذت احساساتی را که نمی‌توانند در دنیای واقعی تجربه کنند، در آن‌جا بچشند.

Hybrid Metaverse آینده‌ای درخشان دارد و فرصت‌های بی‌نظیری برای کار و تجارت، بازی و سرگرمی و در نهایت جامعه به وجود می‌آورد. با وجود این دنیا دیگر کمتر کسی به حضور در محل کار سنتی تمایل پیدا می‌کند و همه کاربران می‌خواهند که در دنیایی دیجیتالی در منزل خود کسب و کارشان را مدیریت کنند.

متاورس هیبریدی، پیش به سوی ساختن آینده‌ای بهتر

انتظار می‌رود که دنیای متاورس با تمرکز زدایی، ایجاد محتوایی کاربر محور و دموکراسی‌سازی، آینده‌ای درخشان و مناسب برای خود به وجود آورد. برخی تفاوت‌های متاورس هیبریدی با شکل سنتی متاورس را در ادامه بررسی می‌کنیم؛

در متاورس سنتی در واقع یک پلتفرم بزرگتر کاربران را مدیریت می‌کند. به وسیله این پلتفرم است که مردم می‌توانند در متاورس محتوا تولید کنند یا با یکدیگر به تعامل بپردازند. این روش آزادی را از کاربران می‌گیرد و دموکراتیک نیست چرا که تمام تصمیم‌ها توسط پلتفرم بزرگتر اخذ می‌شوند و کاربران در آن‌ها نقشی ندارند. در واقع این پلتفرم بزرگ‌تر است که نوع محتوایی که کاربران تولید می‌کنند را مشخص می‌کند.

مشکل دیگری که در متاورس سنتی وجود دارد، عدم پایداری آن است یعنی برای اینک پلتفرم بتواند اجرا شود، انرژی و منبع‌های بسیاری لازم دارد.

با غیرمتمرکز شدن دنیای متاورس، مشکلاتی که از آن‌ها صحبت کردیم، برطرف می‌شوند؛ یعنی دنیای متاورس پایدارتر و خواهد شد و دموکراسی در متاورس معنا می‌گیرد. در این دنیا برای اینکه کاربران با هم تعامل کنند یا محتوایی خلق شود، دیگر به مدیری به نام پلتفرم بزرگتر نیازی نخواهند داشت. از آنجایی که به دلیلی غیر متمرکز شدن وابستگی در متاورس هم از بین می‌رود، این دنیا انعطاف‌پذیری زیادی خواهد داشت و سانسورها در آن از بین می‌روند چرا که هیچ محتوایی بدون رضایت سازنده آن حذف نخواهد شد.

قابلیت Next Earth که در ادامه در مورد آن صحبت می‌کنیم، سعی در اجرایی کردن این ایده جذاب و منحصر به فرد دارد. در واقع به وسیله این ویژگی Next Earth تبدیل به یک سازمان غیر متمرکز خودمختار می‌شود و این اجازه را به کاربران خواهد داد تا محتوایی که می‌خواهند را بدون سانسور و … اشتراک‌گذاری نمایند.

پیش بینی آینده Hybrid Metaverse

اهمیت متاورس هیبریدی

یکی از قابلیت‌های متاورس هیبریدی که باعث می‌شود از اهمیت آن مطلع شوید، Next Earth یا ماکت مجازی زمین در بلاک‌چین است. با این قابلیت شما می‌توانید در دنیای پهناور Hybrid Metaverse درست مثل دنیای واقعی زمینی را بخرید و فعالیت‌های مختلفی روی آن انجام دهید. مثلا می‌توانید خانه یا فروشگاه بسازید، پارک یا فضای سبز ایجاد کنید یا هر کاری که دوست دارید را درست مثل دنیای واقعی در آن‌جا انجام دهید. متاورس محدودیت‌ها را برای شما با این قابلیت بر می‌دارد چرا که هدف از ساخت آن فقط بازی و سرگرمی نیست، برای درک بهتر این موضوع خوب است بدانید که ۱۰ درصد از هر معامله‌ای که توسط قابلیت Next Earth در متاورس انجام می‌شود به خیریه‌های زیست محیطی تعلق می‌گیرد.

Next Earth فقط یکی از پروژه‌ها و قابلیت‌های متاورس است. انتظار می‌رود که در آینده پروژه‌هایی بسیار خلاقانه‌تر و جالب‌تر در متاورس ایجاد شوند. این پروژه‌ها کاملا نوآورانه خواهند بود و مرز دنیای واقعی و مجازی را کمتر می‌کنند. از جمله این پروژه‌ها می‌توان به کلاس‌های واقعیت مجازی اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد به عنوان دانش‌آموز در آن‌ها شرکت کنند و فرهنگ‌های کشورهای مختلف را بیاموزند یا می‌تواند به ایجاد شهرهایی اشاره کرد که کاربران با همکاری با یکدیگر آن‌ها را می‌سازند و توسعه می‌دهند.

دلیل مهم بودن متاورس هیبریدی

آینده متاورس هیبریدی

همانطور که در قبل هم گفتیم، متاورس هیبریدی فقط برای بازی و سرگرمی نیست بلکه در کار و تجارت و همچنین جامعه تاثیرات مثبتی می‌گذارد. حالا در زیر به بررسی دقیق‌تر هر کدام از این موارد می‌پردازیم.

آینده کار در متاورس هیبریدی

با ظهور Hybrid Metaverse، کم کم کاربران به جای رفتن به محل کار و مدت‌ها کار کردن در آن‌جا ترجیح می‌دهند تا دفتر کار مجازی خود را در متاورس راه‌اندازی کنند و در آن‌جا مشغول به فعالیت شوند. در واقع با آینده‌ای که متاورس برای ما به وجود می‌آورد، دیگر رفتن به محل کار یا حتی دورکاری در خانه معنایی ندارد چرا که همه آن‌ها را می‌توان در متاورس انجام داد. متاورس هیبریدی فرصت ایجاد دفاتر مجازی را به کاربران خواهد داد و عبارات جدیدی مثل دورکاری در متاورس را ایجاد خواهد کرد.

Hybrid Metaverse فقط فرصت دورکاری به صورت مجازی را ایجاد نمی‌کند بلکه فرصتی را خلق می‌کند که نیروی‌های کار و افراد مختلف بتوانند از سراسر جهان برای هدفی واحد با هم فعالیت کنند. در واقع به وسیله این دنیا کارفرمایان می‌توانند نیرو کاری متنوع‌تری برای خود در نظر بگیرند و به پیشرفت کار و حرفه‌شان کمک کنند.

آینده بازی در متاورس هیبریدی

با پیشرفت متاورس، این دنیا قطعا فرصت‌های جدید برای هدف اولیه خود یعنی ایجاد سرگرمی برای مردم به وجود می‌آورد. بازی‌های زیادی در دنیای متاورس به وجود خواهند آمد که موجب سرگرمی و لذت بردن هر چه بیشتر کاربران در اوقات فراغت‌شان خواهد شد. از جمله این بازی‌ها می‌توان به بازی‌های تیر و کمان اول شخص یا بازی‌های گروهی اشاره کرد که کاربران در آن‌ها با تعامل با یکدیگر سعی می‌کنند به هدفی خاص برسند.

متاورس هیبریدی فرصتی را برای کاربران به وسیله بازی و سرگرمی به وجود می‌آورد تا بتوانند آنچه که تجربه‌اش در دنیای واقعی امکان‌پذیر نیست را تجربه کنند. مثلا این فرصت را در اختیار کاربران می‌گذارد تا به وسیله بازی به قلعه‌های اژدها بروند و از آن‌جا دیدن کنند یا به قرون وسطی بروند و با فرهنگ و نحوه زندگی مردم در آن زمان آشنا شوند. متاورس به وسیله این روش تبدیل به رسانه‌ای جذاب و جالب برای بسیاری از کاربران شد و حالا با پیشرفت در این زمینه، جذابیت خود را افزایش می‌دهد.

آینده جامعه در متاورس هیبریدی

یکی از اهداف متاورس هیبریدی ایجاد تغییرات در طرز فکر و باورهای مردم است. در واقع با ایجاد رسانه‌های اجتماعی، فاصله مردم از یکدیگر بیشتر شد اما با ظهور متاورس هیبریدی، مردم می‌توانند در آن‌جا با یکدیگر به روشی کاملا نوآورانه و جدید ارتباط برقرار نمایند. جالب است بدانید که این ارتباط‌سازی در دنیای Hybrid Metaverse عمیق است و مردم با هم و در کنار هم برای رسیدن به اهدافی خاص تلاش خواهند کرد.

متاورس هیبریدی باعث ایجاد یک حس اجتماعی در مردم و کاربران می‌شود. این حس به ما کمک می‌کند تا در کنار هم برای رسیدن به خواسته‌ای مشخص تلاش کنیم. متاورس فرصتی برای حرکت به جلو چه در زمان حال و چه در زمان آینده است. در دنیای متاورس هر کاربر مسیر خود را پیدا می‌کند و در آن قدم می‌گذارد و سپس با انجام این کار به پیشرفت در دنیای واقعی نیز کمک خواهد کرد.

Hybrid Metaverse موجب ایجاد حسی می‌شود که مردم نمی‌توانند آن را در جامعه واقعی که در آن زندگی می‌کنند، بچشند. حسی که دنیای متاورس در وجود کاربران ایجاد می‌کند از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که به آن‌ها در تکامل جامعه‌شان کمک خواهد کرد.

جامعه در متاورس هیبریدی

متاورس هیبریدی؛ پیشرفت همه جانبه

متاورس هیبریدی باعث می‌شود تا نه تنها در زمینه بازی و سرگرمی بلکه در زمینه کار و تجارت و همچنین جامعه پیشرفت‌های زیادی حاصل شود. همانطور که گفتیم این دنیا فرصتی برای تجربه‌های عمیق‌تر است که در دنیای واقعی وجود ندارند. در آینده‌ای نه چندان دور، بازی‌ها و سرگرمی‌های مهیج‌تری در دنیای متاورس ایجاد می‌شود، کار و تجارت در آن رونق می‌گیرد و افراد می‌توانند دفترهای مجازی خود و از راه دور کسب و کارشان را مدیریت کنند و همچنین افراد یک جامعه در آن می‌توانند به سمت اهدافی قدم بردارند که خلق شدن‌شان در دنیای واقعی غیر ممکن است. در واقع این پروژه به مردم فرصتی برای همکاری بیشتر خواهد داد.

اینکه متاورس هیبریدی چیست و به چه کاری می‌آید و تا چقدر اهمیت دارد را در این مطلب از والکس بررسی کردیم. Hybrid Metaverse دنیای جدید و خلاقانه‌ای را پیش روی همه ما می‌گذارد و پیشرفت همه جانبه را برایمان به ارمغان می‌آورد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا